Mattias_87 skrev:Håller med Pulverapa. Vi måste undvika kval denna säsong. Satsa!
Var ska vi få pengar ifrån? Misstänker att det finns lite undanlagt för någon värvning senare.
Vi har trots allt inte startat katastrofalt. Skulle snarare säga att vi startat bättre än förväntat.
Vi var tippade att komma toksist
Sen klart man är besviken på vissa spelare. Tex Trukhno, Alvarez och Deilert. Men vi har bara spelat sex matcher hittills. Jag är iaf beredd att ge de 15 matcher även fast jag gärna provar Runken lite istället för Trukhno.
Sen ska väl det här laget klara ett kval mot Mora, Bofors eller rögle eller vad det nu ska bli.
Mattias_87 skrev:Håller med Pulverapa. Vi måste undvika kval denna säsong. Satsa!
Var ska vi få pengar ifrån? Misstänker att det finns lite undanlagt för någon värvning senare.
Vi har trots allt inte startat katastrofalt. Skulle snarare säga att vi startat bättre än förväntat.
Sen klart man är besviken på vissa spelare. Tex Trukhno, Alvarez och Deilert. Men vi har bara spelat sex matcher hittills. Jag är iaf beredd att ge de 15 matcher även fast jag gärna provar Runken lite istället för Trukhno.
Sen ska väl det här laget klara ett kval mot Mora, Bofors eller rögle eller vad det nu ska bli.
Precis, var ska pengarna komma ifrån? Och var ska vi hitta tre Samme till utan att lönebudjeten stiger med 5-6 mille? Finns ens dessa spelare på marknaden, villiga att komma till Sverige?
Den viktigaste posten att fylla är någon som kan lyfta upp en andrakedja. I dagsläget får vi hoppas att Ljungh fortsätter att utvecklas varje match, för Trucken eller Runken kommer inte göra det tillräckligt mycket/snabbt.
pulverapa skrev:Vi behöver få in två-tre riktiga bra spelare för att ha en rimlig chans att undvika kval. Och då menar jag forwards. Jag har tidigare förespråkat en lösning med Dogge, men det hjälper inte vårt lag just nu. Vi måste få in toppspelare på forwardsposition. Spelare i klass med Micke Samuelsson eller bättre.
Bort med Trucken, Lauritzen och ersätt med en center till andrakedjan, samt två ytterligare forwards för första- och andrakedjan.
Har vi inte pengar? Låna. Vi måste klara den här säsongen.
Hållet helt och hållet med dig. Att göra plats för Murray och ge honom "fairplay-pengarna" vore helt idiotiskt. Han hade typ varit sämre än Fernholm. Vi måste, precis som du skriver, in med en toppcenter och minst en bra forward -NÅGON SOM PRESTERAT PÅ DENNA NIVÅ TIDIGARE-
Precis, var ska pengarna komma ifrån? Och var ska vi hitta tre Samme till utan att lönebudjeten stiger med 5-6 mille? Finns ens dessa spelare på marknaden, villiga att komma till Sverige?
Den viktigaste posten att fylla är någon som kan lyfta upp en andrakedja. I dagsläget får vi hoppas att Ljungh fortsätter att utvecklas varje match, för Trucken eller Runken kommer inte göra det tillräckligt mycket/snabbt.
Vi alla utgår väl ifrån att det finns en hel del pengar kvar i budgeten som var tänkt att användas under säsongen när man visste vilka allsvenska spelare som inte höll måttet. Allt annat vore tjänstefel faktiskt.
Vi alla utgår väl ifrån att det finns en hel del pengar kvar i budgeten som var tänkt att användas under säsongen när man visste vilka allsvenska spelare som inte höll måttet. Allt annat vore tjänstefel faktiskt.
Vi kan hoppas på det, men samtidigt har vi gått back senaste åren, så man vill väl antagligen hålla tillbaka lite i år och helst uppvisa ett positivt resultat. Frågan är om pengarna räcker till både det och en hel kedja klasspelare av Micke Samuelsson-kaliber? Tror vi får nöja oss med en center som kan spruta in säg 30p under en hel Elitseriesäsong.
Jim Morrison skrev:Många cuts från campsen i NHL just nu. Hoppas ögonen är öppna.
Frågan är hur aktiv KG vill vara? Han vill nog spara eventuella medel till den blivande sportchef. (Jävla pisslösning det här med att Challe skulle hänga kvar till augusti och DIF ändå inte lyckats hitta en sportchef tills han lämnade)
1962FenderStrat skrev:Låna Cehlin & Åberg? Båda blev skickade till AHL. Cehlin borde vara rätt less på AHL efter 2 säsonger där.
Cehlin erbjuder nog ingen spets vi behöver. Åberg vore förmodligen en av dom bästa i SHL. Men osäker på om det är rimligt. Jag tror han visste att det var AHL som gällde när han åkte över och tror FBK har första tjing på honom efter att han fortfarande hade ett år kvar på kontraktet med dom när han drog över.
Själv drömmer jag fortfarande om Josefson. Verkar inte finnas i så många lineups på Devils forum och väl där så används han mest som extraspelare. Vissa vill till och med skicka honom på waivers. Kolla läget.
finally people are starting to see Josefson for what he really is... a bust
Jj has continued to be invisible there is no push from him
Waive Josefson, he'll likely get claimed and maybe revitalize his career with another team, although i think it's unlikely at this point. He's had enough chances as a Devil, i think it's time to move on.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
1962FenderStrat skrev:Låna Cehlin & Åberg? Båda blev skickade till AHL. Cehlin borde vara rätt less på AHL efter 2 säsonger där.
Cehlin erbjuder nog ingen spets vi behöver. Åberg vore förmodligen en av dom bästa i SHL. Men osäker på om det är rimligt. Jag tror han visste att det var AHL som gällde när han åkte över och tror FBK har första tjing på honom efter att han fortfarande hade ett år kvar på kontraktet med dom när han drog över.
Varför skulle dom ha första tjing? Han har kontrakt med Nashville nu. Cehlin skulle nog tillföra en hel del, jmf. med typ Alvarez & Trucken.
Själv drömmer jag fortfarande om Josefson. Verkar inte finnas i så många lineups på Devils forum och väl där så används han mest som extraspelare. Vissa vill till och med skicka honom på waivers. Kolla läget.
finally people are starting to see Josefson for what he really is... a bust
Jj has continued to be invisible there is no push from him
Waive Josefson, he'll likely get claimed and maybe revitalize his career with another team, although i think it's unlikely at this point. He's had enough chances as a Devil, i think it's time to move on.
Varför skulle dom ha första tjing? Han har kontrakt med Nashville nu. Cehlin skulle nog tillföra en hel del, jmf. med typ Alvarez & Trucken.
Har för mig att det funkar så angående Åberg.
Cehlin skulle säkert bidra en del, men onödigt att lägga pengar på något som inte är spets. Trucken och vissa andra kan säkerligen ersättas från J20 också, vi har återigen ett av landets bästa J20-lag och det är dags att vi visar det. Jonathan Davidsson skulle mycket väl kunna göra en Zibanejad.