Sörensen lär ha Elitserieklausul. Går SSK upp kommer han få kontrakt där, var så säkra.Staten skrev:En sak är säker; jag är jävligt nöjd att Challe knöt upp Sörensen ytterligare en säsong. Mycket nöjd.
Sörensen, Johner, Guter, Åberg är ingen dålig start till nästa år (om vi nu får behålla Åberg).
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
-
Vår forwardsuppsättning är ju faktiskt riktigt bra med allsvenska mått mätt. Det är backsidan som måste rivas ordentligt i.
Lite irriterande att det i många fall är "fel" spelare som har kontrakt över nästa år. Granath, Nils Andersson, Ljungh, Henrik Eriksson.
Gällande nyförvärv så finns säkert ett gäng fynd att göra i allsvenskan, så som Oskarshamns Sam Löfqvist. Dessutom en rad spelare som får nobben i Elitserien samt ett gäng nordamerikaner från AHL/ECHL. Kan också nämna ett par gamla bekanta:
John Norman
Mark Owuya
Viktor Berglind
Mikael Ahlén
David Printz
Det tuffa är väl att våra resurser troligen kommer vara extremt begränsade.
Lite irriterande att det i många fall är "fel" spelare som har kontrakt över nästa år. Granath, Nils Andersson, Ljungh, Henrik Eriksson.
Gällande nyförvärv så finns säkert ett gäng fynd att göra i allsvenskan, så som Oskarshamns Sam Löfqvist. Dessutom en rad spelare som får nobben i Elitserien samt ett gäng nordamerikaner från AHL/ECHL. Kan också nämna ett par gamla bekanta:
John Norman
Mark Owuya
Viktor Berglind
Mikael Ahlén
David Printz
Det tuffa är väl att våra resurser troligen kommer vara extremt begränsade.
Senast redigerad av jensa öhling den 2013-03-09 23:16:43, redigerad totalt 1 gånger.
Är osäker. Kollega på jobbet känner han och hans familj. Verkar inte helt sugen på SSK. Men man vet ju aldrig-daniel- skrev:Sörensen lär ha Elitserieklausul. Går SSK upp kommer han få kontrakt där, var så säkra.Staten skrev:En sak är säker; jag är jävligt nöjd att Challe knöt upp Sörensen ytterligare en säsong. Mycket nöjd.
Sörensen, Johner, Guter, Åberg är ingen dålig start till nästa år (om vi nu får behålla Åberg).

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- diftobbe89
Ja hur fan ska man ta tag i denna jävla soppan..
Skitspelarna sitter ju redan på kontrakt, sen förlängs det väl typ med spelare som Tim Eriksson också, då spyr jag...
Vill ha bort varenda liten menlös jävel som inte ens kan dela ut en tackling i sporten ishockey och se en riktig lagmaskin nästa säsong som jobbar skiten för varandra och står upp för varandra..
Skönt att det är över på ett sätt, orka inte med Djurgården just nu.
Skitspelarna sitter ju redan på kontrakt, sen förlängs det väl typ med spelare som Tim Eriksson också, då spyr jag...
Vill ha bort varenda liten menlös jävel som inte ens kan dela ut en tackling i sporten ishockey och se en riktig lagmaskin nästa säsong som jobbar skiten för varandra och står upp för varandra..
Skönt att det är över på ett sätt, orka inte med Djurgården just nu.
Spela fult
Går lyxfällan upp då dör jag, om inte så går dom i konkurs och det blir lättare för oss nästa år!
Fan vad jag önskar av hela mitt hjärta att vi nästa säsong återfinner Leksand i heta derbymatcher mot Hedemora och falun.#10 skrev:Går lyxfällan upp då dör jag, om inte så går dom i konkurs och det blir lättare för oss nästa år!
Hur fan kan NILS vara fel ? Han är en riktigt bra backjensa öhling skrev:Vår forwardsuppsättning är ju faktiskt riktigt bra med allsvenska mått mätt. Det är backsidan som måste rivas ordentligt i.
Lite irriterande att det i många fall är "fel" spelare som har kontrakt över nästa år. Granath, Nils Andersson, Ljungh, Henrik Eriksson
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- SirDIFalot
Ärligt talat såg han sådär ut på försäsongen, snällt sagt. Och han kommer ju knappast bli bättre av en hel säsong utan hockey. Men förhoppningsvis är han asbra.Morwin skrev:Hur fan kan NILS vara fel ? Han är en riktigt bra backjensa öhling skrev:Vår forwardsuppsättning är ju faktiskt riktigt bra med allsvenska mått mätt. Det är backsidan som måste rivas ordentligt i.
Lite irriterande att det i många fall är "fel" spelare som har kontrakt över nästa år. Granath, Nils Andersson, Ljungh, Henrik Eriksson
Expert.
Värva billigt, spelare som jobbar hårt och krigar och fyll sedan på med junisar. Långsiktigt tänk. Tar vi oss då mot förmodan till en kvalserie har vi gått om deg att värva klass för.
Sen är han tänkt offensivt inte deffensivt så han gjorde bra ifrån sig framåt i ET när han spelade iaf vad ja tyckerSirDIFalot skrev:Ärligt talat såg han sådär ut på försäsongen, snällt sagt. Och han kommer ju knappast bli bättre av en hel säsong utan hockey. Men förhoppningsvis är han asbra.Morwin skrev:Hur fan kan NILS vara fel ? Han är en riktigt bra backjensa öhling skrev:Vår forwardsuppsättning är ju faktiskt riktigt bra med allsvenska mått mätt. Det är backsidan som måste rivas ordentligt i.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
Morwin// Han är fel eftersom han sitter på ett kontrakt tecknat med förutsättningarna att han kom från Elitserien. Hans värde hade ju varit noll efter årets säsong då han inte gjorde en match samtidigt som han inte har så mycket att luta sig mot sen tidigare.
Dessutom tycker jag inte han såg bra ut i ET.
Dessutom tycker jag inte han såg bra ut i ET.
- -daniel-
Karlskoga har en budget på runt 5 miljoner, vi har det fyrdubbla. De har ett LAG, det har inte vi.
Go figure.
Go figure.
- SirDIFalot
Alltså, uh, det är så uselt.-daniel- skrev:Karlskoga har en budget på runt 5 miljoner, vi har det fyrdubbla. De har ett LAG, det har inte vi.
Go figure.
Expert.
- -daniel-
Finns en tjusning i det dock...vi kan liksom trots allt också få ihop det, även om vi måste skära tämligen radikalt i budgeten.SirDIFalot skrev:Alltså, uh, det är så uselt.-daniel- skrev:Karlskoga har en budget på runt 5 miljoner, vi har det fyrdubbla. De har ett LAG, det har inte vi.
Go figure.
Värva smart, släpp gamla (icke presterande svindyra profiler) och få upp ögonen för hårt arbetande hockeyspelare. Naturligtvis måste det finnas en mix men det går bevisligen att få till...
Jag är sååååå besviken. Buh.
DIF-spelare på sistone har väl mest fokuserat på att slipa till den ädla konsten att byta så fort som möjligt.