Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-10 10:22:16 Ingen av dem kan fortfarande göra det Sissons gör. Det är min poäng. Hade Tychonick visat sig var lite spetsigare så hade han säkert kunnat axla den. Men jag är orolig eftersom vi är väldigt beroende av honom.
Ska du sätta Hammarlund i första backpar med Berg och förvänta dig att han tar kliven upp på den nivå Sissons är?
Då är du otroligt naiv isåfall.

Sen har det visat sig att våra backar får det svårt mot bätre motstånd. Bitvis mot Oskarshamn men även mot Björklöven och SSK senast. Du får nog tona ner hyllningarna lite, vi har inga NHL-backar.
Nu lägger du ju bara ord i min mun. Du påstod att vi bara (nåja) har medelmåttor utöver Sissons och jag påpekade att så inte var fallet utan att övriga backar snarare har sina styrkor någon annanstans.

Jag förväntar mig inte att Hammarlund(?) ska upp och täcka Sissons roll då Sissons förmodligen är ligans bästa back. Skulle han oturligt nog skada sig så får vi helt enkelt bita ihop och forsöka hitta en ersättare så gott som det går, om det inte gör det så är det bara att konstatera - tough luck.

Makar kan skada sig i Avs. McDavid kan skada sig i Oilers. Ja, det hade varit otroliga avbräck och lagen blir avsevärt sämre om dom skadar sig. Men precis som oss har dom bra lag ändå - bara inte lika bra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

Någon som har sett något av Ludwig Byström iår? verkar inte fått det att stämma alls eftersom han bryter kontraktet.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av GULD »

DIFLuWi skrev: 2025-01-10 10:05:43
GULD skrev: 2025-01-10 08:55:27 Vi behöver en Topp absoluta topp back till
där samma yttre sponsorer är drivande

Är nog nästan garanti på att Wiken kommer att presentera en snart !

( Mummel på stan )
Samma trio är dessutom ganska säkra på att det inte letas målvakt
Mummel på stan…?
Bodde inte du i Boston? :D
Ja konstigt att det var jag som berättade exakt dag och kontrakts tid på Thore enda härifrån ( The Dif one ). :)
The DIF ONE
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av GULD »

Daven skrev: 2025-01-10 10:16:09
GULD skrev: 2025-01-10 07:05:55 Modo släpper back som tidigare topp produserade i Finland
men inte i Modo
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... ig-bystrom
Ja

ser ut att funkat jävligt bra i Finland och AHL
The DIF ONE
Felix.32
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Felix.32 »

GULD skrev: 2025-01-10 11:02:58
Daven skrev: 2025-01-10 10:16:09
GULD skrev: 2025-01-10 07:05:55 Modo släpper back som tidigare topp produserade i Finland
men inte i Modo
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... ig-bystrom
Ja

ser ut att funkat jävligt bra i Finland och AHL
Ser ut att bli tyskland för honom enligt expressen:
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -onskemal/
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Jim Morrison skrev: 2025-01-10 10:42:10
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-10 10:22:16 Ingen av dem kan fortfarande göra det Sissons gör. Det är min poäng. Hade Tychonick visat sig var lite spetsigare så hade han säkert kunnat axla den. Men jag är orolig eftersom vi är väldigt beroende av honom.
Ska du sätta Hammarlund i första backpar med Berg och förvänta dig att han tar kliven upp på den nivå Sissons är?

Sen har det visat sig att våra backar får det svårt mot bätre motstånd. Bitvis mot Oskarshamn men även mot Björklöven och SSK senast. Du får nog tona ner hyllningarna lite, vi har inga NHL-backar.
Nu lägger du ju bara ord i min mun. Du påstod att vi bara (nåja) har medelmåttor utöver Sissons och jag påpekade att så inte var fallet utan att övriga backar snarare har sina styrkor någon annanstans.

Jag förväntar mig inte att Hammarlund(?) ska upp och täcka Sissons roll då Sissons förmodligen är ligans bästa back. Skulle han oturligt nog skada sig så får vi helt enkelt bita ihop och forsöka hitta en ersättare så gott som det går, om det inte gör det så är det bara att konstatera - tough luck.

Makar kan skada sig i Avs. McDavid kan skada sig i Oilers. Ja, det hade varit otroliga avbräck och lagen blir avsevärt sämre om dom skadar sig. Men precis som oss har dom bra lag ändå - bara inte lika bra.
Nej, inte riktigt.
Jag sa att vi har 5 alternativ om Sissons går sönder, då tänkte jag främst på underifrån och som ska flyttas upp: Carnebo, Bergström, Hammarlund och så vidare. Backsidan kommer bli avsevärt sämre och vi kommer sakna egenskaper, var min poäng.

Jag fattar vad du menar men jag anser att ett lag med ambition om guld/avancemang måste kunna "bredda spetsen" också. Mycket tjat om tidigare lag sorry men typ när HV tog in Shinkaruk, Kelleher OCH Powell innan fönstret stängde, till ett redan bra lag. Det var ju ingen då som ba: "Varför ska vi ha Powell in i laget, vi har ju redan Vesel?!"
DIFLuWi

Silly Season 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

GULD skrev: 2025-01-10 11:01:25
DIFLuWi skrev: 2025-01-10 10:05:43
GULD skrev: 2025-01-10 08:55:27 Vi behöver en Topp absoluta topp back till
där samma yttre sponsorer är drivande

Är nog nästan garanti på att Wiken kommer att presentera en snart !

( Mummel på stan )
Samma trio är dessutom ganska säkra på att det inte letas målvakt
Mummel på stan…?
Bodde inte du i Boston? :D
Ja konstigt att det var jag som berättade exakt dag och kontrakts tid på Thore enda härifrån ( The Dif one ). :)
Haha, ville bara jävlas lite med dig :wink:
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
DIFLuWi

Silly Season 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-10 11:38:34

Nej, inte riktigt.
Jag sa att vi har 5 alternativ om Sissons går sönder, då tänkte jag främst på underifrån och som ska flyttas upp: Carnebo, Bergström, Hammarlund och så vidare. Backsidan kommer bli avsevärt sämre och vi kommer sakna egenskaper, var min poäng.

Jag fattar vad du menar men jag anser att ett lag med ambition om guld/avancemang måste kunna "bredda spetsen" också. Mycket tjat om tidigare lag sorry men typ när HV tog in Shinkaruk, Kelleher OCH Powell innan fönstret stängde, till ett redan bra lag. Det var ju ingen då som ba: "Varför ska vi ha Powell in i laget, vi har ju redan Vesel?!"
Du får det ofta att låta som att vi typ skiter lite i att förstärka och att vi ska plocka in en toppback.

Var finns den här toppbacken som är beredd att spela i DIF i HA och vi kan betala för?
Du jämför ofta med Sissons, som är ligans kanske bästa back. Varför skulle en likvärdig back ligga i vassen och vänta på att Wiken slänger upp ett fett kontrakt?

Så här är det ju mer eller mindre i alla lag, oavsett om det är arbete eller idrott. Man kan liksom inte ha en drös med backup utifall något händer. Vi har Sissons, fanns det en spelare tillgänglig som har samma kvalité och var möjlig att få skulle vi såklart plocka in det.
Men finns det ens?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Daven skrev: 2025-01-10 10:38:09 Följer noll SHL utöver tabell. Går Jeppe Pettersson som extraforward i Rögle?? Kikade deras instagram och senaste laguppställningarna är han med som extraforward.
Han har varit utanför laget till och från och inte fått spela alls mycket.
Ibland hackar de där sidorna, så det kan se ut som att han är extra.fw, men egentligen bara extraspelare.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-01-10 12:08:10, redigerad totalt 1 gånger.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

DIFLuWi skrev: 2025-01-10 11:58:59
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-10 11:38:34

Nej, inte riktigt.

Du får det ofta att låta som att vi typ skiter lite i att förstärka och att vi ska plocka in en toppback.

Var finns den här toppbacken som är beredd att spela i DIF i HA och vi kan betala för?
Du jämför ofta med Sissons, som är ligans kanske bästa back. Varför skulle en likvärdig back ligga i vassen och vänta på att Wiken slänger upp ett fett kontrakt?

Så här är det ju mer eller mindre i alla lag, oavsett om det är arbete eller idrott. Man kan liksom inte ha en drös med backup utifall något händer. Vi har Sissons, fanns det en spelare tillgänglig som har samma kvalité och var möjlig att få skulle vi såklart plocka in det.
Men finns det ens?
Jag skriver vad jag tror att vi behöver, det är inte mitt jobb att varken hitta det eller värva.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-01-10 12:48:18, redigerad totalt 1 gånger.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Skulle inte

Roope Laavainen

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... -laavainen

eller

Marcus Karlström

https://www.eliteprospects.com/player/8 ... -karlstrom

kunna gå in i ett 2:a backpar hos oss?

Lillragge kostade väll ca 400K att köpa loss?

Almtuna och Mora har ej superb ekonomi!

Sedan in med Dichow. Är Hävelid bättre, så står han!

1,5 mille täcker detta lätt to m maj!

Andren kan skriva autografer till kidsen!

Har Wikegård något bättre på g? Så är inte jag den som protesterar mot det!
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-01-10 12:19:45, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

Roope Laavainen är väl deras kapten finns inte en chans att Mora skulle sälja honom
Osten östlund

Silly Season 2024/25

fryppe skrev: 2025-01-10 12:18:03 Roope Laavainen är väl deras kapten finns inte en chans att Mora skulle sälja honom
Allt har väll ett pris?
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Osten östlund skrev: 2025-01-10 12:12:49 Skulle inte

Roope Laavainen

eller

Marcus Karlström

Känns lite väl Mellanmjölk. Ragge har ju inte direkt bidragit med något som sticker ut jättemycket.
Vet att jag gillde det jag såg av Roppe när han var i Kristianstad men han har inte levt upp till det i år och Karlström ser jag ingen utvecklingspotential. Vill nog ändå han någon som är ytterliggare ett hack upp talangmässigt eller som har mer utvecklingspotential.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Knickedick skrev: 2025-01-10 12:19:38
Osten östlund skrev: 2025-01-10 12:12:49 Skulle inte

Roope Laavainen

eller

Marcus Karlström

Känns lite väl Mellanmjölk. Ragge har ju inte direkt bidragit med något som sticker ut jättemycket.
Vet att jag gillde det jag såg av Roppe när han var i Kristianstad men han har inte levt upp till det i år och Karlström ser jag ingen utvecklingspotential. Vill nog ändå han någon som är ytterliggare ett hack upp talangmässigt eller som har mer utvecklingspotential.
Du får studera Roope ikväll!

Sedan är det väll skitsamma i utveckling just nu. Är ett mål, är att ha ett så starkt lag som möjligt. Senast i slutspelet!
Låst