Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Osten östlund skrev: 2023-02-02 21:10:54 Odelius.... han är saftblandare i DIF... spelar i SHL nu, junior o första matchen. Ge han ngr matcher. Oavsett blir han inte långvarig hos oss.

När han sen vänder hem till Sverige om ngr år sen. Så blir han typ som P. Holm eller Ollas Matsson. Som vi drömmer ska vända hem till moderklubben.....
Så kan det ju vara, sen måste man ju kunna ge kritik till spelare som gör mindre bra saker under perioder, om dom är bra om 1 eller 5 år hör inte hit, det är här och nu man ska prestera, när man spelar i Djurgården
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Absolut..

0delius..... 13.28 min, samt + 1. Är väll godkänt. Återstå att se om Nick D spelar forward nästa vecka. Eller Odelius får fortsätta på läktaren hos oss!?

Samt hur hanterar Garpen o co det här. Utan att ev. tappa trovärdighet?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Osten östlund skrev: 2023-02-02 22:10:34 Absolut..

0delius..... 13.28 min, samt + 1. Är väll godkänt. Återstå att se om Nick D spelar forward nästa vecka. Eller Odelius får fortsätta på läktaren hos oss!?

Spelar nog ingen roll hur bra Odelius spelar med FBK, det kommer vara en fråga om stolthet och trovärdighet som du uttrycker det. Finns inte en chans att KG, Garpen och/eller Ragge ”erkänner” ett misstag och helt plötsligt börjar spela honom mer.

Ser förresten att alla FBK-supportrar jag läst vill förlänga lånet resten av säsongen. Detta är alltså ett topp3-lag i SHL. Tillräckligt bra för att spela 13-14 minuter där men i ett mittenlag i allsvenskan petas han av en forward som aldrig har spelat back samt inte ens vill spela back. Det är på riktigt tjänstefel och gravt tecken på hockeyinkompetens. Det tillsammans med andra beslut den här säsongen borde egentligen rendera i 100% tappat förtroende från oss medlemmar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-02-03 07:06:18

Spelar nog ingen roll hur bra Odelius spelar med FBK, det kommer vara en fråga om stolthet och trovärdighet som du uttrycker det. Finns inte en chans att KG, Garpen och/eller Ragge ”erkänner” ett misstag och helt plötsligt börjar spela honom mer.

Ser förresten att alla FBK-supportrar jag läst vill förlänga lånet resten av säsongen. Detta är alltså ett topp3-lag i SHL. Tillräckligt bra för att spela 13-14 minuter där men i ett mittenlag i allsvenskan petas han av en forward som aldrig har spelat back samt inte ens vill spela back. Det är på riktigt tjänstefel och gravt tecken på hockeyinkompetens. Det tillsammans med andra beslut den här säsongen borde egentligen rendera i 100% tappat förtroende från oss medlemmar.
Hela säsongen är ett enda långt förtroendetapp. Åtminstone från min sida.

Tycker inte Odelius är så fantastisk som du och några till tycker. Långt ifrån! Lite samma som Johansson ifjol! En skitig totalt opolerad diamant. Blandar hög kvalitet med katastrofal huvudlöshet. MEN KILLEN ÄR 18 ÅR! Direkt märkligt om han inte skulle vara på detta viset. Betydligt större tolerans när han gör sådana misstag kontra om Kevin eller Elliott skulle göra det.

Naturligtvis platsar han bland våra 7 startande backar. Allt annat är idioti! Danielsson måste sluta back och det NU! Känns som att man snöat in på den här "right-idén" och vägrar släppa den. Som ni säger, en stolthetsfråga.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2023-02-03 07:28:45
Jim Morrison skrev: 2023-02-03 07:06:18

Hela säsongen är ett enda långt förtroendetapp. Åtminstone från min sida.

Tycker inte Odelius är så fantastisk som du och några till tycker. Långt ifrån! Lite samma som Johansson ifjol! En skitig totalt opolerad diamant. Blandar hög kvalitet med katastrofal huvudlöshet. MEN KILLEN ÄR 18 ÅR! Direkt märkligt om han inte skulle vara på detta viset. Betydligt större tolerans när han gör sådana misstag kontra om Kevin eller Elliott skulle göra det.

Naturligtvis platsar han bland våra 7 startande backar. Allt annat är idioti! Danielsson måste sluta back och det NU! Känns som att man snöat in på den här "right-idén" och vägrar släppa den. Som ni säger, en stolthetsfråga.
Ja, jag påstår inte att Odelius eller Karlsson är Nicklas Lidström v2 men den som hävdar att Danielsson som back petar båda i den här ligan diskvalificerar sig automatiskt från diskussionen. Förmodligen är det någonting personligt, kan inte se någon annan förklaring.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Difjs

Inlägg av Difjs »

Nån med Sportbladet plus som vill avslöja vad som står i artikeln ”60min bara om Djurgården Hockey”
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Difjs skrev: 2023-02-03 10:13:15 Nån med Sportbladet plus som vill avslöja vad som står i artikeln ”60min bara om Djurgården Hockey”
Denna vill man gärna se.
Är det Hank, Vejdemo och Tom Hedberg vi ser på bilderna? Samt ett kryss över Reideborn.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ingen kan betvivla Odelius talang. Kommer mest troligt ha en lång och välavlönad hockeykarriär.
Ingen kan väl heller förvånas att han gjorde ett gott första intryck hos FBK?
Nästan alla gör succe första matchen vid byte under en säsong. Man är extra inspirerad att visa vad man går för.

Ser likheter mellan Jvm och DIF anno vt-23.
Jvm-laget måste spelas ihop och prestera direkt. Finns inte tid att låta spelare utvecklas och arbeta bort misstag.
DIF måste bara börja vinna nu och få till ett vinnande spel. Annars kan mycket vara förlorat.
Både Jvm-ledarna och DIF-ledarna bedömer att han är en säkerhetsrisk.

Färjestad har absolut inget att förlora, ligger fint till i tabellen.
Kan absolut testa nya spelare och ge dem chansen.

Sedan om de som petat honom gjort rätt bedömning är en annan fråga.
Kanske kommer han tillbaka, spelar stabilare och blir ordinarie? Hoppas det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Difjs skrev: 2023-02-03 10:13:15 Nån med Sportbladet plus som vill avslöja vad som står i artikeln ”60min bara om Djurgården Hockey”
Inget nytt togs upp som vi redan inte visste i stort sett. De betygsätter truppens delar från målvakt till forwards, pratar med KG om Hank, Vejdemo, Tom Hedberg samt Reideborn. Kontakt finns med Hank, som vi redan visste, oklart kring Vejdemo pga skadan han dras med. Intresset för Tom Hedberg verkar stort från KG och krysset över Reideborn betyder att han samt ingen annan från KHL (Claesson) är aktuella pga moraliska skäl.

Sen tog de upp kommentaren om att vi supportrar är "gnälliga", "bråket" mellan Schilling och Kruger samt våra chanser att gå upp i år.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Tobbis skrev: 2023-02-03 12:00:52
Inget nytt togs upp som vi redan inte visste i stort sett. De betygsätter truppens delar från målvakt till forwards, pratar med KG om Hank, Vejdemo, Tom Hedberg samt Reideborn. Kontakt finns med Hank, som vi redan visste, oklart kring Vejdemo pga skadan han dras med. Intresset för Tom Hedberg verkar stort från KG och krysset över Reideborn betyder att han samt ingen annan från KHL (Claesson) är aktuella pga moraliska skäl.

Sen tog de upp kommentaren om att vi supportrar är "gnälliga", "bråket" mellan Schilling och Kruger samt våra chanser att gå upp i år.
Vad är det här med att det varit bråk mellan Kruger och Schilling? Har lyckas missa det helt och hållet!
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tellqvist32 »

Är inte sportsliga ledningen oroliga över vår offensiv? Vi får ju bättre bredd naturligtvis när Öhgren och Norman återvänder då vi kan putta bort två forwards som inte håller måttet.

Men vi har ju 5-6 forwards som ALDRIG gör ett mål eller en assist. Helt ohållbart.
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Detblir3poäng skrev: 2023-02-03 12:07:05

Vad är det här med att det varit bråk mellan Kruger och Schilling? Har lyckas missa det helt och hållet!
Det ryktades först om att det var ett bråk mellan Schilling och Kruger på en träning. Men det enda som hände var att Kruger sa till Schilling på skarpen. KG kommenterade det med att han tycker det är bra, att spelarna vågar ställa krav på varandra, för kraven är höga i år på både lag och ledning.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Tobbis skrev: 2023-02-03 12:13:54
Detblir3poäng skrev: 2023-02-03 12:07:05

Det ryktades först om att det var ett bråk mellan Schilling och Kruger på en träning. Men det enda som hände var att Kruger sa till Schilling på skarpen. KG kommenterade det med att han tycker det är bra, att spelarna vågar ställa krav på varandra, för kraven är höga i år på både lag och ledning.
Mycket bra av Kruger ( hoppas han stannar kvar nästa säsong, oavsett ).

Märkligt att han måste markera mot en av lagets äldsta/ bäst betalda spelare. Finns 2 sidor av myntet, men när man ser Shilling i närbild. Så åker han mest runt o muttrar/skakar på huvudet typ frånvarande. Detsamma med Liss (frånvarande mellan varven).

Tom H Brynäs, är det en offensiv top 4 back?
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Tom, har inte varit ombytt i Brynäs på flera månader det är exakt samma situation som Glad. Vejdemo som har varit borta från spel i 9 månder är nog inget att satsa på när det är så kort tid kvar. Han måste spela sig i form och de hinner han nog inte till slutspelet. Hank tycker jag är bättre utanför isen än på.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Nu känns det som att det är dags att sluta med det enorma resursslöseriet det är att låta Nicky D spela back, vårt största problem just nu är offensiven. Vi har backar, men saknar målskyttar.
It's the hope that kills you.
Låst