Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Apropå absolut ingenting, alldeles för tidigt, men om vi lyckas hålla oss kvar, kan vi förvänta oss typ det här?
Sörensen - Engqvist - Guter
Alvarez - Josefson - X
Rundqvist - Ljungh - Heinerö
Hank - X - Ahlén
Joakim Eriksson blir sportchef tillsammans med någon annan. Honken lägger av. Samme lägger av, om han inte får hålla sig helt frisk och gör en strålande säsong, får mersmak och hoppar in på X i andrakedjan där. Lauritzen tror jag det finns risk att han lägger av redan denna säsong. Vi får se. Saviano möjligt förlängt beroende på hur han spelar denna säsong. Återigen, lägg ingen större vikt vid denna post, tyckte det var kul att spekulera lite bara. Tänk på att dom flesta namnen är en säsong äldre och förhoppnings ännu bättre. Typ Sören, Robin och Guter. Backsidan vågar jag inte spekulera.
Sörensen - Engqvist - Guter
Alvarez - Josefson - X
Rundqvist - Ljungh - Heinerö
Hank - X - Ahlén
Joakim Eriksson blir sportchef tillsammans med någon annan. Honken lägger av. Samme lägger av, om han inte får hålla sig helt frisk och gör en strålande säsong, får mersmak och hoppar in på X i andrakedjan där. Lauritzen tror jag det finns risk att han lägger av redan denna säsong. Vi får se. Saviano möjligt förlängt beroende på hur han spelar denna säsong. Återigen, lägg ingen större vikt vid denna post, tyckte det var kul att spekulera lite bara. Tänk på att dom flesta namnen är en säsong äldre och förhoppnings ännu bättre. Typ Sören, Robin och Guter. Backsidan vågar jag inte spekulera.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Linus Arnesson har tydligt prioriterat sitt Boston och bör hålla sig på den sidan pölen för den här gången tycker jag. Smakar illa om han ska in och störa bland backarna efter september för "lite mer personlig utveckling" och sticka igen när säsongen är slut.SirDIFalot skrev:Är det bara jag som ser att vi har nio backar under kontrakt?Mattias_87 skrev:Anssi Salmela ger upp NHL-drömmen och öppnar för SHL. Något att satsa på och har vi en chans?
Detta är en grupp som jobbar för varandra. För Djurgården, i SHL. Stör inte det.
Släpp Arnesson och ge Douglas en deal. Rutin, lugn, smartness, elakhet och - trots hans ålder - en långsiktigare lösning än #8 av ovan nämnda orsak.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Förstår din poäng till viss del, men stämmer inte ovanstående för Murray också då? DIF skulle knappast vara hans förstaval, om man säger så.DIF_Soldier skrev:Linus Arnesson har tydligt prioriterat sitt Boston och bör hålla sig på den sidan pölen för den här gången tycker jag. Smakar illa om han ska in och störa bland backarna efter september för "lite mer personlig utveckling" och sticka igen när säsongen är slut.SirDIFalot skrev:Är det bara jag som ser att vi har nio backar under kontrakt?Mattias_87 skrev:Anssi Salmela ger upp NHL-drömmen och öppnar för SHL. Något att satsa på och har vi en chans?
Detta är en grupp som jobbar för varandra. För Djurgården, i SHL. Stör inte det.
Släpp Arnesson och ge Douglas en deal. Rutin, lugn, smartness, elakhet och - trots hans ålder - en långsiktigare lösning än #8 av ovan nämnda orsak.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Backsidan ser onekligen spännande ut. Vi har så pass många unga backar som klarar försvarsspelet ganska hyfsat redan nu. Och de har tiden framför sig. Kan bli riktigt spännande om de fortsätter utvecklas i samma riktning och stannar några år.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag håller egentligen med om Arnesson. Jag håller honom inte före Englund, Norell eller Holm. Snarare på samma nivå som Falk ungefär och ska han med 100% säkerhet till Boston nästa sommar så ger jag hellre platsen till någon annan. Hoppas faktiskt han blir kvar därborta.DIF_Soldier skrev:Linus Arnesson har tydligt prioriterat sitt Boston och bör hålla sig på den sidan pölen för den här gången tycker jag. Smakar illa om han ska in och störa bland backarna efter september för "lite mer personlig utveckling" och sticka igen när säsongen är slut.SirDIFalot skrev:Är det bara jag som ser att vi har nio backar under kontrakt?Mattias_87 skrev:Anssi Salmela ger upp NHL-drömmen och öppnar för SHL. Något att satsa på och har vi en chans?
Expert.
- DIF_Soldier
Jag funderade också på det. Skillnaden med Douglas är hans rutin, med vilken han kan avlasta Fernholm på backsidan. Hela Djurgårdens plan bygger på de unga spelarnas utveckling. Sett till materialet är detta jävligt smart då chansen finns att många av dessa inte når högre än bra SHL-klass och vi skapar således nya kulturbärare. I värsta fall blir de för bra (Sörensen, Högström).Jim Morrison skrev:Förstår din poäng till viss del, men stämmer inte ovanstående för Murray också då? DIF skulle knappast vara hans förstaval, om man säger så.DIF_Soldier skrev:Linus Arnesson har tydligt prioriterat sitt Boston och bör hålla sig på den sidan pölen för den här gången tycker jag. Smakar illa om han ska in och störa bland backarna efter september för "lite mer personlig utveckling" och sticka igen när säsongen är slut.SirDIFalot skrev:Är det bara jag som ser att vi har nio backar under kontrakt?Mattias_87 skrev:Anssi Salmela ger upp NHL-drömmen och öppnar för SHL. Något att satsa på och har vi en chans?
För att utvecklas krävs daglig coachning även på isen. Våra unga forwards har så det räcker av den varan. Backarna däremot har Fernholm och vad det verkar en ganska tillbakadragen Nordlund (och till viss del Tellan då, förstås).
Backsidan och gruppen skulle må bra av Murray ur ett pedagogiskt perspektiv, garanterat.
Arnesson är säkert en trevlig kille, men hans närvaro skulle bara rubba harmonin om vi tänker långsiktigt.
Säg den glädje som varar
Arnesson ska tillbaka om det finns en möjlighet - klart talangfull back med bra defensiva skills som vi kommer att behöva
- diftobbe89
Så jävla bra är han inte, nu när han redan är på andra sidan pölen tycker jag han kan stanna där. Drar ju ändå senast nästa säsong i vilket fall, garanterat.Donkels skrev:Arnesson ska tillbaka om det finns en möjlighet - klart talangfull back med bra defensiva skills som vi kommer att behöva
Douglas egenskaper skulle vi behöva mer en något om vi ska ha in en back, skulle gruppen må väldigt bra av.
Spela fult
- DIF_Soldier
Ditt resonemang låter bekant.diftobbe89 skrev:Så jävla bra är han inte, nu när han redan är på andra sidan pölen tycker jag han kan stanna där. Drar ju ändå senast nästa säsong i vilket fall, garanterat.Donkels skrev:Arnesson ska tillbaka om det finns en möjlighet - klart talangfull back med bra defensiva skills som vi kommer att behöva
Douglas egenskaper skulle vi behöva mer en något om vi ska ha in en back, skulle gruppen må väldigt bra av.
Säg den glädje som varar
Arnesson är dubbelt så bra som Falk!
- diftobbe89
Falk om någon har ju annars gjort det bättre än förväntat, till och med varit bra. Då tycker jag ju Deilert, Nordlund eller Holm ligger sämre till.bastis7 skrev:Arnesson är dubbelt så bra som Falk!
Spela fult
Nordlund tycker jag får väldigt mycket skit i onödan bara för att han varit dålig i CHL. Han har inte varit så pass offensiv som han beskrevs i presentationen men han har inte varit dålig nu i inledningen av serien. Tycker han varit en av de bättre backarna de senaste 2 matcherna.diftobbe89 skrev:Falk om någon har ju annars gjort det bättre än förväntat, till och med varit bra. Då tycker jag ju Deilert, Nordlund eller Holm ligger sämre till.bastis7 skrev:Arnesson är dubbelt så bra som Falk!
Högström har inte övertygat alls. Tycker han har öppnat sämst av samtliga backar utifrån de förväntningar man hade på dem (då hade jag inte heller skyhöga förväntningar på honom). Han kladdar alldeles för mycket med pucken i uppspelsfasen, håller på med blindpass bakom ryggen samt massa onödiga snurrfinter och liknande. Sen skjuter han direkt efter vunnen tek i PP nästan varje gång. Passa runt den lite så vi får förflyttning på box och målvakt för f*n!
Håller med om att Falk har varit ett utropstecken hittills i förhållande till vad man hade för förväntningar innan säsongen.
Kul hur man kan se så olika på samma sport. Högström är enligt mig den enda backen som hittills visat upp sig totalt. När han får tag i pucken i pressade situationer kommer vi nästan alltid loss. Sen i offensiven har han behållet pucken och fortfarande (likt förra säsongen) får han den på mål. Nästintill komplett som back och en fröjd att se.Jerka skrev:Nordlund tycker jag får väldigt mycket skit i onödan bara för att han varit dålig i CHL. Han har inte varit så pass offensiv som han beskrevs i presentationen men han har inte varit dålig nu i inledningen av serien. Tycker han varit en av de bättre backarna de senaste 2 matcherna.diftobbe89 skrev:Falk om någon har ju annars gjort det bättre än förväntat, till och med varit bra. Då tycker jag ju Deilert, Nordlund eller Holm ligger sämre till.bastis7 skrev:Arnesson är dubbelt så bra som Falk!
Högström har inte övertygat alls. Tycker han har öppnat sämst av samtliga backar utifrån de förväntningar man hade på dem (då hade jag inte heller skyhöga förväntningar på honom). Han kladdar alldeles för mycket med pucken i uppspelsfasen, håller på med blindpass bakom ryggen samt massa onödiga snurrfinter och liknande. Sen skjuter han direkt efter vunnen tek i PP nästan varje gång. Passa runt den lite så vi får förflyttning på box och målvakt för f*n!
Håller med om att Falk har varit ett utropstecken hittills i förhållande till vad man hade för förväntningar innan säsongen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Japp. Tycker också att Högström har imponerat mest. Blivit mycket rejälare sen kvalserien. Extremt mycket potential i killen och jag tror han kommer ta vara på det. Känns som han besitter ett riktigt bra öga för spelet.seppuko skrev:Kul hur man kan se så olika på samma sport. Högström är enligt mig den enda backen som hittills visat upp sig totalt. När han får tag i pucken i pressade situationer kommer vi nästan alltid loss. Sen i offensiven har han behållet pucken och fortfarande (likt förra säsongen) får han den på mål. Nästintill komplett som back och en fröjd att se.Jerka skrev:Nordlund tycker jag får väldigt mycket skit i onödan bara för att han varit dålig i CHL. Han har inte varit så pass offensiv som han beskrevs i presentationen men han har inte varit dålig nu i inledningen av serien. Tycker han varit en av de bättre backarna de senaste 2 matcherna.diftobbe89 skrev:Falk om någon har ju annars gjort det bättre än förväntat, till och med varit bra. Då tycker jag ju Deilert, Nordlund eller Holm ligger sämre till.bastis7 skrev:Arnesson är dubbelt så bra som Falk!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
[sarcasm]
Arnesson är så dålig att Bruins plockar med honom till den vanliga campen. Såna risiga spelare vill vi självklart inte ha i Djurgården.
[/sarcasm]
8 forwards från rookiecampen och 2 backar som Bruins ger plats på Training camp.
Jag förstår att man kan vara orolig för gruppen osv men det här handlar ju om en spelare som hela förra säsongen var en del av en grupp som uppenbarligen fungerade mycket bra. Ska vi säga nej till en sån spelare bara för att han garanterat försvinner NÄSTA säsong??????
I min värld är det ett obegripligt resonemang. Självklart ska Arnesson ha en backplats hos oss om han inte spelar i någon nordamerikansk liga den här säsongen.
Arnesson är så dålig att Bruins plockar med honom till den vanliga campen. Såna risiga spelare vill vi självklart inte ha i Djurgården.
[/sarcasm]
8 forwards från rookiecampen och 2 backar som Bruins ger plats på Training camp.
Jag förstår att man kan vara orolig för gruppen osv men det här handlar ju om en spelare som hela förra säsongen var en del av en grupp som uppenbarligen fungerade mycket bra. Ska vi säga nej till en sån spelare bara för att han garanterat försvinner NÄSTA säsong??????
I min värld är det ett obegripligt resonemang. Självklart ska Arnesson ha en backplats hos oss om han inte spelar i någon nordamerikansk liga den här säsongen.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”