SirDIFalot skrev:Allvarligt talat DIF hockey. Börjar det inte bli dags att ta tag i problemen på allvar snart? Vilket skulle ha gjorts på en gång för flera år sedan. Istället valde man en negativ spiral som kommer ta åratal att komma tillbaka ifrån. Men det var vad DIF valde så jag antar att man börjar ta tag i problemen först nu när det inte kan bli sämre.
Finns det någon själ kvar som går till Hovet enbart för att uppleva grym stämning? Det fanns för några år sedan i alla fall. Nu vet jag flera som stannar hemma för att det är pinsamt att uppleva den så kallade stämningen klacken bidrar med just nu.
Jag har nog bara lyckats ta mig till Hovet tre gånger den här säsongen sedan allsvenskan började. Har mer eller mindre ångrat besöket varje gång på grund av upplevelsen man får genomlida.
Tyvärr kommer det ta åratal att lösa när man väntade såhär länge. Men det är lika bra att börja så snart som möjligt.
Agree. När nån ärkesopa ställer sig i klacken och skriker "Vad tycker vi om Blekinge?" så har vi nått nya bottennivåer.
Det är fan dags att agera DIF Hockey, är så jävla besviken på alla på kansliet som sitter och rullar tummarna och skiter i de allvarliga problemen.
Ska det vara så jävla svårt att lägga sig platt för problem som man inte kan ducka för?
Ska ni få driva Djurgårdens IF så bör ni titta er i spegeln på hur ni gör det. Så jävla uselt.
En organiserad protest vore det bästa om man på riktigt vill ha förändring nu. Är Järnkaminerna villiga att styra upp något sånt? Antingen bojkott redan under Södertäljematchen i form av tysthet eller att inte närvara alls.
Sålänge vi snittar över 4-5k så kommer inte problemet inses.
En organiserad protest vore det enda sättet att nå fram (är dock säker på att grisfot och hans mensa-gäng skulle stå och bua samt veva "Ottossons järnkaminer" under protesten.
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Sålänge vi snittar över 4-5k så kommer inte problemet inses.
En organiserad protest vore det enda sättet att nå fram (är dock säker på att grisfot och hans mensa-gäng skulle stå och bua samt veva "Ottossons järnkaminer" under protesten.
Skulle vara rätt grymt om de aktiva/hardcore kunde gå på EN match och demonstrera mot styrelsens pinsamma "sticka huvudet i sanden" metoder. Till exempel nästa match mot södertälje - Samla en grupp och skandera ramsor mot styrelsen, fixa banderoller. Jag har gått på stormatcherna i år och hjälper mer än gärna till med sång, däremot har jag ingen aning om banderollfixande.
jag tror att det kommer blir mindre och mindre folk som går, sämre och sämre drag. Jag har fan inte en enda polare som går på hockeyn längre och då är det personer som alltid har säsongskort till fotbollen och brukar ha det till hockeyn eller iaf köpa så mkt lösbiljetter de kan. Nu är det inte ens någon ide att fråga om de kommer vara på plats.
Tror och hoppas att Järnkaminernas dag blir ett helt galet bra drag och att dagen används för att rikta skarp kritik mot styrelsen för som det är nu är det ju bara pinsamt.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Jag har hört att djurgårdsspelarna kommer att bara börja lägga icing för att stödet från klacken är för dåligt.
För helvete, håll era protester i ett annat forum än under match. Jag förstår ert problem men uppför inte som barnrumpor.
Pogue Mahone skrev:jag tror att det kommer blir mindre och mindre folk som går, sämre och sämre drag. Jag har fan inte en enda polare som går på hockeyn längre och då är det personer som alltid har säsongskort till fotbollen och brukar ha det till hockeyn eller iaf köpa så mkt lösbiljetter de kan. Nu är det inte ens någon ide att fråga om de kommer vara på plats.
Tror och hoppas att Järnkaminernas dag blir ett helt galet bra drag och att dagen används för att rikta skarp kritik mot styrelsen för som det är nu är det ju bara pinsamt.
Ja det kanske stämmer att DIF har flest medgångare? Jag håller med om att vi spelar som skit, att DIF:s beteende är piss och att draget på Hovet suger. Jag tänker dock ALDRIG skita i att stötta laget jag älskar. Är mer inne på det där med protest, men att ge fan i att gå till Hovet gynnar ingen.
Raus skrev:Skulle vara rätt grymt om de aktiva/hardcore kunde gå på EN match och demonstrera mot styrelsens pinsamma "sticka huvudet i sanden" metoder. Till exempel nästa match mot södertälje - Samla en grupp och skandera ramsor mot styrelsen, fixa banderoller. Jag har gått på stormatcherna i år och hjälper mer än gärna till med sång, däremot har jag ingen aning om banderollfixande.
Ja, eller så kunde alla aktiva/hardcore undvika att 'sticka huvudet i sanden' när det är årsmöte och man väljer styrelse.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Som diskuteras tidigare, är det nån av er alla som verkligen vet hur avtalet med Abbes bolag SE-säk ser ut? Sitter vi fast i ett avtal så går det ju av förklarliga skäl inte bara att bryta, eller menar ni att ni själva vill gå in och sponsra så det täcker upp de (förmodligen) miljonförluster vi pratar om?
Eller är det helt enkelt så att ni vet att vi inte sitter i ett vattentätt avtal med säkerhetsbolaget? Fram med den informationen så fall.
Rent krasst är det ju så att vi de facto inte kan göra ett piss åt situationen om vi sitter fast i ett avtal. Väldigt elementärt.
mforce skrev:Varför ägna JK-dagen åt att protestera? Gör det i rätt forum. Läktaren är inte rätt forum.
Är det inte i rätt forum? Hur tycker du det har gått hittils? Några fler arga tweets/mail så kanske det löser sig!
Just nu ser jk-dagen ut att bli en ännu mer lam tillställning än förra året, då Martin (en av de aktiva som ej går längre) gick upp på räcket och räddade tredje perioden.
Om folk på riktigt tror att den kommer bli som på gamla dar, har man lika naiv inställning som nuvarande styrelse. Det är det perfekta tillfället att visa styrelsen att dom inte kan blunda för problemet längre.
Senast redigerad av Raus den 2013-11-19 10:12:54, redigerad totalt 2 gång.
mforce skrev:Varför ägna JK-dagen åt att protestera? Gör det i rätt forum. Läktaren är inte rätt forum.
Vilket forum skulle vara bättre eller få en större genomslagskraft än på läktarna under match?
Årsmötet. Om alla JK blev medlemmar i DIF hockey och gick unisont på årsmötet och krävde att Abbe-avtalet revs i tusen bitar skulle det ge både önskad effekt och eko i omvärlden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)