Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Den där Jacob Ericsson verkar spännande. Bra size och bidragit med 8 mål på 6 matcher hittills, och totalt 10p. Borde helt klart få en chans i A-laget ganska snart.
- Jim Morrison
Värva honom och Damien Brunner. Dom två oönskade i Devils. Som att vi skulle ha råd med den sistaSkidlöparn skrev:Josefson vore grym!Jim Morrison skrev:Åberg kommer spela i AHL.
Själv drömmer jag fortfarande om Josefson. Verkar inte finnas i så många lineups på Devils forum och väl där så används han mest som extraspelare. Vissa vill till och med skicka honom på waivers. Kolla läget.
finally people are starting to see Josefson for what he really is... a bustJj has continued to be invisible there is no push from himWaive Josefson, he'll likely get claimed and maybe revitalize his career with another team, although i think it's unlikely at this point. He's had enough chances as a Devil, i think it's time to move on.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Leksand har börjat sparka spelare och fler spelare kan komma att sparkas!
Rätt sugen på Jack Connolly (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15676)
tyckte ha va riktigt bra i FBK de jag såg förra året.
Rätt sugen på Jack Connolly (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15676)
tyckte ha va riktigt bra i FBK de jag såg förra året.
- MarcusDaze
Brunner eller en lirare i klass med Brunner är ju den våta drömmen just nu.Jim Morrison skrev:Värva honom och Damien Brunner. Dom två oönskade i Devils. Som att vi skulle ha råd med den sistaSkidlöparn skrev:Josefson vore grym!Jim Morrison skrev:Åberg kommer spela i AHL.
Själv drömmer jag fortfarande om Josefson. Verkar inte finnas i så många lineups på Devils forum och väl där så används han mest som extraspelare. Vissa vill till och med skicka honom på waivers. Kolla läget.
finally people are starting to see Josefson for what he really is... a bustJj has continued to be invisible there is no push from himWaive Josefson, he'll likely get claimed and maybe revitalize his career with another team, although i think it's unlikely at this point. He's had enough chances as a Devil, i think it's time to move on.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Brunner är fullständigt orealitiskt. Han sitter på ett envägskontrakt som betalar honom $2,500,000 i år. Vill Devils inte ha kvar honom måste han gå igenom waivers. Och om ingen claimar honom där får han ändå ut samma lön i AHL. Så att få honom till Europa är ju helt uteslutet.
Expert.
- MarcusDaze
Som sagt, drömmen.
- SirDIFalot
En dröm är typ Nicklas Danielsson eller Andreas Enqvist om något händer dom eller i deras klubbar som gör att det blir tillgängliga.MarcusDaze skrev:Som sagt, drömmen.
NHL-spelare som sitter på välbetalda envägskontrakt är inte ens värda att namna här.
Expert.
- Jim Morrison
Lite skillnad på Josefson dock.SirDIFalot skrev:En dröm är typ Nicklas Danielsson eller Andreas Enqvist om något händer dom eller i deras klubbar som gör att det blir tillgängliga.MarcusDaze skrev:Som sagt, drömmen.
NHL-spelare som sitter på välbetalda envägskontrakt är inte ens värda att namna här.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- MarcusDaze
Jag är beredd att inte hålla med dig där. Dom spelarna du nämner är realistiska potentiella värvningar om vi får chansen. Brunner är dock endast en dröm.SirDIFalot skrev:En dröm är typ Nicklas Danielsson eller Andreas Enqvist om något händer dom eller i deras klubbar som gör att det blir tillgängliga.MarcusDaze skrev:Som sagt, drömmen.
Är Nicky D uttalad Djurgårdare? Annars svårt att se att han skulle välja oss före någon annan klubb i Sverige som betalar ännu bättre. Vi ville ju inte ha kvar honom när det begav sig.
Ante blir nog kvar i Ryssland några år till. Gör det riktigt bra där borta och vill nog säkra sin ekonomiska framtid. Hoppas och antar att han kommer hem om 3-4 år iaf.
Men som sagt. Dröm! Framförallt om Ante skulle tröttnat på Ryssland och välja att komma hem redan nästa år.
Josefson känns mest realistiskt om han inte pallar hatta mellan ahl och nhl mer.
Kronwall borde väl vilja flytta hem snart kan man tycka också.
Ante blir nog kvar i Ryssland några år till. Gör det riktigt bra där borta och vill nog säkra sin ekonomiska framtid. Hoppas och antar att han kommer hem om 3-4 år iaf.
Men som sagt. Dröm! Framförallt om Ante skulle tröttnat på Ryssland och välja att komma hem redan nästa år.
Josefson känns mest realistiskt om han inte pallar hatta mellan ahl och nhl mer.
Kronwall borde väl vilja flytta hem snart kan man tycka också.
Var ju en undersökning inför säsongen där vi hamnade på andra plats på lag man helst vill spela i. Tror dock vi kom på andra plats på lag man inte vill spela i. Jag tror inte att folk måste ha anknytning hit, utan att vi måste kunna bjuda nästan lika bra som andra lag. Sen tar Stockholm plus klacken vid som extra krydda för att välja oss före andra lag.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Jim Morrison
Ville Leino kontraktslös.
Kan inte Tallinder va något då? Rutinerad mkt duktig back som tyvärr skadat sig på try out med Toronto och kan va sugen på att lira i Sverige igen..
Skickas från min iPhone via Tapatalk
- SirDIFalot
Precis den backtypen vi borde undvika i mitt tycke. Likt Murray. Men skulle kunna acceptera honom ändå då han är den han är...AlltidDIF skrev:Kan inte Tallinder va något då? Rutinerad mkt duktig back som tyvärr skadat sig på try out med Toronto och kan va sugen på att lira i Sverige igen..
Expert.
Med hans smutsiga förflutna?SirDIFalot skrev:Precis den backtypen vi borde undvika i mitt tycke. Likt Murray. Men skulle kunna acceptera honom ändå då han är den han är...AlltidDIF skrev:Kan inte Tallinder va något då? Rutinerad mkt duktig back som tyvärr skadat sig på try out med Toronto och kan va sugen på att lira i Sverige igen..
Eller vad menar du med "då han är den han är"?