KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Inlägg av sensei »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Nu vet jag inte direkt om det är hans fel men vad hade Challe sagt till spelarna egentligen angående uppspelsmodellen? Jag har aldrig sett på maken. Det var som att alla åkte omkring och inte hade en aning vad dom skulle göra. Och alla spelare troddes spela efter sina egna idéer. Ingen åkte på skarvningarna. Backar fick tillbaka pucken när de trodde uppspelet var klart och man skulle etablera spel i anfallszon. Jag fattade ingenting.

Oavsett om det är Challes fel eller inte så är det ju för sent att börja nöta in någon ny spelidé nu. Fortsätt på det som Zabel hade fått fungera bättre och bättre sista matcherna. In i zon, upp till back på blå, folk framför mål, skott. Repetera repetera...
Tänkte samma.. "vafan håller han på med" inget spel alls idag.
Detta syntes speciellt i 10 sista. Jag tror denna fas av matchen är svåranalyserad och kaotisk då det var full panik. Ett gäng stod bakom båset och dunkade, publiken buade och gick hem, inget fungerade.

Matchen kändes för mig körd då rbk skruvade upp sig efter första 5, faktiskt. Vi pallar inte tempo och fysik i år. Först måste vi klara det, sen kan vi fundera på uppspelsvarianter. Som det är nu så blir spelarna rädda när de har pucken.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Millwall skrev:
minalman skrev:Det är en hederssak och en äkta supporters plikt, att stå bakom sitt lag i vått och torrt. "Alltid oavsett!"
När inte viljan finns bland spelarna är det snarare deras jävla plikt att visa att dom bryr sig. Supportrar kostar inget. Kontrakterade spelare kostar. Visa er vilja först så visar vi er vår kärlek.
Jag är också dj-ligt bitter på det här laget. Men när jag sjunger för Djurgården, så sjunger jag för allt det som vi står för, vår tradition och vår historia. Vi, medlemmar och supportrar, får inte vara lika dåliga eller sämre än de sopor som är på isen. Då pissar vi på allt som Djurgården står för. Låt laget pissa på skölden, de ryker ändå till Påsk. De verkar ju kunna gå vidare till andra lag och ligor, utan att skämas... Själv kommer jag aldrig kunna byta, så för alla oss som älskar Djurgården. Visa vad det är vi älskar! Vi älskar Djurgårdens IF, Stockholms Stolthet. Men vi behöver gallra lite i hejaramsorna. Kämpa! Djurgården! är OK, men Challes järnakaminer borde bort.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Tänkaren

Inlägg av Tänkaren »

Mäklaren skrev:Tycker att publiken betedde sig extremt bra i slutet av matchen. Har väntat på detta hela säsongen. Nekrofilerna i laget är inte värda annat än burop och hat. Framförallt inte Fredrik Claesson. Hatar den människan över det mesta.
Håller med, hemma efter matchen. Man ska ge laget stöd så länge matchen pågår, men bua ut dom om de är värda det, och det var de definitivt idag. Tjärna jobbade inte hem när en Rögle-spelare åkte sig fri, så jävla tydligt att publiken buade ut honom. så rätt!

Är bara förbannad för spelet var uselt, soloräder, forward som backar hem hellre än att gå på, total avsaknad av understöd, "hjälpa varandra" vet de inte vad det betyder. mm mm, allt var fan i mej fel. Var är de som ska gå i bräschen??

Inte ens Mika vågar gå på mål, tycker han är mest felplacerad och för defensiv, har han gjort för många mål? Tycker han det?

Nej, hela laget är ett gäng pajaser. Stackars Challe. Skulle inte vilja träna laget nästa år.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har bara en enkel och rak fråga till våra spelare; Var i helvete är stoltheten någonstans eller är ni bara intresserade av att boka ni sommarsemestrar för era åt helvete för höga löner?

Visa lite jävla hjärta, vilja och inställning för helvete!

Enkelt uttryckt stå upp för tröjan eller stick härifrån och ta gärna med er ett stycke sportchef och en oduglig ledning i övrigt som stoppat huvudet i sanden under en hel jävla säsong i tron att "det ordnar sig säkert".

Undrar om det går att spela på att DIF spelar i Allsvenskan nästa säsong måntro för det känns jävligt troligt...I övrigt undrar jag varför vi ändrade om taktiskt från hur Zabel haft hand om laget de senaste matcherna till något jävla tuttifrutti lir som sög getpung.

Nej nu skall ta krypa ner under täcket och försöka hitta något att titta på på burken...

Min sista fråga till spelare och ledare, klarar ni av att se er själva i spegeln efter denna typ av insats?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev: Min sista fråga till spelare och ledare, klarar ni av att se er själva i spegeln efter denna typ av insats?
Självklart, kotlettfrisyren måste ju fixas till helgens bestyr.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

1. Jag ber om ursäkt till flera av de genuina forumrävarna. Jag tillhörde den positiva gruppen som trodde på detta. Den känslan dog ikväll så nu lever bara hatet och bitterheten tills motsatsen är bevisad.
2. Anfallsspelet. Herregud vad har hänt? Vi har genuint ingen spelmodell för uppspel...absolut INGEN!
3. Defensiv mittzon. Rögle spelade samma uppspel genom mittzon om och om igen och det funkade alltid. Diagonal till högerforward med speed. Den satt 9 av 10 möjliga och vi hade inget motmedel...INGET.
4. Försvarspel egen zon. Kommentarer överflödiga.
5. Klacken. Inte kul med buropen, nej, men va fan, såg ni matchen? Seriöst! Det går inte att stödja detta hur väl man än vill. Man gråter ju för fan inombords när man ser skiten.
6. Var är spriten!!!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Tycker det känns som man som supporter GER GER och GER tid, kraft, pengar osv. men man får inget tillbaka. Vart är hjärtat och kämparandan?

Det luktar allsvenskan om det här laget....
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Oavsett vad som händer i kvalserien så kommer det här ta väldigt lång tid att reparera. Vad DIF har gjort mot fansen. Om det ens går att reparera, dvs...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

-daniel- skrev:
Kall-El skrev: Min sista fråga till spelare och ledare, klarar ni av att se er själva i spegeln efter denna typ av insats?
Stureplan imorgon för juniorerna, dom är taggade. "Bakis på bussen, ja vi är bakis på bussen, bakis på bussssseeeen, ja vi är bakis på bussen!" är ramsan som spelartruppen kommer sjunga på vägen till Karlskoga.

Bra köp för övrigt av mig som köpte en begravningsresa till Karlskoga inklusive sex timmar på en jävla buss fylld av ångest, sorg, självmordstankar och tårar. 260 kronor kostade hela paket, samt 100 kr utöver det som inträde till själva begravningsceremonin. Måste ju helt klart vara mitt sämsta köp någonsin...

Bild
Senast redigerad av Salas den 2012-03-15 23:17:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Tibbe

Inlägg av Tibbe »

Alltid oavsett kan ju också betyda att man är på plats alltid oavsett. Sen ska inte spelarna få mer en skit när dom spelar som skit. Äntligen sa publiken ifrån på slutet. Någongång får det fan vara nog!

Tycker SirDIFalot samanfattade det hela bra. Riktigt skön dumpning av pucken också i 3:e av Honken, när han dumpat pucken så kollade han bakåt och alla åkte och bytte. Röglespelarna bara tog pucken och åkte mot vår zon igen. Haha, var ju bara en spelare som körde i nästan varje anfall. Ingen fart, ingen samspel... Nada... En gång räknade jag till fler en fyra pass på raken som gick till rätt adress. Var kanske någongång till i vår egen zon när vi stog och glodde som backarna passade mellan varandra.

Men sämst idag var nog ändå backarna. Står fan i zon försvar ála boxplay varje gång Rögle fick in pucken i zon. Så jävla lojt. Ingen fighting spirit inget jävlaranamma. Röglespelarna kunde kliva in på kassen hur enkelt somhelst. Ska göra ont att möta Djurgårn!

Vinner vi inte på Lördag så är det kört! Full fart framåt. För i egen zon ska vi inte hålla till. Där suger vi pung!
Användarvisningsbild
antti-pekka

Inlägg av antti-pekka »

Det här började värre än jag någonsin hade kunnat tro. Hela laget viker ned sig och blir totalt utmanövrerade av Rögle. Så fruktansvärt pinsamt. Inte ens tidiga mål i två perioder kunde få fart på spelarna.

Plitade ihop några frustrerade rader på bloggen för den som orkar läsa mer. Bilder finns det också för den som är intresserad. http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/?p=7218

God natt.
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Så jävla underbart!! Vi kanske når allsvenskan till slut. Vi som har kämpat så hårt för att nå dit.

Jag finner inga ord. Denna match bekräftar bara vad man tidigare försökt att inte inse. Att vi är ett lag av Allsvensk klass och inte mer.

En sportchef som är rena skämtet. Hur många tränare har vi i båset ? En hel drös av föredettingar som liknar en sysselsättningsverkstad för begåvningsreserven. Pajas Challe såg hjälplös ut. Laget är som en koloss på lerfötter. Vad fan har de sysslat med under uppehållet egentligen ?

Nu fattas bara att vi får stryk av Leksand och Timrå och sedan är det rullgardin ned.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

http://www.difhockey.se/diftv.php?news=9321

Hahaha, snälla nån. "Vi vill visa att vi kan bättre".
Herregud, ni hade chansen ikväll men ni särade på skinkorna som vanligt och lät ett tattargäng från Danmark köra in sin ådriga dase. Tack och hej.
DIF!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:
Faan det glömde jag, visst är det så.

Frågan de kanske måste ställa sig är vilka klubbar som kommer vilja ha dem kommande säsong med tanke på hur de presterar just nu?

I övrigt anser jag att vinner vi inte matcher mot Bofors så skall spelarna ta mg helvete gå hem så kanske det går upp för dem att detta är allvar. ( Allra helst hade jag velat klasta ut dem på ett överlevnadsläger, men det finns det väl tyvärr inte tid till. )
Användarvisningsbild
Jepe

KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Inlägg av Jepe »

Jim Morrison skrev:Oavsett vad som händer i kvalserien så kommer det här ta väldigt lång tid att reparera. Vad DIF har gjort mot fansen. Om det ens går att reparera, dvs...
Skulle vara om. N Kronwall, Murray, Hörnqvist, Engqvist, Kruger, Josefson, Oduya, S Kronwall, R Nilsson övertalades att göra ett uppehåll i sina nuvarande kontrakt och spela gratis för DIF en säsongen.

Samtidigt som herr Larsson, JJ mfl kryper på sina bara knän från Kiruna till Hovet med sina avskedsansökningar i munnen. Samt en check där de återbetalar all lön de fått från DIF (oss!!)
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar