Det jag syftade på att kravbilden är helt annorlunda på att leverera här. Här är det leverera efter max tre månader eller avgå! Hos bönderna är det inte alls samma kravbild. Där kan de ta tio år på sig för att få fram fyra-fem bra spelare. Här är det en helt annorlunda mentalitet. Hos bönderna är det en mer "det spelar ingen roll hur det går"-mentalitet. Där skiter de i om de blir elva eller sjua och om de tar guld så är det bara en kul bonus. I en klubb som vår är det inte riktigt så. Där är det som sagt - leverera eller stick! Frågan är om Böckling eller vad han nu hette har insett det och har den mentalitet som krävs.mutation skrev:Ja, det är enorm skillnad. Hos "bönderna" så kanske de inte har mentaliteten som du verkar ha; att man kan lita på gamla meriter. Ärligt talat, de 16 SM-gulden är inte värda ett piss när det gäller att prestera här och nu. Det är livsfarligt att indoktrinera sånt i huvudet på tonåringar/ungdomar. Man kämpar sig till nya meriter, man ser dem inte på YouTube.Kricke skrev:Det är absolut ingen garanti för att det är så och jag hade hellre sett att Victor Björkung och Jim Gustafsson fått chansen i stället. Båda har varit lysande bra i J20 under hela säsongen utan att få chansen i A-truppen av någon anledning. I stället valde lagledningen att hålla fast vid Erik Gustafsson och Claesson som var katastrofusla. Det finns många fina juniorbackar bakom dessa båda som borde få chansen i stället. Att sätta allt hopp till en nobody på tränarsidan är att göra det väl enkelt för sig. Att han har lyckats i en klubb är ingen garanti att han lyckas i nästa. Och det är lite skillnad från att träna bönder och mesta mästarna.
Det behövs "kaxig ödmjukhet" i DIF, inte bara kaxighet och tron att man är en superstjärna själv för att Södergren, Micke Johansson och Espen var det.
Sorry för OT.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Instämmer helt. Då har vi nästan alla tyngre pjäser i lagbygget klara. Det som saknas då är väll en defensiv back och en top 4 winger.Tessan skrev:DT, Otto och Tellan vore sköna namn att göra klart med. Kan vi sedan krydda med Sörensen. Ljung och Gustafsson, är man i sjunde himlen!
Linkan. - Otto - X
Ölvestad - Johner - Ljungh
Sörensen - Weigel - Honken
Hank - Fimpen - Blomstrand
Wennberg- Persson - Junis
DT - Gustafsson
Lidas - X
Holm - Lennhammer
Arnesson
Tellqvist
Reideborn
Detta hoppas och tror jag på
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tyvärr tyder ju det mesta på att Tim E ska in där någonstans :/Jerka skrev:Instämmer helt. Då har vi nästan alla tyngre pjäser i lagbygget klara. Det som saknas då är väll en defensiv back och en top 4 winger.Tessan skrev:DT, Otto och Tellan vore sköna namn att göra klart med. Kan vi sedan krydda med Sörensen. Ljung och Gustafsson, är man i sjunde himlen!
Linkan. - Otto - X
Ölvestad - Johner - Ljungh
Sörensen - Weigel - Honken
Hank - Fimpen - Blomstrand
Wennberg- Persson - Junis
DT - Gustafsson
Lidas - X
Holm - Lennhammer
Arnesson
Tellqvist
Reideborn
Detta hoppas och tror jag på
Expert.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skitsnack!Problemet är ju att kravbilden varit för låg hos oss och att vi reagerar när det är för sent, finns väl inget lag i ES som sparkat så få spelare och ledare som DIF senaste 20 åren under pågående säsong. Hade kravbilden varit som du antyder hade det ju knappast varit 11 år sedan vi tog guld.Kricke skrev:Det jag syftade på att kravbilden är helt annorlunda på att leverera här. Här är det leverera efter max tre månader eller avgå! Hos bönderna är det inte alls samma kravbild. Där kan de ta tio år på sig för att få fram fyra-fem bra spelare. Här är det en helt annorlunda mentalitet. Hos bönderna är det en mer "det spelar ingen roll hur det går"-mentalitet. Där skiter de i om de blir elva eller sjua och om de tar guld så är det bara en kul bonus. I en klubb som vår är det inte riktigt så. Där är det som sagt - leverera eller stick! Frågan är om Böckling eller vad han nu hette har insett det och har den mentalitet som krävs.mutation skrev:Ja, det är enorm skillnad. Hos "bönderna" så kanske de inte har mentaliteten som du verkar ha; att man kan lita på gamla meriter. Ärligt talat, de 16 SM-gulden är inte värda ett piss när det gäller att prestera här och nu. Det är livsfarligt att indoktrinera sånt i huvudet på tonåringar/ungdomar. Man kämpar sig till nya meriter, man ser dem inte på YouTube.Kricke skrev:Det är absolut ingen garanti för att det är så och jag hade hellre sett att Victor Björkung och Jim Gustafsson fått chansen i stället. Båda har varit lysande bra i J20 under hela säsongen utan att få chansen i A-truppen av någon anledning. I stället valde lagledningen att hålla fast vid Erik Gustafsson och Claesson som var katastrofusla. Det finns många fina juniorbackar bakom dessa båda som borde få chansen i stället. Att sätta allt hopp till en nobody på tränarsidan är att göra det väl enkelt för sig. Att han har lyckats i en klubb är ingen garanti att han lyckas i nästa. Och det är lite skillnad från att träna bönder och mesta mästarna.
Det behövs "kaxig ödmjukhet" i DIF, inte bara kaxighet och tron att man är en superstjärna själv för att Södergren, Micke Johansson och Espen var det.
Sorry för OT.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Ja, och det som är jobbigt med det är att jag inte är säker på att det är på Sörensens (eller annan 3:e-kedja vinges) bekostnad. Jag tror han kan vara tänkt för en 1/2:a kedja, då som Spelfördelare i den kedja linkan inte spelar iSirDIFalot skrev:Tyvärr tyder ju det mesta på att Tim E ska in där någonstans :/
Linkan - Otto - Ölvestad
Tim E - Johner - Ljungh
Jag gillar mitt alternativ bättre
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Herregud vilken skev verklighetsuppfattning. "Bönderna" har passerat oss sedan ett par år tillbaka nu. Har du legat i dvala senaste 10 åren?Kricke skrev:Det jag syftade på att kravbilden är helt annorlunda på att leverera här. Här är det leverera efter max tre månader eller avgå! Hos bönderna är det inte alls samma kravbild. Där kan de ta tio år på sig för att få fram fyra-fem bra spelare. Här är det en helt annorlunda mentalitet. Hos bönderna är det en mer "det spelar ingen roll hur det går"-mentalitet. Där skiter de i om de blir elva eller sjua och om de tar guld så är det bara en kul bonus. I en klubb som vår är det inte riktigt så. Där är det som sagt - leverera eller stick! Frågan är om Böckling eller vad han nu hette har insett det och har den mentalitet som krävs.mutation skrev:Ja, det är enorm skillnad. Hos "bönderna" så kanske de inte har mentaliteten som du verkar ha; att man kan lita på gamla meriter. Ärligt talat, de 16 SM-gulden är inte värda ett piss när det gäller att prestera här och nu. Det är livsfarligt att indoktrinera sånt i huvudet på tonåringar/ungdomar. Man kämpar sig till nya meriter, man ser dem inte på YouTube.Kricke skrev:Det är absolut ingen garanti för att det är så och jag hade hellre sett att Victor Björkung och Jim Gustafsson fått chansen i stället. Båda har varit lysande bra i J20 under hela säsongen utan att få chansen i A-truppen av någon anledning. I stället valde lagledningen att hålla fast vid Erik Gustafsson och Claesson som var katastrofusla. Det finns många fina juniorbackar bakom dessa båda som borde få chansen i stället. Att sätta allt hopp till en nobody på tränarsidan är att göra det väl enkelt för sig. Att han har lyckats i en klubb är ingen garanti att han lyckas i nästa. Och det är lite skillnad från att träna bönder och mesta mästarna.
Sorry för OT.
Har kravbilden i DIF varit så hög menar du?
"Bönderna" lirar i Elitserien och DIF i AS. Behöver man säga mer?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Jag med. Finns många spännande forwardsalternativ. Tim tar bara upp en plats för någon bättre/billigare.Jerka skrev:Ja, och det som är jobbigt med det är att jag inte är säker på att det är på Sörensens (eller annan 3:e-kedja vinges) bekostnad. Jag tror han kan vara tänkt för en 1/2:a kedja, då som Spelfördelare i den kedja linkan inte spelar iSirDIFalot skrev:Tyvärr tyder ju det mesta på att Tim E ska in där någonstans :/
Linkan - Otto - Ölvestad
Tim E - Johner - Ljungh
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Sörensen? Menar ni killen som inte ens fick plats på Saiks träningar utan fick hålla till i J20?Jerka skrev:Ja, och det som är jobbigt med det är att jag inte är säker på att det är på Sörensens (eller annan 3:e-kedja vinges) bekostnad. Jag tror han kan vara tänkt för en 1/2:a kedja, då som Spelfördelare i den kedja linkan inte spelar iSirDIFalot skrev:Tyvärr tyder ju det mesta på att Tim E ska in där någonstans :/
Linkan - Otto - Ölvestad
Tim E - Johner - Ljungh
Kom inte med bland de 26 i truppen. Visserligen tränar de bättre och hårdare i Skellefteå och kanske var han inte förberedd, men han gjorde inget vidare intryck alls på den klubben.
Har han genomgått en metamorfos i vinter?
Tja, ni som sett honom spela vet nog vad ni talar om. Men mina varningsklockor ringer.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Fiskmaesen
Roligaste jag har läst på länge.. Ja dessa så kallade bönder skiter verkligen i om de komer sjua eller elva och Guld är inget mål utan bara en liten rolig bonus.. Herregud. Du får det att låta som att lagen i ES spelar för att det ät lite trevligt och inte behöver känna nån press på sig. Tror min baksmälla precis blev lite värre av att läsa ditt inlägg.BaronVonDif skrev:Kricke skrev:Det jag syftade på att kravbilden är helt annorlunda på att leverera här. Här är det leverera efter max tre månader eller avgå! Hos bönderna är det inte alls samma kravbild. Där kan de ta tio år på sig för att få fram fyra-fem bra spelare. Här är det en helt annorlunda mentalitet. Hos bönderna är det en mer "det spelar ingen roll hur det går"-mentalitet. Där skiter de i om de blir elva eller sjua och om de tar guld så är det bara en kul bonus. I en klubb som vår är det inte riktigt så. Där är det som sagt - leverera eller stick! Frågan är om Böckling eller vad han nu hette har insett det och har den mentalitet som krävs.mutation skrev:Ja, det är enorm skillnad. Hos "bönderna" så kanske de inte har mentaliteten som du verkar ha; att man kan lita på gamla meriter. Ärligt talat, de 16 SM-gulden är inte värda ett piss när det gäller att prestera här och nu. Det är livsfarligt att indoktrinera sånt i huvudet på tonåringar/ungdomar. Man kämpar sig till nya meriter, man ser dem inte på YouTube.Kricke skrev:Det är absolut ingen garanti för att det är så och jag hade hellre sett att Victor Björkung och Jim Gustafsson fått chansen i stället. Båda har varit lysande bra i J20 under hela säsongen utan att få chansen i A-truppen av någon anledning. I stället valde lagledningen att hålla fast vid Erik Gustafsson och Claesson som var katastrofusla. Det finns många fina juniorbackar bakom dessa båda som borde få chansen i stället. Att sätta allt hopp till en nobody på tränarsidan är att göra det väl enkelt för sig. Att han har lyckats i en klubb är ingen garanti att han lyckas i nästa. Och det är lite skillnad från att träna bönder och mesta mästarna.
Sorry för OT.
- SirDIFalot
Jag tyckte han såg riktigt spännande ut i DIF. Sedan tog han sig inte in i Skellefteås trupp av förståeliga skäl. De har ju en grym offensiv. Och Sörensen är ju en spelare som ska vara i top 6 eller inte spela alls typ. Han blev utlånad till Borås och har gjort det bra där. Helt okej stats i alla fall. Genuin Djurgårdare. Är fortfarande väldigt ung och då tycker jag att antalet poäng han gjorde ifjol var riktigt bra, speciellt med tanke på vilket lag han spelade i. Dessutom tror jag att han inte alls skulle vara särskilt dyr.BOMBOM BOUCHARD skrev:Sörensen? Menar ni killen som inte ens fick plats på Saiks träningar utan fick hålla till i J20?Jerka skrev:Ja, och det som är jobbigt med det är att jag inte är säker på att det är på Sörensens (eller annan 3:e-kedja vinges) bekostnad. Jag tror han kan vara tänkt för en 1/2:a kedja, då som Spelfördelare i den kedja linkan inte spelar iSirDIFalot skrev:Tyvärr tyder ju det mesta på att Tim E ska in där någonstans :/
Linkan - Otto - Ölvestad
Tim E - Johner - Ljungh
Kom inte med bland de 26 i truppen. Visserligen tränar de bättre och hårdare i Skellefteå och kanske var han inte förberedd, men han gjorde inget vidare intryck alls på den klubben.
Tja, ni som sett honom spela vet nog vad ni talar om. Men mina varningsklockor ringer.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Som sagt, jag har inte sett honom spela i vinter.SirDIFalot skrev:Jag tyckte han såg riktigt spännande ut i DIF. Sedan tog han sig inte in i Skellefteås trupp av förståeliga skäl. De har ju en grym offensiv. Och Sörensen är ju en spelare som ska vara i top 6 eller inte spela alls typ. Han blev utlånad till Borås och har gjort det bra där. Helt okej stats i alla fall. Genuin Djurgårdare. Är fortfarande väldigt ung och då tycker jag att antalet poäng han gjorde ifjol var riktigt bra, speciellt med tanke på vilket lag han spelade i. Dessutom tror jag att han inte alls skulle vara särskilt dyr.BOMBOM BOUCHARD skrev:Sörensen? Menar ni killen som inte ens fick plats på Saiks träningar utan fick hålla till i J20?Jerka skrev:Ja, och det som är jobbigt med det är att jag inte är säker på att det är på Sörensens (eller annan 3:e-kedja vinges) bekostnad. Jag tror han kan vara tänkt för en 1/2:a kedja, då som Spelfördelare i den kedja linkan inte spelar iSirDIFalot skrev:Tyvärr tyder ju det mesta på att Tim E ska in där någonstans :/
Linkan - Otto - Ölvestad
Tim E - Johner - Ljungh
Allt beror på vilka platser som återstår att fylla och hur vi löser det.
Har bara lite svårt att se honom vara top 6 i vårt lag nästa år. Känns som att det skulle behövas mer spets än honom. Och att köpa in honom för en plats i 4:e linan känns fel. Det jobbet borde en inom våra juniorled kunna ta.
Möjligen för en plats i en 3:e lina då, men då behöver han ha utvecklats en hel del sedan sist han var här. Lennhammer, Deilert har ju emellanåt fått fina vitsord från AS-spel. Sedan hos oss har de inte levererat. Visserligen har det varit i Elitserien, men nu ska vi förhoppningsvis bygga ett lag för att gå upp, inte för att vara ett bra AS-lag.
Men som om du säger, statsen är i inte så tokiga och han har erfarenhet av AS.
- SirDIFalot
...och borde vara i en ålder där han kommer bli bättre nästa år.BOMBOM BOUCHARD skrev:Som sagt, jag har inte sett honom spela i vinter.SirDIFalot skrev:Jag tyckte han såg riktigt spännande ut i DIF. Sedan tog han sig inte in i Skellefteås trupp av förståeliga skäl. De har ju en grym offensiv. Och Sörensen är ju en spelare som ska vara i top 6 eller inte spela alls typ. Han blev utlånad till Borås och har gjort det bra där. Helt okej stats i alla fall. Genuin Djurgårdare. Är fortfarande väldigt ung och då tycker jag att antalet poäng han gjorde ifjol var riktigt bra, speciellt med tanke på vilket lag han spelade i. Dessutom tror jag att han inte alls skulle vara särskilt dyr.BOMBOM BOUCHARD skrev:Sörensen? Menar ni killen som inte ens fick plats på Saiks träningar utan fick hålla till i J20?Jerka skrev:Ja, och det som är jobbigt med det är att jag inte är säker på att det är på Sörensens (eller annan 3:e-kedja vinges) bekostnad. Jag tror han kan vara tänkt för en 1/2:a kedja, då som Spelfördelare i den kedja linkan inte spelar iSirDIFalot skrev:Tyvärr tyder ju det mesta på att Tim E ska in där någonstans :/
Linkan - Otto - Ölvestad
Tim E - Johner - Ljungh
Har bara lite svårt att se honom vara top 6 i vårt lag nästa år. Känns som att det skulle behövas mer spets än honom. Och att köpa in honom för en plats i 4:e linan känns fel. Det jobbet borde en inom våra juniorled kunna ta.
Möjligen för en plats i en 3:e lina då, men då behöver han ha utvecklats en hel del sedan sist han var här. Lennhammer, Deilert har ju emellanåt fått fina vitsord från AS-spel. Sedan hos oss har de inte levererat. Visserligen har det varit i Elitserien, men nu ska vi förhoppningsvis bygga ett lag för att gå upp, inte för att vara ett bra AS-lag.
Återigen en spelare som skulle vara ett billigare och bättre alternativ än Tim Eriksson.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Visst, helt rätt ålder. Däremot håller jag inte med att han är ett bättre alternativ än Tim, men det kanske vi inte ska ta någon vidare diskussion kring.SirDIFalot skrev:...och borde vara i en ålder där han kommer bli bättre nästa år.BOMBOM BOUCHARD skrev:Som sagt, jag har inte sett honom spela i vinter.SirDIFalot skrev:Jag tyckte han såg riktigt spännande ut i DIF. Sedan tog han sig inte in i Skellefteås trupp av förståeliga skäl. De har ju en grym offensiv. Och Sörensen är ju en spelare som ska vara i top 6 eller inte spela alls typ. Han blev utlånad till Borås och har gjort det bra där. Helt okej stats i alla fall. Genuin Djurgårdare. Är fortfarande väldigt ung och då tycker jag att antalet poäng han gjorde ifjol var riktigt bra, speciellt med tanke på vilket lag han spelade i. Dessutom tror jag att han inte alls skulle vara särskilt dyr.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Sörensen? Menar ni killen som inte ens fick plats på Saiks träningar utan fick hålla till i J20?
Återigen en spelare som skulle vara ett billigare och bättre alternativ än Tim Eriksson.
Skulle nästan behövas en egen "För eller emot Tim"-tråd. Han klyver forumet i två intressanta delar.

- SirDIFalot
Jag tror Tim är en bättre spelare än Sörensen nästa år. Men också en dyrare spelare. Och ur ett framtidsperspektiv har jag hellre Sörensen än Tim i en 3:e kedja.BOMBOM BOUCHARD skrev: Visst, helt rätt ålder. Däremot håller jag inte med att han är ett bättre alternativ än Tim, men det kanske vi inte ska ta någon vidare diskussion kring.
Skulle nästan behövas en egen "För eller emot Tim"-tråd. Han klyver forumet i två intressanta delar.
Expert.
- Amadeus
Har aldrig hört något något mer okunnigt skitsnack, som från dig Kricke!Kricke skrev:Det jag syftade på att kravbilden är helt annorlunda på att leverera här. Här är det leverera efter max tre månader eller avgå! Hos bönderna är det inte alls samma kravbild. Där kan de ta tio år på sig för att få fram fyra-fem bra spelare. Här är det en helt annorlunda mentalitet. Hos bönderna är det en mer "det spelar ingen roll hur det går"-mentalitet. Där skiter de i om de blir elva eller sjua och om de tar guld så är det bara en kul bonus. I en klubb som vår är det inte riktigt så. Där är det som sagt - leverera eller stick! Frågan är om Böckling eller vad han nu hette har insett det och har den mentalitet som krävs.mutation skrev:Ja, det är enorm skillnad. Hos "bönderna" så kanske de inte har mentaliteten som du verkar ha; att man kan lita på gamla meriter. Ärligt talat, de 16 SM-gulden är inte värda ett piss när det gäller att prestera här och nu. Det är livsfarligt att indoktrinera sånt i huvudet på tonåringar/ungdomar. Man kämpar sig till nya meriter, man ser dem inte på YouTube.Kricke skrev:Det är absolut ingen garanti för att det är så och jag hade hellre sett att Victor Björkung och Jim Gustafsson fått chansen i stället. Båda har varit lysande bra i J20 under hela säsongen utan att få chansen i A-truppen av någon anledning. I stället valde lagledningen att hålla fast vid Erik Gustafsson och Claesson som var katastrofusla. Det finns många fina juniorbackar bakom dessa båda som borde få chansen i stället. Att sätta allt hopp till en nobody på tränarsidan är att göra det väl enkelt för sig. Att han har lyckats i en klubb är ingen garanti att han lyckas i nästa. Och det är lite skillnad från att träna bönder och mesta mästarna.
Sorry för OT.
Så jävla fördomsfullt okunnigt.
Har du en aning om vilka spelare Bäcklin fått fram????
Och hur mycket (eller lite) våra juniorer (i A-laget) utvecklats sen 2010?
DIF ska vara jäkligt tacksamma att de fått in Bäcklin.
Gustafsson kan utvecklas enormt under honom, likaså Holm o övriga juniorer.
Och som sagt, de bönderna som du beskriver som "det spelar ingen roll hur det går" mentalitet
vann guld, medan vi med din benämning "leverera eller stick" hamnade i HA....
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen