Skulle du kunna förtydliga dig lite? Jag hade lite svårt att se varför det var negativt att den ryska ligan attraherar bra spelare? NHL ska vara bäst för NHL har alltid varit bäst? Tycker du det för att du gillar NHL eller för att du tror att relativt jämna europeiska ligor och ett starkt NHL är det bästa för elitserien?stolpskott skrev: Jag håller inte med alls, NHL har alltid varit den största och bästa ligan, det vet du lika mycket som jag. Varför Ryska ligan inte blev lika stor från början var ju för att landet var kommunistiskt.Alla ungdommars dröm bör förbli att spela i NHL! Tänk på att det får inte plats lika många ryska juniorer i lagen så som det är nu, då drar dom över fort till Amerika för att försöka ta platser i NHL lagen, men förmodligen blir det bara AHL.
Hoppas NHL förblir det bästa!
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Skönt att han avslutar med att d kan bli Djurgården till nästa säsong.
D kallar jag klubbkänlsa
D kallar jag klubbkänlsa
isolerad skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1012065.ab
Jaha. Det var inte så kul. Suck.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag hoppas att du är ironisk...Kneten_m skrev:Skönt att han avslutar med att d kan bli Djurgården till nästa säsong.
D kallar jag klubbkänlsa
isolerad skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1012065.ab
Jaha. Det var inte så kul. Suck.
Självklart får Tjärna gå vart han vill. Han har gjort mycket bra för klubben och alltid givit allt, men han har aldrig varit djurgårdare.
Det jag kan bli iriterad på är att detta är killen som tjatade om hur tacksam han var som fick rehab och träning med djurgården och att DIF låg bra till för att sedan sticka.
Spelare (och tränare) ska vara försiktiga med hur de uttrycker sig innan de byter klubb. Jag tycker nog att Tjärna likson Challe kunde ha haft en något lägre profil innan de dumpade oss.
Önskar Tjärna lycka till och beklagar mig över att girigheten en en gång segrat...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Var i mitt meddelande skrev jag att den ryska ligan är bättre eller har varit bättre än NHL?stolpskott skrev:Jag håller inte med alls, NHL har alltid varit den största och bästa ligan, det vet du lika mycket som jag. Varför Ryska ligan inte blev lika stor från början var ju för att landet var kommunistiskt.Alla ungdommars dröm bör förbli att spela i NHL! Tänk på att det får inte plats lika många ryska juniorer i lagen så som det är nu, då drar dom över fort till Amerika för att försöka ta platser i NHL lagen, men förmodligen blir det bara AHL.Kall-El skrev:Jag tror inte riktigt alla härinne har koll på hur bra rika personer har det i Ryssland. I alla större städer finns riktiga lyxområden med lyxbutiker osv och man inte så önskar behöver man inte ens besöka de mer slitna områdena. En välbetalt spelare i Ryssland lever minst lika bra, om inte bättre, än motsvarande spelare i Nordamerika inte minst då prisnivån i Ryssland ligger betydligt lägre jämfört med i t ex USA. Sedan går det att få tag på väldigt billig hemhjälp osv så man kan leva väldigt bra i Ryssland om man bara har vett nog på att välja att spela för ett lag som återfinns i en någorlunda stor stad. SPB och Moskva är t ex numer som vilken storstad som helst, fast med en betydligt rikare och mer intressant historia än de flesta andra. Dessutom kan jag intyga att Ryssland är ett fint land med massor av sevärdheter av olika slag. Maten är det inget fel på heller för den delen. Slumområden finns givetvis också liksom områden som inte är direkt säkra, men detta finns det i minst lika stor utsträckning i USA också.djjjj skrev:Att man ens vill flytta till det landet kan jag ej förstå?stolpskott skrev:Visst kan det låta så, jag håller inte riktigt med. På en del intervjuer, samt pratat med spelare som spelat i Mörrum. Det lettländska landslags målvakten Edgars Masalskis förövrigt. Var tvungen att flytta ifrån ryssland, pga hans son blev total mobbad för att han inte började röka som alla andra. Vilket ledde till att hans skolkamrater äggade deras hus, och dom trivdes inte alls.Och att ungdommar söp sig fulla i skolan låter inte helt okej. Dem gillade inte heller att deras skolmat var kall vid servering. Ryska ligan tror jag och hoppas förblir till lite spelare som blir avdankade med åldern och kan tjäna stora pengar i Ryssland, för i NHL där platsar dom inte.Crashmash skrev: För att ryska ligan är bättre än svenska och kommer konkurrera med NHL inom en snar framtid, både ekonomiskt och spelarmässigt.
Sen tjänar han riktigt bra nu, alldeles för bra för att tacka nej till det.
Visst pengar är inte helt fel men pengar är inte allt här i livet och vilja bosätta sig i det jävla ryttna skitlandet helt otroligt!
DJURGÅRN TILLS JAG DÖR
På sikt misstänker jag att den ryska ligan på allvar kommer att konkuera med NHL, kanske inte om de allra bästa spelaren, men definitivt om spelarna precis under den yppersta eliten samt antagligen de flesta Ryssar som snart kommer lära sig att de kan tjäna emr pengar i Ryssland jämfört med vad de skulle göra i NHL. Blir dessutom hockeyns CL en framgång, vilket jag kanske tvivlar en hel del på, kommer det att göra den ryska hockeyn än starkare. Personlligen ser jag detta som enormt positivt; Mer pengar till en liga som erkänner gällande kontrakt kan bara vara av godo. Blir man dessutom mäktigare kanske man dessutom kan utmana NHL och tvinga dem att erkänna skrivna ontrakt också samt tvinga dem att ge upp sitt idiotiska draftsystem. En klubb i elitserien skall givetvis ha rätt att sälja sin spelare till vilken klubb som helst, detta driver dessutom upp priserna på spelare vilket bara är av godo.
För Hockeyns bästa är en stark Rysk hockeyliga enormt viktig; Bara att hålla tummarna för att de lyckas...
På sikt kan den däremot börja tampas med NHL på allvar och detta vore enbart av godo för svensk del.
Bara för att ta ett exempel så finns det en ryss som spelar i Kazan som lyfter en högre lön än Jagr gör i NHL, om man räknar in boendekostnad och liknande. Detta om något borde ge en viss vink om att det finns pengar och viljekraft i Ryssland. Det som krävs är att ligan får lite högre status utanför Ryssland. Sker detta kommer denna liga att plocka alltfler och bättre spelare från Tjeckein och Slovakien och om utveckligen rullar på kommer sedan ryssarna att börja titta på den nordiska marknaden.
Avslutningsvis; Om du hoppas att NHL förblir den största ligan önskar du livet ur den svenska elitserien. NHL skiter i oss fullständigt medan den ryska ligan går under de regler som finns för övergångar i Europa. Kort sagt; Vi vinner enormt på en stark rysk liga. Vi förlorar enormt på ett starkt och ohotat NHL.
Men hallå, ja hade nog bilden före dej, har ju vart medlem ett tag längreMans91 skrev:Paraflax skrev:Mm håller med, skulle ju få mer speltid men kanske inte lika stor check. Men man är väl Dif trogen, pengar är inte allt.Fricke skrev:Michael Holmqvist spelar 10-11 minuter i snitt för Frölunda, Andreas var mer eller mindre bänkad igår. Blir bara trött när jag tänker på att dom valde en handfull dollar och 10 minuter per match före att hjälpa sin moderklubb och få 25 minuter var.
men jobbigt att du har samma bild som migja trodde att det var jag som skrev det där, man tittar ju på bilden för att se vem det är
Djurgårn i mitt hjärta
-
Hmm. Jag kanske formulerade mig fel lite då, jag menar självklart på sikt.Kall-El skrev:Var i mitt meddelande skrev jag att den ryska ligan är bättre eller har varit bättre än NHL?stolpskott skrev:Jag håller inte med alls, NHL har alltid varit den största och bästa ligan, det vet du lika mycket som jag. Varför Ryska ligan inte blev lika stor från början var ju för att landet var kommunistiskt.Alla ungdommars dröm bör förbli att spela i NHL! Tänk på att det får inte plats lika många ryska juniorer i lagen så som det är nu, då drar dom över fort till Amerika för att försöka ta platser i NHL lagen, men förmodligen blir det bara AHL.Kall-El skrev:Jag tror inte riktigt alla härinne har koll på hur bra rika personer har det i Ryssland. I alla större städer finns riktiga lyxområden med lyxbutiker osv och man inte så önskar behöver man inte ens besöka de mer slitna områdena. En välbetalt spelare i Ryssland lever minst lika bra, om inte bättre, än motsvarande spelare i Nordamerika inte minst då prisnivån i Ryssland ligger betydligt lägre jämfört med i t ex USA. Sedan går det att få tag på väldigt billig hemhjälp osv så man kan leva väldigt bra i Ryssland om man bara har vett nog på att välja att spela för ett lag som återfinns i en någorlunda stor stad. SPB och Moskva är t ex numer som vilken storstad som helst, fast med en betydligt rikare och mer intressant historia än de flesta andra. Dessutom kan jag intyga att Ryssland är ett fint land med massor av sevärdheter av olika slag. Maten är det inget fel på heller för den delen. Slumområden finns givetvis också liksom områden som inte är direkt säkra, men detta finns det i minst lika stor utsträckning i USA också.djjjj skrev:Att man ens vill flytta till det landet kan jag ej förstå?stolpskott skrev: Visst kan det låta så, jag håller inte riktigt med. På en del intervjuer, samt pratat med spelare som spelat i Mörrum. Det lettländska landslags målvakten Edgars Masalskis förövrigt. Var tvungen att flytta ifrån ryssland, pga hans son blev total mobbad för att han inte började röka som alla andra. Vilket ledde till att hans skolkamrater äggade deras hus, och dom trivdes inte alls.Och att ungdommar söp sig fulla i skolan låter inte helt okej. Dem gillade inte heller att deras skolmat var kall vid servering. Ryska ligan tror jag och hoppas förblir till lite spelare som blir avdankade med åldern och kan tjäna stora pengar i Ryssland, för i NHL där platsar dom inte.
Visst pengar är inte helt fel men pengar är inte allt här i livet och vilja bosätta sig i det jävla ryttna skitlandet helt otroligt!
DJURGÅRN TILLS JAG DÖR
På sikt misstänker jag att den ryska ligan på allvar kommer att konkuera med NHL, kanske inte om de allra bästa spelaren, men definitivt om spelarna precis under den yppersta eliten samt antagligen de flesta Ryssar som snart kommer lära sig att de kan tjäna emr pengar i Ryssland jämfört med vad de skulle göra i NHL. Blir dessutom hockeyns CL en framgång, vilket jag kanske tvivlar en hel del på, kommer det att göra den ryska hockeyn än starkare. Personlligen ser jag detta som enormt positivt; Mer pengar till en liga som erkänner gällande kontrakt kan bara vara av godo. Blir man dessutom mäktigare kanske man dessutom kan utmana NHL och tvinga dem att erkänna skrivna ontrakt också samt tvinga dem att ge upp sitt idiotiska draftsystem. En klubb i elitserien skall givetvis ha rätt att sälja sin spelare till vilken klubb som helst, detta driver dessutom upp priserna på spelare vilket bara är av godo.
För Hockeyns bästa är en stark Rysk hockeyliga enormt viktig; Bara att hålla tummarna för att de lyckas...
På sikt kan den däremot börja tampas med NHL på allvar och detta vore enbart av godo för svensk del.
Bara för att ta ett exempel så finns det en ryss som spelar i Kazan som lyfter en högre lön än Jagr gör i NHL, om man räknar in boendekostnad och liknande. Detta om något borde ge en viss vink om att det finns pengar och viljekraft i Ryssland. Det som krävs är att ligan får lite högre status utanför Ryssland. Sker detta kommer denna liga att plocka alltfler och bättre spelare från Tjeckein och Slovakien och om utveckligen rullar på kommer sedan ryssarna att börja titta på den nordiska marknaden.
Avslutningsvis; Om du hoppas att NHL förblir den största ligan önskar du livet ur den svenska elitserien. NHL skiter i oss fullständigt medan den ryska ligan går under de regler som finns för övergångar i Europa. Kort sagt; Vi vinner enormt på en stark rysk liga. Vi förlorar enormt på ett starkt och ohotat NHL.

-
Jag klandrar inte Tjärna. Och han har hjärta för klubben, däremot om han hade gått till någon annan Elitserieklubb så hade jag blivit förbannad. Jag tycker dessutom vi har en bra backuppsättning i och med Väänänen och tänk sen när Jiri kommer. En forward däremot skulle inte sitta fel.
Nu går tåget snart till Linköping!
ALLA TILL CLOETTA!!
Nu går tåget snart till Linköping!
ALLA TILL CLOETTA!!
100% DJURGÅRDSJ***L
Finns ingen anledning att klanka ner på Daniels beslut. Det är ju inte för att lönen DIF erbjöd var för låg utan han "tvingas välja bort" Sverige för att han är rädd att hamna i problem med skatteverket. Efter att själv ha gått 15 ronder mot detta "odjur" kan jag bara säga att han gör rätt. Hade vi haft tydliga regler på vad som gällde exakt hade antagligen Tjärna kritat på för oss, nu är reglerna lite luddiga och han vill inte bli indragen i en soppa a'la Klumpfisk. Ytterst förståeligt om ni frågar mig.
Dock väldigt trist för vår del då Tjärna är den typ av back smo vi helt saknar i årets trupp. Det jag inte heller begriper är varför inte företag / privatpersoner har engagerats för att ordna ett kontrakt som säkerställer Tjärnas ställning oavsett vad masen gör eller inte gör. Tjärna är antagligen enskilt den nya spelare som skulle betyda mest för laget just nu. ( av realistiska alternativ alltså )
Synd, men inte så mycket att gör åt.
Dock väldigt trist för vår del då Tjärna är den typ av back smo vi helt saknar i årets trupp. Det jag inte heller begriper är varför inte företag / privatpersoner har engagerats för att ordna ett kontrakt som säkerställer Tjärnas ställning oavsett vad masen gör eller inte gör. Tjärna är antagligen enskilt den nya spelare som skulle betyda mest för laget just nu. ( av realistiska alternativ alltså )
Synd, men inte så mycket att gör åt.
Paraflax skrev:Men hallå, ja hade nog bilden före dej, har ju vart medlem ett tag längreMans91 skrev:Paraflax skrev:Mm håller med, skulle ju få mer speltid men kanske inte lika stor check. Men man är väl Dif trogen, pengar är inte allt.Fricke skrev:Michael Holmqvist spelar 10-11 minuter i snitt för Frölunda, Andreas var mer eller mindre bänkad igår. Blir bara trött när jag tänker på att dom valde en handfull dollar och 10 minuter per match före att hjälpa sin moderklubb och få 25 minuter var.
men jobbigt att du har samma bild som migja trodde att det var jag som skrev det där, man tittar ju på bilden för att se vem det är
aa det kanske du har med du har bara skrivit 7 inlägg och jag har skrovit över 200
Djuuuuuuuuuuuuu
Att Tjärna inte går till oss i år är absolut väntat. Det är inte på backsidan vi behöver förstärkning. Inte nu när Ossi har anlänt, Jiri är på väg in och Ronnie förhoppningsvis snart är tillbaka.
Det är offensivt våra problem ligger. Vi har för få tänkande spelare. Problemet blir väldigt tydligt under perioden när Linkan har varit magsjuk (eller vad det egentligen handlar om) och även innan sjukdom.
Det är offensivt våra problem ligger. Vi har för få tänkande spelare. Problemet blir väldigt tydligt under perioden när Linkan har varit magsjuk (eller vad det egentligen handlar om) och även innan sjukdom.
-