FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Inlägg av Caveman »

Det var en lös puck från kanten, knappt styrfart, den tar på J.Bs blad men Wesslau bör kunna rädda den ändå, svagt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Jag hade hoppats att Carlsson skulle vara lite hårdare, att han gjorde 17 baljor ifjol och var en skicklig skridskoåkare visste jag om, även om vi inte sett mycket av det. Men hade hoppats han skulle ha kapacitet att kötta lite mer. Han känns dessvärre väldigt mesig.
Där håller jag med dig fullt ut, vilket inte alls var den spelartyp jag trodde...har inte riktigt tänkt på det när man sett honom i SSK tröjan. Han vågar liksom inte ta för sig ser det ut som. Tror tyvärr han börjar tänka alldeles för mycket där ute, och då vet vi alla hur det går...

Släpp på tyglarna och kör.
När det inte funkade för Widing åkte han alltid fullt och tacklades för kung och fosterland och visade en jävla inställning. Carlsson borde göra detsamma. Han kan säkert tacklas om han vill men han känns som typen som försöker undvika fysiskt spel och gärna inte åker in i gröten framför mål pga risken att det smäller.
Ja, det var därför Widing kändes så mycket svårare att kritisera. Det där med undvika gröten framför mål vet jag dock inte, tyckte han nämndes som en riktigt stark spelare just kring målet...men kan hålla med om man inte sett ett dyft av det hittils.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Caveman skrev:Det var en lös puck från kanten, knappt styrfart, den tar på J.Bs blad men Wesslau bör kunna rädda den ändå, svagt.
Håller med till 2000%. Och om man nu inte kan lasta Wesslau för målet, hur f-n får man då för sig att det skulle vara Bomboms fel? Han försöker få klubban i vägen för pucken, bättre det än att stå och titta på som han annars har en tendens att göra. Känns som samma nivå som dem som gnällde på Holm för att han slog ett par puckar till icing, när vi var satta under extrem press, i tisdags. Som helhet (bortsett från ett antal obligatoriska misstag) tycker jag ändå att Bombom gjorde en okej insats.

Trodde också att Carlsson skulle kötta lite mer. En sak ska man dock komma ihåg och det är att han typ gjorde 2+1 på de sista 17 matcherna i SSK. Känns som att hans produktion går väldigt mycket upp och ner med andra ord.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Caveman skrev:
Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:Alltså, just nu är Boumedienne en division 1 back. Men när han spelar som absolut bäst då är det NHL-klass rakt igenom och det såg vi någon match hit och dit förra säsongen. Främst en i slutspelet tror jag då han var en gigant. Problemet är att det händer alldeles för sällan.
Exakt, och vi har inte råd att torska matcher under serien pga honom.... En jävligt dyr back att ha på bänken dock.

Men när han är som bäst är han jävligt grym, vilket försvårar det hela.
Borde vara enkelt. Med den fat han inte har bör han inte spela offensivt alls. Får han ordning på spelet kan han bidra defensivt. Som det är nu blir det lite farligt när han är på isen. 2 baljor bakom Wesslau direkt knutna till #78. Han får träna bort offensivlustan något.
Visst, men Wesslau bör ta båda "baljorna"...... Sedan så tycker jag att Kyle är DIFs sämsta back igen...

Åberg är riktigt grym. Junisarna visar hur man ska uppträda på isen, det är bara att hoppas att Mackan & co se och lär men det är väl att hoppas på för mycket. Kempe & Tim bör få mer istid, för visst har dom förtjänat det?
Ja, Kyle var inte het idag, heller. Jag räknar dock det lite värre när man är aktivt delaktig i baklängesmålen. Man ska inte skylla målen på enskilda spelare för det är ju fem man på isen (eller 4 eller 3 samt motståndarna då...) men jag är orolig för #78. (Fattar inte varför du är hans skyddande ängel heller om jag ska vara helt ärlig.) Alltså, det duger fan inte att vara så slarvig och så långsam andra säsongen i rad som han är. Och missförstå mig rätt, jag VILL att han ska vara bra. Jag tycker han verkar vara en skön kille de gånger han snackat med media/supportrar. Kruxet är ju att han inte spelat bra efter skadan han var borta för inledningsvis. (ryggen?!)

Han måste upp ett par snäpp och det gäller Kyle också även om han kommer undan för att han lirar skön musik efter matcherna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vad har jag missat? Har ni förväntningar att gnuggaren och doldisen Mattias Carlsson ska börja göra poäng? Han har sprattlat till lite i SSK, men inte mer än så. Carlsson är ingen poängspelare, även om Järlan verkar tro det.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Metal Machine

Kyle tycker jag kommer undan för att han är ljusår bättre än Boumedienne och Holmqvist i defensiven. Dessutom har han en offensiv som är helt magisk. Kyle får ta oförtjänt mycket skit i mitt tycke.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Magnutz skrev:
Caveman skrev:
Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:Alltså, just nu är Boumedienne en division 1 back. Men när han spelar som absolut bäst då är det NHL-klass rakt igenom och det såg vi någon match hit och dit förra säsongen. Främst en i slutspelet tror jag då han var en gigant. Problemet är att det händer alldeles för sällan.
Exakt, och vi har inte råd att torska matcher under serien pga honom.... En jävligt dyr back att ha på bänken dock.

Men när han är som bäst är han jävligt grym, vilket försvårar det hela.
Borde vara enkelt. Med den fat han inte har bör han inte spela offensivt alls. Får han ordning på spelet kan han bidra defensivt. Som det är nu blir det lite farligt när han är på isen. 2 baljor bakom Wesslau direkt knutna till #78. Han får träna bort offensivlustan något.
Visst, men Wesslau bör ta båda "baljorna"...... Sedan så tycker jag att Kyle är DIFs sämsta back igen...

Åberg är riktigt grym. Junisarna visar hur man ska uppträda på isen, det är bara att hoppas att Mackan & co se och lär men det är väl att hoppas på för mycket. Kempe & Tim bör få mer istid, för visst har dom förtjänat det?
Ja, Kyle var inte het idag, heller. Jag räknar dock det lite värre när man är aktivt delaktig i baklängesmålen. Man ska inte skylla målen på enskilda spelare för det är ju fem man på isen (eller 4 eller 3 samt motståndarna då...) men jag är orolig för #78. (Fattar inte varför du är hans skyddande ängel heller om jag ska vara helt ärlig.) Alltså, det duger fan inte att vara så slarvig och så långsam andra säsongen i rad som han är. Och missförstå mig rätt, jag VILL att han ska vara bra. Jag tycker han verkar vara en skön kille de gånger han snackat med media/supportrar. Kruxet är ju att han inte spelat bra efter skadan han var borta för inledningsvis. (ryggen?!)

Han måste upp ett par snäpp och det gäller Kyle också även om han kommer undan för att han lirar skön musik efter matcherna.
För att vissa bara sitter och väntar på att kunna skylla på Boumedienne, allt ska visst vara hans fel. 2-2 målet är en jävla tavla av Wesslau. Jag är ingen skyddande ängel, däremot så tar jag bort mina skygglappar när jag kollar på DIF...

Edit: Sedan så har jag inte sagt att Boumedienne har varit direkt övertygande i inledningen av denna säsong, men allt går inte att "lägga" på honom.
Senast redigerad av Caveman den 2011-09-29 22:52:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Metal Machine skrev:Kyle tycker jag kommer undan för att han är ljusår bättre än Boumedienne och Holmqvist i defensiven. Dessutom har han en offensiv som är helt magisk. Kyle får ta oförtjänt mycket skit i mitt tycke.
Han får väl nästan aldrig någon skit...? Folk ser bara till hans assist, han har varit riktigt kass dom två senaste matcherna.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:Kyle tycker jag kommer undan för att han är ljusår bättre än Boumedienne och Holmqvist i defensiven. Dessutom har han en offensiv som är helt magisk. Kyle får ta oförtjänt mycket skit i mitt tycke.
Ja. +1

Om vi kunde hitta en väg att få våra backar attt funka bättre tillsammans vore det GULD.

Om Honken kan börja hitta snabba, smarta uppspelsvägar utan att drälla med pucken, om Printz kan vara lite kyligare, om Josef kan stärka sin defensiv och bara gå på anfallsräder när han känner sig pigg, ---

Hur som helst. Det kommer att bli bättre och bättre för jag ger mig fan på att #78 har nått skit i systemet. Han kommer igen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Kyle och Tjärnqvist är de enda kreativa backarna vi har. Holm kan visa en potentiell kreativitet i sina bästa stunder men har långt kvar. Klubertanz gör aldrig en dålig match, han kan däremot göra mindre bra insatser.
100% DJURGÅRDSJ***L
Metal Machine

Tycker visst att Kyle får en hel del skit. Många jämför honom med Bombom och Honken vilket i min värld är helt absurt. Bombom ser jag gärna att man gör sig av med, det är säkert ingen hemlighet, men i dag tycker jag att det är lite svårt att lasta honom för någonting egentligen.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Ja vi vinner i kväll men spelet är fortfarande bedrövligt.. Och wesslau är inte lika bra som för 1 år sen..

Nästa match , förlust.. Vi möter ett bottenskrapande färjestad som inte har nåt att komma med.
Och vi kan svara , men bara på gränsen.

Löjligt att vi har så många "talanger" men bara en eller två spelare som visar hur man kan spela.. En bra hockeyspelare kan inte väga upp ett helt lag, så är det bara tyvärr..
Ska man ha en lysande stjärna i varje match kan dom ju lämna walk over utan match..

Vart är alla gamlingar ? Man ser dom varken och hör inget om dom någonsin.
Dåliga passningar och tappade puckar. Ja de är vad dom kommer med..

Nåt bra var det ju med denna matchen , och det var att bom bom inte strulade till allt för en gångs skull.. Fortsätt så..
Ne de blir nog billiga biljetter nästa år.. Då vi är nere i superallsvenskan..
Detta duger inte djurgården..
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev: Om Printz kan vara lite kyligare.
Om Printz är än mer kyligare är det officiellt kört. Killen är ju för kylig, överkonstruktiv och försöker sig på grejer som är långt bortom hans kunnande ibland. Mer kylig ska han definitivt inte vara, då går det åt helvete.

Han ska vara rakare och enklare om något.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Norrlandsgold, ta en prilla och luta dig tillbaka.. Djurgården spelade bra med tanke på förutsättningarna, och framför allt så kämpade dom bra!
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Är det bara jag, eller känns inte Åberg som en lite mer giftigare forward när det kommer till att göra mål än Zibanejad, om man nu ska göra den jämföringen? Det känns som att Åberg tar vara på de chanser han får. Han var ju otroligt nära att göra mål vid stolpskottet. Zibanejad är dock en mer komplett hockeyspelare i mitt tycke.

Men väldigt svårt att uttala sig då vi inte sett så mycket av Åberg än!
Losing all hope was freedom.
Skriv svar