Så sant. Det blir ju mindre press av att inte ha någon utstakad målsättning. Det kan ju bli jobbigt för vissa yngre mot slutet av säsongen om det ser lite halvtaskigt ut. Är nog press som det är att lira i Djurgården.Kentta skrev:Förvisso, tycker ändå att inte sätta någon målsättning är bättre, så slipper någon bli besviken. Bättre att ta det match för match.Mattebo skrev:Hm.. fast vi blir väl inte favoriter om vi sätter playoff som målsättning?Kentta skrev:Håller med Pezzz här, om vi inte pratar så mycket målsättningar och skit har vi en större chans att slippa bli favoriter.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Känns bara så totalt onödigt att klubben ska gå ut med någon målsättning, då det är underförstått att Djurgården ska gå upp.
- Yellowhand
På ett sätt kan jag hålla med dig, bara det inte blir för löst i kanterna! Balans är bra!
Mattebo for president!
- Yellowhand
Pez och Kentha!
Jag vet inte om jag hänger med riktigt. Vi skall inte sätta upp några mål bara att vi skall vinna nästa match. Målet är således att vi skall vinna alla matcher! Låter ungefär lika logiskt som den där skinnskallen som sa "*Man skulle flytta till ett land som inte tar emot utlänningar" !!!
Jag vet inte om jag hänger med riktigt. Vi skall inte sätta upp några mål bara att vi skall vinna nästa match. Målet är således att vi skall vinna alla matcher! Låter ungefär lika logiskt som den där skinnskallen som sa "*Man skulle flytta till ett land som inte tar emot utlänningar" !!!
Mattebo for president!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Man kan ju tänka sig lång- och kortsiktiga mål, så så dumt som du vill få det till är det ju inte. Om man säger "vi försöker bara vinna nästa match" så implicerar man ju att man bara vill fokusera i det korta perspektivet och inte sätta upp pressande helhetsmål för säsongen, utan hela tiden utgå från hur det går just nu.
- Yellowhand
Det är klart jag kan tycka som du men då har vi ju fel bägge två!
Skämt åsido, jag tycker ändå att det låter lite konstigt att man skulle gå ut till en match utan att försöka vinna den. Men det kanske beror på att vi inte riktigt förstår varandra!

Mattebo for president!
Det finns en anledning till att vi befinner oss i allsvenskan. Som Mao sa, ett krig är en renande process både utåt och inifrån. Om vi tar oss upp i elitserien utan att ha renat vår förening och fått den fungerande så kommer vi åka ur snart igen.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Håller till ämnet "Silly-season 2013-2014", som vanligt spårar tråden ur och folk snackar en massa OT!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Okej, jag hatar att diska. Det värsta jag vet är att mötas av ett stort berg i köket. Jag tänker hela tiden på hur långsamt berget sjunker osv. Utöver det vet alla som växt upp utan curlingpäron eller bor med en kvinna också hur man kan höja en jobbig syssla till sanslöst tråkiga proportioner när det appliceras krav utifrån. Nu är inte hockey en tråkig syssla men betongkepsarna i förlorande lag tar ingen miste på. Spelare som spelar utan supertunga krav har roligt och vinner, inte jämt givetvis men se bara på vårt kära fotbollslag.
För att återgå till diskexemplet och ett lite mer inbjudande tankesätt testade jag att intala mig själv att jag bara ska ta några tallrikar, när jag hade gjort det så tänkte jag att jag lika gärna kan ta ett par bestick men att jag inte behövde göra ett skit och att jag kunde sluta så fort jag ville. Det hela blev klart och det kändes som det gick både fort och lätt.
Kan tyckas vara en dålig liknelse men jag hänger hellre på ryggsäcken på våra unga spelare att de ska slå Västerås än ryggsäcken med ES-avancemang eftersom jag bara kan föreställa mig hur tung den är.
Edit: Förlåt för OT, ville bara svara Yellowhand mfl.
@-Daniel-
Flyttade för någon månad sen, renovering av kök (inkl diskmaskin) i augusti
För att återgå till diskexemplet och ett lite mer inbjudande tankesätt testade jag att intala mig själv att jag bara ska ta några tallrikar, när jag hade gjort det så tänkte jag att jag lika gärna kan ta ett par bestick men att jag inte behövde göra ett skit och att jag kunde sluta så fort jag ville. Det hela blev klart och det kändes som det gick både fort och lätt.
Kan tyckas vara en dålig liknelse men jag hänger hellre på ryggsäcken på våra unga spelare att de ska slå Västerås än ryggsäcken med ES-avancemang eftersom jag bara kan föreställa mig hur tung den är.
Edit: Förlåt för OT, ville bara svara Yellowhand mfl.
@-Daniel-
Flyttade för någon månad sen, renovering av kök (inkl diskmaskin) i augusti

Senast redigerad av JohanPez den 2013-07-05 08:09:41, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
@ JohanPez: Skaffa diskmaskin!
Men jag förstår poängen och delar åsikten.

Men jag förstår poängen och delar åsikten.
Vad hände med den assisterande tränaren som skulle presenteras i veckan?!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Veckan är inte slut ännu men troligtvis presenteras tränaren någon gång detta år.Challen skrev:Vad hände med den assisterande tränaren som skulle presenteras i veckan?!
eller nästa,,Sjöwall skrev:Veckan är inte slut ännu men troligtvis presenteras tränaren någon gång detta år.Challen skrev:Vad hände med den assisterande tränaren som skulle presenteras i veckan?!
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Mäklaren klar som ass.
Hahah, skönt med lite ordning och reda i tränarstaben!pulverapa skrev:Mäklaren klar som ass.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66