Jag tror knappast detta bättrar på det. En signing av lekkamrat i Klasen/Möller hade nog gett honom en nytändning. Nu tror jag han ärligt talat funderar på vad DIF hockey sysslar med.jensa öhling skrev:Mackan Nilson givetvis. Det är upp till bevis för honom nu efter den usla säsongen i år. Han har ju helt klart kapacitet att vara en absolut toppspelare i ES. Nu måste bara motivationen upp igen.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Expert.
Nej, MT drar lön han också. Men tack vare de kvalitéer han besitter har Djurgårdens IF Hockey beslutat att han är en av pusselbitarna i årets trupp. Han är dessutom ingen chansning. Att ta in en uberindividualist i laget för endast en säsong däremot. Det kan göra ont i klubbens skattkista på många sätt.reservjesus skrev:Tror du Tjärnqvist är gratis?Magnutz skrev:Jag tror att DIF haft BRA koll på slantarna och agerat därefter. DIF har nog lärt sig efter de dyra åren 04/05 osv att det kostar mycket mer än det smakar.
Shitty-pipe dreams är vad Möller/Klasen var. De skulle varit i DIF i ett år, kostat skjortan och satt oss i klistret säsongen 2012/2013. Jag tycker bredden är viktigare än spets om DIF ska stabilisera och bli starkare.
Fick jag sätta in en Klasen i varje kedja skulle jag inte tacka nej. Att få in EN Klasen är bara dyrt och ineffektivt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skulle inte förvåna mig om detta lag är lika dyrt som föregående säsongs bygge.SirDIFalot skrev:Svårt att se detta som något budgetbygge heller... Det är ju knappast billiga chansningar. Hade vi velat budgetbygga hade vi ett fantastiskt J20-lag ifjol att ta ifrån.
Hade fan hellre gett Weigel en A-lagsplats och skippat Almtorp och lagt pengar på något annat.
Man har ingen tanke bakom någonting utan verkar bara vilja fylla upp truppen så fort som möjligt, sen skiter man i hur det ser ut. Bedrövligt, horribelt, försmädligt, förödande.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jaha nu ligger DT och DIF en bra bit ifrån varandra i förhandligarna DT ser ut att bli för dyr
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Som jag skrivit skulle jag gärna se ett par Klasen i kedjorna, för det hade gett resultat. En Klasen/Möller däremot, det kan ge lika bra valuta för pengarna som Widing gav. Sen tror jag, om MT får ha fötterna i fred att han kommer vara bättre i 5on5 än han var under föregående säsong.SirDIFalot skrev:Känns som du försöker vända det här till något positivt även fast det är omöjligt. Tjärnqvist är för övrigt en spelare som kostar 200 000 kr. Det är alldeles för mycket för en spelare som bara tar en tröja i laget för att han är bra i PP. Klasen har ju nästan garanti på över 50 poäng. Det är knappast dyrt och ineffektivt. Det är valuta för pengarna.Magnutz skrev:Jag tror att DIF haft BRA koll på slantarna och agerat därefter. DIF har nog lärt sig efter de dyra åren 04/05 osv att det kostar mycket mer än det smakar.
Shitty-pipe dreams är vad Möller/Klasen var. De skulle varit i DIF i ett år, kostat skjortan och satt oss i klistret säsongen 2012/2013. Jag tycker bredden är viktigare än spets om DIF ska stabilisera och bli starkare.
Fick jag sätta in en Klasen i varje kedja skulle jag inte tacka nej. Att få in EN Klasen är bara dyrt och ineffektivt.
Nu är det pengar i sjön för den typen av spelare man inte vill se i DIF. Tredjekedjespelare som tjänar alldeles för mycket. Spelare vi inte ska behöva ta in när vi har den juniorverksamheten vi har. Istället för Almtorp+Carlsson borde det sett ut Weigel+Klasen. Exempelvis. SPETS! Juniorer är fullt kapabla till att fylla ut resterande platser.
-
Mackan Nilson hade blivit galen av att spela med Klasen, Mackan vill ha mkt puck.
Kollar man på spelarförlusterna inser man vilket galet starkt lag vi hade den gångna säsongen. Otroligt uselt att inte ens gå till semi med det materialet. Man kan också tänka sig att truppen kostade en och annan krona. När det inte gav framgång väljer man nu att "satsa lagom". Förståeligt, men ändå jävligt tråkigt förstås. Saknar framför allt ett spännande namn i truppen. Någon som dels kan vinna matcher men också locka marginalpubliken. Förhoppningsvis kan Zibanejad bli den spelaren.
Kollar man på spelarförlusterna inser man vilket galet starkt lag vi hade den gångna säsongen. Otroligt uselt att inte ens gå till semi med det materialet. Man kan också tänka sig att truppen kostade en och annan krona. När det inte gav framgång väljer man nu att "satsa lagom". Förståeligt, men ändå jävligt tråkigt förstås. Saknar framför allt ett spännande namn i truppen. Någon som dels kan vinna matcher men också locka marginalpubliken. Förhoppningsvis kan Zibanejad bli den spelaren.
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Förstår verkligen inte hur folk kan vara så upprörda över att Klasen väljer pengarna och försöker svartmåla honom för det. En hockeyspelare är en professionell yrkesman som lever på att spela hockey. De har chansen att tjäna pengar typ 15 år i karriären, därefter blir det högst osäkert om du inte tillhör den lilla procenten som går in i media-världen alternativt har utbildat dig längs vägen.
Varför skulle Klasen tacka nej till en månadslön på 300k+ över 3 år (om nuABs uppgifter stämmer) om han ändå har planerat att komma till Sverige och "bygga bo" med familjen.
Att många av er är besvikna på Klasen och säger "money talks" "inget hjärta", jaa för hade han haft hjärta så hade han ju valt DIF? Väx upp.. När ni själva börjar betala era egna räkningar och Mamma har slutat att tvätta era kläder så har ni förmodligen en annan inställning till ekonomi.
Klasen är en grym hockeyspelare som gör rätt, han kommer få chansen i NHL igen om han vill prova på, det är jag övertygad om. Hockeymässigt är det klart att Allsvenskan är ett rejält nedköp men jag tror ändå att han kan växa av ansvaret att bära ett lag och utmaningen att försöka lyfta upp dom till ES.
...Nu kan ni börja såga mig!
Varför skulle Klasen tacka nej till en månadslön på 300k+ över 3 år (om nuABs uppgifter stämmer) om han ändå har planerat att komma till Sverige och "bygga bo" med familjen.
Att många av er är besvikna på Klasen och säger "money talks" "inget hjärta", jaa för hade han haft hjärta så hade han ju valt DIF? Väx upp.. När ni själva börjar betala era egna räkningar och Mamma har slutat att tvätta era kläder så har ni förmodligen en annan inställning till ekonomi.
Klasen är en grym hockeyspelare som gör rätt, han kommer få chansen i NHL igen om han vill prova på, det är jag övertygad om. Hockeymässigt är det klart att Allsvenskan är ett rejält nedköp men jag tror ändå att han kan växa av ansvaret att bära ett lag och utmaningen att försöka lyfta upp dom till ES.
...Nu kan ni börja såga mig!
- SirDIFalot
Widing och Klasen är väldigt olika. Klasen skapar och gör poäng på egen hand. Widing behöver rätt omgivning för att leverera. Det vill säga en vettig center. Som vi inte hade ifjol.Magnutz skrev:Som jag skrivit skulle jag gärna se ett par Klasen i kedjorna, för det hade gett resultat. En Klasen/Möller däremot, det kan ge lika bra valuta för pengarna som Widing gav. Sen tror jag, om MT får ha fötterna i fred att han kommer vara bättre i 5on5 än han var under föregående säsong.SirDIFalot skrev:Känns som du försöker vända det här till något positivt även fast det är omöjligt. Tjärnqvist är för övrigt en spelare som kostar 200 000 kr. Det är alldeles för mycket för en spelare som bara tar en tröja i laget för att han är bra i PP. Klasen har ju nästan garanti på över 50 poäng. Det är knappast dyrt och ineffektivt. Det är valuta för pengarna.Magnutz skrev:Jag tror att DIF haft BRA koll på slantarna och agerat därefter. DIF har nog lärt sig efter de dyra åren 04/05 osv att det kostar mycket mer än det smakar.
Nu är det pengar i sjön för den typen av spelare man inte vill se i DIF. Tredjekedjespelare som tjänar alldeles för mycket. Spelare vi inte ska behöva ta in när vi har den juniorverksamheten vi har. Istället för Almtorp+Carlsson borde det sett ut Weigel+Klasen. Exempelvis. SPETS! Juniorer är fullt kapabla till att fylla ut resterande platser.
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tjärna bidrar med mer än så, tänk om Detriot hade sparkat holmström t ex? hur många matcher vinner inte han åt det laget ?.SirDIFalot skrev:Känns som du försöker vända det här till något positivt även fast det är omöjligt. Tjärnqvist är för övrigt en spelare som kostar 200 000 kr. Det är alldeles för mycket för en spelare som bara tar en tröja i laget för att han är bra i PP. Klasen har ju nästan garanti på över 50 poäng. Det är knappast dyrt och ineffektivt. Det är valuta för pengarna.Magnutz skrev:Jag tror att DIF haft BRA koll på slantarna och agerat därefter. DIF har nog lärt sig efter de dyra åren 04/05 osv att det kostar mycket mer än det smakar.
Jag tror att de väljer att bygga långsamt. Det har ju visat sig att värvningar av "spets" inte faller väl ut alla gånger.jensa öhling skrev:Mackan Nilson hade blivit galen av att spela med Klasen, Mackan vill ha mkt puck.
- SirDIFalot
Men skärp dig... Håller Tjärnqvist Holmström-klass? Nej. Inte i närheten. Holmström bidrar med annat på isen. Det betyder inte att Tjärnqvist gör det bara för att båda är bra på att styra.Robinhansen skrev:Tjärna bidrar med mer än så, tänk om Detriot hade sparkat holmström t ex? hur många matcher vinner inte han åt det laget ?.SirDIFalot skrev:Känns som du försöker vända det här till något positivt även fast det är omöjligt. Tjärnqvist är för övrigt en spelare som kostar 200 000 kr. Det är alldeles för mycket för en spelare som bara tar en tröja i laget för att han är bra i PP. Klasen har ju nästan garanti på över 50 poäng. Det är knappast dyrt och ineffektivt. Det är valuta för pengarna.Magnutz skrev:Jag tror att DIF haft BRA koll på slantarna och agerat därefter. DIF har nog lärt sig efter de dyra åren 04/05 osv att det kostar mycket mer än det smakar.
Expert.
Helt rätt att värva Mathias Tjärnqvist. Dock helt fel att värva Mattias Carlsson. Det enda positiva är att laget liknar laget för två år sedan. Bara hoppas att Mackan och Zibbe kliver fram till jättar.
Ok och var kommer denna information ifrån då?Bjurre skrev:Jaha nu ligger DT och DIF en bra bit ifrån varandra i förhandligarna DT ser ut att bli för dyr
Vi får väl gå på årsmötet och fråga vad visionen är. Det kan vara så att klubben sparar ihop pengar för en långsiktigt satsning. Vad är det som gör de framgångsrika klubbarna i Sverige de senaste 20 åren till framgångsrika klubbar? jo, långsiktighet. fbk hade en stomme som inte gick av för hackor under en lång lång tid. Alltid samma folk. Inte spets i speciellt många av dem men de var alla bra och slet hårt. Så det kan ju vara så DIF tänker nu. Satsa på spelare som kommer stanna något år samt som är hårt kämpande. Sen när den biten är kirrad, kan det vara intressant med ensäongsinköp av spets. Att satsa 300 000X12 på en enda spetsspelare är kortsiktigt och kan, KAN ge oss ett guld men vad är sannolikheten för att det inträffar tack vare en enda spelare?
Nej, jag har förtroende för ledningen. De vet vad de gör och Hardy har väl sagt sitt om vad han behöver i sin vision.
Nej, jag har förtroende för ledningen. De vet vad de gör och Hardy har väl sagt sitt om vad han behöver i sin vision.
- SirDIFalot
Vart kommer långsiktighet in i bilden? Vi skrev ett dyrt 1-årskontrakt med M.Tjärnqvist? 200k för en spelare som gör 20 poäng och knappt håller i PP är inte billigare än 300k för en spelare som gör 50 poäng.Magnutz skrev:Vi får väl gå på årsmötet och fråga vad visionen är. Det kan vara så att klubben sparar ihop pengar för en långsiktigt satsning. Vad är det som gör de framgångsrika klubbarna i Sverige de senaste 20 åren till framgångsrika klubbar? jo, långsiktighet. fbk hade en stomme som inte gick av för hackor under en lång lång tid. Alltid samma folk. Inte spets i speciellt många av dem men de var alla bra och slet hårt. Så det kan ju vara så DIF tänker nu. Satsa på spelare som kommer stanna något år samt som är hårt kämpande. Sen när den biten är kirrad, kan det vara intressant med ensäongsinköp av spets. Att satsa 300 000X12 på en enda spetsspelare är kortsiktigt och kan, KAN ge oss ett guld men vad är sannolikheten för att det inträffar tack vare en enda spelare?
Detta lagbygge är knappast billigt. Så pengar sparas det inte.
Expert.