Detta syntes speciellt i 10 sista. Jag tror denna fas av matchen är svåranalyserad och kaotisk då det var full panik. Ett gäng stod bakom båset och dunkade, publiken buade och gick hem, inget fungerade.Magnutz skrev:Tänkte samma.. "vafan håller han på med" inget spel alls idag.SirDIFalot skrev:Nu vet jag inte direkt om det är hans fel men vad hade Challe sagt till spelarna egentligen angående uppspelsmodellen? Jag har aldrig sett på maken. Det var som att alla åkte omkring och inte hade en aning vad dom skulle göra. Och alla spelare troddes spela efter sina egna idéer. Ingen åkte på skarvningarna. Backar fick tillbaka pucken när de trodde uppspelet var klart och man skulle etablera spel i anfallszon. Jag fattade ingenting.
Oavsett om det är Challes fel eller inte så är det ju för sent att börja nöta in någon ny spelidé nu. Fortsätt på det som Zabel hade fått fungera bättre och bättre sista matcherna. In i zon, upp till back på blå, folk framför mål, skott. Repetera repetera...
Matchen kändes för mig körd då rbk skruvade upp sig efter första 5, faktiskt. Vi pallar inte tempo och fysik i år. Först måste vi klara det, sen kan vi fundera på uppspelsvarianter. Som det är nu så blir spelarna rädda när de har pucken.