Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:Kapitlet Nyman och Malmö är nu officiellt över, tingsrätten beslutade att Nyman inte har gjort något fel.

Undra om Challe har väntat på rättegången med att presentera honom som ass-coach, om han nu ens är aktuell för oss dvs..
Han kommer presenteras senast imorgon är min känsla. Man ville garanterat invänta domen innan man signar något kontrakt.

@ Highwind: ingen vet väl egentligen hur Challe resonerar kring Jimmie; är det en "extra"-spelare, eller inväntar man hans beslut innan man tar in någon utifrån på den sista posten?
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Frasse »

BaronVonDif skrev:
Kentta skrev:Kapitlet Nyman och Malmö är nu officiellt över, tingsrätten beslutade att Nyman inte har gjort något fel.

Undra om Challe har väntat på rättegången med att presentera honom som ass-coach, om han nu ens är aktuell för oss dvs..
På tal om rättegångar, undrar när Mackan Nilsson rättegången ska äga rum? 1 mille är ju avsatt i budget för eventuell förlust, en seger där skulle ge en skön extra buffert till spelarbudgeten.
Är väl redan klart och Mackan fick "rätt".
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i

Inlägg av BaronVonDif »

Frasse skrev:
BaronVonDif skrev:

På tal om rättegångar, undrar när Mackan Nilsson rättegången ska äga rum? 1 mille är ju avsatt i budget för eventuell förlust, en seger där skulle ge en skön extra buffert till spelarbudgeten.
Måste ha hänt under någon av mina blackouts, har jag missat helt. Ingen överklagan? Nu vet jag inte hur individuella kontrakten är men det var ju fler spelare kontrakterade över förra säsongen som 'fick gå', dom kan ju ha en hel del pengar att hämta också?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i

Inlägg av pulverapa »

Frasse skrev:
BaronVonDif skrev:

Tyvärr agerade väl styrelsen på ett oprofessionellt sätt här och gick efter supportrarnas känslor, dvs totaldissade Mackan. Man får hoppas att supportrarnas förtroende var värt 241.000 kr.

Hujedan mig vilken summa egentligen...
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Även om det krävs PT går det ju i och för sig att överklaga till Svea hovrätt, om det inte är Arbetsdomstolen. Antar att MIF gör det.
Användarvisningsbild
Mattebo

Re: Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdater

Inlägg av Mattebo »

pulverapa skrev:
Frasse skrev:
BaronVonDif skrev:

Tyvärr agerade väl styrelsen på ett oprofessionellt sätt här och gick efter supportrarnas känslor, dvs totaldissade Mackan. Man får hoppas att supportrarnas förtroende var värt 241.000 kr.

Hujedan mig vilken summa egentligen...
Förtroende var värt 241 tusen? Mackan tjänade väl det i månaden i DIF, fick 209 av HV71 och stämde DIF på mellanskillnaden på 32 papp i månaden för den återstående tiden på kontraktet. Eller är jag helt ute och simmar?

Helt fel tråd, men orkar inte lyfta det i någon annan.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Om det nu är så att vi tar in Nyman som ass så kan vi nog få honom rätt billigt, kan vara detta Challe väntade på...

"= Klubben ska betala Nyman fortsatt lön, 55 625 kronor per månad, till och med april 2014. Om Nyman får en annan anställning står klubben för mellanskillnaden i lön." (Från idrottensaffarer.se)
2014-04-07, vad hände?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jepe skrev:Om det nu är så att vi tar in Nyman som ass så kan vi nog få honom rätt billigt, kan vara detta Challe väntade på...

"= Klubben ska betala Nyman fortsatt lön, 55 625 kronor per månad, till och med april 2014. Om Nyman får en annan anställning står klubben för mellanskillnaden i lön." (Från idrottensaffarer.se)
Det där tycker jag känns konstigt. Varför ska vi då betala honom ö h t om nu vi kan få Malmö att betala allt?
i
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.youtube.com/watch?v=5Z5AxsjbAEk
http://www.youtube.com/watch?v=-yzW-krYlt8
http://www.youtube.com/watch?v=q-EYZCBvIRc

Det finns en oerhört stor del av mig som verkligen vill ha kvar den här spelaren. Jag kommer ha oerhört svårt att se på Djurgården på samma sätt utan Jimmie. Jag har aldrig sett en spelare som utstrålar så mycket hjärta och passion. Han känns så extremt mycket mer Djurgården än någon annan spelare jag sett under mina år då jag följt DIF. Alla behöver givetvis inte hålla med. Vissa kan givetvis säga Otto eller Linkan eller någon annan... Men för mig kommer de knappt i närheten av samma genuina djurgårdskänsla. Jimmie Ölvestad är DIF hockey för mig.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=5Z5AxsjbAEk

Det finns en oerhört stor del av mig som verkligen vill ha kvar den här spelaren. Jag kommer ha oerhört svårt att se på Djurgården på samma sätt utan Jimmie. Jag har aldrig sett en spelare som utstrålar så mycket hjärta och passion. Han känns så extremt mycket mer Djurgården än någon annan spelare jag sett under mina år då jag följt DIF. Alla behöver givetvis inte hålla med. Vissa kan givetvis säga Otto eller Linkan eller någon annan... Men för mig kommer de knappt i närheten av samma genuina djurgårdskänsla. Jimmie Ölvestad är DIF hockey för mig.
Håller med helt och hållet, visst vi kanske inte behöver en spelartyp som Jimmie till den sista platsen och allt tyder väl på det, men om Jimmie förlänger en säsong till skulle jag bli riktigt jävla glad.

Älskar när han åker ner längs sargen och man vet redan då att han kommer flyga förbi backen och sätta den. Gåshud varje gång.

Skulle dessutom behövas en Jimmie nu, vi har tappat många äldre forwards och kan behöva en gammal räv som dessutom verkligen personifierar DIF match efter match.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:
SirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=5Z5AxsjbAEk

Håller med helt och hållet, visst vi kanske inte behöver en spelartyp som Jimmie till den sista platsen och allt tyder väl på det, men om Jimmie förlänger en säsong till skulle jag bli riktigt jävla glad.

Älskar när han åker ner längs sargen och man vet redan då att han kommer flyga förbi backen och sätta den. Gåshud varje gång.

Skulle dessutom behövas en Jimmie nu, vi har tappat många äldre forwards och kan behöva en gammal räv som dessutom verkligen personifierar DIF match efter match.
Är för övrigt övertygad om att han skulle göra en poängmässigt betydligt bättre säsong kommande år än ifjol. Det kan omöjligt gå lika trögt för poängproduktionen två år i rad för honom på allsvensk nivå. Så dålig är han verkligen inte. Framför skulle han ju få en ganska stor offensiv roll i nuvarande trupp. När han har haft det har han ofta levererat skapligt med poäng.

Jag undrar vem som ska axla manteln? Alltså Ahlén i alla ära. Men det märks på hela laget om Ölvestad spelar eller inte. Förnekar man det har man fan inte kollat på matcherna senaste åren. Ett sånt oerhört föredöme på sättet han står upp för DIF. Hans enorma glädjeyttringar när han gör mål. Nä fyfan jag vill verkligen ha honom kvar.

Men lyssnar man på vad han sa till aftonbladet när han inte ville kommentera om han lagt av eller inte så känns det som att han har bestämt sig för det.

– Jag har ingen lust att kommentera någonting, säger 33-åringen.
– Det finns ingen anledning, jag och Challe (Berglund, sportchef) har bestämt det.

Jag vet inte, får känslan av att Jimmie har bestämt sig för det. Men att Challe av någon anledning inte vill att det blir officiellt än. Kanske har han ett enklare förhandlingsläge med exempelvis Kalus.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det ligger helt klart någon slags hund begravd i Ölvestad-affären... visst fan måste han bestämt sig åt det ena eller det andra hållet?

Annars håller jag med dig om Jimmie; han betyder så oerhört mycket mer än andra s.k DIF-ikoner för laget Djurgården (Otto är väl den enda som är i närheten i mitt tycke), men är väldigt väldigt kluven just nu. Vill men vill ändå inte ha honom kvar sett till förutsättningarna samt behov i dagens trupp. Bläh. Blir mest irriterad på att man inte får reda på ett beslut i frågan...tycker det är alldeles åt helskotta för långt att vänta ända in i juni innan ett officiellt besked kommer. :(
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

I min DIF-värld så är JÖ en gigant i förhållande till Otto. Beror ju också lite på spelstil och personlig preferens givetvis.

En annan intressant detalj i två av klippen ovan är att Nilson slår det där avgörande passet i en väldigt sårbar position, fullt medveten om att han kommer få en rejäl propp ögonblicket efter. Det är tyvärr få som har det modet..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Jimmie Ölvestad är kungen för mig med allt vad inställning mm mm innebär men har inte Jimmie full fokus och inställning så kommer han "bara" bli en i mängden och då tycker jag att det är bättre att plocka in en ny spelare som har fullt fokus och som vill vinna till 100 % så vi får väl hoppas att inställning infinner sig hos Jimmie å det snaraste och att det kommer in ytterligare ett ess typ Saviano :wink:

Jag tycker lagbygget känns spännande och uppfräschat ska bli riktigt spännande och följa "Huddingelinan" te.x och två unga fräscha målisar nä som sagt jag tycker det känns intressant och spännande jag tror detta kommer bli bra när det väl drar i gång igen :D
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

peter johansson skrev:Jimmie Ölvestad är kungen för mig med allt vad inställning mm mm innebär men har inte Jimmie full fokus och inställning så kommer han "bara" bli en i mängden och då tycker jag att det är bättre att plocka in en ny spelare som har fullt fokus och som vill vinna till 100 % så vi får väl hoppas att inställning infinner sig hos Jimmie å det snaraste och att det kommer in ytterligare ett ess typ Saviano :wink:

Jag tycker lagbygget känns spännande och uppfräschat ska bli riktigt spännande och följa "Huddingelinan" te.x och två unga fräscha målisar nä som sagt jag tycker det känns intressant och spännande jag tror detta kommer bli bra när det väl drar i gång igen :D
Här har du en . Varsågod.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Låst