Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Salas »

Inte råd med Daniel Tjärnqvist? Nu får seriöst Djurgården Hockey skärpa sig, fan va dom har gjort mig omotiverad att förlänga mitt säsongskort. Jag kommer givetvis att förlänga det ändå, men jag är så fruktansvärt omotiverad till att öppna upp plånboken i dagsläget.
Det enda rimliga är att vi fortfarande betalar Ekmans lön på 250k/månaden själva, annars är absolut ALLT rakt åt helvette och lite därtill.

Ekman 250k/månaden
Widing 300k/månaden
Krüger 100k/månaden
Falk 100k/månaden

Widing ersätts av Nilson, fine.
Falk ersätts av Almtorp.
Men vem ersätter Krüger? Carlsson?
Och vem fan ersätter Ekman? Zibbe?
De två sista frågorna får mig att gå i taket, och jag förstår fan ingenting av det här.
Värvningarna av Almtorp och Carlsson är rakt åt helvette, och jag vågar fan inte ens tänka vilka jävla skyhöga summor som Djurgården delar ut till dessa medelmåttor. Dom har säkerligen båda 200k/månaden, det hade inte förvånat mig det minsta.
Jag vill fan ha svar. Jag förstår inte hur det är möjligt att en bra trupp kan bli fullständigt jävla värdelös på två ynka jävla månader.

Lika bra att höra med Marie om hon kan gräva lite här...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Maila Janne då Salas. Här får du inga svar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Måste säga att JJ och co. är modiga. Ingen Daniel Larsson förra året, ingen Linkan, Tellan, Möller, Klasen osv osv.

Dom går sin egna väg. Som för visso är sjukt fel. Men kudos att dom försöker gå sin egen väg.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Kommer Kyle in igen så kan det här bli bra.

Ser helst honom eller en annan nordamerikan med liknande kompetens som "den sista backen." Just amerikan är viktigt för mig. Jag har en känsla av att rätt nordamerikan bidrar till teamkänslan.

Just detta kommer bli sjukt viktigt då vi går för ett lag med 4 likvärdiga kedjor som skall mala ner motståndaren. Gruppens potential måste maximeras. Den punkten var förra årets stora fail.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
jensa85

Inlägg av jensa85 »

SirDIFalot skrev:Men fantastiskt... Dyra jävla mediokra spelare som Carlsson, Almtorp, Tjärnqvist har nu gjort att värvningen av Daniel Tjärnqvist är tveksam.

– Frågan är om han får plats ekonomiskt. Vi har diskuterat lite fram och tillbaka, men vi har legat en bit ifrån varandra ekonomiskt hittills, säger Engström.

Men fantastiskt agerat DIF hockey. En dyr medioker satsning. Har fan aldrig hört något liknande... Det var ju PRECIS de här spelartyperna vi skulle undvika när vi har den juniorverksamheten vi har. Dyra tredjekedjespelare som inte bidrar med mer än en billig junior.

Vad håller dom på med?
När SirDIFalot tar fram sågen måste bara sågandet vara befogat.

Fullständigt sinnessjukt om man slarvat bort möjligheten att ta in en klassback pga av värvningar av breddspelare.

Tjänade Widing 300k som det sägs så är det skandal om man inte fått in Almtorp,Carlsson och även en stor del av Bartleys lön där. Iofs går väl en del av hans lön till Mackan i år. Men likt förbannat, det är sinnessjukt om man efter dessa tre värvningar+Wesslau börjar få tomt i plånboken när den kanske viktigaste pusselbiten är kvar att lägga.

Vi måste ha skurit något enormt i spelarbudgeten eller betalat fantasilöner till breddspelare. Antingen eller.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Kommer Kyle in igen så kan det här bli bra.

Ser helst honom eller en annan nordamerikan med liknande kompetens som "den sista backen." Just amerikan är viktigt för mig. Jag har en känsla av att rätt nordamerikan bidrar till teamkänslan.

Just detta kommer bli sjukt viktigt då vi går för ett lag med 4 likvärdiga kedjor som skall mala ner motståndaren. Gruppens potential måste maximeras. Den punkten var förra årets stora fail.
Vi har redan tre offensiva backar. Ska vi in med en fjärde? Gillade Kyle som fan men vi måste verkligen in med en (helst flera) back som en riktigt säker i egen zon. En tvåvägsback av högsta mått är prio ett.
Expert.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Väldigt glad över att Tjärna fick ett nytt kontrakt, tycker att han är en viktig spelare i laget, MEN tycker också at Tjärna skulle haft Mattias Carlssons plats i laget, och den sista platsen skulle gått till en spetsspelare. Vi har tyvärr för många defensiva hårt arbetande forwards. Vem ersätter Widing? Hannula då?! Många frågor som snurrar runt i huvudet just nu.
Antie

Inlägg av Antie »

Dags för JJ att avgå.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vi kan lika gärna låta Lassen gå i första backparet nästa säsong och spara in än mer pengar.

En back till in i detta läget kommer inte göra så satans stor skillnad i alla fall och ju mer spelare vi har med vana från KS desto bättre.

För tyvärr är den bistra sanningen att vi med denna trupp ligger närma KS än slutspel.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vad dum man var som efter säsongen 09/10 på allvar trodde att vi var tillbaka i finrummet.

Det ligger en hund begraven under Hovet.

Gnaget värvar Videll. Vi värvar Almtorp och Carlsson. Yeah!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

NI som ännu inte köpt eller förlängt era säsongskort kanske borde vänta med det och kräva vissa förklaringar från DIFs ledingen innan ni öppnar lädret?
Bigge

Inlägg av Bigge »

jaha!
Ok med M. Tjärnqvist men inte som sista forward in...

Betyder detta att Hannula och Widing defintivt inte spelar i Djurgården nästa säsong?

Hoppas verkligen att ngn av dessa stannar, för var är annars vår spets?

Nej. Hoppas verkligen ni som ska på årsmötet att ni tar upp frågan varför det läggs så dyra pengar på "medelmåttor". Varför man inte satsade t.ex på en spelare till första kedjan osv.
Blir av med Kruger, Widing, Hannula. Vilka ska ersätta dessa?
There is no I in TEAM!!!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hannula och Widing är inte spets de heller.

Så det är lika bra att de INTE blir kvar.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Kall-El skrev:Hannula och Widing är inte spets de heller.

Så det är lika bra att de INTE blir kvar.
Nej gamla Widing hade varit spets.

Men det är det närmsta spets vi har för tillfället, mer så jag menade...
There is no I in TEAM!!!!
NWJW

Inlägg av NWJW »

Mäklaren skrev:Vad dum man var som efter säsongen 09/10 på allvar trodde att vi var tillbaka i finrummet.

Det ligger en hund begraven under Hovet.

Gnaget värvar Videll. Vi värvar Almtorp och Carlsson. Yeah!
Men seriöst Videll är jag riktigt glad för att vi inte värva, han står för den mindre delen av IQ i denna intervju och det säger mycket när den som intervjuar är Grinndal :| http://www.youtube.com/watch?v=KnyABCYTFos
Låst