Kan nån som är lite mer insatt uppdatera mig om Tjärnas status?
Är han frisk nu eller dras han fortfarande med sin skada? OM han är frisk och inte fått kontrakt på andra sidan pölen, varför lirar han inte med oss nu?
med tanke på att han var ner och lira nån match träningsturneringen nere i Salzburg för hardys lag och tränar med djurgårn (vad jag hört?) så borde han väl inet vara så där jääätteskadad längre?
Folk har tolkat Tjärna lite fel. Han sa att DIF var det enda alternativet, OM han väljer spel i Elitserien. Ingenting om att det bara var Elitserien som gällde om han inte fick chansen i NHL.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Rash skrev:Kan nån som är lite mer insatt uppdatera mig om Tjärnas status?
Är han frisk nu eller dras han fortfarande med sin skada? OM han är frisk och inte fått kontrakt på andra sidan pölen, varför lirar han inte med oss nu?
Han hoppas fortfarande på NHL. Det finns flera lag som kommer att behöva backförstärkningar snart.
Blir nog tufft med tanke på att vi redan ligger 4,5 miljon back. Att få de siffrorna åt andra hållet.
Men hoppas att vi reder ut det
Jag har också läst det, tror inte det är någon större fara. AB har redan överdrivit tillräckligt iår.
Ja iofs, men de hade ju gjort en uträkning längre ner också på sidan va han kommer att kosta nu när han kommer tidigare än artistkontraktet börjar gälla.
Men vem har sagt att de skulle ha kunskap i matematik.
Blev också överraskad av artikeln, av AB kan man ju lätt få uppfattningen att ledningen är beredda ta risken för att de inte räknar med vare sig kval eller slutspel (det är väl så vi skall tänka och få panik, kan man anta)...
Är ledningen villig att ta hit Ossi tidigare måste det ju vara för att man ser det som en lönsam investering, dvs. att han verkligen kommer ha en positiv påverkan på laget, vilekt förhoppningsvis leder till fler poäng, mer publik osv. Starta en positiv spiral helt enkelt.
Rätta mig om jag har fel, men visst sitter det en Ericsson-chef m.fl. penningstinna herrar i någon form av klubb och garanterar DIFs elitlicens? Tycks däremot som de är mindre villiga att lägga upp pengar för nyförvärv, men man får ju ändå tacka för det de ger.