Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Therocket1 skrev:Dock är både Adam och Stefan bättre än de flesta i våran trupp..
Om Adam skulle spela för oss så skulle jag ranka honom som 3:e back. Efter Ossi och Jiri.
Både Adam och Stefan är dock otroliga humörsspelare, ungefär som Dragan. När de väl vill, och är på spelhumör är de bra, men annars är de relativt mediokra.

Jag minns när Stefan blev bänkad i slutspelet, och visade upp en otroligt dålig attityd. Sådana humörsspelare kan man gott klara sig utan.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Men sluta nu. Adam Andersson. Han är ju verkligen helt värdelös. Killen kan ju knappt åka skridskor. Det ENDA han har är ett bra direktskott. Han skulle tillföra en hel del i PP men inte platsa i övrigt. Och jag tror knappast vi har resurser att ta in en spelare som bara spelar PP.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Adam besitter det våra backar inte besitter just nu, han har bra uppspel, bra passningar, vågar hantera pucken, inte som vissa av våra backar som hanterar pucken som om det vore en handgranat, han har dessutom ett farligt skott från blå, som vi saknar i dag men som vi får den 21a. Men en spelare på blå med ett bra skott räcker inte.
Bild
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Therocket1 skrev:Inte som vissa av våra backar som hanterar pucken som om det vore en handgranat.
Sluta sno citat (:
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Adam är bra men står det mellan Tjärnqvist och Adam så är det ju inte svårt att välja.
Men behövs väl inte fler backar nu va? Hellre en bra forward.

Konstigt att Printz blandar och ger så jävligt i sina matcher från kanon passar och ganska bra tacklingar till jordens indianare så man skiter på sig!? Konstigt tycker jag han skulle vara grym om han lugna ner sig med dom där tok passningarna
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Stocky skrev:Adam är bra men står det mellan Tjärnqvist och Adam så är det ju inte svårt att välja.
Men behövs väl inte fler backar nu va? Hellre en bra forward.

Konstigt att Printz blandar och ger så jävligt i sina matcher från kanon passar och ganska bra tacklingar till jordens indianare så man skiter på sig!? Konstigt tycker jag han skulle vara grym om han lugna ner sig med dom där tok passningarna
Jag tror att Printz bara måste växa in i Elitserien. Då kommer han vara grym. Men de flesta måste höja sin lägsta-nivå för just nu duger det inte.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Printz är en bättre spelare än till exempel Fernholm, villket han kommer bevisa under säsongen. Man måste ge honom lite tid att komma in laget och tempot bara.

Sedan kommer det smälla rejält. Printz backar aldrig undan, och är en jobbig jävel att stångas mot framför mål.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Remy Lebeau skrev:Printz är en bättre spelare än till exempel Fernholm, villket han kommer bevisa under säsongen. Man måste ge honom lite tid att komma in laget och tempot bara.

Sedan kommer det smälla rejält. Printz backar aldrig undan, och är en jobbig jävel att stångas mot framför mål.

Ja Fernholm kändes som ett SM guld när han gick till LHC!
Förstår inte vad folk ser i honom, han kan glömma landslaget nu när han spelar i LHC
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Stocky skrev:
Remy Lebeau skrev:Printz är en bättre spelare än till exempel Fernholm, villket han kommer bevisa under säsongen. Man måste ge honom lite tid att komma in laget och tempot bara.

Ja Fernholm kändes som ett SM guld när han gick till LHC!
Förstår inte vad folk ser i honom, han kan glömma landslaget nu när han spelar i LHC
Jag förstår inte heller vad folk såg hos fröken Fernholm. Stor back som spelar så jäkla mesigt är helt ofattbart. Han har ju inte ens något vidare spelsinne. Nej, skönt att bli av med honom och få in Printz i stället. Han kan i alla fall tackla upp moståndare i sargen som våta små fläckar.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Igentligen har vi vårt B-lag som backuppsättning just nu tänk när Jiri, Ossi och R.Petterson kommer tillbaka så är halva backuppsättningen ersatt till betydligt bättre spelare. Och med det lugnet dom kommer ge samt bättre uppspel så kommer vi med lätthet klättra i tabellen!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Nej, Adam är inte bra. Förstå inte vad ni ser i honom. Killen har ett väldigt bra skott. Det är precis allt. Defensivt är han en katastrof. Har ni sett honom åka skridskor. Killen kan ju knappt åka.

Var glad den dagen vi blev av med sopan.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Finns några bland våra backar som knappt kan åka, så jag ser inte problemet..
Bild
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Så på grund av att vi redan har några dåliga backar vill du ha ytterligare en. Smart resonerat.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Nej, för tillskillnad från våra övriga backar så kan Adam Andersson tillföra något som vi inte har, och inte kommer ha efter den 21a heller. Är ju iofs. rätt onödigt att vi diskuterar då han inte ens är aktuell och inte kommer bli aktuell heller.
Bild
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Therocket1 skrev:Nej, för tillskillnad från våra övriga backar så kan Adam Andersson tillföra något som vi inte har, och inte kommer ha efter den 21a heller. Är ju iofs. rätt onödigt att vi diskuterar då han inte ens är aktuell och inte kommer bli aktuell heller.
Andersson är en spelare man skall hålla sig borta från både av "sociala skäl" och rent idrottsliga. Killen tål inte motgångar och är penningkåtare än få andra spelare jag skådat. Dessutom tillhör han kategorin av spelare som har 0 i klubbkänsla.

När det kommer till det rent hockeymässiga köper jag att han har ett bra skott i PP, men i övrigt är han rätt kass. Killen är vek och hans passningar håller ingen högre kavlité. Undrar hur många indianare den killen stod för när hans passning från blå i PP gick till fel adress. Killen spelar alltså med för tok för små mariginaler i min bok. Dessutom var inte hans starka sida att spela i eget försvarsområde och jag vill inte ha flera backar som inte känns någorlunda säkra bakåt.

Jag tycker då rakt inte det är värt pengarna att värva in en spelare som bara skall spela PP. dessutom tror jag inte han blir direkt billig heller. Skall man öppna dörrarna för en back till är Tjärna bra mycket bättre val både offensivt och defensivt.

Min högst personliga gissning är att Adam hamnar i MIF där finns det pengar och jag kan tänka mig att de är sugna på en back som kan ge dem lite spetskompetens i PP. Allsvenskan skulle nog dessutom vara en liga mer anpassad för Anderssons kvaliteer i övrigt.
Skriv svar