Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sPTNC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013

Inlägg av sPTNC »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
sPTNC skrev:3 förbannat efterlängtade och sköna poäng!
Är ta mig fan bara 28 men förstår folk närmare 80 som tycker sig ha hjärtklappning och orolig mage när man bevittnar matcher som denna.
Skönt med empati. Själv käkar jag samma magsårsmedicin som LHO. Med ålderns rätt och DIF´s uttåg ur ES blev vi båda rekommenderade blodförtunnande. Där skiljer sig dock våra doser åt då LHO på senare tid lyckats gå in i någon slags "vi lyckas ändå aldrig vinna"-bubbla som tar ned hans blodtryck till överlevnadsnivå.
Ha ha!
Det där ska jag undersöka, Verkar helt klart vara ett vinnande koncept. Är det dubbel dos på matchdag som gäller?
Man hade nog blivit tvångsinlagd på hjärtintensiven om man visat sitt EKG under match för en läkare.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Blev Kalus bänkad eller skadad i 3:e? Han spelade inte alls då.
Guter gör sin bästa match för säsongen. Våran egen Steven Stamkos :D
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

Kvalserieplats har vi väl inte legat på sen vi spelade i Elitserien? Rätt sjukt egentligen.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

En vinst där man vinner med ett par mål o spelar bra är skön, typ den mot Oskarshamn.
En vinst där man lyckas göra motståndarna riktigt förbannade och vinner med 1 mål på bortaplan är så jäkla mycket skönare.

Förra matchen mot Mif var mer fysisk men denna var ju helt klart mer varierande, ja förutom att andra perioden var rätt sömnig. Jag han fan inte reagera där i första perioden. Mifs öppning var bra men helt plötsligt ledde vi med 3-0, wtf?
Jag tycker dock Mif fick ställa upp väldigt enkelt i vår zon vilket gjorde det farligt varje gång. Jag har väldigt svårt för vårat man-manförsvar. Tycker vi mot de bättre lagen som är duktiga på att snurra tappar för mycket.

Slutet av matchen var en kavalkad i bevis på hur enögda en idrottspublik kan vara. Antalet "filmning" som yttrades när Jocke fick klubban i ansiktet var många. Sen utnyttjade arenans video-ansvarig repriserna helt rätt. En repris på den höga klubban sen direkt tre på Henkes "bentackling"...trots att den skedde 2min innan.

Får även säga att domaren var svag och inte tog fler utvisningar för sådant som skedde efter avblåsning. Crosscheckingen på Jocke i första och sen ett antal smällar i tredje, framförallt av junior Andersson.
Jag måste säga att det är sällan jag har något ont emot juniorer men Rasmus Andersson är ett praktexemplar av en jubelidiot. Kommer ihåg hur han förra säsongen bråkade med Honken i varje match och han har inte bättrat på sin image i år.

Jävligt orutinerat av dom att ta de där utvisningarna i slutet, tämligen övertygad om attdom hade tagit minst 1p annars.

VILKEN HÄRLIG DAG!
Användarvisningsbild
captcash

Re:

Inlägg av captcash »

OK, jag försöker!
minalman skrev:Jag är en idiot som inte förstår Zabels storhet. ironi
Hoppas Nisse är tillbaka snarast ärligt
Vi måste åka tåg till alla bortamatcher och tvärbanan till Globen ironi
Zabel måste få killarna att lyssna på honom, då kan det funka! ironi
Vem saknar TP? ironi
Malmö mot Karlskrona blir intressant. ironi
Tre perioder med helt olika karaktärer. ärligt
Utan Holms hjärnsläpp borde det kunnat se säkrare ut. ärligt
Tre mål av fyra i 5 mot 5. Trendbrott! ärligt
Malmö känns som ett SHL-lag utan framtid. Åker ur direkt. ärligt
Vi kunde gjort fler mål så det var absolut välförtjänade poäng ärligt
Det kan vara som Zabel sa att laget inte hade vaknat innan pausen efter två perioder mot vik. Nu fattar de vad som krävs. ironi
Jag är kluven inför ET-slutspelet. Är det verkligen vad vi behöver inför slutfasen av HA? ärligt
Jsg är en idiot som tvivlade på Zabel, men att tvivla är inte att säga "avgå" som många verkar tro. ironi
Nyttiga tre poäng i kväll! ärligt
Hur många rätt blev det?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
baate

Inlägg av baate »

Trodde jag hamnat på SJ:s webbsida, alla klagade på för få AVGÅNGAR.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Vem var det Dustin kastade på?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sPTNC skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Är ta mig fan bara 28 men förstår folk närmare 80 som tycker sig ha hjärtklappning och orolig mage när man bevittnar matcher som denna.
Skönt med empati. Själv käkar jag samma magsårsmedicin som LHO. Med ålderns rätt och DIF´s uttåg ur ES blev vi båda rekommenderade blodförtunnande. Där skiljer sig dock våra doser åt då LHO på senare tid lyckats gå in i någon slags "vi lyckas ändå aldrig vinna"-bubbla som tar ned hans blodtryck till överlevnadsnivå.
Ha ha!
Det där ska jag undersöka, Verkar helt klart vara ett vinnande koncept. Är det dubbel dos på matchdag som gäller?
Man hade nog blivit tvångsinlagd på hjärtintensiven om man visat sitt EKG under match för en läkare.
Bara dubbelt upp för oss 30-plussare :wink:

Inte bara en gång som frugan tittat snett på en under matcherna och undrat när man ska växa upp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Re:

Inlägg av minalman »

captcash skrev:OK, jag försöker!
minalman skrev:Jag är en idiot som inte förstår Zabels storhet. ironi
Hoppas Nisse är tillbaka snarast ärligt
Vi måste åka tåg till alla bortamatcher och tvärbanan till Globen ironi
Zabel måste få killarna att lyssna på honom, då kan det funka! ironi
Vem saknar TP? ironi
Malmö mot Karlskrona blir intressant. ironi
Tre perioder med helt olika karaktärer. ärligt
Utan Holms hjärnsläpp borde det kunnat se säkrare ut. ärligt
Tre mål av fyra i 5 mot 5. Trendbrott! ärligt
Malmö känns som ett SHL-lag utan framtid. Åker ur direkt. ärligt
Vi kunde gjort fler mål så det var absolut välförtjänade poäng ärligt
Det kan vara som Zabel sa att laget inte hade vaknat innan pausen efter två perioder mot vik. Nu fattar de vad som krävs. ironi
Jag är kluven inför ET-slutspelet. Är det verkligen vad vi behöver inför slutfasen av HA? ärligt
Jag är en idiot som tvivlade på Zabel, men att tvivla är inte att säga "avgå" som många verkar tro. ironi
Nyttiga tre poäng i kväll! ärligt
Hur många rätt blev det?
Jag är ingen idiot, men ikväll gjorde Zabel laget bra, så det var halvärligt. Ironin faller bara mig själv.
Resten har du rätt!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Vem var det Dustin kastade på?
Det var nog ena materialaren, Max heter han väl.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Vem var det Dustin kastade på?
Materialaren var det väl?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
sPTNC skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Ha ha!

Inte bara en gång som frugan tittat snett på en under matcherna och undrat när man ska växa upp.
Jadu...ibland tittar man ju t.om snett på sig själv och undrar hur fan man orkar med det här.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
sPTNC skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Ha ha!

Jadu...ibland tittar man ju t.om snett på sig själv och undrar hur fan man orkar med det här.
Har allvarligt försökt intala mig att det bara är hockey. Inte sunt när DIF till stora delar påverkar hur man mår. Har vi inte gått upp innan jag är 40 (3 säsonger på sig) så vete katten om jag inte aktivt måste, ja vad ska man säga, få en mer "laid back attitude" till detta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Har allvarligt försökt intala mig att det bara är hockey. Inte sunt när DIF till stora delar påverkar hur man mår. Har vi inte gått upp innan jag är 40 (3 säsonger på sig) så vete katten om jag inte aktivt måste, ja vad ska man säga, få en mer "laid back attitude" till detta.
Jag har exakt samma problem, vilket inte känns speciellt sunt. :(
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

För övrigt presenterade "matchens profil" ett par ggr under matchen. Dom visste inte på förhand hur rätt dom skulle få när dom utsåg Sjögren till detta :)
Skriv svar