Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jockmaniac »

Hoppas verkligen ledningen gör precis allt som står i deras makt för att behålla Widing. Han har kvaliteer som krävs för en riktig Järnkamin och verkar även stortrivas här i Sthlm och i laget. En av få som krigat på hela säsongen och dessutom medverkat i samtliga matcher, rätta mig om jag har fel! Tecken på karaktär samt en gnutta tur då såklart.
100% DJURGÅRDSJ***L
PutteDIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av PutteDIF »

Widing ska ha mycket cred för att han hela tiden kämpat och inte gått ut och gråtit i media som många divor i andra lag gjort. Kan tänka mig att förlänga med honom om han kan tänka sig att gå ner något i lön...
Fortsätter han prestera så har han faktiskt chans att bli årets Järnkamin. Hans backchecking igår sista 30 igår för sedan vända upp och stänka in kvitteringen med 7 sekunder kvar var inte dålig.

Mackan har visat lite glimtar sista tiden, tror dock att ett problem för honom är att hans kedjekamrater inte förstår honom. Han har ju ett spelsinne långt över snittet medan hans kedjekamrater går på kraft och speed istället för spelförståelse, vilket frustrerar honom.

Får han spela med Hannula (spelförståelse) och Ölvestad (kraft att dra på sig motståndarna) tror jag att han kan komma igång igen.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

PutteDIF skrev:Widing ska ha mycket cred för att han hela tiden kämpat och inte gått ut och gråtit i media som många divor i andra lag gjort. Kan tänka mig att förlänga med honom om han kan tänka sig att gå ner något i lön...
Fortsätter han prestera så har han faktiskt chans att bli årets Järnkamin. Hans backchecking igår sista 30 igår för sedan vända upp och stänka in kvitteringen med 7 sekunder kvar var inte dålig.

Mackan har visat lite glimtar sista tiden, tror dock att ett problem för honom är att hans kedjekamrater inte förstår honom. Han har ju ett spelsinne långt över snittet medan hans kedjekamrater går på kraft och speed istället för spelförståelse, vilket frustrerar honom.

Får han spela med Hannula (spelförståelse) och Ölvestad (kraft att dra på sig motståndarna) tror jag att han kan komma igång igen.
Varken Hannula, Ölvestad eller Mackan är centrar så dem vill jag inte se tillsammans. Mackan vägrar ju att backchecka eller överhuvudtaget åka skridskor så att han spelar center ser jag som uteslutet.

Det straffar sig att inte träna hårt, det är där det brister, inte i medspelares "förståelse".
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Bjurre skrev:
Edin skrev:Jag skulle gärna vilja se Linus Videll i DIF, vi får hoppas att SSK åker ur en gång för alla, då borde vi kunna norpa honom.
Widing ska vara kvar eller vad säger du Edin boy?
Haha, gissar att du såg min bild på Facebook...

Självklart vill jag att Widing ska vara kvar. Man kan ju fan tro att killen varit DIF hela livet, jävlar vad han visar hjärta och karaktär. Han har ju gett 100% hela säsongen, skönt att det äntligen lossnar för honom.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

AMMC skrev:
PutteDIF skrev:Widing ska ha mycket cred för att han hela tiden kämpat och inte gått ut och gråtit i media som många divor i andra lag gjort. Kan tänka mig att förlänga med honom om han kan tänka sig att gå ner något i lön...

Varken Hannula, Ölvestad eller Mackan är centrar så dem vill jag inte se tillsammans. Mackan vägrar ju att backchecka eller överhuvudtaget åka skridskor så att han spelar center ser jag som uteslutet.

Mackan gjorde en fantastisk säsong som center under lockouten. Flankerad av Thoresen och Ekman.

Det straffar sig att inte träna hårt, det är där det brister, inte i medspelares "förståelse".
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Nej, Mackan har inte ett spelsinne långt utöver det vanliga. Han har ett bra spelsinne, men hans största egenskap är att hålla i pucken och hans skott. Han är inte i närheten av exempelvis Linkan och Johan Davidsson när det gäller spelsinne.

Däremot har han en ruskigt bra teknik och är grymt stark. Lägg därtill ett spelsinne som är LITE över snittet.

Hans problem sitter mentalt. Han måste börja jobba hårt och inte tro att han är någon finlirare, för han är ingen som kan vara hur bra som helst utan att ens förta sig (Linkan).
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Edin skrev:
Bjurre skrev:
Edin skrev:Jag skulle gärna vilja se Linus Videll i DIF, vi får hoppas att SSK åker ur en gång för alla, då borde vi kunna norpa honom.
Widing ska vara kvar eller vad säger du Edin boy?
Haha, gissar att du såg min bild på Facebook...

Självklart vill jag att Widing ska vara kvar. Man kan ju fan tro att killen varit DIF hela livet, jävlar vad han visar hjärta och karaktär. Han har ju gett 100% hela säsongen, skönt att det äntligen lossnar för honom.
haha de vet du inget om de :D men widing ska vara kvar nära att riva hela lla efter hans 3-3 mål igår :D
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
kenny

Inlägg av kenny »

Målvakter

Mikael Tellqvist
Mark Owuya
Tim Sandberg

Backar

Staffan Kronwall
David Printz
Andreas Holmqvist
Josef Boumedienne
Oscar Eklund
Timmy Eriksson
Daniel Tjärnkvist
Kyle Klubertanz/Kim Lenhammer

Forwards

Mika Hannula
Nils Ekman
Marcus Nilson
Mathias Tjärnqvist
Jimmie Ölvestad
Christan Eklund
Patrick Cehlin
Daniel Brodin
Daniel Widing
Mario Kempe
Linus Widell
John Norman
Kristofer Ottosson
Patrik Zakrisson
Niklas Falk?/Martin Törnberg
Mika Zibanejad

Ganska realistikt lag jag tror detta skulle funka
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

kenny skrev:Målvakter

Mikael Tellqvist
Mark Owuya
Tim Sandberg

Backar

Staffan Kronwall
David Printz
Andreas Holmqvist
Josef Boumedienne
Oscar Eklund
Timmy Eriksson
Daniel Tjärnkvist
Kyle Klubertanz/Kim Lenhammer

Forwards

Mika Hannula
Nils Ekman
Marcus Nilson
Mathias Tjärnqvist
Jimmie Ölvestad
Christan Eklund
Patrick Cehlin
Daniel Brodin
Daniel Widing
Mario Kempe
Linus Widell
John Norman
Kristofer Ottosson
Patrik Zakrisson
Niklas Falk?/Martin Törnberg
Mika Zibanejad

Ganska realistikt lag jag tror detta skulle funka
Realistiskt? Om vi vinner på lotto kanske. Finns inte en isbits chans i helvetet att vi skulle klara av det där ekonomiskt.

Skulle kanske bli historiskt på ett sätt. Sm-Guld och tvångsdegradering på grund av ekonomin på en och samma säsong.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
kenny

Inlägg av kenny »

Extern finansiär kanske=)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

kenny skrev:Extern finansiär kanske=)
Att vi inte tänkte på det! Ringer du?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

kenny skrev:Realistisk spelartrupp
Jävligt realistisk faktiskt! Tror detta kan funka!!1
Senast redigerad av lajjnus den 2011-01-26 12:52:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Personligen är jag tveksam om Owuya vill bli solklar 2:a keeper nästa säsong. Beror ju naturligtvis lite på vad som händer i slutet av serien (och ett eventuellt slutspel)...
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Målvakter:
Mikael Tellqvist
Mark Owuya

Backar:
Andreas Holmqvist
Oscar Eklund
David Printz
Staffan Kronwall
Josef Boumedienne
Stefan Lassen
Daniel Tjärnqvist
Fredrik Claesson

Forwards:
Nils Ekman
Mika Hannula
Jimmie Ölvestad
Kristofer Ottosson
Marcus Nilson
Nichlas Falk
Mathias Tjärnqvist
Christian Eklund
Tim Eriksson
John Norman
Daniel Widing
Mario Kempe
Patrik Zackrisson
Patrick Cehlin
Mika Zibanejad

= win!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tror och hoppas att laget ser ut som följer nästa säsong:

Mikael Tellqvist
Tim Sandberg

Daniel Tjärnqvist
Josef Boumedienne
Andreas Holmqvist
Fredrik Claesson
Oscar Eklund
David Printz
Staffan Kronwall

Nils Ekman
Marcus Nilson
Mika Hannula
Kristofer Ottosson
Patrick Cehlin
John Norman
Måns Krüger
Mario Kempe
Jimmie Ölvestad
Tim Eriksson
Christian Eklund
Niklas Persson
Mika Zibanejad

Widing lär inte stanna och Hannula tar hans plats. Nisse vet man ju inte om, men om han avslutar karriären tror jag inte att man ersätter honom. Jag tror dock han spelar nästa säsong, efter jul åtminstone. Niklas Persson blir vår drömvärvning och förstacenter. Jag tror att Tjärna lämnar för KHL, men innan det lyckas han få hem sin bror hit. Vi ersätter inte Mathias rakt av utan en del av hans lön går till Niklas Persson.

Tjärnqvist-Kronwall
Boumedienne-Eklund
Holmqvist-Printz
Claesson

Nilson-Persson-Ekman
Hannula-Ottosson-Ölvestad
Zibanejad-Norman-Cehlin
Eriksson-Eklund-Kempe
Krüger

Vips, ett mycket mer balanserat lag än denna säsong. Här har vi starka, puckskickliga centrar, spetsiga forwards och en mer rutinerad och stark backsida. Tellan blir den hemvändaren alla hoppas på och ger oss kontinuitet i tre-fyra år framöver. Detta lag kan mycket väl vinna guld. Jag tror också att laget kostar ungefär lika mycket som denna säsongs uppställning. När det gäller juniorer, får Mika Zibanejad a-lagskontrakt. Daniel Brodin lämnar för AHL.

Vidare tror och hoppas jag att man går skilda vägar med Stefan Lassen, alternativt lånar ut honom till Allsvenskan.

Vad tror ni?
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-01-26 14:42:59, redigerad totalt 2 gång.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Låst