schampo skrev: ↑2023-02-10 19:11:29 [urlhttps://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyall ... rva-honom/][/url]
Någon som vet vem det surras om?
Precis. +1 på den frågan.
schampo skrev: ↑2023-02-10 19:11:29 [urlhttps://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyall ... rva-honom/][/url]
Nicklas Danielsson som back i Djurgården 22/23 – det var en mening man inte såg framför sig i somras. Men så har det blivit.EspenK skrev: ↑2023-02-10 21:19:36schampo skrev: ↑2023-02-10 19:11:29 [urlhttps://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyall ... rva-honom/][/url]
Tack.. de lurade mig på det sättet de skrev.Difjs skrev: ↑2023-02-10 21:26:11Nicklas Danielsson som back i Djurgården 22/23 – det var en mening man inte såg framför sig i somras. Men så har det blivit.EspenK skrev: ↑2023-02-10 21:19:36schampo skrev: ↑2023-02-10 19:11:29 [urlhttps://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyall ... rva-honom/][/url]
Veteranen har efter att han värvades i höstas fått kliva ned ett steg i banan. Ni vet positionsbytet som alla åldrande spelare i division 5-fotbollen. Livets gång, helt enkelt.
Danielsson har heller inte gjort bort sig på blålinjen, tvärtom. Hans spelskicklighet har Djurgården mått bra av.
Ändå framstår det bra märkligt att han går före killar som Calle Odelius och Kevin Karlsson när Djurgården skriker efter spelskickliga backar (som Odelius och Karlsson faktiskt är) och dessutom har skadekris på forwardssidan. Det vore naturligt att låta Danielsson kliva tillbaka som ytterforward och i stället lasta tyngre minuter på Odelius – som inte alls gjorde bort sig i SHL med Färjestad, som matchade honom hårdare än vad Djurgården gjort i HA – eller Karlsson, som under stora delar av säsongen faktiskt varit den back som vågat mest i spelet med puck och därför hjälpt Djurgården i offensiv väg.
Ringde huvudtränaren Johan Garpenlöv i veckan för att prata om just det här och fick förklarat för mig att matchningen av Danielsson beror på två saker: 1. Hans spelskicklighet. 2. Han anses vara bättre än Odelius och Karlsson just nu.
– Han gör ett bra jobb, han är rightare och spelar på backen i powerplay. Vi känner att han ska få möjligheten att jobba vidare där. Jag tror att han kommer växa in i det mer och mer. Vi har också haft problem i spelet från egen zon och framåt, där kan han hjälpa oss. Vi låter honom köra på.
Med tanke på skadorna på forwardssidan och att Odelius samt Karlsson är utanför topp sex, det är inte läge för ett nytt positionsbyte för honom?
– Det kanske blir så. Det får vi se.
Vad är anledningen att han går före Odelius och Karlsson just nu?
– Vi tycker att han varit bättre än dem.
Tror helt klart att med skadesituationen på backsidan så är nivån på konkurrensen för låg och NickyD behöver logga istid för att spela upp sig inför ett slutspel och inte lira vart fjärde byte som forward. Jag tycker att valet känns klokt.
Nöjer oss mer vad?Osten östlund skrev: ↑2023-02-11 11:10:11 5 dgr kvar.... vad/vem kommer tror ni? Eller nöjer vi oss med nuvarande trupp?
Ja jag erkänner att det var mer önsketänkande från min sidaStenkollsåklart skrev: ↑2023-02-09 23:46:02Anknytningen till DIF är kanske inte glasklar i detta fall… men visst. Du har en poäng. Men i det här fallet så lär det knappast bli såKnickedick skrev: ↑2023-02-09 22:01:06Det kunde väl Krüger med, men han ville spela i Sveriges finaste förening och det vill väl alla??Stenkollsåklart skrev: ↑2023-02-09 21:54:57Herregud. Han kan välja i princip varje SHL-klubb, men av någon anledning skulle han landa på hovet i Allsvenskans 6:e bästa lag (just nu)![]()
Älta är DIF, men det har du stenkollpåsåklart![]()
Lär hamna någonstans där han kan vinna SM-guld…
Osten östlund skrev: ↑2023-02-11 17:42:04 Vasa sport början släppa spelare (Hanks lag). Rögle plockade en back därifrån för 500k.
Värva alla svenskar från det lagetGULD skrev: ↑2023-02-11 19:31:18Osten östlund skrev: ↑2023-02-11 17:42:04 Vasa sport början släppa spelare (Hanks lag). Rögle plockade en back därifrån för 500k.
Emil Johansson vill vi ha
Hank kan vi ta in, även om han är skadad kan han surra och köra rehab med grabbarna och sitta på läktaren och utstråla DIF-pondus.
Ryktas om Brynäs.GULD skrev: ↑2023-02-11 19:31:18Osten östlund skrev: ↑2023-02-11 17:42:04 Vasa sport början släppa spelare (Hanks lag). Rögle plockade en back därifrån för 500k.
Emil Johansson vill vi ha
Ja Hank är verkligen en man behöver nu.Osten östlund skrev: ↑2023-02-11 17:42:04 Vasa sport början släppa spelare (Hanks lag). Rögle plockade en back därifrån för 500k.