Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Heinrich
Säsongskort: Ja

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Heinrich »

Nyman vakna upp !!
Påtal om coachning av backarna i slutet av matchen.
Varför spelar man dessa herrar då ?
Timmy -4
Bobo - 2
Falk - 6
Sam- 5 (spelade väldigt sparsamt och inte i slutet)Bedrövligt medden tiden i pp-spel
Arnesson - 2 (skadad spelade ej )
Nissse A +1 (borde faktiskt var bättre med tanke på tiden i pp-spelet
Holm + 3
Lidström + 1 (spelade inte under en kortare period i 3:e?

Med denna coachning kan man inte vinna matcherna!

Zabel vad händer med laget ?
Titta även på minus statistiken på dom ledande spelarna (tragiskt)med tanke på all den tid dom har även i pp-spel
Johner -4
Sörensen -4
Guter -3
J Eriksson -5
H Eriksson -8
Några av dessa är det faktiskt tänkt att dom skall leda laget!

Uppmaning till båda tränarna att dom bör straffa dom som inte håller just nu.
Att låta någon spela på gamla meriter eller ett bra år som junior vinner vi inga matcher på!
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

PP räknas inte in. Och vem skulle han spelat?
Användarvisningsbild
Malto

Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Malto »

"Ett oväntat avslut på en annars djurgårdsdominerad match, och tyvärr fick man åka hem till Stockholm utan poäng"

Avd Bagdad Bob på hemsidan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tror att denna fantastiska tillställning igår var en vägdelare.
Skulle vi kunna rida vidare/bygga vidare på framgångsvågen och stabilisera oss och möjligen sakta vandra uppåt i tabellen?
Eller skulle vi stanna vid Zabels (outtalade) målsättning innan säsongen, i bästa fall Playoff?

Det var nära DIF, väldigt nära att jag lät hoppet återvända där för några sekunder
(klart skönare att vara avtrubbad och nästan uppskatta smisk).

Under period 1 och 2 såg jag något jag inte sett på snart 3år i denna numera så sorgliga förening.
Jag såg resoluta uppspel ifrån egen zon, hårda pass på bladet till spelare i fart.
Jag såg backar spela sig ur press ifrån egen zon.
Jag såg forwards som med en dåres envishet ständigt sökte sig in på motståndarkassen.
Jag såg backar fylla på i offensiven.
Jag såg en DIF-bänk som engagerat hängde över sargen och var med i varje sekvens ute på isen.
Kort och gott, jag såg ett fungerande lag.
En bortavinst här hade betytt så oerhört mycket i det här läget.

Så vid MIF:s reducering så händer det nåt.
Ingen, precis ingen i DIF vare sig i laget eller i lagledning tror ens för en sekund att vi kommer fixa detta.
Kollektiv kapitulation
-Kom och ta, allt ska bort!

Zabel har aldrig varit och kommer förmodligen aldrig heller bli en bra huvudcoach för en förening som har ambition att försöka ta sig upp i högstaligan.
Att sköta isträning med knattar och juniorer passar honom nog som handsken.
Finns egentligen bara ett tråkigt men realistiskt alternativ att ta till för att skapa möjligheter att få till en varaktig förändring.
Upp med ”glädjespridaren” Särkijärvi, ner med Zabel.

DIF är i alla fall överlägsna i ett mästerskap, SM i skrevspark (på sina fans).
Dom har verkligen förfinat sig i konsten att hitta nya vägar till förlust, spännande!

Det mesta lutar åt att det blir en ”önskerepris” av förra årets säsong.
Vi kommer skotta upp oss och till slut vara grymt nära den 3:e direktplatsen till KS, för att sedan orkeslösa, urbajsade och utbrända ryka direkt i playoff.

Ge mig Juni och fotbolls-VM ...NU!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Fyfan. Orkar inte livet.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

Kan det vara så att de är otränade och helt enkelt inte orkar sista kvarten?
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Erik af Sibirien skrev:Kan det vara så att de är otränade och helt enkelt inte orkar sista kvarten?
Nej. Det som kan vara en påverkande faktor är att de kan vara för hårt tränade, att de gått ner sig på grund av en allt för hård träning. Kroppen lakas ur och musklerna, som vanligtvis har en ganska stor energireserv i sig, hinner aldrig fylla på reserven. Då håller man inte. Nu har jag ingen aning om det är på det viset eller inte men de är inte otränade, det vågar jag lova.

Apropå matchen så speglar LHO mina känslor så här dagen efter i sin senaste I-or-post. Det är verkligen spot on. Jag hann börja hoppas och, faktiskt, helt med rätta. Sett till de första 40 minuterna var vi helt klart det bättre laget i allt. De sista 10 var smärtsamma att uppleva och jag fick tvinga mig själv att inte resa mig och gå. Efter 1-2-målet blev jag apatisk och hann inte reagera. Sen blev jag sittande, orörlig, tills 4-2 kom. Då stängde jag av och satt tyst. Länge. Vad fan hände?

Kollektiv brain & muscle freeze. Herreghud så man mår idag. (ej glöggrelaterat)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag vart inte speciellt sur igår, fick bara en känsla ju längre matchen led (rätt ordval) som att gör MIF ett mål kommer det trilla in fler. Var bara en tidsfråga. Den här säsongen dog ju tidigare, topp 3 var redan en avlägsen dröm som inte många på allvar fortfarande kan ha trott på? Vi måste förmodligen ta 3 poängare i minst 80-85% av resterande matcher och ta full pott mot topplagen för att ens vara nära 3:e platsen. Jomentjena.

Nä, den här truppen är för orutinerad, tanig och leds (tyvärr, måste även jag säga) av en hare till tränare med noll och åter noll pondus. Det är ledsamt att säga det men det är sanningen. Underbara uppblåsbara Djurgården.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vi är numera vana förlorare. Det är sättet vi förlorade på igår som gjorde så djävla ont i själen.
Och till det har vi hjälpt ett av de bästa lagen att komma upp på spåret igen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
baate

Inlägg av baate »

8 minuter som nästan var mer plågsamma än hela November.

Man måste se skillnad på vad DIF varit och vad DIF är nu. Detta kommer ta aslång tid att få ordning på. Gnaget höll på 7 år i princip. Varför skulle DIF kunna göra det snabbare? Vi har inte bättre spelare än något annat lag i HA, inte större spelarbudget. Vi har precis börjat bygga en ny och starkare organisation, vi har varit på dekis i så många år. Levt på gamla meriter. Det finns inte ens någon garanti för att vi någonsin kommer spela i SHL...

Det som hände mot Malmö igår är för att vi inte är bättre än något annat lag i denna bakgård till hockeyliga. Inse och skaffa elefanthud på näsan.
Bocas

Inlägg av Bocas »

Magnutz skrev:
Erik af Sibirien skrev:Kan det vara så att de är otränade och helt enkelt inte orkar sista kvarten?
Nej. Det som kan vara en påverkande faktor är att de kan vara för hårt tränade, att de gått ner sig på grund av en allt för hård träning. Kroppen lakas ur och musklerna, som vanligtvis har en ganska stor energireserv i sig, hinner aldrig fylla på reserven. Då håller man inte. Nu har jag ingen aning om det är på det viset eller inte men de är inte otränade, det vågar jag lova.

Apropå matchen så speglar LHO mina känslor så här dagen efter i sin senaste I-or-post. Det är verkligen spot on. Jag hann börja hoppas och, faktiskt, helt med rätta. Sett till de första 40 minuterna var vi helt klart det bättre laget i allt. De sista 10 var smärtsamma att uppleva och jag fick tvinga mig själv att inte resa mig och gå. Efter 1-2-målet blev jag apatisk och hann inte reagera. Sen blev jag sittande, orörlig, tills 4-2 kom. Då stängde jag av och satt tyst. Länge. Vad fan hände?

"För hårt tränade"

Den var bra. :-)
20002001

Inlägg av 20002001 »

Fy fan för det här.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Förmodligen färgad av att jag inte såg sista perioden känner jag mig synnerligen positiv. För första gången på väldigt länge tyckte jag att det presterades ett spel som var kul att titta på.
Magnutz

Re: Sv: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Magnutz »

Bocas skrev:
Magnutz skrev:

"För hårt tränade"

Den var bra. :-)
Nedtränade, typ. Det vore ju trist om det är så men jag har som sagt inte något belägg för den teorin. De är inte dåligt tränade rent fysiskt, det vet jag. Kanske är matchträningen Dålig? Spelidén är kanske dålig? Griper tag i alla grässtrån som finns.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

Malto skrev:PP räknas inte in. Och vem skulle han spelat?
Ok! PP-räknas inte! Ja du ..vad hade du spelat om du hade varit coach?
Skriv svar