Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
*Knirre

Re: Frågetråden

Inlägg av *Knirre »

Jag förstår egentligen inte problemet.

Alla vet naturligtvis att en "halvfull glob" är kasst på alla sätt, men det är ingen som förespråkar detta. Vad är problemet med att spela några enstaka publikmatcher där om man kan sälja ut 12-13 000 stolar? Det är inte direkt en hemlighet att klubben behöver pengar, och en fullsatt glob genererar ju ändå en helt okey stämning. Dessutom lär det ju faktiskt vara ganska lätt att förutspå vilka matcher som kan tänkas sälja mer än 8094 biljetter. Om det är någon som väljer att inte gå på en hemmamatch för att den spelas i "fel" arena, så är det ju ändå inte mycket till supporter.

Argumenten om att motståndarna skulle ta över arenan är ju bara patetiska.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Jag förstår verkligen inte varför så många verkar envisas om att det är fel att lägga någon enstaka match i Globen.
Låt mig ta ett exempel. Djurgården möter i år Färjestad hemma denna 2a Januari. Då är det som vi alla vet lov, alla är lediga och alla har just fått löning.
Färjestad är ett lag som vi brukar ha höga publiksiffror mot, så om DIF kommer upp med jullovs-erbjudanden, så att familjer kan gå på matchen till ett bra pris, så kommer det ju självklart att säljas en stor mängd biljetter.
Detta leder till klirr i kassan för DIF, och att ett nytt intresse väcks för personer som normalt sett kanske inte går på DIF hockeys matcher.
Det finns som sagt bara fördelar med att lägga en sådan match i Globen (enda nackdelen är att stämningen blir lite sämre, men då vi spelar 27 hemmamatcher i år så ser jag inget problem med detta).
Jag vill mer än gärna se DIF spela i Globen igen, en eller två gånger per säsong. För att det finns en stark känsla av guldminnen från början av 2000-talet i Globens väggar.

Hovet är vår borg, men ingenting kommer någonsin att kunna radera ut minnena som har uppstått innanför Globens väggar.
Så låt oss få återuppliva de minnena tillsammans, på vägen mot nya framgångar, och mot nya sm-guld!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Varför var det ingen introvideo idag?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Edin skrev:Varför var det ingen introvideo idag?
Kanske inte var helt klar.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Soulsic skrev:
Edin skrev:Varför var det ingen introvideo idag?
Kanske inte var helt klar.
Introvideon kommer vara klar till mötet med Brynäs på lördag (om allt klaffar).
Eftersom man redan från början bestämt sig för att köra presentation av truppen under första hemmamatchen så hade det inte körts någon intro-video i lördags oavsett om den varit klar eller ej.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Jag har just uppmärksammat något som förvirrar mig något fruktansvärt...
Kollade igenom mina biljetter till säsongens matcher, och insåg att biljetten till DIF - Hv71, som spelas den 20/10 inte finns i kuvertet... Istället finns det en biljett till DIF - Hv71, som spelas den andra November.
Men det konstiga är att det spelas ingen match den andra November...
Så jag undrar om det är någon som har en aning om varför det har blivit så?
Har matchdatumet ändrats nyligen, utan att jag har uppmärksammat det?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Det enklaste är att slänga iväg ett mail hit:

Bengt Högström
Biljettansvarig
bengt.hogstrom@difhockey.se

För att sedan skriva här i tråden vad du fått för svar, så andra med samma problem får hjälp. Alternativt skriva i biljetttråden :)
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Crashmash skrev:Det enklaste är att slänga iväg ett mail hit:

Bengt Högström
Biljettansvarig
bengt.hogstrom@difhockey.se

För att sedan skriva här i tråden vad du fått för svar, så andra med samma problem får hjälp. Alternativt skriva i biljetttråden :)
Okej, det låter som en bra idé. :)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Om man beställer biljetter på ticnet så får man ju dem i pdf format som man ska skriva ut själv, är det ok att skriva ut i svartvitt eller måste man skriva ut i färg?
Djuuuuuuuuuuuuu
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

sthlm_dif skrev:Jag har just uppmärksammat något som förvirrar mig något fruktansvärt...
Kollade igenom mina biljetter till säsongens matcher, och insåg att biljetten till DIF - Hv71, som spelas den 20/10 inte finns i kuvertet... Istället finns det en biljett till DIF - Hv71, som spelas den andra November.
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=5955
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

sthlm_dif skrev:Jag har just uppmärksammat något som förvirrar mig något fruktansvärt...
Eller också läser man informationen som kom med biljetterna där det klart och tydligt framgår att denna match är flyttad likväl att startiden för matchen Djurgården - lhc den 6/10 börjar klockan 19.00.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Oulf

Inlägg av Oulf »

Någon som vet hur det blir med säsongskortsbaren i pauserna? Senast var det en smärre katastrof vid infobaren i paus. Tog nästan hela pausen för att komma över en öl. Borde man inte kunna använda sig av Angelini inne i globen. Stor och rymlig bar som skulle innebära mindre trängsel och snabbare servering.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Någon som vet om denna tröja http://www.difhockey.se/shop.php?prod=l ... art=DJH610 även kostar 300kr i Djurgårdsbutiken i Globenshoping? Om inte hur mycket kostar den?
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Frasse skrev:Eller också läser man informationen som kom med biljetterna där det klart och tydligt framgår att denna match är flyttad likväl att startiden för matchen Djurgården - lhc den 6/10 börjar klockan 19.00.
Jag vet inte vad du fick för information när du hämtade ut ditt säsongskort...
Men när jag hämtade ut mitt säsongskort så fick jag ett kuvert med samtliga biljetter till årets matcher, men ingen information om ändrade datum.
Verkar som om att vissa har fått det och vissa inte helt enkelt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Oulf skrev:Någon som vet hur det blir med säsongskortsbaren i pauserna? Senast var det en smärre katastrof vid infobaren i paus. Tog nästan hela pausen för att komma över en öl. Borde man inte kunna använda sig av Angelini inne i globen. Stor och rymlig bar som skulle innebära mindre trängsel och snabbare servering.
Var det inte så att Angelini var brutalt dyrt att använda? Hur är det med Legends Bar?

Sedan kan jag hålla med om att det var på tok för trångt vid infobaren, sedan blev det inte bättre av att dom som jobbade i baren bara stod och hängde medas matchen pågick, det gjordes ingen förberedelse överhuvudtaget, så när man väl kom in för att beställa så var dom tvungna till att byta ölfaten då var jag där ändå ibland dom första, det tog en jävla tid innan man fick dom första ölen, sedan så borde infobaren öppna lite innan det blir paus i matchen. Samt att dom som jobbar där verkligen jobbar och ligger i.

Men vad jag förstår så jobbas det febrilt från DIF´s sida för att kunna lösa denna fråga, var ska säs.korts bara ska ligga.
Skriv svar