Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
svenwig
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av svenwig »

1000 kr insatta precis!
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av pulverapa »

Jag ser inte 1.000.000 kr som en omöjlighet.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

pulverapa skrev:Jag ser inte 1.000.000 kr som en omöjlighet.
Snarare en realistisk möjlighet.

Kommer dock krävs en del jobb av oss alla för att nå dit. Det fina är att alla kan bidra (med tid och pengar) och ju mer alla bidrar desto bättre blir det.

Skönt att vi supportrar för en gångs skull har allt i våra egna händer (och inte som under matcherna då vi inte kan påverka händelseförloppet).
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Andy skrev:
Härligt initiativ Mattebo! Underbart med engagemang!

Jag tror att en absolut majoritet av gåvorna aldrig kommer att registrera här. Så här i början när det är vi aktiva forummedlemmar som skriver så är det en annan sak, men när allt rullar på kommer det nog mest bli anonyma bidrag på kontot.

Är det inte fantastiskt att vi kunnat dra in över 30.000 en eftermiddag mitt i sommaren bara här på forumet? Förstår ni då vad vi kan åstadkomma på ett par månader om vi kommet ut ordentligt?

Hjälp nu till att hålla trycket uppe!
Ja då! Vill inte underminera jobbet som görs med att skriva in givarna på förstasidan. Tänkte att jag kunde hålla en sidoräkning som jag kan posta löpande för de som läser längre bak i tråden.

Det är hur bra som helst! Det har inte alls gått lång tid och summan är redan på god väg. Förstå om den där företagaren verkligen sätter in ett sexsiffrigt belopp. Då ligger vi på 135 papp, plus alla givare som inte skrivit här!

Just nu: 34820 från forumet.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

100 från mig!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
1983

Inlägg av 1983 »

2000:- plus ytterligare 1000:- från sonen.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Jag måste bara lyfta min polare Larsa här i tråden. En helt vanlig knegare vars Djurgårshjärta brinner så starkt att jag känner värmen av det trots de 42 mil som skiljer åt oss. 7000 bidrog han med!

Just nu: 44920!
mb81

Inlägg av mb81 »

Kommer det stå nånting hur mycket som är insatt på kontot. En daglig uppdatering på hemsidan eller liknande! Vill kunna följa det!
Sätter in en tusenlapp när jag kommer hem!
diffanss

Inlägg av diffanss »

1000 Kr från mig
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

För att nå en betydande summa pengar tror jag inte informationskanalerna; FB, twitter och hemsidan, hjälper tillräckligt. Det är alldeles för många säsongare/sponsorer som inte tar del av denna information. Till dessa tror jag (tyvärr) att det endast är direkt kontakt telefon/brev som gäller, annars riskerar dom att missa informationen.

Negativt inlägg, yupp men jag är rädd att det är många som missar detta.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Yes, räknar in dig direkt mb81. Tror inte att det kommer komma upp någon räkning eller så. Ifall Otto tackar nej till budet eller vad som kan hända, vill de nog inte att siffran ska vara officiell. Kan bara kolla av här hur mycket summan blir av de som skriver.

49420! Sköna tusingar som folk skickar!
Senast redigerad av Mattebo den 2012-07-04 10:32:52, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:För att nå en betydande summa pengar tror jag inte informationskanalerna; FB, twitter och hemsidan, hjälper tillräckligt. Det är alldeles för många säsongare/sponsorer som inte tar del av denna information. Till dessa tror jag (tyvärr) att det endast är direkt kontakt telefon/brev som gäller, annars riskerar dom att missa informationen.

Det bästa (åtminstone det enklaste) vore att Djurgården Hockey själva skickar mail till sina kontaktlistor med säsongare, medlemmar etc. De flesta har väl angett någon slags mailadress, åtminstone säsongare. Frågan är bara hur pass villiga DIF är till det...

Sponsorer tror jag det enbart fungerar med direktkontakt mot, dvs telefon eller motsvarande.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker att åtminstone Martin borde få ta del av hur mycket som tickat in på kontot, kanske inte nödvändigtvis en statusuppdatering per dag men en total efter en vecka eller så borde vara det minsta man kan göra från DIF's håll.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:
crike skrev:För att nå en betydande summa pengar tror jag inte informationskanalerna; FB, twitter och hemsidan, hjälper tillräckligt. Det är alldeles för många säsongare/sponsorer som inte tar del av denna information. Till dessa tror jag (tyvärr) att det endast är direkt kontakt telefon/brev som gäller, annars riskerar dom att missa informationen.

Det bästa (åtminstone det enklaste) vore att Djurgården Hockey själva skickar mail till sina kontaktlistor med säsongare, medlemmar etc. De flesta har väl angett någon slags mailadress, åtminstone säsongare. Frågan är bara hur pass villiga DIF är till det...

Sponsorer tror jag det enbart fungerar med direktkontakt mot, dvs telefon eller motsvarande.
Det är precis det jag tror också. Detta är på vårat initiativ (fansens) och ska det gå ut ett brev (e-mail) från DIF så ska detta nog vara i form av nyhetsbreven som vi redan får, där insamligen nämns.

Man kan även hoppas att uppmärksamheten i pressen får några extra att pynta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:
-daniel- skrev:

Det är precis det jag tror också. Detta är på vårat initiativ (fansens) och ska det gå ut ett brev (e-mail) från DIF så ska detta nog vara i form av nyhetsbreven som vi redan får, där insamligen nämns.

Man kan även hoppas att uppmärksamheten i pressen får några extra att pynta.
Mmjo, det är dock extremt dålig tajming mitt i sommaren när väldigt många - trots säsongare och hockeyintresserade i allmänhet - fullkomligt struntar i hockey, samt att semestertider naturligtvis också påverkar.

Men vore finfint om Martin kunde höra med exempelvis Due-Boje om man från DIF's sida kunde tänka sig ett utskick där man uppmärksammar folk på kampanjen.
Skriv svar