Finns det någon rättvisa i världen så kommer vi att ha målskillnaden på vår sida vid lika många poäng. Vi hamnade i kvalserien för två år sedan på grund av målskillnad och det vore så underbart om det kunde ta oss tillbaka!
Jag kommer att skicka in en månadslön på x2 på Måndagens match för jag ska fan vakna med ett leende på Tisdag oavsett vad som händer.
Boeman skrev:Tack vare wolmars insats så taggade spelarna till extra mycket och fick med sig två poäng hem. Annars hade man förmodligen rasat ihop på slutet men det hände inte nu tack vare wolmar som utgjorde den extra energi hos spelarna som behövdes för att orka få med sig poäng hem.
Nu kan alla sova gott.
Alltså ibland tror jag verkligen att det är Rosen som sitter och skriver.. Haha.
Enligt SERIEMETODEN - lång serie - spelas serie som enkel- eller dubbelserie med hemma-
och bortamatcher enligt fastställd spelordning. Serien ska färdigspelas. Lag som inte spelar
färdigt serien ska nästkommande säsong flyttas ned till lägre division.
Beträffande ordningsföljden i serien gäller följande:
A/ Segrande lag får 2 poäng.
Förlorande lag får 0 poäng.
Vid oavgjord match får båda lagen 1 poäng.
B/ Ordningsföljden mellan lagen i en serie avgörs med antalet vunna poäng.
C/ Vid lika poängställning avgör målskillnaden, d.v.s. skillnaden mellan antalet gjorda och
insläppta mål.
D/ Är målskillnaden lika stor, placeras det lag främst som gjort flest mål.
E/ Har lagen gjort lika många mål, är lagens inbördes resultat avgörande.
F/ Kan ordningsföljden ändå inte fastställas spelas skiljematch på en av SIF fastställd bana,
dock endast om utgången av matchen har betydelse för serieseger, upp- eller
nedflyttning i seriesystemet.
Senast redigerad av kalle99 den 2014-04-04 21:56:05, redigerad totalt 2 gång.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
20002001 skrev:Mina kompisar och jag hade inte tänkt åka ner efter det som hände i helgen men det blev just klart att jag och två till rullar ner i en bil imorgon klockan 10.00 och sedan övernattar i Malmö och tillbaka igen på lördagen.
Snacka om måstematch!
Vi är med dig överallt, Stefan!
Måste ha känts skönt i Djurgårdshjärtat ändå? Tror Stefan tänkte likadant.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
alext skrev:Fyfan vilken hemsk dag måndag kommer bli.. Antingen upp till Elitserien (nej jag kommer aldrig kalla det för något annat än Elitserien) eller så stannar vi kvar i allsvenskan pga en dommartabbe...
Man ur huse, ståplats på samtliga sektioner. FRAMÅT KÄMPA DJURGÅRDEN!
Men oavsett hur det går så tycker jag att vi ska hylla våra spelare efter matchen. Vilken säsong hela vintern och nu inpå vårkanten. Vilka hjältar vi har, riktiga Järnkaminer. Sveriges skönaste förening!
Förlorar vi stort ska dom väl inte hyllas. Men annars håller jag med.
C/ Vid lika poängställning avgör målskillnaden, d.v.s. skillnaden mellan antalet gjorda och
insläppta mål.
D/ Är målskillnaden lika stor, placeras det lag främst som gjort flest mål.
E/ Har lagen gjort lika många mål, är lagens inbördes resultat avgörande.
F/ Kan ordningsföljden ändå inte fastställas spelas skiljematch på en av SIF fastställd bana,
dock endast om utgången av matchen har betydelse för serieseger, upp- eller
nedflyttning i seriesystemet.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson