Det är ju bara det att vi hade en så enormt gyllene chans idag under formidabla förutsättningar. Och brände det...på grund av andra saker än ren skicklighet. Det gör ont!!! Arrrrrgghhhh!!!Magnutz skrev:Ibland måste man bryta ihop för att kunna komma igen. Jag tror fan jag bröt ihop förut. För första gången sedan vi tappade vår plats i Elitserien. Imorgon (idag då) kommer jag igen. Hoppas att det blir med en riktig happy ending.-daniel- skrev:Hoppas inte laget har samma losermentalitet som det här forumet har...vi ligger en poäng efter (precis vad vi startade med förövrigt) när serien nu vänder. Det är fan inte kört, vägrar tro det. Skärp er.
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013
Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
I övrigt förstår jag inte de flestas ständiga uttalande om sämst när det gäller.Har man flest SM guld så lär man ligga i framkant när det gäller avgörande matcher.Men ingen kan ju vinna jämt.Man får vara glad åt dom framgångar man får när man väl får dom.
Hade nått annat lag supportrar gastat om attt Dif är sämst när det gäller,ja då hade man genast påvisat motsatsen.
Knyt näven nu alla.Om 15 timmar är det match igen och en chans att resa sig.
Hade nått annat lag supportrar gastat om attt Dif är sämst när det gäller,ja då hade man genast påvisat motsatsen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, men är det något man borde lärt sig så är det att just de gyllene chanserna är svårast att plocka...och något DIF varit särdeles dålig på under en lååång period. Men visst fan är det sjukligt surt.sensei skrev:Det är ju bara det att vi hade en så enormt gyllene chans idag under formidabla förutsättningar. Och brände det...på grund av andra saker än ren skicklighet. Det gör ont!!! Arrrrrgghhhh!!!Magnutz skrev:Ibland måste man bryta ihop för att kunna komma igen. Jag tror fan jag bröt ihop förut. För första gången sedan vi tappade vår plats i Elitserien. Imorgon (idag då) kommer jag igen. Hoppas att det blir med en riktig happy ending.-daniel- skrev:Hoppas inte laget har samma losermentalitet som det här forumet har...vi ligger en poäng efter (precis vad vi startade med förövrigt) när serien nu vänder. Det är fan inte kört, vägrar tro det. Skärp er.
Mäklaren skrev:Karlskoga manövrerade ut oss helt idag, på Hovet, vår Borg, närBoeman skrev:Är du helt ärlig när du säger att det är en enorm skräll om Dif tar 3 immorn?Mäklaren skrev:Beundrar dig.Nummer19 skrev:Blir bara arg över att vissa härinne redan har gett upp. Tur att det inte är ni som spelar.
Vi har fortfarande allt i egna händer, vi behöver inte inte förlita oss på övriga resultat för att vi ska nå Kvalserien. Jag tror iallafall på det här. Tänker inte lägga mig ner och dö som vissa andra här.
Om vi vinner imorgon är det den största skrällen DIF stått för på många många år. Vi räcker helt enkelt inte till och DIF-logiken säger torsk. Vi är alltid sämst när det gäller, speciellt i små, obekväma trånga ishallar där Stureplans-stekare i DIF tycker sig vara för fina för att kämpa.
Det är över nu. Ännu en horribel fiaskosäsong med ett jävla tattarlag.
Jag är helt övertygad om att det inte är orimligt att ta tre raka i denna serie.
vi hade fullt lag, bra stämning på läktarna. De såg fruktansvärt mycket mer vältränade ut än våra primadonnor. På deras egen hemmaplan kör de förmodligen över oss helt. Jag tror inte det minsta på att vi studsar tillbaka imorgon. Tråkigt att säga det men jag tror att vi är helt rökta nu.
Jag har varit rätt positiv till DIF hela säsongen (eller sen Zabel tog över) och haft tålamod, men när man återigen bevisar att man bra accepterar att bli rövknullad i en viktig match på hovet så dör min positivism.
Det hade varit bättre om den första matchen mot Karlskoga gick på bortaplan. En torsk då och vi hade kunnat vända hem och vinna. En vinst och vi hade hängt av dem fullständigt. Nu blev allt bara jävligt jobbigt och eftersom DIF ända sedan senaste guldet har varit sämst när det gäller och hela föreningen andas losermentalitet så tror jag inte det minsta på vinst imorgon.
Jag förstår hur du menar och håller delvis med dig. Nu ska jag knyta mig.Ha det bra alla så gott de går.
De senaste tio-tolv åren har vi haft en rejäl förmåga att vika ned oss när det verkligen gäller.Boeman skrev:I övrigt förstår jag inte de flestas ständiga uttalande om sämst när det gäller.Har man flest SM guld så lär man ligga i framkant när det gäller avgörande matcher.Men ingen kan ju vinna jämt.Man får vara glad åt dom framgångar man får när man väl får dom.
Frölunda i slutspelet 02. 1-4 i matcher trots ett bättre lag.
Frölunda i slutspelet 03. 0-4 i matcher varav två stycken löjligt pinsamma 1-8-förluster. Sista matchen i grundserien förlorar vi med 2-5 mot ett avsågat Malmö på hemmaplan och hamnar femma istället för tvåa.
Säsongen 05/06. Vi ligger på slutspelsplats med åtta omgångar kvar. Förlorar åtta raka. Förvisso ett skralt lag, men ändå.
06/07. Har allt i egna händer men missar slutspel på grund av en förlust mot Linköping som inte hade någonting att spela för i sista omgången.
08/09. Missar slutspel trots ett okej lag på pappret och en sjundeplats så långt som till den 46:e omgången tror jag det var.
09/10. Förlorar finalen.
10/11. Viker ned oss mot Luleå i kvart. Förlorar givetvis i sudden i sjunde avgörande.
11/12. Åker ur Elitserien.
Lägg där till tidernas sämsta facit i förlängningar nästan varje säsong.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Men då kan man väl mer eller mindre säga att man "vikit ner sig" eller varit "sämst när det gäller" varje säsong så länge man inte vinner SM-guld?
Det är ju bara peka på dom matcherna vi torskat och säga "här vek vi ner oss".
Expert.
Nej. Jag tycker att det är skrämmande många gånger som vi har haft saker och ting i egna händer men fallit på målsnöret.SirDIFalot skrev:Men då kan man väl mer eller mindre säga att man "vikit ner sig" eller varit "sämst när det gäller" varje säsong så länge man inte vinner SM-guld?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det är fan sant lite varmt i kroppen så blir tyvärr inte alla sinnen helt klara, visst att det vi såg i matchen inte värmde ett jävla dugg, trotts detta så är det inte alls så illa som många av oss vill måla upp.Magnutz skrev:Ibland måste man bryta ihop för att kunna komma igen. Jag tror fan jag bröt ihop förut. För första gången sedan vi tappade vår plats i Elitserien. Imorgon (idag då) kommer jag igen. Hoppas att det blir med en riktig happy ending.-daniel- skrev:Hoppas inte laget har samma losermentalitet som det här forumet har...vi ligger en poäng efter (precis vad vi startade med förövrigt) när serien nu vänder. Det är fan inte kört, vägrar tro det. Skärp er.
Lek med tanken att vi imorgon vinner, då skulle helt plötsligt detta ändå se ganska ok ut.
Men fakta kvarstår vi måste få till ett ordnat spel.
- SirDIFalot
Ett lag som är sämst när det gäller innebär för mig att typ vinna serien sedan åkte ut i första kvartsfinalen, eller att vara 1:a i allsvenskan för att sedan inte ens vara nära i kvalserien. Det är vad jag associerar med lag som är sämst när det gäller. Såna som är tillräckligt bra egentligen men inte lyckas plocka fram det när man väl är där.
Typ San Jose Sharks i NHL.
Expert.
Hehe, bästa exemplet är väl Canucks.. Sedins är kanon i seriespel, men när det börjar hetta till så slår kamp och offerviljan finessen..SirDIFalot skrev:Ett lag som är sämst när det gäller innebär för mig att typ vinna serien sedan åkte ut i första kvartsfinalen, eller att vara 1:a i allsvenskan för att sedan inte ens vara nära i kvalserien. Det är vad jag associerar med lag som är sämst när det gäller. Såna som är tillräckligt bra egentligen men inte lyckas plocka fram det när man väl är där.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Bästa exemplet är väl ändå bajen. Kvalserien varje år men aldrig nära elitserien.
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013
Rätt sjukt hur våra backar verkar gå i cykler. I början är Granath, Lidström och Pettersson rätt värdelösa. När de väl börjat spela upp sig nu senaste tiden, då vänder de som varit våra bästa, Gustafsson & Holm, åt andra hållet.
2014-04-07, vad hände?
Jag blir mest ledsen och besviken över supportrarna en dag som denna, snacka om losermentalitet, en förlust och allt ska vara kört, vi ligger EN poäng efter
09/10, vi förlorar finalen men har vunnit kvart och semifinalen
10/11, vi ligger under med 3-0 i matcher och hämtar upp till 3-3 och förlorar sista i sudden
11/12, visst vi åker ur men vi har en fruktansvärd otur i sista omgången med mål i om inte jag minns fel sista minuten i en match som betydde att vi hamnade i kvalserien i chocktillstånd
12/13, efter 21 omgångar låg vi 10a tror jag, 10 poäng ifrån playoff, 21 poäng efter Västerås och 17 poäng från 3:e platsen, vi slutförde serien riktigt bra och slutade inte långt ifrån 3:e platsen, var t.o.m och nosade på den vid nåt tillfälle, kom inte och säg att losermentalitet leder till det, om spelarna är här inne och läser så förstår jag att de presterar sämre, ni vill bänka spelare hit och dit, visst vissa gör lite mycket misstag ibland men det kan lika gärna vara erat fel som gör de osäkra genom att bara hacka och klaga, är vi supportrar för att hacka och klaga eller för att stötta och göra det bästa av situationen? Hade resurser funnits så är jag säker på att Challe hade skaffat Kronwall eller Murray, eller varför inte båda och kanske t.o.m Erik Karlsson också, men nu har han en plånbok att rätta sig efter och den räckte inte till de tunga starka backarna.
Ni som säger att vi inte har något att hämta i KS, kan ni nämna ett lag där som har plusstatistik mot detta som ni säger helt kassa lag som vi har? Näe för det finns inga, alltså är de mer kassa än oss och då är det bara Rögle och Timrå kvar, kan vi komma före ett av dessa? Absolut säger jag, OM krigarviljan finns, och det gäller inte bara hos laget, även oss supportrar.
Sorry för långt meddelande men var tvungen att avreagera mig!
Håller inte riktigt med alla dessa punkter, definitivt inteDe senaste tio-tolv åren har vi haft en rejäl förmåga att vika ned oss när det verkligen gäller.
Frölunda i slutspelet 02. 1-4 i matcher trots ett bättre lag.
Frölunda i slutspelet 03. 0-4 i matcher varav två stycken löjligt pinsamma 1-8-förluster. Sista matchen i grundserien förlorar vi med 2-5 mot ett avsågat Malmö på hemmaplan och hamnar femma istället för tvåa.
Säsongen 05/06. Vi ligger på slutspelsplats med åtta omgångar kvar. Förlorar åtta raka. Förvisso ett skralt lag, men ändå.
06/07. Har allt i egna händer men missar slutspel på grund av en förlust mot Linköping som inte hade någonting att spela för i sista omgången.
08/09. Missar slutspel trots ett okej lag på pappret och en sjundeplats så långt som till den 46:e omgången tror jag det var.
09/10. Förlorar finalen.
10/11. Viker ned oss mot Luleå i kvart. Förlorar givetvis i sudden i sjunde avgörande.
11/12. Åker ur Elitserien.
09/10, vi förlorar finalen men har vunnit kvart och semifinalen
10/11, vi ligger under med 3-0 i matcher och hämtar upp till 3-3 och förlorar sista i sudden
11/12, visst vi åker ur men vi har en fruktansvärd otur i sista omgången med mål i om inte jag minns fel sista minuten i en match som betydde att vi hamnade i kvalserien i chocktillstånd
12/13, efter 21 omgångar låg vi 10a tror jag, 10 poäng ifrån playoff, 21 poäng efter Västerås och 17 poäng från 3:e platsen, vi slutförde serien riktigt bra och slutade inte långt ifrån 3:e platsen, var t.o.m och nosade på den vid nåt tillfälle, kom inte och säg att losermentalitet leder till det, om spelarna är här inne och läser så förstår jag att de presterar sämre, ni vill bänka spelare hit och dit, visst vissa gör lite mycket misstag ibland men det kan lika gärna vara erat fel som gör de osäkra genom att bara hacka och klaga, är vi supportrar för att hacka och klaga eller för att stötta och göra det bästa av situationen? Hade resurser funnits så är jag säker på att Challe hade skaffat Kronwall eller Murray, eller varför inte båda och kanske t.o.m Erik Karlsson också, men nu har han en plånbok att rätta sig efter och den räckte inte till de tunga starka backarna.
Ni som säger att vi inte har något att hämta i KS, kan ni nämna ett lag där som har plusstatistik mot detta som ni säger helt kassa lag som vi har? Näe för det finns inga, alltså är de mer kassa än oss och då är det bara Rögle och Timrå kvar, kan vi komma före ett av dessa? Absolut säger jag, OM krigarviljan finns, och det gäller inte bara hos laget, även oss supportrar.
Sorry för långt meddelande men var tvungen att avreagera mig!
Fy fan vad jag hatar Karlskoga. Äckliga jävla bönder. Gnäller på allt som händer och aldrig nöjda. Käften är ju fan aldrig stängd.
Jag tycker folk deppar alldeles för mycket. Matchen idag var inte vår, så gott som allting emot oss och vi hade inte studsarna på vår sida. Dock förbannad på individuella misstagen vi gör. Gustafsson som tror han har all tid i världen tappar puck och Linkan lirar nonchalant i PP.
Det är riktigt jävla otur att Holmqvists skridskoskena åker av i försvarzon så det blir 4 mot 5, givet mål.
Okreativt anfallspel vissa stunder, och andra stunder är det riktigt bra. Dock dessa dumpar för att sedan åka och byta känns så meningslösa. Lira hem pucken istället och starta om. Vi ger bort pucken alldeles för många gånger. Karlskoga är inte ett omöjligt motstånd, jag skulle vilja säga ett av dom lättare motstånden i hela serien. Tråkigt att vi ska göra det så svårt för oss... Gilstedt storspelar idag också, riktigt bra insats av honom.
Chet kommer inte upp i nivå idag, friläget hade han tagit alla dagar i veckan.. Kanske dags att köra Adam imorgon?
En förlust och det ser ut som vi har åkt ur Allsvenskan här. Ryck upp er för fan och åk till Karlskoga imorgon.
Jag tycker folk deppar alldeles för mycket. Matchen idag var inte vår, så gott som allting emot oss och vi hade inte studsarna på vår sida. Dock förbannad på individuella misstagen vi gör. Gustafsson som tror han har all tid i världen tappar puck och Linkan lirar nonchalant i PP.
Det är riktigt jävla otur att Holmqvists skridskoskena åker av i försvarzon så det blir 4 mot 5, givet mål.
Okreativt anfallspel vissa stunder, och andra stunder är det riktigt bra. Dock dessa dumpar för att sedan åka och byta känns så meningslösa. Lira hem pucken istället och starta om. Vi ger bort pucken alldeles för många gånger. Karlskoga är inte ett omöjligt motstånd, jag skulle vilja säga ett av dom lättare motstånden i hela serien. Tråkigt att vi ska göra det så svårt för oss... Gilstedt storspelar idag också, riktigt bra insats av honom.
Chet kommer inte upp i nivå idag, friläget hade han tagit alla dagar i veckan.. Kanske dags att köra Adam imorgon?
En förlust och det ser ut som vi har åkt ur Allsvenskan här. Ryck upp er för fan och åk till Karlskoga imorgon.
Dagens förlust får Gustafsson till en stor del ta på sig. Han har varit katastrof de senaste matcherna, och det är tyvärr inte någon tillfällighet. Vissa har mer att spela för än andra, så att säga. Har man siktet inställt på annat än ta upp Djurgården till elitserien så är det kanske svårt att finna motivation.
Sen angående Karlskoga, jag avskyr dom. Förlorar vi imorgon, samt om Örebro vinner (dvs kvalserien är kört), så hoppas jag att våra spelare mördar några Karlskogaspelare, typ Wessner och Björklund. Gärna Vesterholm med.
Sen angående Karlskoga, jag avskyr dom. Förlorar vi imorgon, samt om Örebro vinner (dvs kvalserien är kört), så hoppas jag att våra spelare mördar några Karlskogaspelare, typ Wessner och Björklund. Gärna Vesterholm med.