SHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av captcash »

williams skrev:Det är idag vi hejjar på leksand och rögle.
Fine! Men jag kommer behöva duscha efter detta... länge... :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Väntar mig ingenting från kvällens matcher.

Med tanke på spelschemat så kommer vi behöva gå mer eller mindre rent resten av våra matcher för att kunna gå förbi någon.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Haha sanslöst flyt KHK har mot LIF, så typiskt. 0-2, de har inte ens haft pucken i offensiv zon förutom vid de två målen.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Ikväll ser tåget ut att lämna perrongen. Cocos och Skoter leder sina matcher och vi ska möta Växjö. Nja. Nu är det nog bara att sikta in sig på nästa säsong.

Visserligen möter Cocos ett bra HV på Torsdag och Skoter spelar mot Kaffe borta. Får dom noll poäng där så måste vi gå fullt mot Malmö i båda mötena. Först då kan jag börja tro på något slutspel. Men då har samtidigt Skoter ett möte med trottoarkant på hemma-is och får troligtvis med sig full pott. Cocos kanske tappar poäng hemma mot Skoter nr 2 på Lördagen.

Nej, jag ställer in mig på att säsongen är slut efter grundspelet. Siktar in mig på att leva vidare i misären när fotbollen drar igång.

Tjoho.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Tror vi tar 3 raka nu...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag gläder mig åt att kontraktet blir helt säkrat i kväll. Sk-t-säsongen är över.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

minalman skrev:Jag gläder mig åt att kontraktet blir helt säkrat i kväll. Sk-t-säsongen är över.
Skriver under här också, vi har tyvärr inget att göra i ett slutspel (nej, "allt kan inte hända" om vi når dit). Lika bra att stänga, rannsaka sig själva, byta allt dökött (inkl sånna som råkar ha långa kontrakt men inte är bra nog) och sen ladda om för ett jävligt bra 2017-18!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Jepp. Spelschemat avgör slutspurten.

Nu inväntar vi en oerhört tråkig silly-säsong (då vi i stort sett kommer ha samma lag och tränare nästa år...).

Ska det helt plötsligt gå mycket bättre nästa år?
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Å fyfan vilka jävla mål Coco fick...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Vikas skrev:Jepp. Spelschemat avgör slutspurten.

Nu inväntar vi en oerhört tråkig silly-säsong (då vi i stort sett kommer ha samma lag och tränare nästa år...).

Ska det helt plötsligt gå mycket bättre nästa år?
Njut lite. Du har ju varit säker på att vi ska åka ut sedan mitten av augusti. Börja inte oroa dig inför nästa säsong sekunden efter att kontraktet är klart.
Född till sportchef.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Japp. Där lämnade det gamla berömda tåget perrongen.

Hade behövts ett mirakel i denna omgång. Har svårt att se att vi slår Växjö som går för seriesegern. Kanske om de inte haft något att spela för.

Vi tar inte 6 poäng mer än KHK på de sista omgångarna. Bästa som kan hända ikväll är förlängning och en poäng.

Med det sagt:

Kämpa så ni blöder.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det är så helmysigt att kvalspöket skrämts bort och att vi är kvalificerade för ännu en säsong som potentiellt stryklag för platserna 11-14 i SHL..... så jag orkar knappt bry mig hur det går i de sista matcherna.

För ska vi vara helt sanningsenliga så har DIF ingenting i ett slutspel att göra
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Mitt kort säger "inklusive slutspel" så jag väntar mig inget mindre...
Using Tapatalk
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev:Det är så helmysigt att kvalspöket skrämts bort och att vi är kvalificerade för ännu en säsong som potentiellt stryklag för platserna 11-14 i SHL..... så jag orkar knappt bry mig hur det går i de sista matcherna.

För ska vi vara helt sanningsenliga så har DIF ingenting i ett slutspel att göra
"I slutspel kan allt hända"

"Kommer DIF bara till slutspel så tror jag de kommer bli riktigt jobbiga"

osv..

Skämt åsido så är jag faktiskt rätt taggad, tycker laget ser betydligt bättre, tyngre och rivigare ut post-jeff. Och det är ju inte så kostigt, med tanke på att han inte gjorde ett piss på isen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
gaspo

Inlägg av gaspo »

Tänk om vi hade haft en målskytt i laget. Dessa hundratals chanser vi haft under säsongen lägger i princip alla andra mål på iaf hälften av dom. Fan vi hade ju legat topp 6 om vi haft någon som kan göra mål i tex öppen bur. Idag kunde vi tex stängt matchen i 1:a perioden. Nä det e fan skrattretande!

Hockeyn åt helvete o fotbollen kommer gå fullkomligt åt helvete i år. När man precis avslutar en skitsäsong börjar den andra. Tragiskt!
Skriv svar