Precis som det har nämnts tidigare så är ju truppen väldigt utvecklingsbar vilket jag förmodar betyder att vi avser att även kunna sälja en del av dessa spelare framöver för att tjäna lite flis.
Ekonomin har ju varit usel, men med alla försäljningar som gjort så är vi väl tillbaka på banan igen, och kan vi då även få iväg ett par av dessa spelare framöver för en bra summa så kanske en större satsning göra igen om ett par säsonger.
Vi alla vet ju att man kan förstöra en ekonomi på en säsong, men att det tar många säsonger innan man är tillbaks på banan igen.
Bosse Andersson ?@DIF_Boa 2 minför 2 minuter sedan
Många har frågor om försäljningen av Rubio. Vi är mycket nöjda med affären. Det i framtiden bli en av Djurgårdens bästa affärer någonsin.
Stämmer det att vi får kring fyra miljoner tycker jag att det är bra.
Jovars. Jag tänker mer på den centrala mittfältspositionen; Walker, Karlström och Faltsetas. Är det allt? Hur blir det med Mdaki? Kan Tasic spela central mittfältare? Är han ens aktuell för spel i A-laget i år? Finns det andra spelare i U19/U21 som kan täcka upp vid behov?
Stämmer det att vi får kring fyra miljoner tycker jag att det är bra.
Hur mycket hade vi inte fått om två säsonger? Värdelöst hela grejen. Vad fick han, 2-3 matcher med inhopp?
Vi sålde Carlos Garcia till Juventus för €700.000 under 2009. I år satt han på bänken i Superettan. Jag tror inte vi hade kunnat sälja honom för mer om några år.
Vi nobbade ett bud på 6.5 miljoner för Dennis Boskailo när vi hade honom, senast spelade han i division 4.
Arsenal hade ett intresse för Philip när han var yngre.
Det finns verkligen ingen garanti på att spelarna kommer gå att sälja för mer pengar senare. Och nu vill Rubio dessutom själv lämna för en av Europas högst ansedda ungdomsakademier.
Bosse har säkert bakat in vidareförsäljningsklausuler och sådant, så det är nog en bra affär ändå. Rent sportsligt så är det en uppgradering kortsiktigt med Karlström mot Rubio. Där har Karlström även han potential att bli bra och säljas i ett senare skede.