KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012

Inlägg av Djurgårn »

SirDIFalot skrev:
Djurgårn skrev:Det syns väldigt tydligt att Wesslan har sina tankar på helt andra saker.
Ja visst, såg du hur han satt och läste KHL-nytt under straffläggningen?

Absolut.

Nej, men han ser inte ut att "närvara" riktigt. Han verkar inte alls fokuserad tycker jag.
Wesslau har inte varit bra den här kvalserien. Det är min åsikt i alla fall.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev: Nej, som jag skrev. Han var normal. Average målvaktsinsats.
Om det där är en "average" målvaktsinsats vet jag inte vad jag ska tro. Jag tycker att en målvakt antingen är 'bra' eller 'dålig'. Antingen så räddar man puckar, speciellt när en spelare gör samma sak tre gånger mot en, eller så räddar man INTE puckar. Svårare än så är det inte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

#87 skrev:Jag förstår verkligen inte eran totalbesvikelse, idag hade vi oflyt framåt, tillsammans med en mindre bra insats bakåt. Men vi har gått upp en placering i tabellen och har allting i egna händer. Vi ligger 2a med ett mer plusmål än Rögle för tillfället. Jag skiter fullständigt i om vi kommer etta eller tvåa i KS sålänge vi klarar oss kvar.
Vi har haft oflyt en hel säsong... Börjar tro att det inte handlar om oflyt längre, utan snarare brist på klass. Ottosson är slut, missar man två såna målchanser han har idag när han har den tiden på sig så ska man helt enkelt i mitt tycke be offentligt om ursäkt. Jag ber alla mina lagkompisar om ursäkt när jag gör det i innebandyn och jag ligger en jävlans massa hack under deras nivå.

Wesslau ska ha sig en redig utskällning och sen tvinga honom att träna hårdare. Nog för att Wiklander är kylig men seriöst den där varianten är löjligt enkel. Det ska vara tätt utefter isen basta! Släppa mellan benen TRE JÄVLA GÅNGER från samma spelare? Skäms Gustaf!

Challe ska ha sig en utskällning av Järlan, matchningen var horribel och jag undrar fan hur mycket istid den där satans Almtorp fick idag? Urusel rätt igenom och likförbannat var han ute bytet efter. Printz skulle matchas mindre då det syntes tidigt att han inte var riktigt närvarande. Norman skulle plockats bort, solklar miss innan 2-1 målet återigen.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lidingö DIF »

fruktansvärt jävla orättvist sett till killarnas kämpainsatser men på samma gång rättvist när man ser till att detta lag mycket effektivt har städats på alla målgörare av vissa högre ansvariga.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
super djurgårn

Inlägg av super djurgårn »

Wesslau har faktiskt inte varit den gud han var i grundspelet och det borde vara okej att kritisera han efter en sådan dålig match som har gör idag, visst att han inte får speciellt stor hjälp av backarna och att han får stå still under längre tider men 3 mål på samma sätt det är katastrof
Användarvisningsbild
jbknigts

Inlägg av jbknigts »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Positivt från idag. Kempe, Nilson och Kyle är ruskigt bra. Speciellt Nilson. Ligger bakom så enormt mycket i vår offensiv. Hade han haft bättre kedjekamrater hade han haft 10 poäng hittills. Hur många guldlägen spelar han inte fram till?

Vi ligger nu 2:a och har allt det här i egna händer, och spelet ser bättre och bättre ut. Det här klarar vi!
Nilson gör utan tvekan sin bästa match sen 09/10. Ruskigt bra, framförallt i 3:e...
Han spelade non stop sista två minuterna. Serverade Ottosson jätteläget...

Om Nilsson fortsätter som han gjorde idag så grejer vi detta, han var riktigt bra. Vilket jävla byte han gör i sista perioden.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Positivt från idag. Kempe, Nilson och Kyle är ruskigt bra. Speciellt Nilson. Ligger bakom så enormt mycket i vår offensiv. Hade han haft bättre kedjekamrater hade han haft 10 poäng hittills. Hur många guldlägen spelar han inte fram till?

Vi ligger nu 2:a och har allt det här i egna händer, och spelet ser bättre och bättre ut. Det här klarar vi!
Nilson gör utan tvekan sin bästa match sen 09/10. Ruskigt bra, framförallt i 3:e...
Han spelade non stop sista två minuterna. Serverade Ottosson jätteläget...
Ja... något jag gillar är alla uppmuntrande ord mellan Challe och Mackan. Han behöver höra det. Aldrig sett en tränare prata så mycket med sin lagkapten. Fortsätt så.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Jag orrrkar inte...

Nilson klart bäst idag, tänk om han hade kunnat sätta sitt läge då det återstod fyra sekunder av ordinarie speltid.

Jag orrrkar inte.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Baggso

Inlägg av Baggso »

Timrå ska tammefan inte vinna på hovet! Alla ska dit och skrika! Ta ett lån för att gå på hockey som någon smart jävel sa

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:Det är väl alltid svårt att stå som målvakt och inte få ett piss att göra, det är liksom inte så van situation heller då vi blev utspelade av de flesta ES-lag. Här tokdominerar vi verkligen och borde tagit tre poäng...

Känslan är nu alldeles oavsett att vi MÅSTE vinna två matcher mot Timrå. På lördag under full tid och minst 2 pinnar på tisdag. Vi ska greja det här.
Nej, visst, men det ändrar inte faktum att Wesslau faktiskt ÄR riktigt dålig idag. Om det beror på att han inte har mycket att göra spelar väl ingen roll?
Har jag sagt något annat? Han räddade inte oss som tidigare - nej. Vad mer ska man säga?

Att vi har 25 stolpträffar och 12 öppna mål men ändå bommar så väljer du att klaga på vår målvakt? Ser inte logiken.
Vad ska jag klaga på? Stolpen? Jag har skrivit att vi gör en riktigt jävla bra match och vi förtjänar tre poäng. Men individer förstör för oss idag, däribland Wesslau, men även Ottosson, Eklund och Printz.

Speciellt Ottosson tycker jag ska skämmas enormt efter den här insatsen. Riktigt pinsamt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det händer då & då att sämre lag vinner hockeymatcher, tror det är därför man fortfarande utövar sporten.
Per 2 & 3 är bra, vi skulle givetvis avgjort detta med alla chanser som skapades.
Men per 1 är usel, vi ger bort kommandot & ger örebro det lilla halmstrå man behövde.
Passivt, fegt, tjock, eller bara... DIF helt enkelt.
Skyll er själva

En 3 poängare på 4 matcher, 6p = IG
Näääh, med detta poängsnitt blir det tufft att klamra sig fast vid en 2:a plats.

Sedan var det ju såååååååååååååååååå solklart på förhand att laget helt ur form skulle ta sina första poäng mot just oss, det är så givet så man blir generad

Wesslau verkar till sist ha tappat orken, förstår honom helt & fullt ut.

Örebro, hahahaaa.
Bofors/Karlskoga, tihihihii
Jaa vilken jävla Twin Peaks-värld man hamnat i, tar aldrig slut detta...

kräks & annat surt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Om vi haft Linkan idag så hade vi vunnit.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:

Vilket jävla HÄSTBYTE i slutet på tredje. Snurrade säkert i 1,5 minut!
Härligast var när TVÅ (!) Örebroehh-spelare gick på honom och han tryckte ifrån med armen så den ena föll.

Riktigt bra.
Synd på Otton.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Hur fan kan Otto missa öppet mål i sista minuten av ordinarie tid, så fruktansvärt dåligt. Snacka om små marginaler......
Senast redigerad av melker den 2012-03-22 21:52:37, redigerad totalt 1 gånger.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Christian Eklund har gång på gång tagit den ena dumma utvisningen efter den andra den här säsongen. Ikväll tar han tre stycken. Bland annat en när han är ensam i anfallszon. Maken till mer korkad spelare har jag nog inte sett. Jag tycker att det är helt bedrövligt. Jag tycker man kan kräva mer av sig själv än så.
Skriv svar