Ah, det var nog Rådbjer jag tänkte på.sensei skrev:Rådbjer har slutat, Lärking vet jag inte.
Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vår vän "Lärking" dömde i European Trophy så he still going strong... (;0)
-
Doyle skrev:Säsongens domare...
03 Linus Öhlund, Älvsbyn
04 Markus Linde, Kungälv
05 Markus Vinnerborg, Ljungby
06 Sören Persson, Linköping
07 Uffe Rönnmark, Stockholm
09 Pehr Claesson, Alvesta
10 Thomas "Kuben" Andersson, Gävle
13 Morgan Johansson, Ljungby
14 Patrik Sjöberg, Gävle
16 David Bergman, Stockholm
18 Mikael Nord, Arboga
19 Wolmer Edqvist, Grums
23 Christoffer Karlsson, Vadstena
25 Tobias Björk, Boden
26 Christer Lärking, Stockholm
27 Mikael Sjöqvist, Karlstad
28 Mikael Holm, Skärhamn
Linjemän
32 Thomas Ahlström, Umeå
33 Johannes Käck, Umeå
36 Fredrik Carlman, Stockholm
47 Emil Ryd, Jönköping
49 Ludvig Lundgren, Hässleholm
50 Jimmy Dahmén, Stockholm
55 Simon Hillborg, Hallsberg
60 Örjan Åhlén, Stockholm
64 Andreas Malmkvist, Linköping
67 Ola Adamsson, Karlstad
68 Emil Yletyinen, Rosvik
77 Jan Sandström, Alvik
78 Christian Tillerkvist, Åhus
79 Henrik Pihlblad, Göteborg
82 Anders Ahlström, Alnö
83 Tobias Haster, Jönköping
85 Fredrik Altberg, Stockholm
88 Daniel Persson, Gävle
90 Emil Wernström, Stockholm
94 Andreas Lundén, Västerås
Vet inte var du har fått din info ifrån men dessa herrar dömer i SHL.

Förhoppningsvis är det ovan som dömer oss nästa år men du går händelserna i förväg, litegrann.
Vad jag vet om domarna är att käre Peter Sabelström är uppe som domare i HA denna säsong efter att ha bytt från linje till rödärm1962FenderStrat skrev:Doyle skrev:Säsongens domare...
03 Linus Öhlund, Älvsbyn
04 Markus Linde, Kungälv
05 Markus Vinnerborg, Ljungby
06 Sören Persson, Linköping
07 Uffe Rönnmark, Stockholm
09 Pehr Claesson, Alvesta
10 Thomas "Kuben" Andersson, Gävle
13 Morgan Johansson, Ljungby
14 Patrik Sjöberg, Gävle
16 David Bergman, Stockholm
18 Mikael Nord, Arboga
19 Wolmer Edqvist, Grums
23 Christoffer Karlsson, Vadstena
25 Tobias Björk, Boden
26 Christer Lärking, Stockholm
27 Mikael Sjöqvist, Karlstad
28 Mikael Holm, Skärhamn
Linjemän
32 Thomas Ahlström, Umeå
33 Johannes Käck, Umeå
36 Fredrik Carlman, Stockholm
47 Emil Ryd, Jönköping
49 Ludvig Lundgren, Hässleholm
50 Jimmy Dahmén, Stockholm
55 Simon Hillborg, Hallsberg
60 Örjan Åhlén, Stockholm
64 Andreas Malmkvist, Linköping
67 Ola Adamsson, Karlstad
68 Emil Yletyinen, Rosvik
77 Jan Sandström, Alvik
78 Christian Tillerkvist, Åhus
79 Henrik Pihlblad, Göteborg
82 Anders Ahlström, Alnö
83 Tobias Haster, Jönköping
85 Fredrik Altberg, Stockholm
88 Daniel Persson, Gävle
90 Emil Wernström, Stockholm
94 Andreas Lundén, Västerås
Vet inte var du har fått din info ifrån men dessa herrar dömer i SHL.![]()
Förhoppningsvis är det ovan som dömer oss nästa år men du går händelserna i förväg, litegrann.
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Allsvenskan 2013/2014
Kan vara bra att veta:
@ViasatSportSE: NYHET: Den här säsongen sänds ytterligare 1 match/omgång från HockeyAllsvenskan, gratis på viasatsport.se. Premiär torsdag Rögle-Södertälje.
Tillägg:
@RickardSegeborn: Alla matcher från Hockeyallsvenskan på Viasat Hockey kommer produceras i HD kommande säsong.
@ViasatSportSE: NYHET: Den här säsongen sänds ytterligare 1 match/omgång från HockeyAllsvenskan, gratis på viasatsport.se. Premiär torsdag Rögle-Södertälje.
Tillägg:
@RickardSegeborn: Alla matcher från Hockeyallsvenskan på Viasat Hockey kommer produceras i HD kommande säsong.
2014-04-07, vad hände?
Med tanke på att viaplay inte längre visar alla matcher från PL kanske de kunde bjussa tillbaka genom att visa samtliga matcher från allsvenskan i hockey istället?
-
Det var på tiden att dom börjar med HD. Fler kameravinklar vore toppen. Ibland får man ju använda mikroskop för att se pucken. NHL har mycket bättre kameravinklar och ofta mycket närmare isen.
-
Men allvarligt... Är det konstigt att ett lag som vinner 6/8 matcher på försäsongen - mot europeiskt toppmostånd - blir tippade att vinna AS? Kom in i matchen.
Tur att vi fans vet bättre i alla fall. Försäsongen betyder ingenting! Det gäller att ta ett steg tillbaks, inse att vårt junislag och oprövade målisar inte ska vara självklara i toppen. Topp sju är jag fullgott nöjd med.Metal Machine skrev:Men allvarligt... Är det konstigt att ett lag som vinner 6/8 matcher på försäsongen - mot europeiskt toppmostånd - blir tippade att vinna AS? Kom in i matchen.
(Ok, som Djurgårdare är man ju aldrig "nöjd" utan SM-guld, men realistisk då).
-
Ni är så jävla löjliga. Så desperata i er iver att skriva ner förväntningarna att ni inte kan tänka ordentligt. Allt annat än topp 3 i år är ett misslyckande. Punkt.
Och du är först ut med att bua ut spelarna efter två raka torskar i inledningen?Metal Machine skrev:Ni är så jävla löjliga. Så desperata i er iver att skriva ner förväntningarna att ni inte kan tänka ordentligt. Allt annat än topp 3 i år är ett misslyckande. Punkt.
Haha, så om man har höga krav ska man automatiskt bua efter två torsk?nevyn skrev:Och du är först ut med att bua ut spelarna efter två raka torskar i inledningen?Metal Machine skrev:Ni är så jävla löjliga. Så desperata i er iver att skriva ner förväntningarna att ni inte kan tänka ordentligt. Allt annat än topp 3 i år är ett misslyckande. Punkt.
Det var en hyperbol som jag tyckte var passande med tanke på språket han använde i sin post. Även om den inte är långt från sanningen.Kentta skrev:Haha, så om man har höga krav ska man automatiskt bua efter två torsk?nevyn skrev:Och du är först ut med att bua ut spelarna efter två raka torskar i inledningen?Metal Machine skrev:Ni är så jävla löjliga. Så desperata i er iver att skriva ner förväntningarna att ni inte kan tänka ordentligt. Allt annat än topp 3 i år är ett misslyckande. Punkt.
Vi såg det gång på gång förra säsongen, hur vi spelade bra mot spelande lag men torskade mot brögäng. Mycket hänger på hur snabbt DIF lyckas ställa om från att vara defensiva till att vara spelförande. Och har vi ribban högt i början och dåligt tålamod så riskerar förra säsongens dåliga spiral att börja lika snabbt även denna sång.
Jag tycker jag känner DIF-publiken. Den är otålig. Kräver framgång. Börjar vi med negativa tongångar pga några bottennapp innan vi lyckats ställa om till spelförande spel riskerar oket att bli för tungt på spelarnas ryggar. Precis som Challe med flera analyserat fram att de tror att det var en viktig faktor till varför vi inte fick ut max förra säsongen.
Och denna säsong har vi många unga spelare. De borde inte ha lika starkt psyke som gammelrävarna. Jag är skräckslagen för att publiken sätter för höga förhoppningar pga ET och bidrar till att DIF-maskinen knackar även denna säsong.
nevyn skrev:Det var en hyperbol som jag tyckte var passande med tanke på språket han använde i sin post. Även om den inte är långt från sanningen.Kentta skrev:Haha, så om man har höga krav ska man automatiskt bua efter två torsk?nevyn skrev:Och du är först ut med att bua ut spelarna efter två raka torskar i inledningen?Metal Machine skrev:Ni är så jävla löjliga. Så desperata i er iver att skriva ner förväntningarna att ni inte kan tänka ordentligt. Allt annat än topp 3 i år är ett misslyckande. Punkt.
Vi såg det gång på gång förra säsongen, hur vi spelade bra mot spelande lag men torskade mot brögäng. Mycket hänger på hur snabbt DIF lyckas ställa om från att vara defensiva till att vara spelförande. Och har vi ribban högt i början och dåligt tålamod så riskerar förra säsongens dåliga spiral att börja lika snabbt även denna sång.
Jag tycker jag känner DIF-publiken. Den är otålig. Kräver framgång. Börjar vi med negativa tongångar pga några bottennapp innan vi lyckats ställa om till spelförande spel riskerar oket att bli för tungt på spelarnas ryggar. Precis som Challe med flera analyserat fram att de tror att det var en viktig faktor till varför vi inte fick ut max förra säsongen.
Och denna säsong har vi många unga spelare. De borde inte ha lika starkt psyke som gammelrävarna. Jag är skräckslagen för att publiken sätter för höga förhoppningar pga ET och bidrar till att DIF-maskinen knackar även denna säsong.
Jag delar den oron. Vad vi har åstadkommit i ET är helt ointressant nu när säsongen börjar och går vi fans in med inställningen att allt annat än topp 3 är ett misslyckande så tror jag att vi kommer få problem. Folk har så in åt h-vete för kortsiktigt tänk. Vi måste ge det tid. Jag vill också upp, inge snack, men ska vi ha någon som helst chans att gå upp så kan vi inte vända oss emot spelarna som vi har gjort de senaste åren när vi har spelat dåligt. Dessutom så har ju faktiskt Challe betonat flera gånger att han bygger ett DIF för framtiden så nu sitter vi lugnt i båten och stöttar grabbarna istället.