Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Tambellini lär väl få lunka på oavsett om vi tar in Goooter eller inte. Så för mig kan det vara.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Och alla andra lag har råd med värvningar....
Utom Rögle och vi....
Örebro får in spets nu och kommer att speeda om oss som det ser ut.
Leksand har fått Ritola som vi alla hoppas ska hålla sig anonym.
Ja ja. Med målbilden att klara nytt kontrakt så kan det ju kvitta. Leksand får inte börja vinna.
Ta inte in Guter med sådant kontrakt. HUR lyckades han förhandla fram det?
Utom Rögle och vi....
Ja ja. Med målbilden att klara nytt kontrakt så kan det ju kvitta. Leksand får inte börja vinna.
Guter är mer en tredje kedjespelare och DIF behöver nog minst en bra första kedjespelare. Som både producerar och tillför ledarroll som Thoresen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Den stora frågan är nog varför Guter ens skulle vilja spela i Djurgården? Jag tror nog vi brände våra broar när han vart förpassad till Dalabajen..
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi har ju värvat Hultström och Högström.EspenK skrev:Och alla andra lag har råd med värvningar....
Utom Rögle och vi....
Avskaffa tre mot tre.
Det finns inget lag som vill ha honom.sensei skrev:Tambellini lär väl få lunka på oavsett om vi tar in Goooter eller inte. Så för mig kan det vara.
Vi är väl ett av lagen som värvat mest under säsong. Två spetsvärvningar.EspenK skrev:Och alla andra lag har råd med värvningar....
Utom Rögle och vi....
Tror du seriöst fortfarande på kval? Leksand ska ta 15 poäng på 11 matcher på oss. Det kommer inte hända.
Att Guter lyckades förhandla fram ett sådant kontrakt var väl för han gjorde sån succé ifjol och var väl enda sättet för Karlskrona att få behålla honom.
Eller Lyxfällan. Nu är de igång och tigger pengar igen.EspenK skrev:Och alla andra lag har råd med värvningar....
Utom Rögle och vi....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag kan inte annat än må illa när jag ser det. Ok att dom vill värva för att klara sig kvar men dom har fan inte koll på sin ekonomi.Praetori skrev:Eller Lyxfällan. Nu är de igång och tigger pengar igen.EspenK skrev:Och alla andra lag har råd med värvningar....
Utom Rögle och vi....
Nu har dom meddelat banken att dom inte tänker amortera (alls?) på hallen och att deras tidigare mål om +5 MSEK inte längre gäller för nu ska dom värva för att hålla sig kvar.
Ekonomi och Leksand kommer alltid bara vara nödlösningar, jag tycker faktiskt inte dom har i elithockeyn att göra då dom trots ett bra publikstöd inte kan få sin "affär" att funka.
Vi har också haft våra problem men jag upplever det som om att nuvarande styrelse haft rätt tänk när det gäller ekonomin och det är inte tiggeri om pengar varje säsong eller tom flera gånger per säsong. Vi har ej heller det regionala stöd som Leksand har.
För att dra ihop det med sillyn, hoppas dom hittar en dyr jävla värvning som floppar totalt.
Guter är för dålig då tar jag hellre in en bra junior. Och Cehlin är nog borta resten av säsongen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
En gång tiggare alltid tiggarecrike skrev:Jag kan inte annat än må illa när jag ser det. Ok att dom vill värva för att klara sig kvar men dom har fan inte koll på sin ekonomi.Praetori skrev:Eller Lyxfällan. Nu är de igång och tigger pengar igen.EspenK skrev:Och alla andra lag har råd med värvningar....
Utom Rögle och vi....
Nu har dom meddelat banken att dom inte tänker amortera (alls?) på hallen och att deras tidigare mål om +5 MSEK inte längre gäller för nu ska dom värva för att hålla sig kvar.
Ekonomi och Leksand kommer alltid bara vara nödlösningar, jag tycker faktiskt inte dom har i elithockeyn att göra då dom trots ett bra publikstöd inte kan få sin "affär" att funka.
Vi har också haft våra problem men jag upplever det som om att nuvarande styrelse haft rätt tänk när det gäller ekonomin och det är inte tiggeri om pengar varje säsong eller tom flera gånger per säsong. Vi har ej heller det regionala stöd som Leksand har.
För att dra ihop det med sillyn, hoppas dom hittar en dyr jävla värvning som floppar totalt.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ikonen till Brynäs. Tråkigt, tycker jag. Då han ändå har potential. Jag är helt säker på han kommer göra dundersuccé. Kanske inte i år men nästa...
Tror inte vi har någon förstärkning på gång. Eller..?
Ikonen borta. Vågar man hoppas på att slippa Tambellini, Reideborn och Håkansson inom kort också då?
Avgå Jocke.
Ikonen kommer säkert att spela snorbra i Brynäs tyvärr.-daniel- skrev:Ikonen till Brynäs. Tråkigt, tycker jag. Då han ändå har potential. Jag är helt säker på han kommer göra dundersuccé. Kanske inte i år men nästa...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Trist, men om han ändå inte ska lira så är det väl lika bra. Hade Hultström och Högström varit med från start så hade ikonen haft typ 10 assist första matcherna. Nu fick aom och Falk dom passningarna istället.
Född till sportchef.