Klart man får skriva negativt om DIF, jag gör det också. Men jag är inte en stor DIF ikon som många lyssnar på, gissar på att 95-98% på detta forum snabbt bläddrar förbi det jag skriver. Men när en ikon som Linkan allt som oftast sitter och skriver ner DIF & beslut som DIF tar så följer tusentals det han skriver. Och om en ikon sitter och skriver negativa saker så gynnar det ju inte föreningen direkt. Och det är inte bara nu.. Men vi lämnar Linkan här då han inte hör till den här tråden.Godnoken skrev:Sen när får man inte skriva negativt om DIF? Det är ju vardag här på forumet.Jepe skrev:Skulle så gärna önska att Linkan slutade skriva om DIF på twitter, vet inte om han skrivit något positivt alls. Tror det var en jättetabbe att vi tog tillbaka honom första säsongen i HA. Av många anledningar. Tycker det är helt rätt att förlänga med Sörensen redan nu, både ekonomiskt och samtidigt ett ansvar som läggs på Sörensen.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
2014-04-07, vad hände?
- Jim Morrison
Linkan är bara orolig för sina rekord.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ifall Sörensen stannar i DIF så är nog Linkans rekord ganska hotade, ja.
Helt ärligt, Sörensen såg bättre ut mot Växjö än mot Malmö t.ex.
Han är snabb, smart och orädd. Varför skulle vi INTE signa upp honom fortare än satan?
Helt ärligt, Sörensen såg bättre ut mot Växjö än mot Malmö t.ex.
Han är snabb, smart och orädd. Varför skulle vi INTE signa upp honom fortare än satan?
Kan Sören bli en ny Carl Söderberg ?
Nej, en ny Linkan!
Allt talar för det, Säcken som tränare - vi har en lågbudgettrupp - vi behöver en spelare som håller oss 3 år framöver.
Han gör som han vill
Allt talar för det, Säcken som tränare - vi har en lågbudgettrupp - vi behöver en spelare som håller oss 3 år framöver.
Han gör som han vill

- Jim Morrison
Sörensens irrationella spelstil gör sig ännu bättre i en mer kontrollerad liga som SHL än t.ex HockeyAllsvenskan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- ALLTID DIF
Med rätt kedja kan han slå linkan !Jim Morrison skrev:Linkan är bara orolig för sina rekord.
Vilka rekord snackar vi om här? Visst att Sörensen är en bra spelare med en hyfsat avig spelstil men han har jävligt mycket att bevisa.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bra förlängning med Sören.
Sedan tillhör jag jag nog kategorin "lagomt imponerad" av honom.
Han kör alltid fullt och blandar då briljans med misslyckanden.
Behöver ta flera kliv för att nå NHL vilket i sig gör att vi nog får behålla honom en lång tid.
Med den rollfördelning de har i NHL har han tuff konkurrens med att slå sig in i topp 6 bland forwards. Han är ingen 3:e eller 4:e kedjespelare.
Så, ett lyckat beslut. Kul!
Sedan tillhör jag jag nog kategorin "lagomt imponerad" av honom.
Han kör alltid fullt och blandar då briljans med misslyckanden.
Behöver ta flera kliv för att nå NHL vilket i sig gör att vi nog får behålla honom en lång tid.
Med den rollfördelning de har i NHL har han tuff konkurrens med att slå sig in i topp 6 bland forwards. Han är ingen 3:e eller 4:e kedjespelare.
Så, ett lyckat beslut. Kul!

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hur länge ska Douglas Murray vänta på att någon NHL-klubb ska signa honom? Kan han inte spela här under tiden han väntar? (och får mersmak och stannar kvar) 

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Inget snack om att han skulle stärka vår defensiv. Frågan är om det är just försvaret och hans kvalitéer vi behöver nu?Rocky3000 skrev:Hur länge ska Douglas Murray vänta på att någon NHL-klubb ska signa honom? Kan han inte spela här under tiden han väntar? (och får mersmak och stannar kvar)
Jag tycker inte det. Vi behöver mer klass framåt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Jim Morrison
Mja. En 'billigare' lösning med Murray istället för Nordlund har jag ingenting emot. Sedan DH+mfl på en riktigt bra forward.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inget snack om att han skulle stärka vår defensiv. Frågan är om det är just försvaret och hans kvalitéer vi behöver nu?Rocky3000 skrev:Hur länge ska Douglas Murray vänta på att någon NHL-klubb ska signa honom? Kan han inte spela här under tiden han väntar? (och får mersmak och stannar kvar)
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Om Arnesson blir kvar i Nordamerika och någon till back går sönder/kickas kan jag se en plats för Murray. Men inte så länge vi har nio backar under kontrakt och har andra luckor i lagbygget. Vore en felprioritering.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Låter väl inte så troligt, bara dyrt.Jim Morrison skrev:Mja. En 'billigare' lösning med Murray istället för Nordlund har jag ingenting emot. Sedan DH+mfl på en riktigt bra forward.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inget snack om att han skulle stärka vår defensiv. Frågan är om det är just försvaret och hans kvalitéer vi behöver nu?Rocky3000 skrev:Hur länge ska Douglas Murray vänta på att någon NHL-klubb ska signa honom? Kan han inte spela här under tiden han väntar? (och får mersmak och stannar kvar)
- Jim Morrison
Finns alltid omständigheter. Men mest troligtvis, ja, dyr.BOMBOM BOUCHARD skrev:Låter väl inte så troligt, bara dyrt.Jim Morrison skrev:Mja. En 'billigare' lösning med Murray istället för Nordlund har jag ingenting emot. Sedan DH+mfl på en riktigt bra forward.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inget snack om att han skulle stärka vår defensiv. Frågan är om det är just försvaret och hans kvalitéer vi behöver nu?Rocky3000 skrev:Hur länge ska Douglas Murray vänta på att någon NHL-klubb ska signa honom? Kan han inte spela här under tiden han väntar? (och får mersmak och stannar kvar)