Men lägg ned nu. Skulle Norell inte hålla i allsvenskan?Debacle skrev:SirDIFalot skrev:För mig är det givet att Deilert ska sitta. Han bidrar inte alls vad han ska bidra med. Meningslös.
Tycker Deilert är (läs uttryck) mindre dålig än både Norell och Nordlund. De två håller inte i Hockeyallsvenskan.
Säsongen 14/15
- Jim Morrison
Re: Säsongen 14/15
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Och när blev Nordlund så dålig?Jim Morrison skrev:Men lägg ned nu. Skulle Norell inte hålla i allsvenskan?Debacle skrev:SirDIFalot skrev:För mig är det givet att Deilert ska sitta. Han bidrar inte alls vad han ska bidra med. Meningslös.
Tycker Deilert är (läs uttryck) mindre dålig än både Norell och Nordlund. De två håller inte i Hockeyallsvenskan.
Expert.
SirDIFalot skrev:Och när blev Nordlund så dålig?Jim Morrison skrev:Men lägg ned nu. Skulle Norell inte hålla i allsvenskan?Debacle skrev:SirDIFalot skrev:För mig är det givet att Deilert ska sitta. Han bidrar inte alls vad han ska bidra med. Meningslös.
En Norell med självförtroende och samma go som tidigare år absolut, men det kan väll inte undgått någon hans katastrofala spel iår? Det syns även i JVM där han förra året var dominant, för att sedan iår för att vara ärlig rätt medioker, när det snarare borde vara tvärtom framför allt för att de äldre årskullarna faller ur. Förmodligen svensk mästare i att slå icingpuckar.. Återigen tåls det att påpeka grabbens +/-..
Nordlund gjorde det okej fram tills skadan, därefter så har han verkligen inte varit bra. Onödiga utvisningar och sjukt klen trots sin storlek i egen zon. Ska jag vara ärlig så ser jag inte vad hans uppsidor är alls.
Norell gjorde det betydligt bättre än Englund i jvm iaf. Verkar vara på gång, fick ökat förtroende ju längre turnering gick.
Hoppas han kan fortsätta våga med sitt spel i shl. Dock svårare att få ut det i shl än i hockeyallsvenskan och jvm som har ett annat flow i spelet.
Hoppas han kan fortsätta våga med sitt spel i shl. Dock svårare att få ut det i shl än i hockeyallsvenskan och jvm som har ett annat flow i spelet.
Norell inledde säsongen katastrofalt, men spelade ändå upp sig innan JVM började.
Lite mer statistik.
På säsongens första femton matcher snittade Norell en istid på 16:25 min och hade -12 i +/-.
På de sista femton matcherna innan JVM snittade han en istid på 13:52 min och hade -2 i +/-.
Sista nio matcherna innan JVM hade han +2.
(med reservation för räknefel)
Jag skulle formera backparen som följer, men inser att Englund kommer ta AOM:s plats:
Högström - Arnesson
Nordlund - AOM
Falk - Holm
Norell
Deilert och Englund vid sidan av.
Lite mer statistik.
På säsongens första femton matcher snittade Norell en istid på 16:25 min och hade -12 i +/-.
På de sista femton matcherna innan JVM snittade han en istid på 13:52 min och hade -2 i +/-.
Jag skulle formera backparen som följer, men inser att Englund kommer ta AOM:s plats:
Högström - Arnesson
Nordlund - AOM
Falk - Holm
Norell
- SirDIFalot
Haha snart börjar jag undra om all +/- statistik senaste dygnet bara publiceras för att trolla med mig...
Expert.
I corsi statistiken som är relativt nytt för många. Räknas bara skott på och skott mot eller räknas också de skott som blir mål?SirDIFalot skrev:Haha snart börjar jag undra om all +/- statistik senaste dygnet bara publiceras för att trolla med mig...
-
kaminor skrev:Norell inledde säsongen katastrofalt, men spelade ändå upp sig innan JVM började.
Lite mer statistik.
Högström - Arnesson
Nordlund - AOM
Falk - Holm
Norell
Ja omställningen mellan Allsvenskan och SHL märktes klart och tydligt i början men hade på känn att flera av de unga skulle växa in sig i kostymen längre in i säsongen. Och efter vi justerade spelet lite efter den svidande 6-0 förlusten mot Frölunda, är i alla fall jag relativt nöjd med större delen av backbesättningen. Man märker att de har vant sig mer vid de högre tempot och den tuffare forecheckingen. Tror Säcken ser en grym potential i grabbarna och tror det kan bli riktigt bra i längden. Dock så tycker jag vi ska låta någon annan ta över Deilerts kontrakt.
- SirDIFalot
Skott på mål, skott utanför och blockerade skott. Och ja, skotten i mål också, dom räknas ju som skott på mål.ciirree skrev:I corsi statistiken som är relativt nytt för många. Räknas bara skott på och skott mot eller räknas också de skott som blir mål?SirDIFalot skrev:Haha snart börjar jag undra om all +/- statistik senaste dygnet bara publiceras för att trolla med mig...
Corsi är alla skottförsök helt enkelt.
Fenwick är samma sak, fast utan blockerade skott.
Fast att titta på någons rå corsi eller fenwick säger egentligen inte så mycket heller, kanske om någon sticker ut rejält åt det ena eller andra hållet. Du måste ha så mycket mer information för att kunna dra några slutsatser av det.
Som i NHL där man kan kolla typ Crosby, vilka spelare får förbättrat corsi av att han är på isen, och vilka spelare blir Crosby bättre när han slipper spela med, osv.
Expert.
Säsongen 14/15
Aha okej då fattar jag!SirDIFalot skrev:Skott på mål, skott utanför och blockerade skott. Och ja, skotten i mål också, dom räknas ju som skott på mål.ciirree skrev:I corsi statistiken som är relativt nytt för många. Räknas bara skott på och skott mot eller räknas också de skott som blir mål?SirDIFalot skrev:Haha snart börjar jag undra om all +/- statistik senaste dygnet bara publiceras för att trolla med mig...
Fast att titta på någons rå corsi eller fenwick säger egentligen inte så mycket heller, kanske om någon sticker ut rejält åt det ena eller andra hållet. Du måste ha så mycket mer information för att kunna dra några slutsatser av det.
Som i NHL där man kan kolla typ Crosby, vilka spelare får förbättrat corsi av att han är på isen, och vilka spelare blir Crosby bättre när han slipper spela med, osv.
Det är den här statistiken som alltså är så populär i NHL att man har anställda som enbart fixar med detta?
Undra vilken klubb som blir den första i Sverige att använda den på det sättet.
- SirDIFalot
Ja, nästan alla klubbar har anställt en analytics department. Men att titta på någons corsi/fenwick är ju bara att skrapa på ytan..ciirree skrev:Aha okej då fattar jag!SirDIFalot skrev:Skott på mål, skott utanför och blockerade skott. Och ja, skotten i mål också, dom räknas ju som skott på mål.ciirree skrev:I corsi statistiken som är relativt nytt för många. Räknas bara skott på och skott mot eller räknas också de skott som blir mål?SirDIFalot skrev:Haha snart börjar jag undra om all +/- statistik senaste dygnet bara publiceras för att trolla med mig...
Det är den här statistiken som alltså är så populär i NHL att man har anställda som enbart fixar med detta?
Expert.
Precis.SirDIFalot skrev:Ja, nästan alla klubbar har anställt en analytics department. Men att titta på någons corsi/fenwick är ju bara att skrapa på ytan..ciirree skrev:Aha okej då fattar jag!SirDIFalot skrev:Skott på mål, skott utanför och blockerade skott. Och ja, skotten i mål också, dom räknas ju som skott på mål.ciirree skrev:I corsi statistiken som är relativt nytt för många. Räknas bara skott på och skott mot eller räknas också de skott som blir mål?SirDIFalot skrev:Haha snart börjar jag undra om all +/- statistik senaste dygnet bara publiceras för att trolla med mig...
En sådan analytiker har säkert massvis med olika statistik som de inte delar med sig av heller.
- SirDIFalot
Kan vissa ett exempel.ciirree skrev:Precis.
En sådan analytiker har säkert massvis med olika statistik som de inte delar med sig av heller.
"FA60 RelTM" Fenwick AGAINST per 60:e spelad minut, relativ till teammate står det för.
Det innebär alltså, när den här spelaren är på isen, hur många fler eller färre fenwick försök sker det AGAINST, alltså mot egna målet, till skillnad från när SAMMA kedjekamrater är på isen utan honom.
Bäst på det i NHL av backarna ifjol? (minimum istid 750 min totalt) TJ Brodie i Calgary. När han var på isen så skedde det -8.12 färre Fenwick försök mot egna målet per 60:e minut. Den sämsta? Rob Scuderi i Pens. När han var på isen så skedde det 5.95 fler fenwick försök mot egna målet per 60:e minut.
Man ska dock lägga till, det här är ju inget facit heller, man måste veta hur spelaren har använts, MOT vilka spelare i motståndarlaget, i vilka zoner har han startat mest osv.
Expert.
TackSirDIFalot skrev:Kan vissa ett exempel.ciirree skrev:Precis.
"FA60 RelTM" Fenwick AGAINST per 60:e spelad minut, relativ till teammate står det för.
Det innebär alltså, när den här spelaren är på isen, hur många fler eller färre fenwick försök sker det AGAINST, alltså mot egna målet, till skillnad från när SAMMA kedjekamrater är på isen utan honom.
Bäst på det i NHL av backarna ifjol? (minimum istid 750 min totalt) TJ Brodie i Calgary. När han var på isen så skedde det -8.12 färre Fenwick försök mot egna målet per 60:e minut. Den sämsta? Rob Scuderi i Pens. När han var på isen så skedde det 5.95 fler fenwick försök mot egna målet per 60:e minut.
Man ska dock lägga till, det här är ju inget facit heller, man måste veta hur spelaren har använts, MOT vilka spelare i motståndarlaget, i vilka zoner har han startat mest osv.
Ja, det är ju onekligen intressant med Fenwick och Corsi.
Det är ju just det sista du nämner här som gör att den vanliga +/- statistiken oftast ljuger. Den visar ju aldrig mot vilka man spelat och så vidare.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det ända jag är helt säker på är att Högström, Arnesson och våran kanske bästa back Alexander Falk är givna i startuppställningen.
AOM tycker jag spelar som en defensiv fysisk back ska spela, rejält och enkelt, något trög på grillorna ibland och kan kladda lite för mycket med puck, men oftast gör han det bra och jag tycker han sköter sin roll bättre än Englund faktiskt.
Jag rankar ju Norell och Deilert som dom backar som har haft mest problem i SHL med allt vad det innebär, det har vart ganska tydligt om man följer matcherna med sina båda ögon, statistik är inte allt, men även där ser det ju ''sådär'' ut.
Arnesson - Högström
Falk - Nordlund
AOM/Englund - Holm
Norell
Deilert
Westlund
Kanske...
AOM tycker jag spelar som en defensiv fysisk back ska spela, rejält och enkelt, något trög på grillorna ibland och kan kladda lite för mycket med puck, men oftast gör han det bra och jag tycker han sköter sin roll bättre än Englund faktiskt.
Jag rankar ju Norell och Deilert som dom backar som har haft mest problem i SHL med allt vad det innebär, det har vart ganska tydligt om man följer matcherna med sina båda ögon, statistik är inte allt, men även där ser det ju ''sådär'' ut.
Arnesson - Högström
Falk - Nordlund
AOM/Englund - Holm
Norell
Deilert
Westlund
Kanske...
Spela fult