Härligt!Frasse skrev:Holm är och signerar as we speak.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det är inte fimpen som skrivit att de är klara...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fan, läste fel...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag ser ett mönster...
Haha, får ta på mig den. Trodde ironin i bilden, och bildtexten, inte kunde misstolkas. Bilden är för övrigt ett montage. 

Senast redigerad av Roppan den 2012-04-27 14:07:38, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jo, blir tufft ekonomiskt men det var därför jag fick nöja mig med en relativt billig backbesättning. Strudwick är nog inte så dyr som du tror.Harold Camping skrev:Håller med om nästan allting. Dock så känns trion Strudwick,Soares och Fleury som en väldigt svår nöt att knäcka, ekonomiskt alltså. Något säger mig att det antagligen skulle bli Soares eller Fleury, inte båda 2.SirDIFalot skrev:Okej, nu har jag bestämt mig. Här är vårt lag nästa år.
Linkan - Johner - Soares
Ölvestad - Ottosson - Fleury
Hank - Weigel - Ljungh
Honken - Fimpen - Blomstrand
Andersson - Lidström
Strudwick - Lennhammer
Magnusson - Gustafsson
Holm
Tellqvist
Reideborn
Soares, Johner och Linkan kan inte bli annat än succé och vore förmodligen allsvenskans starkaste kedjeformation. Det dök ju upp något löst rykte om att Soares verkligen ville till Stockholm och det vore såklart en dröm. Andrakedjan tycker jag också känns spännande. Jag gillar vad en powerforward som Ölvestad kan ge laget i en scoringline, Otto vore en av allsvenskans bästa tvåvägscentrar, jag bara hoppas innerligt att han kör vidare ett år till. Fleury blir tredje länken. Ganska orealistisk kanske? Ingen dundersuccé i varken Luleå eller Timrå och är kanske sugen på att återvända till Allsvenskan.
I tredje har jag valt Hank-Weigel-Ljungh för att jag tror på riktigt bra kemi där. Hank som står för kraft och energi medan Weigel och Ljungh är spelskickliga och det blir Hanks uppgift att ta sig in framför mål. Den sista kedjan med Honken-Fimpen-Blomstrand har förstås i uppgift att checka hårt, göra ett stenhårt jobb helt enkelt och se till att ligga på + i plus/minus statistiken.
Eftersom jag valt att investera i stora namn på forwardssidan finns det inte lika mycket pengar kvar till backsidan. Nils Andersson tycker jag känns spännande och Lidström har jag en riktigt bra känsla kring. Utan att veta allt för mycket om både så tror jag att de skulle komplettera varandra bra. I andra backparet har jag valt att ta in SSK's kanadensare Jason Strudwick med många år bakom sig i NHL. Jag tror det skulle hjälpa Lennhammers utveckling rejält att ha en sån tung pjäs bredvid sig. I tredje backparet har jag valt Erik Gustafsson och som ovanstående skribenter också valt 117-kgs backen Patrik Magnusson från Borås. Som John Terry säger har han rätt imponerande CV från tiden i Borås och vore en rätt bra ersättare till Printz kan jag tycka. 24 år gammal, känns som det vore precis rätt tid att ta in honom nu innan hans förhoppningsvis stora utveckling kommer. Philip Holm blir 7:e back.
Mikael Tellqvist är förstamålvakt och bakom honom finns Reideborn som lär stå möjligtvis 10-15 matcher.
Nu kör vi!
Sen är Magnussons siffror i ett väldigt tafatt Borås rätt så imponerande. Intressant spelare liksom Nils Andersson som har många verktyg men väntar på det där riktiga genombrottet.
Expert.
-
Men för satan. Ni får ju läsa hela konversationen innan ni drar slutsatser...superfast skrev:Det är inte fimpen som skrivit att de är klara...
Antar att det är en tolkning han gör utifrån bilden Fimpen la upp. Vi bör nog inte lägga för mycket vikt vid detta...superfast skrev:Det är inte fimpen som skrivit att de är klara...
Guld och gröna skogar. Tyckte han var den bästa av våra unga backar defensivt 11/12. Ska bli kul att se hur han tar sig an Allsvenskt spel.Frasse skrev:Holm är och signerar as we speak.
-
Jag har ingen aning om hans löneanspråk men utgår från att han inte är den billigaste om man ser till meriterna. Han skulle i vilket fall som helst vara en riktigt bra värvning.SirDIFalot skrev:Jo, blir tufft ekonomiskt men det var därför jag fick nöja mig med en relativt billig backbesättning. Strudwick är nog inte så dyr som du tror.Harold Camping skrev:Håller med om nästan allting. Dock så känns trion Strudwick,Soares och Fleury som en väldigt svår nöt att knäcka, ekonomiskt alltså. Något säger mig att det antagligen skulle bli Soares eller Fleury, inte båda 2.SirDIFalot skrev:Okej, nu har jag bestämt mig. Här är vårt lag nästa år.
Linkan - Johner - Soares
Hank - Weigel - Ljungh
Andersson - Lidström
Strudwick - Lennhammer
Magnusson - Gustafsson
Holm
Tellqvist
Reideborn
Soares, Johner och Linkan kan inte bli annat än succé och vore förmodligen allsvenskans starkaste kedjeformation. Det dök ju upp något löst rykte om att Soares verkligen ville till Stockholm och det vore såklart en dröm. Andrakedjan tycker jag också känns spännande. Jag gillar vad en powerforward som Ölvestad kan ge laget i en scoringline, Otto vore en av allsvenskans bästa tvåvägscentrar, jag bara hoppas innerligt att han kör vidare ett år till. Fleury blir tredje länken. Ganska orealistisk kanske? Ingen dundersuccé i varken Luleå eller Timrå och är kanske sugen på att återvända till Allsvenskan.
I tredje har jag valt Hank-Weigel-Ljungh för att jag tror på riktigt bra kemi där. Hank som står för kraft och energi medan Weigel och Ljungh är spelskickliga och det blir Hanks uppgift att ta sig in framför mål. Den sista kedjan med Honken-Fimpen-Blomstrand har förstås i uppgift att checka hårt, göra ett stenhårt jobb helt enkelt och se till att ligga på + i plus/minus statistiken.
Eftersom jag valt att investera i stora namn på forwardssidan finns det inte lika mycket pengar kvar till backsidan. Nils Andersson tycker jag känns spännande och Lidström har jag en riktigt bra känsla kring. Utan att veta allt för mycket om både så tror jag att de skulle komplettera varandra bra. I andra backparet har jag valt att ta in SSK's kanadensare Jason Strudwick med många år bakom sig i NHL. Jag tror det skulle hjälpa Lennhammers utveckling rejält att ha en sån tung pjäs bredvid sig. I tredje backparet har jag valt Erik Gustafsson och som ovanstående skribenter också valt 117-kgs backen Patrik Magnusson från Borås. Som John Terry säger har han rätt imponerande CV från tiden i Borås och vore en rätt bra ersättare till Printz kan jag tycka. 24 år gammal, känns som det vore precis rätt tid att ta in honom nu innan hans förhoppningsvis stora utveckling kommer. Philip Holm blir 7:e back.
Mikael Tellqvist är förstamålvakt och bakom honom finns Reideborn som lär stå möjligtvis 10-15 matcher.
Nu kör vi!
Sen är Magnussons siffror i ett väldigt tafatt Borås rätt så imponerande. Intressant spelare liksom Nils Andersson som har många verktyg men väntar på det där riktiga genombrottet.
- SkönaDjurgårn
Riktigt drömlag det där, kan bara hoppas att det blir något liknande! Och att det är realistiskt med tanke på ekonomin. Det där laget skulle pi**a på senaste säsongens uppställning.SirDIFalot skrev:Jo, blir tufft ekonomiskt men det var därför jag fick nöja mig med en relativt billig backbesättning. Strudwick är nog inte så dyr som du tror.Harold Camping skrev:Håller med om nästan allting. Dock så känns trion Strudwick,Soares och Fleury som en väldigt svår nöt att knäcka, ekonomiskt alltså. Något säger mig att det antagligen skulle bli Soares eller Fleury, inte båda 2.SirDIFalot skrev:Okej, nu har jag bestämt mig. Här är vårt lag nästa år.
Linkan - Johner - Soares
Hank - Weigel - Ljungh
Andersson - Lidström
Strudwick - Lennhammer
Magnusson - Gustafsson
Holm
Tellqvist
Reideborn
Nu kör vi!
David Lidström och Markus Ljungh blev precis vänner på Facebook.
Det är klart grabbarna måste hålla ihop i sin nya klubb!

– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Bra research!Billx skrev:David Lidström och Markus Ljungh blev precis vänner på Facebook.

- SkönaDjurgårn
Haha håller med. Riktigt kvalitetsscoop faktiskt!Roppan skrev:Bra research!Billx skrev:David Lidström och Markus Ljungh blev precis vänner på Facebook.

Fan vad det pluppade upp saker nu då.. Blir en spännande eftermiddag.
Ur spår bönder!
- Ja-ke den andre
Snacka om bra källa! Underbart.SkönaDjurgårn skrev:Haha håller med. Riktigt kvalitetsscoop faktiskt!Roppan skrev:Bra research!Billx skrev:David Lidström och Markus Ljungh blev precis vänner på Facebook.