Djurgårdens IF - Örebro HK 13/3 2013
Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 13/3 2013
vilka jävla korp lag vi har fyfan säger jag bara. Jag kommer inte kolla på nån match nästa säsong. om inte laget gör sitt bästa varför ska vi stötta laget då.
Mattias Jonsson.....ZZzzzZZZzzZZzzMäklaren skrev:Lugn nu. Mattias Jonson kommer inte i närheten av Jimmies status om du frågar mig.Rocky3000 skrev:Om ”Jimpa” blir kvar i Djurgården, sätt ett C på bröstet på han direkt! Bygg det nya laget kring han! Han är Djurgården Hockeys svar på fotbollens Mattias Jonson! En riktig krigare!SirDIFalot skrev:Jimmie är en spelare som alltid höjer sig när det gäller. Såna ska man värna om.Caveman skrev:Zabel har inte levererat denna gång heller, visst har han varit bättre än Challe men inte tillräckligt bra för att jag vill ha honom kvar över nästa säsong.
Ta in en tränare utifrån...
Ölvestad du kommer undan med godkänt, måste vara trist för dig att se hur alla andra bara viker ner sig....
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 13/3 2013
Jag håller med.Caveman skrev:Jimmie uppträder som en lagkapten på isen, i båset, i omklädningsrummet, det gör han bra utan att behöva ett C på bröstet.SirDIFalot skrev:Ok, då tvingar vi en spelare vara lagkapten som inte vill det och som bevisligen blivit en sämre spelare av det genom åren.Metal Machine skrev: Han får väl för h-vete acceptera den roll han blir tilldelad!
Expert.
Jag har sett samtliga playoff matcher utom kvällens och han har inte varit anledningen till någon förlust i de matcherna!SirDIFalot skrev:Målvakter måste höja sig i slutspel. Det spelar ingen roll om han håller nollan hela grundserien om han spelar på den nivån när det gäller.Brute skrev:Såg inte dagens match och även om Pickard må ha varit usel så har han räddat det här laget ett antal gånger under den här säsongen. Hans dåliga matcher denna säsongen går att räkna på en hand och det är mer än man kan säga om alla övriga spelare i laget.... utan tvekan seriens bästa målvakt över de 50+ matcher jag sett denna säsong.....
- SirDIFalot
Han gör ju en jättetabbe direkt i match 1 och släpper en horribel retur till deras 3-2 mål i BIK när vi precis har gjort 2-2.Brute skrev:Jag har sett samtliga playoff matcher utom kvällens och han har inte varit anledningen till någon förlust i de matcherna!SirDIFalot skrev:Målvakter måste höja sig i slutspel. Det spelar ingen roll om han håller nollan hela grundserien om han spelar på den nivån när det gäller.Brute skrev:Såg inte dagens match och även om Pickard må ha varit usel så har han räddat det här laget ett antal gånger under den här säsongen. Hans dåliga matcher denna säsongen går att räkna på en hand och det är mer än man kan säga om alla övriga spelare i laget.... utan tvekan seriens bästa målvakt över de 50+ matcher jag sett denna säsong.....
Men visst, han gjorde inte direkt några tabbar hela tiden. Men samtidigt spelade han inte på den nivån han har i sig. Han var OK men inte mer.
Expert.
Det lär ha varit ett par stycken som stått före Timmy i kön och alla lär i så fall ha tackat nej.SirDIFalot skrev: Han vill inte vara lagkapten.
Så länge Jimmie och Otto tillhör de bästa spelarna i laget ser jag ingen anledning att "rensa" bort dom. Kulturbärare är viktigt också. Försvinner dom så försvinner väl den sista Djurgårdandan som finns kvar i laget. Då fylls väl laget med sunkvärvningar från landet som Granath, Ljungh, Lidström osv.
Att spelare som Jimmie inte vill axla rollen tycker jag ger en viss inblick i hur det står till i laget.
Av det man kunnat se från åskådarplats i och media så har Timmy verkligen inte klarat rollen.
Jämför med en riktig magiker som Sundin och hur denna skötte sin kaptensroll. Eller för att ta en icke-Djurgårdare, tvi-vale, Jörgen Jönsson.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
Eller Challe Berglund.Praetori skrev:Det lär ha varit ett par stycken som stått före Timmy i kön och alla lär i så fall ha tackat nej.SirDIFalot skrev: Han vill inte vara lagkapten.
Så länge Jimmie och Otto tillhör de bästa spelarna i laget ser jag ingen anledning att "rensa" bort dom. Kulturbärare är viktigt också. Försvinner dom så försvinner väl den sista Djurgårdandan som finns kvar i laget. Då fylls väl laget med sunkvärvningar från landet som Granath, Ljungh, Lidström osv.
Att spelare som Jimmie inte vill axla rollen tycker jag ger en viss inblick i hur det står till i laget.
Av det man kunnat se från åskådarplats i och media så har Timmy verkligen inte klarat rollen.
Jämför med en riktig magiker som Sundin och hur denna skötte sin kaptensroll. Eller för att ta en icke-Djurgårdare, tvi-vale, Jörgen Jönsson.
Expert.
Pickard gjorde en svag insats ikväll, men han är inte ansvarig för någon av förlusterna den här säsongen.
Man kan inte kräva att han ska höja sig när backarna spelar sämre i playoff än i grundserien.
Man kan inte kräva att han ska höja sig när backarna spelar sämre i playoff än i grundserien.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Precis i enighet med vad jag sagt hela vägen:
Idag så är jag inte på Hovet för att sjunga för vårt nuvarande lag (mer än ett fåtal spelare som faktiskt är värda att spela i våra vackra färger) utan för att sjunga FÖR DJURGÅRDEN, och för att visa att oavsett hur pissade i ansiktet vi blir så går BLÅA RÄNDER ALDRIG UR.
Folk sitter och gör något låtsasuppror på internet. Ryck upp er för fan. Även om jag stod och skämdes större delen av matchen så är det såhär. Vi är inte bättre, det har vi bevisat genom hela säsongen. Vi viker ner oss och lyfter upp tvåan redo för vad som komma vill.
Jag vill oavsett inte missa chansen att tacka av Fimpen, Ölvestad, Ottosson ifall de nu bestämmer sig för att inte fortsätta. Sörenssen, till viss del Johner, och ett fåtal andra spelare kan jag också hylla.
De flesta andra kan dra åt helvete dock. Och det illa kvickt. Vill inte se #56, som ett exempel, dra på sig tröjan igen. Stå där med sitt snack innan match och sen gå ut och böja upp arslet, redo för en kuk. Nej tack.
Vidare vill jag ifrågasätta i princip halva klacken/stundtals mer, som står och buar och busvisslar när det går åt helvete. Precis som att spelarna inte är medvetna om att det går skit, så ska man trycka ner dem vidare. Smarta snubbar? Då ser jag hellre att folket går hem.
Man kan vara hur jävla missnöjd som helst, men då är det bättre att man håller käften än att man busvisslar, skriker glåpord och diverse andra skitsaker som enbart försämrar stämningen och inte bidrar med något alls.
Slutligen: "SKJUT!", skottet träffar ett ben "ÅH SÅ JÄVLA DÅLIG SOM TAR SKOTT DÄR!". Exakt likadan situation uppstår 30 sekunder senare, då är spelarn dålig som inte skjuter direkt utan tar tid på sig och går runt.
Suck.
Vi ses i Höst!
Idag så är jag inte på Hovet för att sjunga för vårt nuvarande lag (mer än ett fåtal spelare som faktiskt är värda att spela i våra vackra färger) utan för att sjunga FÖR DJURGÅRDEN, och för att visa att oavsett hur pissade i ansiktet vi blir så går BLÅA RÄNDER ALDRIG UR.
Folk sitter och gör något låtsasuppror på internet. Ryck upp er för fan. Även om jag stod och skämdes större delen av matchen så är det såhär. Vi är inte bättre, det har vi bevisat genom hela säsongen. Vi viker ner oss och lyfter upp tvåan redo för vad som komma vill.
Jag vill oavsett inte missa chansen att tacka av Fimpen, Ölvestad, Ottosson ifall de nu bestämmer sig för att inte fortsätta. Sörenssen, till viss del Johner, och ett fåtal andra spelare kan jag också hylla.
De flesta andra kan dra åt helvete dock. Och det illa kvickt. Vill inte se #56, som ett exempel, dra på sig tröjan igen. Stå där med sitt snack innan match och sen gå ut och böja upp arslet, redo för en kuk. Nej tack.
Vidare vill jag ifrågasätta i princip halva klacken/stundtals mer, som står och buar och busvisslar när det går åt helvete. Precis som att spelarna inte är medvetna om att det går skit, så ska man trycka ner dem vidare. Smarta snubbar? Då ser jag hellre att folket går hem.
Man kan vara hur jävla missnöjd som helst, men då är det bättre att man håller käften än att man busvisslar, skriker glåpord och diverse andra skitsaker som enbart försämrar stämningen och inte bidrar med något alls.
Slutligen: "SKJUT!", skottet träffar ett ben "ÅH SÅ JÄVLA DÅLIG SOM TAR SKOTT DÄR!". Exakt likadan situation uppstår 30 sekunder senare, då är spelarn dålig som inte skjuter direkt utan tar tid på sig och går runt.
Suck.
Vi ses i Höst!
25/4-2025
Jag uppfattade det som att busvisslingarna var när Örebro hade pucken i PP. Men jag kan ha fel.förevigtdjurgården skrev:Vidare vill jag ifrågasätta i princip halva klacken/stundtals mer, som står och buar och busvisslar när det går åt helvete. Precis som att spelarna inte är medvetna om att det går skit, så ska man trycka ner dem vidare. Smarta snubbar? Då ser jag hellre att folket går hem.
ja, det är jäkligt störande. Nån annan kläckte ur sig, när DIF hade skjutit fem sex skott mot mål utan att få in den, och pucken hamnade hos en Örebro-spelare: "Men fortsätt skjuta då!". Hur ska det gå till om vi inte har pucken längre... suck.förevigtdjurgården skrev:Slutligen: "SKJUT!", skottet träffar ett ben "ÅH SÅ JÄVLA DÅLIG SOM TAR SKOTT DÄR!". Exakt likadan situation uppstår 30 sekunder senare, då är spelarn dålig som inte skjuter direkt utan tar tid på sig och går runt.
Det ovan citerade motsvarar EXAKT vad jag tycker. Om laget kunde spela hockey lika bra som ovanstående är skrivet hade vi varit klara för kvalet i förra månaden.förevigtdjurgården skrev:Precis i enighet med vad jag sagt hela vägen:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Äh, blir mer lack på idioterna som applåderade spelarna efter matchen. Förstår verkligen inte varför folk gjorde det.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Gabriel Landeskog och Erik Gustafsson skämmer ut sig på Twitter.
Det är jävligt enkelt att som Landeskog sitta och kritisera fans som anser att spelarna är för dåliga, fansen har all rätt att göra det och Landeskog ska hålla sin käft. Vilken jävla pajas!
Och Gustafsson retweetar allting. Jävla idioter!
Det är jävligt enkelt att som Landeskog sitta och kritisera fans som anser att spelarna är för dåliga, fansen har all rätt att göra det och Landeskog ska hålla sin käft. Vilken jävla pajas!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Jo, men allvarligt... är detta okej?Mäklaren skrev:Gabriel Landeskog och Erik Gustafsson skämmer ut sig på Twitter.
https://twitter.com/search/realtime?q=% ... n&src=typd
Är det bra reklam för DIF hockey och dess supportrar om vi säger så?
Expert.