Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Det är nog ingen här som begär toppspelare på toppspelare eller känt namn på känt namn.
Jag var ju inte direkt försiktig i min kritik beträffande lagbygge förra hösten och jag är minst lika kritisk nu.
Både byggen uppvisar exakt samma tendens; Snedbyggen utan like, dock med olika satsningar.
Likheterna mellan säsongerna är att vi då liksom nu har väldigt tveksamma backbesättningar samt att vi fortfarande saknar centrar av kvalite.
Då hade vi tillskillnad från nu ett antal sk stjärnor som inte färgade alls av den enkla anledning att de inte fanns vissa spelartyper som behövdes för detta ändamål.
Dessa stjärnor har ersatts av mer grå spelare, men det lär inte hjälpa då problemen fortfarande finns där:
* Vem skall leda PP?
* Vilka spelare kan leda producerande kedjor?
* Backarnas defensiva kvaliteer?
* Backarnas förmåga att under viss press sätta igång spelet på ett snabbt och säkert sätt?
* Avsaknaden av toppcentrar?
* Avsaknaden av spelare som skall leda offensiven?
* Nedmontering av backsidan där man plockat in offensiva spelare när vi skriker efter defensiva diton?
Vi har alltså plockat bort en del flärd från forwardssidan, men problemen från förra säsongen är inte lösta. Istället har vi polockat in dyra "halvhyggliga" spelare och lagtvår satsning där istället.
Vad är planen för nästa säsong DIFhockey?
Jag var ju inte direkt försiktig i min kritik beträffande lagbygge förra hösten och jag är minst lika kritisk nu.
Både byggen uppvisar exakt samma tendens; Snedbyggen utan like, dock med olika satsningar.
Likheterna mellan säsongerna är att vi då liksom nu har väldigt tveksamma backbesättningar samt att vi fortfarande saknar centrar av kvalite.
Då hade vi tillskillnad från nu ett antal sk stjärnor som inte färgade alls av den enkla anledning att de inte fanns vissa spelartyper som behövdes för detta ändamål.
Dessa stjärnor har ersatts av mer grå spelare, men det lär inte hjälpa då problemen fortfarande finns där:
* Vem skall leda PP?
* Vilka spelare kan leda producerande kedjor?
* Backarnas defensiva kvaliteer?
* Backarnas förmåga att under viss press sätta igång spelet på ett snabbt och säkert sätt?
* Avsaknaden av toppcentrar?
* Avsaknaden av spelare som skall leda offensiven?
* Nedmontering av backsidan där man plockat in offensiva spelare när vi skriker efter defensiva diton?
Vi har alltså plockat bort en del flärd från forwardssidan, men problemen från förra säsongen är inte lösta. Istället har vi polockat in dyra "halvhyggliga" spelare och lagtvår satsning där istället.
Vad är planen för nästa säsong DIFhockey?
Hoppas Cehlin drar till NHL så vi får loss 1,6 mille.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skillnaden mellan 08/09 och 11/12 stavas Marcus Ragnarsson och Fredrik Bremberg vi hängde kvar då jag tror inte vi hänger kvar i år tyvärr
Skandalen skulle bli ännu större om nu Widing plockas in. Nej tack till ännu en spelare helt utan känsla för klubba och puck.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
Vad ända in i helvete?????? Widing ist för Möller????SettleR skrev:http://arbetarbladet.se/sport/brynas/1. ... lla-widing
- SirDIFalot
Men lägg av. "Arbetarbladet" ? Se citaten från agenten och tidningen drar slutsatsen att DIF vill ha kvar honom.DIF SJÖSTADEN skrev:Vad ända in i helvete?????? Widing ist för Möller????SettleR skrev:http://arbetarbladet.se/sport/brynas/1. ... lla-widing
Expert.
För alltid - oavsett.
Dumpa inte laget i soptunnan än. Övriga ES är inte någon vacker syn. Det kommer att avgöras på krigarnivå. De lag som kan ställa det mest hårdjobbande laget på isen kommer att dra det längsta strået. Det är min gissning.
Dumpa inte laget i soptunnan än. Övriga ES är inte någon vacker syn. Det kommer att avgöras på krigarnivå. De lag som kan ställa det mest hårdjobbande laget på isen kommer att dra det längsta strået. Det är min gissning.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Samtidigt som Engström säger att dom är en bit från DT i förhandlingarna vad fan händer?Mäklaren skrev:Skandalen skulle bli ännu större om nu Widing plockas in. Nej tack till ännu en spelare helt utan känsla för klubba och puck.
- swallat
hur fan kan folk tro att vi åker ur iår, vi har en bättre grundtrupp än Timrå, aik, Växjö, modo, Frölunda minst
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
-
SirDIFalot skrev:Men lägg av. "Arbetarbladet" ? Se citaten från agenten och tidningen drar slutsatsen att DIF vill ha kvar honom.DIF SJÖSTADEN skrev:Vad ända in i helvete?????? Widing ist för Möller????SettleR skrev:http://arbetarbladet.se/sport/brynas/1. ... lla-widing
.........
Spelar ingen roll, en del har bestämt sig för länge sen.swallat skrev:hur fan kan folk tro att vi åker ur iår, vi har en bättre grundtrupp än Timrå, aik, Växjö, modo, Frölunda minst
-
För att vi har en katastrofal defensiv,felbalanserat lag och uddlös offensiv.swallat skrev:hur fan kan folk tro att vi åker ur iår, vi har en bättre grundtrupp än Timrå, aik, Växjö, modo, Frölunda minst
Enda skillnaden mellan 08/09 och 11/12 är Ragge och Linkan då klarade vi oss det gör vi INTE iår
Har nu dragit iväg ett mail till Järlefelt med lite frågor om laget och hur tankarna har gått hos de ansvariga. Väntar med spänning på svar (vilket man troligen inte kommer att få)
- SkönaDjurgårn
Exakt sa har har jag sett vart lagbygge ocksa. Tyvarr har Jarlan en helt annan plan, precis som vanligt. Nar gar HANS kontrakt ut?SirDIFalot skrev:Jag hoppades innerligt efter säsongen att vi skulle satsa på det fina J20-laget och vår juniorverksamhet. Signa 2-3 spelare av spets där vi verkligen behövde det. Playmaker och tvåvägsback. Samt fylla ut med lovande billiga juniorer.
Nu valde DIF en annan väg. Att satsa på 3:e kedjespelare som Carlsson, Almtorp, Tjärnqvist. Som kostar 3-4 gånger så mycket som en juniorer. Men inte bidrar med så mycket mer.
Vi valde bort våra juniorer. Och valde bort spets. Med det kostade oss lika mycket om inte mer ekonomiskt.