Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
AlltidDIF skrev:Kan inte Tallinder va något då? Rutinerad mkt duktig back som tyvärr skadat sig på try out med Toronto och kan va sugen på att lira i Sverige igen..

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Precis den backtypen vi borde undvika i mitt tycke. Likt Murray. Men skulle kunna acceptera honom ändå då han är den han är...
Med hans smutsiga förflutna?
Eller vad menar du med "då han är den han är"?
Jag vill inte ha en back med spelstilen som Murray och Tallinder besitter. Men skulle väl kunna acceptera Murray för att han är Murray.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Är Josefsson verkligen så orealistisk då? Om vi erbjuder en bra lön (nåja) och en top kedja centerplats tror jag han kan vara sugen. Har hellre honom i andra kedjan än Trukhno och tror Josefsson kan börja ruttna lite på AHL.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:Är Josefsson verkligen så orealistisk då? Om vi erbjuder en bra lön (nåja) och en top kedja centerplats tror jag han kan vara sugen. Har hellre honom i andra kedjan än Trukhno och tror Josefsson kan börja ruttna lite på AHL.
Trodde han kanske skulle komma hem i sommar. Men han förlängde sitt kontrakt med TVÅ år. Så han är nog redo att nöta AHL i minst två år till.
Expert.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
AlltidDIF skrev:Kan inte Tallinder va något då? Rutinerad mkt duktig back som tyvärr skadat sig på try out med Toronto och kan va sugen på att lira i Sverige igen..

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Precis den backtypen vi borde undvika i mitt tycke. Likt Murray. Men skulle kunna acceptera honom ändå då han är den han är...
Med hans smutsiga förflutna?
Eller vad menar du med "då han är den han är"?
Jag vill inte ha en back med spelstilen som Murray och Tallinder besitter. Men skulle väl kunna acceptera Murray för att han är Murray.
Missförstod dig rätt rejält. Trodde det var Tallinder du ville ha. Jag avgår!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Rix skrev:Är Josefsson verkligen så orealistisk då? Om vi erbjuder en bra lön (nåja) och en top kedja centerplats tror jag han kan vara sugen. Har hellre honom i andra kedjan än Trukhno och tror Josefsson kan börja ruttna lite på AHL.
Trodde han kanske skulle komma hem i sommar. Men han förlängde sitt kontrakt med TVÅ år. Så han är nog redo att nöta AHL i minst två år till.
Tror tvåårskontraktet är ett misstag från Lous sida. Tror Jacob verkligen ville slå sig in i NHL denna säsong. Eftersom det inte verkar bli så känns det som att möjligheter öppnar upp sig. Men ja, han känns inte som typen som "ger upp" heller. Svårt. Han går in i sin femte AHL-säsong...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Olon

Inlägg av Olon »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Tror tvåårskontraktet är ett misstag från Lous sida. Tror Jacob verkligen ville slå sig in i NHL denna säsong. Eftersom det inte verkar bli så känns det som att möjligheter öppnar upp sig. Men ja, han känns inte som typen som "ger upp" heller. Svårt. Han går in i sin femte AHL-säsong...
Nej, det är ju just det han inte gör. Första säsongen var en AHL-säsong, därefter har han varit skadad/suttit på läktaren/spelat i NHL (med undantag för halvåret under lockoutsäsongen). Sedan han började med envägskontrakt har inte Devils vågat skicka honom till AHL, då de inte vill riskera att förlora honom på waivers. Det återstår att se hur de gör med sina tryouts i år. Det är väl inte helt osannolikt att han återigen får sitta på läktaren under majoriteten av tiden (vilket är det som borde få honom att ledsna mest).

Om de däremot väljer att skicka honom till AHL så är det väl inte helt otänkbart att något annat lag plockar upp honom och ger honom en bättre chans än vad Devils har gjort hittills. Och om ingen är intresserad så får han ju åtminstone spela i farmarlaget.

Så jag tror vår bästa chans är om hans kommande säsong blir som den föregående - sitta på läktaren en månad, in och spela en match med 7-8 minuters speltid, sitta på läktaren några veckor till, osv...
Debacle

Inlägg av Debacle »

Jacob kommer om det inte funkar, trots en väldig kärlek till vår klubb, att dra till KHL ett par år innan han landar här igen. Det är på tok för stor skillnad ekonomiskt tyvärr...
rikkard

Inlägg av rikkard »

När Arnesson är tillbaka hoppas jag att Deilert blir överflödig och lånas ut. Är nog ett relativt hett eftertracktat byte bland HA-lagen. Vi behöver minska våra utgifter för att möjliggöra för att plocka in en ny spelare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

rikkard skrev:När Arnesson är tillbaka hoppas jag att Deilert blir överflödig och lånas ut. Är nog ett relativt hett eftertracktat byte bland HA-lagen. Vi behöver minska våra utgifter för att möjliggöra för att plocka in en ny spelare.
Vore dock ganska onaturligt då dom har helt skilda roller i laget och på isen.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:
rikkard skrev:När Arnesson är tillbaka hoppas jag att Deilert blir överflödig och lånas ut. Är nog ett relativt hett eftertracktat byte bland HA-lagen. Vi behöver minska våra utgifter för att möjliggöra för att plocka in en ny spelare.
Well. Peta upp Nordlund mer offensivt med kanske Linus bredvid. Sen har Linus blivit och kan vara mer offensiv.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av SirDIFalot »

seppuko skrev:
SirDIFalot skrev:
Well. Peta upp Nordlund mer offensivt med kanske Linus bredvid. Sen har Linus blivit och kan vara mer offensiv.
Har inget emot att peta Deilert alls. Men Linus är väl vår helt klart sämsta back i offensiv zon? Frågan är om han ens skulle vara PPG i division 1. Och vi vet att han blir kvar här en säsong. Finns väl ingen större anledning att försöka utveckla hans offensiv, resultaten går före, vi måste överleva den här säsongen.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Men du har alltså säkerhetsrisken Deilert som 8:e back/PP2 back än tex Nordlund som PP2 plus Linus som defensiv back i ordinarie rotation?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

seppuko skrev:Men du har alltså säkerhetsrisken Deilert som 8:e back/PP2 back än tex Nordlund som PP2 plus Linus som defensiv back i ordinarie rotation?
Ser fortfarande inte riktigt sambandet mellan Linus och Deilert. Baserat på prestation skulle först Deilert, sen Fernholm och sen Högström ryka för min del. Men ser vi till spelartyper så tar jag hellre ut Fernholm då för vi skulle ändå tappa någonting i att ta ut Deilert som är vår enda högerfattade back.
Expert.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Ut med Deilert. Nordlund kan ta hans plats i PP. Skulle någon av Nordlund och Högström bli skadade kan de båda spela hela 2 min i PP. Alternativt kan typ Samuelsson ta den rollen.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Även typ Holm skulle kunna köra en halvminut PP om det skulle krisa. Låna ut Deilert!
Låst