Therocket1 skrev:Nej, för tillskillnad från våra övriga backar så kan Adam Andersson tillföra något som vi inte har, och inte kommer ha efter den 21a heller. Är ju iofs. rätt onödigt att vi diskuterar då han inte ens är aktuell och inte kommer bli aktuell heller.
Andersson är en spelare man skall hålla sig borta från både av "sociala skäl" och rent idrottsliga. Killen tål inte motgångar och är penningkåtare än få andra spelare jag skådat. Dessutom tillhör han kategorin av spelare som har 0 i klubbkänsla.
När det kommer till det rent hockeymässiga köper jag att han har ett bra skott i PP, men i övrigt är han rätt kass. Killen är vek och hans passningar håller ingen högre kavlité. Undrar hur många indianare den killen stod för när hans passning från blå i PP gick till fel adress. Killen spelar alltså med för tok för små mariginaler i min bok. Dessutom var inte hans starka sida att spela i eget försvarsområde och jag vill inte ha flera backar som inte känns någorlunda säkra bakåt.
Jag tycker då rakt inte det är värt pengarna att värva in en spelare som bara skall spela PP. dessutom tror jag inte han blir direkt billig heller. Skall man öppna dörrarna för en back till är Tjärna bra mycket bättre val både offensivt och defensivt.
Min högst personliga gissning är att Adam hamnar i MIF där finns det pengar och jag kan tänka mig att de är sugna på en back som kan ge dem lite spetskompetens i PP. Allsvenskan skulle nog dessutom vara en liga mer anpassad för Anderssons kvaliteer i övrigt.