Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Kastar upp ett namnförslag till en eventuell ny organisation.
Ett namn som dök upp i mitt huvud för ett tag sedan för att ingå i en eventuell ny organisation är Thomas Enqvist. Jag har sett Enqvist på ett par matcher, nu var det ett tag sedan. Vet inte om han var på plats av andra skäl än att titta på hockey, men intresset för sporten och föreningen finns säkert…
Thomas Enqvist, född 1974. Från Stockholm.
Bland meriterna finns:
*Tennisproffs 1991 - 2005, högsta ranking 4.
*Var involverad i Team Catella, tennisorganisation för unga lovande tennisspelare.
*Nyligen varit delaktig i organiserandet av Kings of tennis som hölls i Stockholm
*Svensk Davis Cup- Kapten sedan mars 2010.
Enqvist inger ett jäkla lugn och gott sinne. Han verkar vara en duktig organisatör och inspiratör. Dessutom en god ledare.
Ett namn som dök upp i mitt huvud för ett tag sedan för att ingå i en eventuell ny organisation är Thomas Enqvist. Jag har sett Enqvist på ett par matcher, nu var det ett tag sedan. Vet inte om han var på plats av andra skäl än att titta på hockey, men intresset för sporten och föreningen finns säkert…
Thomas Enqvist, född 1974. Från Stockholm.
Bland meriterna finns:
*Tennisproffs 1991 - 2005, högsta ranking 4.
*Var involverad i Team Catella, tennisorganisation för unga lovande tennisspelare.
*Nyligen varit delaktig i organiserandet av Kings of tennis som hölls i Stockholm
*Svensk Davis Cup- Kapten sedan mars 2010.
Enqvist inger ett jäkla lugn och gott sinne. Han verkar vara en duktig organisatör och inspiratör. Dessutom en god ledare.
Skulle vara nice med 5 mille. Nån som har?
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jojje.pulverapa skrev:Skulle vara nice med 5 mille. Nån som har?
Säg den glädje som varar
Fan vad jag saknar honom.DIF_Soldier skrev:Jojje.pulverapa skrev:Skulle vara nice med 5 mille. Nån som har?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag med. 2006-07 var tider det. Många härliga profiler. Profiler som inte ens hälften av dagens forumbesökare har någon aning om att de ens existerat. Tragiskt.Mäklaren skrev:Fan vad jag saknar honom.DIF_Soldier skrev:Jojje.pulverapa skrev:Skulle vara nice med 5 mille. Nån som har?
Säg den glädje som varar
Jag vet vilka Bauta och Jojje var. Några fler hjältar?DIF_Soldier skrev:Jag med. 2006-07 var tider det. Många härliga profiler. Profiler som inte ens hälften av dagens forumbesökare har någon aning om att de ens existerat. Tragiskt.Mäklaren skrev:Fan vad jag saknar honom.DIF_Soldier skrev:Jojje.pulverapa skrev:Skulle vara nice med 5 mille. Nån som har?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Jim Morrison
In med Mikael Fahlander på något sätt! Älskar den mannen. Behövs fler som honom. Säger alltid vad han tycker och verkar vara en jävligt skön snubbe. Ur-djurgårdare och massa stålar också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Styrelsen saknar i vart fall inte kreativitet, kanske kunde de ge ett eller annat tips till föreningens forwards med..?
DIF:S EKONOMISKA UTVECKLING SEDAN 2003
2003–2004: Djurgården tvingas att sälja Mälarhöjdens ishall för tolv miljoner kronor för att få en ekonomi i balans.
2004–2005: Djurgården tog sig till SM-semifinal, med det räddade inte ekonomin. Underskottet är på nästan nio miljoner kronor och styrelsemedlemmar, genom bolaget Djurgården Hockeyintressenter, beslutar sig för att öppna de egna plånböckerna och köpa aktier i Djurgården Hockey AB för cirka elva miljoner kronor.
2005–2006: Djurgården redovisar ett plusresultat på 485 000 kronor i bokslutet. Mycket tack vare att Djurgårdens IF sålde ca 1,3 procent av aktierna i Djurgården Hockey AB till Djurgårdens Hockeyintressenter AB för 450 000 kronor.
2006–2007: Djurgården IF:s bolag Djurgården Hockey AB kan inte leverera de intäkter till föreningen som planerats och föreningen gör ett minusresultat på fem miljoner kronor.
2007–2008: Gåendes in i säsongen visar Djurgården upp ett negativt eget kapital på 4,5 miljoner kronor. Motsvarande belopp måste hämtas in – annars mister Djurgården elitlicensen och platsen i elitserien.
April 2008: Den amerikanska idrottsinvesteraren Philip Anschutz köper 12,5 procent av Djurgårdens hockey. Djurgårdens intäkt av försäljningen blir runt 9 miljoner kronor, vilket räddar elitlicensen för klubben.
Var finns bolaget Djurgårdens Hockeyintressenter AB idag?
Noterar också att Mats Larsson finns i ett DIF Hockey Rehab bolag.
DIF:S EKONOMISKA UTVECKLING SEDAN 2003
2003–2004: Djurgården tvingas att sälja Mälarhöjdens ishall för tolv miljoner kronor för att få en ekonomi i balans.
2004–2005: Djurgården tog sig till SM-semifinal, med det räddade inte ekonomin. Underskottet är på nästan nio miljoner kronor och styrelsemedlemmar, genom bolaget Djurgården Hockeyintressenter, beslutar sig för att öppna de egna plånböckerna och köpa aktier i Djurgården Hockey AB för cirka elva miljoner kronor.
2005–2006: Djurgården redovisar ett plusresultat på 485 000 kronor i bokslutet. Mycket tack vare att Djurgårdens IF sålde ca 1,3 procent av aktierna i Djurgården Hockey AB till Djurgårdens Hockeyintressenter AB för 450 000 kronor.
2006–2007: Djurgården IF:s bolag Djurgården Hockey AB kan inte leverera de intäkter till föreningen som planerats och föreningen gör ett minusresultat på fem miljoner kronor.
2007–2008: Gåendes in i säsongen visar Djurgården upp ett negativt eget kapital på 4,5 miljoner kronor. Motsvarande belopp måste hämtas in – annars mister Djurgården elitlicensen och platsen i elitserien.
April 2008: Den amerikanska idrottsinvesteraren Philip Anschutz köper 12,5 procent av Djurgårdens hockey. Djurgårdens intäkt av försäljningen blir runt 9 miljoner kronor, vilket räddar elitlicensen för klubben.
Var finns bolaget Djurgårdens Hockeyintressenter AB idag?
Noterar också att Mats Larsson finns i ett DIF Hockey Rehab bolag.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Skriver sällan här men läser desto oftare.
En pålitlig källa avslöjade för mig att ägaren av Kappahl skulle satsa en stor summa pengar i DIF till nästa säsong. Kände att jag ville förmedla detta även om det låter lite kryptiskt då jag inte vet vilken siffra det handlar om. Återkommer om jag får reda på mer info.
En pålitlig källa avslöjade för mig att ägaren av Kappahl skulle satsa en stor summa pengar i DIF till nästa säsong. Kände att jag ville förmedla detta även om det låter lite kryptiskt då jag inte vet vilken siffra det handlar om. Återkommer om jag får reda på mer info.
Förstår om du inte sitter på så mycket info men vet du om det gäller oavsett vilken serie vi spelar i?Chilly skrev:Skriver sällan här men läser desto oftare.
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Kappahl vet hur det är att försöka sälja en undermålig produkt så de backar nog inte för spel i ASStruten skrev:Förstår om du inte sitter på så mycket info men vet du om det gäller oavsett vilken serie vi spelar i?Chilly skrev:Skriver sällan här men läser desto oftare.

Jag är så jävla besviken på ledningen. Bajen-Janne byggde ett allsvenskt hockeylag med elitseriebudget. I oktober gick Janne ut medatt ett nyförvärv var en styrelsefråga. Det var jävligt dumsnålt att inte skjuta till mer pengar. Vi får väl se hur dyr sejouren i allsvenskan blir. Min gissning är att vi skulle kunnat få in en dröjs med riktigt bra lirare för samma peng.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ironiskt att vilket nyförvärv som helst som gjort minimal skillnad hade nog hållit oss kvar. Vi åker alltså på målskillnad, tre mål färre en LHC...
Expert.
en sekund, en jävla sekund...SirDIFalot skrev:Ironiskt att vilket nyförvärv som helst som gjort minimal skillnad hade nog hållit oss kvar. Vi åker alltså på målskillnad, tre mål färre en LHC...
Jag är inte arg, och inte besviken.
Också funderar så här, primärtStulle skrev:en sekund, en jävla sekund...SirDIFalot skrev:Ironiskt att vilket nyförvärv som helst som gjort minimal skillnad hade nog hållit oss kvar. Vi åker alltså på målskillnad, tre mål färre en LHC...
-sistasekundentorsk mot MoDo
-3 käftsmällar mot Solna, SAIK o LHC som kostade oss målskillnaden
-LHC:s skridskokvittering.
Men man blir ju galen av sånt, se över matcherna så inser ni att sånt ofta jämnas ut, eller vad sägs om
- 3-0 på TIK fast vi spelade skit
- Bomboms 3-3 på Solna där de ägde matchen
- 1-1 på TIK med 30 sek kvar där de ägde matchen