Enligt media utgick han i Finlandsmatchen efter att ha täckt skott. Revbensskada. Utgick från att det stämde. Spricka i revben brukar väl innebära 4-6 veckor.bolja skrev:Brodin skadad ? Spelade ju större delen av finlands matchen !EspenK skrev:Hellre att Mackan D har lärt sig att Backchecka.
Han kostade många mål de senaste matcherna han fick spela. Ser gärna följande kedjor om vi spelar med det vi har.(Utgår från att Brodin är borta)
Lundh Andersson Ridderwall
Possler Ljungh Vejdemo
J.Davidsson L.Johansson M.Davidsson
Hank Lundin Ahlén
Lundin och Johansson kan byta plats.
Vet du något ? eller förutsätter du bara att han e skadad ?
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Brodin utgick i slutet av 1a perioden . Kom in igen direkt i period 2 och spelade sen större delen av matchen . Hoppas/tror att han då va fit for fight och inte spelat vidare annars.EspenK skrev:Enligt media utgick han i Finlandsmatchen efter att ha täckt skott. Revbensskada. Utgick från att det stämde. Spricka i revben brukar väl innebära 4-6 veckor.bolja skrev:Brodin skadad ? Spelade ju större delen av finlands matchen !EspenK skrev:Hellre att Mackan D har lärt sig att Backchecka.
Han kostade många mål de senaste matcherna han fick spela. Ser gärna följande kedjor om vi spelar med det vi har.(Utgår från att Brodin är borta)
Possler Ljungh Vejdemo
Hank Lundin Ahlén
Brodin utgick i slutet av 1a perioden . Kom in igen direkt i period 2 och spelade sen större delen av matchen . Hoppas/tror att han då va fit for fight och inte spelat vidare annars.[/bolja skrev:EspenK skrev:bolja skrev:Brodin skadad ? Spelade ju större delen av finlands matchen !EspenK skrev:Hellre att Mackan D har lärt sig att Backchecka.
Possler Ljungh Vejdemo
Hank Lundin Ahlén
Enligt media utgick han i Finlandsmatchen efter att ha täckt skott. Revbensskada. Utgick från att det stämde. Spricka i revben brukar väl innebära 4-6 veckor.
Ok. My bad. Har inte fått den infon. Tack! Hoppas oxå att han spelar. Viktig!
Om nu FW-platserna är fyllda till nästa säsong så lär även Matt försvinna. Kan DIF få en uppgradering där så ser centersidan fin ut.
Ny
LJ
LJ(ungh)
Vejdemo
Tambellinis lönepost borde kunna gå till en skickligare spelare också. Jag inbillar mig att ikonen inte hade någon topplön direkt. I så fall hade han väl fått spela lika mycket som Jeff. Lägg hans lön på att uppgradera kvalitén på centern eller forwarden ett snäpp till alternativt på målvakt eller backsidan. Inte på en spelare för tredjelinan.
Sedan är frågan om fällström ska ersättas också.
Cehlin lär vara klar. Är han skadefri och i form så är han väl hyfsat lik Tamboo men lite vassare.
Cehlin - Ny - Lundh
Possler - LJ - Brodin
Ridderwall - ljungh - Davidsson
Davidsson - Vejdemo - Fjällby/Ahlén/hank
Mycket ifs men om man hittar en toppcenter som vill komma till DIF till en marknadsmässigt ganska låg lön, de unga spelarna tar ett utvecklingsstrateg till och Possler och Cehlin kommer tillbaka i toppform. Ja då kanske det kan hända något.
Ny
LJ
LJ(ungh)
Vejdemo
Tambellinis lönepost borde kunna gå till en skickligare spelare också. Jag inbillar mig att ikonen inte hade någon topplön direkt. I så fall hade han väl fått spela lika mycket som Jeff. Lägg hans lön på att uppgradera kvalitén på centern eller forwarden ett snäpp till alternativt på målvakt eller backsidan. Inte på en spelare för tredjelinan.
Cehlin lär vara klar. Är han skadefri och i form så är han väl hyfsat lik Tamboo men lite vassare.
Cehlin - Ny - Lundh
Possler - LJ - Brodin
Mycket ifs men om man hittar en toppcenter som vill komma till DIF till en marknadsmässigt ganska låg lön, de unga spelarna tar ett utvecklingsstrateg till och Possler och Cehlin kommer tillbaka i toppform. Ja då kanske det kan hända något.
Född till sportchef.
Hörde ett rykte om att Jocke för samtal med Johan Nilsson (EP-grundaren) om att EP ska införa ett Jockefilter för att forumet ska kunna EP-scouta lättare.
Men om vi ska va lite på den seriösa sidan, jag tror att pengarna som frigjordes med skeppandet av Ikonen Jeff (var tvungen att leka lite med det) redan har använts. Vet att jag förmodligen kommer bli kallad bajare nu, men jag tycker man ska fokusera på längre sikt än bara den här säsongen. Jag tycker att man ska skicka allt som går att skicka och satsa på att hålla oss kvar med ungdomlig entusiasm och spara så mycket pengar till nästa säsong som går. Nu vet jag ju att det inte riktigt funkar så som i NHL, men värt ett försök så här på sluttampen.
Men om vi ska va lite på den seriösa sidan, jag tror att pengarna som frigjordes med skeppandet av Ikonen Jeff (var tvungen att leka lite med det) redan har använts. Vet att jag förmodligen kommer bli kallad bajare nu, men jag tycker man ska fokusera på längre sikt än bara den här säsongen. Jag tycker att man ska skicka allt som går att skicka och satsa på att hålla oss kvar med ungdomlig entusiasm och spara så mycket pengar till nästa säsong som går. Nu vet jag ju att det inte riktigt funkar så som i NHL, men värt ett försök så här på sluttampen.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
android skrev:Om nu FW-platserna är fyllda till nästa säsong så lär även Matt försvinna. Kan DIF få en uppgradering där så ser centersidan fin ut.
Ny
LJ
LJ(ungh)
Vejdemo
Cehlin - Ny - Lundh
Possler - LJ - Brodin
Jag tror att det kommer att kunna bli några bekanta ansiktet som dyker upp till nästa säsong då både John Norman, Patrick Cehlin och Andreas Engqvist bör kunna vara aktuella för comeback.
Ser man det så bör en uppställning som detta inte vara helt omöjlig.
Cehlin - Engqvist - Lundh
Possler - LJ - Norman
Ridderwall - ljungh - Brodin
Davidsson - Vejdemo - Davidsson
Hank/Ahlen Beroende på form, skador samt men av dem som visar framfötterna mest.
Till nästa år är jag mer oroad över målvaktsfrågan då Tellan lär lägga skridskorna på hyllan och jag hoppas verkligen att Adam inte är tänk att ta över som 1:a keeper då han känns som allt annat än en stabil förstamålvakt.
Jag skulle väldigt gärna se att man kan försöka locka Lindbäck från rögle då han har imponerat på mig av det jag har sett, trots väldigt många förluster och ett mkt bristande försvarsspel ligger han på en 91.09.
-
Norman är bara aktuell om Ryssarna bryter hans kontrakt annars stannar han där ytterligare ett år.Stavhoppet skrev:android skrev:Om nu FW-platserna är fyllda till nästa säsong så lär även Matt försvinna. Kan DIF få en uppgradering där så ser centersidan fin ut.
Ny
LJ
LJ(ungh)
Vejdemo
Cehlin - Ny - Lundh
Possler - LJ - Brodin
Jag tror att det kommer att kunna bli några bekanta ansiktet som dyker upp till nästa säsong då både John Norman, Patrick Cehlin och Andreas Engqvist bör kunna vara aktuella för comeback.
Ser man det så bör en uppställning som detta inte vara helt omöjlig.
Cehlin - Engqvist - Lundh
Possler - LJ - Norman
Ridderwall - ljungh - Brodin
Davidsson - Vejdemo - Davidsson
Hank/Ahlen Beroende på form, skador samt men av dem som visar framfötterna mest.
Till nästa år är jag mer oroad över målvaktsfrågan då Tellan lär lägga skridskorna på hyllan och jag hoppas verkligen att Adam inte är tänk att ta över som 1:a keeper då han känns som allt annat än en stabil förstamålvakt.
Jag skulle väldigt gärna se att man kan försöka locka Lindbäck från rögle då han har imponerat på mig av det jag har sett, trots väldigt många förluster och ett mkt bristande försvarsspel ligger han på en 91.09.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hoppas vi e kvar i shl nästa år bara. Jag e sjukt negativ till dom 11 sista matcherna. Vi har gått ner oss fullständigt. O jag tror fan inte vi kommer ta en enda poäng. Bara be till högre makter att jag har fel. Sjukt negativt av mig. Hoppas verkligen jag har fel. O att Leksand fortsätter förlora. Vilket jag tyvärr inte tror. Ja,ja vi får väll se. Men som vi spelat dom senaste 4-5 matcherna så blir man nervös,riktigt nervös!
Hockeylaget har i alla fall inte varit så totalt utspelade som fotbollslaget vart i andra halvan mot Vålerängen.
Problemet har ju varit framförallt målskyttet och uselt PP.
Ser inte till någon större oro att vi inte ska klara kontraktet. Dock är jag orolig att vi inte håller Örebro bakom oss.
Problemet har ju varit framförallt målskyttet och uselt PP.
Ser inte till någon större oro att vi inte ska klara kontraktet. Dock är jag orolig att vi inte håller Örebro bakom oss.
Jag tror att vi kan förvänta oss en ny målvakt av hög klass till nästa säsong. Givetvis under förutsättning att någon tackar jaStavhoppet skrev:android skrev:Till nästa år är jag mer oroad över målvaktsfrågan då Tellan lär lägga skridskorna på hyllan och jag hoppas verkligen att Adam inte är tänk att ta över som 1:a keeper då han känns som allt annat än en stabil förstamålvakt.

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Så finns det någon chans/risk att Dragan Umecevic kan komma in i laget i den här situationen?
Visst han passar inte in på något av det som Jocke säger att vi letar efter...
Dock är hans lag avhängt i Tyska ligan, han har spelat med Jocke i SSK och har ett förflutet hos oss i tidiga år.
Rent krasst känns han inte som den spelare som gå in och ser till att vi når slutspel, dock borde han kunna hjälpa vårt PP som varit riktigt klent på slutet.
Visst han passar inte in på något av det som Jocke säger att vi letar efter...
Dock är hans lag avhängt i Tyska ligan, han har spelat med Jocke i SSK och har ett förflutet hos oss i tidiga år.
Rent krasst känns han inte som den spelare som gå in och ser till att vi når slutspel, dock borde han kunna hjälpa vårt PP som varit riktigt klent på slutet.
Om du nu är så säker på detta så borde du spela lite pengar på det. Du lär få bra med pengar tillbaka på en satsad tussing.gaspo skrev:Hoppas vi e kvar i shl nästa år bara. Jag e sjukt negativ till dom 11 sista matcherna. Vi har gått ner oss fullständigt. O jag tror fan inte vi kommer ta en enda poäng. Bara be till högre makter att jag har fel. Sjukt negativt av mig. Hoppas verkligen jag har fel. O att Leksand fortsätter förlora. Vilket jag tyvärr inte tror. Ja,ja vi får väll se. Men som vi spelat dom senaste 4-5 matcherna så blir man nervös,riktigt nervös!
Född till sportchef.
Tar emot som fan men en lax på att vi spelar kval e jag beredd o betta. Klarar vi oss från kval lägger jag en lax till klubbkassan.android skrev:Om du nu är så säker på detta så borde du spela lite pengar på det. Du lär få bra med pengar tillbaka på en satsad tussing.gaspo skrev:Hoppas vi e kvar i shl nästa år bara. Jag e sjukt negativ till dom 11 sista matcherna. Vi har gått ner oss fullständigt. O jag tror fan inte vi kommer ta en enda poäng. Bara be till högre makter att jag har fel. Sjukt negativt av mig. Hoppas verkligen jag har fel. O att Leksand fortsätter förlora. Vilket jag tyvärr inte tror. Ja,ja vi får väll se. Men som vi spelat dom senaste 4-5 matcherna så blir man nervös,riktigt nervös!
Jocke,Thomas,Musse har fullkomligt misslyckats p.g.a att dom är tyvärr lång ifrån kompetenta med rollerna dom har.
Hoppas som sagt att jag har fel.
Detta borde nog vara i en annan grupp men kvala kan vi fan omöjligt behöva gör med 15 pinnars försprång. Dock kommer vi garanterat att hamna 12. det är ej spelbartgaspo skrev:Tar emot som fan men en lax på att vi spelar kval e jag beredd o betta. Klarar vi oss från kval lägger jag en lax till klubbkassan.android skrev:Om du nu är så säker på detta så borde du spela lite pengar på det. Du lär få bra med pengar tillbaka på en satsad tussing.gaspo skrev:Hoppas vi e kvar i shl nästa år bara. Jag e sjukt negativ till dom 11 sista matcherna. Vi har gått ner oss fullständigt. O jag tror fan inte vi kommer ta en enda poäng. Bara be till högre makter att jag har fel. Sjukt negativt av mig. Hoppas verkligen jag har fel. O att Leksand fortsätter förlora. Vilket jag tyvärr inte tror. Ja,ja vi får väll se. Men som vi spelat dom senaste 4-5 matcherna så blir man nervös,riktigt nervös!
Jocke,Thomas,Musse har fullkomligt misslyckats p.g.a att dom är tyvärr lång ifrån kompetenta med rollerna dom har.
Hoppas som sagt att jag har fel.

När Jocke snackar ersättare för Fällström är det inte Sillen jag hör beskrivas. Främst tänker jag på att han beskriver önskespelaren som "stor". Detta är kanske dock något som bara skulle gälla säsongen ut men jag upplever inte att det är så Jocke jobbar.
Sillen har dock visat att han kan ha näsa för mål så det kan också bara vara jag som överanalyserar, inte för att jag tror att Sillen är helt klar ännu.
Sillen har dock visat att han kan ha näsa för mål så det kan också bara vara jag som överanalyserar, inte för att jag tror att Sillen är helt klar ännu.