Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

John Terry skrev:
SirDIFalot skrev:
isolerad skrev:
SirDIFalot skrev:Nicklas Danielsson klar för Bern! Hmm hur var det nu med antal utländska spelare dom fick ha? Stänger nog dörren för Mackan?
Va?! Den var ruskigt otippad.

Trodde han lätt skulle ta en plats i KHL. Fast kanske det var så att Ryssland inte lockade..
Tydligen finns det fortfarande utrymme för Nilson. Så hoppas han kan ta en plats där.
Så du vill så gärna bli av med Marcus Nilson?
Nej, jag gillar honom som fan. Jag tycker inte han var så dålig ifjol heller. Har svårt att kräva mer poäng av honom när han spelar med Jimmie och Otto. Inget ont om dom men det är inga spelare för en förstakedja i ES.

Jag ser hundra gånger hellre Nilson i Bern än i FBK, HV, LHC... osv.
Expert.
fillefilander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av fillefilander »

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:
SirDIFalot skrev:
isolerad skrev:Kommentar från rödhökens blogg:
Har svårt att se Despo i DIF då han sist jag pratade med honom (För mindre än 2 veckor sen) Stod och skrek om att i djurgården kunde han inte tänka sig att spela och att Solna AIK IF var det ända stockholmslag som fanns i hans bok
Svårt att tro att någon skulle trolla om det där...
Han är gnagare. Så mycket har jag luskat fram.
Meh....

Nej! Inga fler ajkare i vår fina förening nu!
En kille med attitydsproblem skulle ju kunnat skärpa till sig om det gällde att spela i fina Djurgården, om det nu var klubben i hans hjärta. Men är han råtta kan det ju mycket väl skapa än mer problem istället. Tyvärr.
Jag hänvisar till mitt tidigare inlägg, jag är inte nära vän med honom eller så. Men befinner mig nära klubben han isf lämnar. Och jag hörde alla dessa rykten omkring honom när han kommit till Åker i höstas. Men än en gång kan jag säga att inga av dom visade sig stämma hos oss. Skötte allt exemplariskt, men det kanske inte är så svårt när man trivs. Hur det är att bo i lapphelvetet i Haparanda eller i Mariestad vet jag ej, men allt sånt spelar ju in.
Vilket fotbollslag han sympatiserar med kommentarer jag inte, känns irrelevant.

Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Senast redigerad av fillefilander den 2012-04-27 10:58:57, redigerad totalt 1 gånger.
vr6power

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av vr6power »

Har svårt att se Despo i DIF då han sist jag pratade med honom (För mindre än 2 veckor sen) Stod och skrek om att i djurgården kunde han inte tänka sig att spela och att Solna AIK IF var det ända stockholmslag som fanns i hans bok
Svårt att tro att någon skulle trolla om det där...[/quote]
Han är gnagare. Så mycket har jag luskat fram.[/quote]
Meh....

Nej! Inga fler ajkare i vår fina förening nu![/quote]
En kille med attitydsproblem skulle ju kunnat skärpa till sig om det gällde att spela i fina Djurgården, om det nu var klubben i hans hjärta. Men är han råtta kan det ju mycket väl skapa än mer problem istället. Tyvärr.[/quote]

Jag hänvisar till mitt tidigare inlägg, jag är inte nära vän med honom eller så. Men befinner mig nära klubben han isf lämnar. Och jag hörde alla dessa rykten omkring honom när han kommit till Åker i höstas. Men än en gång kan jag säga att inga av dom visade sig stämma hos oss. Skötte allt exemplariskt, men det kanske inte är så svårt när man trivs. Hur det är att bo i lapphelvetet i Haparanda eller i Mariestad vet jag ej, men allt sånt spelar ju in.
Vilket fotbollsallslag han sympatiserar med kommentarer jag inte, känns irrelevant.

Skickat från min MB860 via Tapatalk 2[/quote]

Jag bor i Haparanda och så vitt jag vet finns inga lappar här=) Inga jag sett iaf.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

vr6power skrev:

Jag bor i Haparanda och så vitt jag vet finns inga lappar här=) Inga jag sett iaf.
Har du kollat i tvättstugan?
vr6power

Inlägg av vr6power »

-daniel- skrev:
vr6power skrev:

Tvättstuga vad är det? Vi tvättar för hands vid älvkanten=).

Nåja hörts nå nytt om Tellan?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

vr6power skrev:
-daniel- skrev:
vr6power skrev:

Tänkte mer på att det just är i tvättstugan alla grannar sätter upp sura lappar.... fruktat usel göteborgshumor så här på fredagen. Sorry. Carry on.

Inget nytt om Tellan.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

SirDIFalot skrev:
John Terry skrev:
SirDIFalot skrev:
isolerad skrev:
SirDIFalot skrev:Nicklas Danielsson klar för Bern! Hmm hur var det nu med antal utländska spelare dom fick ha? Stänger nog dörren för Mackan?
Va?! Den var ruskigt otippad.

Trodde han lätt skulle ta en plats i KHL. Fast kanske det var så att Ryssland inte lockade..
Tydligen finns det fortfarande utrymme för Nilson. Så hoppas han kan ta en plats där.
Så du vill så gärna bli av med Marcus Nilson?
Nej, jag gillar honom som fan. Jag tycker inte han var så dålig ifjol heller. Har svårt att kräva mer poäng av honom när han spelar med Jimmie och Otto. Inget ont om dom men det är inga spelare för en förstakedja i ES.

Jag ser hundra gånger hellre Nilson i Bern än i FBK, HV, LHC... osv.
Ja, då är jag med. Missförstod.
vr6power

Inlägg av vr6power »

-daniel- skrev:
vr6power skrev:
-daniel- skrev:
vr6power skrev:

Tänkte mer på att det just är i tvättstugan alla grannar sätter upp sura lappar.... fruktat usel göteborgshumor så här på fredagen. Sorry. Carry on.

Inget nytt om Tellan.
Haha jo nog förstod jag det, va du menade alltså=)

OK skulle som sitta fint veta vem som blir 1a målvakt och ha det klart.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

Enligt MrMadhawk kan Daniel Despotovic vara på väg in. Han beskrivs som en kreativ, ung rightskytt som öst in mål för Åker i ettan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

vr6power skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
sthlm19 skrev:Vet inte hur Challe vill bygga laget. Förra året la vi för mycket krut på backarna och knappt något på centrar och producerande forwards. Känns obekvämt att spela så förutom Lule. En bra förstacenter efterfrågas nu. Ser bra ut hittils dock.
Om man la något så var det kanske pengar (kan inte lönerna).

Men vi satsade verkligen inte på kvalité. Vi hade två backar som höll måttet, DT och Printz. Gustavsson var helt okey när han väl blev ordinarie.

Kyle, Claesson, Boumedienne och Holm var för dåliga för Elitserien.
Är det något vi saknat senaste 10 åren så är det just duktiga försvarare.

När hade vi sex stabila backar senast?
I ES krävs minst 7 stabila backar för framgång, i AS kanske det räcker med 5 st.
Senaste 10 åren har vi väl haft 2 mycket bra backar, Menar då allt igenom bra hela säsongen/säsonger.
Det var Finnen OSSI VÄNÄNEN och RAGGE så att säga vi lagt för mkt krut på backarna är helt fel.
All ära till Kronwall och DT men är inte samma sak iaf och kan inte jämföras.

Så minst 2st tuffa hårda backar defenisva backar skulle behövas.
Absolut, ser gärna att Printz tar en av de platserna. Sedan behövs även DT. Ser honom som en tvåvägsback av hög kvalité (i Allsvenskan lär han vara den bästa).
Timmy vore en drömspelare också.

Så, jag vet att det är att begära mycket (orimligt?) men tänk om vi kunde ställa upp med följande backar nästa år.
DT-E Gustavsson
Timmy P- D Lidström
Printz- Lennhammer
Holm - junior

Möjligen byta på Timmy och Printz. Sedan får den av Holm eller Lennhammer som utvecklas mest lira. Kommer alltid finnas luckor med skador och sjukdomar också.

Tyvärr lär vi knappast behålla någon av DT eller Printz. Kan bli svårt att hitta ersättare till dessa.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Ölvestad - Otto - xxx
Linkan - Johner - xxx
Fimpen - Honken - Hank
xxx - xxx - xxx

Hoppas på Nilson och Conny Strömberg. Fjärdekedjan kan fyllas med juniorer.

xxx - xxx
Lidström - Lenhammar
xxx - xxx

Holm och Arnesson hade varit ett bra tredjebackpar. DT och nån ny bra back som förstebackpar.

xxx
Reideborn

Reideborn är en bra andrakeeper, hoppas på Tellan som förstekepper.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Tessan skrev:Enligt MrMadhawk kan Daniel Despotovic vara på väg in. Han beskrivs som en kreativ, ung rightskytt som öst in mål för Åker i ettan.

Sägs vara sjukt lat och dålig attityd.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
vr6power skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
sthlm19 skrev:Vet inte hur Challe vill bygga laget. Förra året la vi för mycket krut på backarna och knappt något på centrar och producerande forwards. Känns obekvämt att spela så förutom Lule. En bra förstacenter efterfrågas nu. Ser bra ut hittils dock.
Om man la något så var det kanske pengar (kan inte lönerna).

Men vi satsade verkligen inte på kvalité. Vi hade två backar som höll måttet, DT och Printz. Gustavsson var helt okey när han väl blev ordinarie.

Kyle, Claesson, Boumedienne och Holm var för dåliga för Elitserien.
Är det något vi saknat senaste 10 åren så är det just duktiga försvarare.

När hade vi sex stabila backar senast?
I ES krävs minst 7 stabila backar för framgång, i AS kanske det räcker med 5 st.
Senaste 10 åren har vi väl haft 2 mycket bra backar, Menar då allt igenom bra hela säsongen/säsonger.
Det var Finnen OSSI VÄNÄNEN och RAGGE så att säga vi lagt för mkt krut på backarna är helt fel.
All ära till Kronwall och DT men är inte samma sak iaf och kan inte jämföras.

Så minst 2st tuffa hårda backar defenisva backar skulle behövas.
Absolut, ser gärna att Printz tar en av de platserna. Sedan behövs även DT. Ser honom som en tvåvägsback av hög kvalité (i Allsvenskan lär han vara den bästa).
Timmy vore en drömspelare också.

Så, jag vet att det är att begära mycket (orimligt?) men tänk om vi kunde ställa upp med följande backar nästa år.
DT-E Gustavsson
Timmy P- D Lidström
Printz- Lennhammer
Holm - junior

Möjligen byta på Timmy och Printz. Sedan får den av Holm eller Lennhammer som utvecklas mest lira. Kommer alltid finnas luckor med skador och sjukdomar också.

Tyvärr lär vi knappast behålla någon av DT eller Printz. Kan bli svårt att hitta ersättare till dessa.
Kalla mig naiv, men det såg ut dom satsade mycket på backarna innan säsongen startade, förlorade inte så många spelare och vi hade Bartley på g.Tycker vi hade en bra backuppsättning tills jag såg andra och tredje matchen osv...

Att ta in SSK-lirarna som spets, som Mäklarn skrev, är ju ett skämt. Bygger man vanligtvis inte laget runt centrarna?
fillefilander

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av fillefilander »

Mårten_ skrev:
Tessan skrev:Enligt MrMadhawk kan Daniel Despotovic vara på väg in. Han beskrivs som en kreativ, ung rightskytt som öst in mål för Åker i ettan.

Sägs vara sjukt lat och dålig attityd.
Som sagt är det nog priset man får betala för gamla synder. Den personliga erfarenheten jag har från fjolåret är det rakt motsatta. Seriös på och utanför is, och en skön lirare rent allmänt. Men jag är tveksam till vad han skulle tillföra, en spelare som han sätter man inte i fjärde och i dom två första är det nog svårt att slå sig in.
Själv är jag kluven då jag är Djurgårdare sen barnsben, men uppvuxen i Åker, vi behåller honom gärna men jag unnar honom att spela högre upp. :-)

Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Robin.H

Inlägg av Robin.H »

Sådär nu börjar det hända grejer igen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4742976.ab

Markus ljungh
Låst