Henke Eriksson håller inte för shl wtf...Sjöwall skrev:Henrik Eriksson och Mikael Ahlén är de två sämsta spelarna i vår trupp och håller inte för SHL. Så enkelt är det, hade du vetat någonting om hockey hade du förstått det.Manijock skrev:Sjöwall är ironisk allt som oftast. Det sista stycket bör läggas i den högen. Om jag har fel så bör Sjöwall läggas in på närmaste hispa som finns tillgängligdiftobbe89 skrev:Du har nog fan den mest obegripliga hockeysynen av alla här inne, klanka alltid ner på spelare som sliter hårdast under matcherna och som ofta brukar vara ganska uppskattade bland fansen, tänker främst på Henrik Eriksson och Mikael Ahlén.Sjöwall skrev:Mycket konstig förlängning faktiskt
Nu förlänger vi med en ung och lovande spelare med ganska stor potential som man tror bara kommer bli bättre och bättre (så även jag) då gnäller du också.
Nått annat ''udda'' du sagt är att du hellre väljer Lofquist före Fernholm, ''jag vill hellre spela i offensiv zon''.
Blir fan inte klok på dig.
Nicklas Heinerö kan säkert bli jättebra men han har inte bevisat någonting i HockeyAllsvenskan och spelat 1 match i SHL, därför är det en konstig förlängning.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Det tragiska är att det inte är någon ironi, men alla tycker vi olika. HEHEManijock skrev:Sjöwall är ironisk allt som oftast. Det sista stycket bör läggas i den högen. Om jag har fel så bör Sjöwall läggas in på närmaste hispa som finns tillgängligdiftobbe89 skrev:Du har nog fan den mest obegripliga hockeysynen av alla här inne, klanka alltid ner på spelare som sliter hårdast under matcherna och som ofta brukar vara ganska uppskattade bland fansen, tänker främst på Henrik Eriksson och Mikael Ahlén.Sjöwall skrev:Mycket konstig förlängning faktiskt
Nu förlänger vi med en ung och lovande spelare med ganska stor potential som man tror bara kommer bli bättre och bättre (så även jag) då gnäller du också.
Nått annat ''udda'' du sagt är att du hellre väljer Lofquist före Fernholm, ''jag vill hellre spela i offensiv zon''.
Spela fult
Vi har väl olika syn på hur hockey ska spelas, ni tycker säkert det är jättebra att dumpa puck och jaga i varenda byte.diftobbe89 skrev:Det tragiska är att det inte är någon ironi, men alla tycker vi olika. HEHEManijock skrev:Sjöwall är ironisk allt som oftast. Det sista stycket bör läggas i den högen. Om jag har fel så bör Sjöwall läggas in på närmaste hispa som finns tillgängligdiftobbe89 skrev:Du har nog fan den mest obegripliga hockeysynen av alla här inne, klanka alltid ner på spelare som sliter hårdast under matcherna och som ofta brukar vara ganska uppskattade bland fansen, tänker främst på Henrik Eriksson och Mikael Ahlén.Sjöwall skrev:Mycket konstig förlängning faktiskt
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tycker också förlängningen med Heinerö känns pre-mature. Det känns inte ens säkert att han blir en producerande spelare på allsvensk nivå, så får han ett SHL-kontrakt till 2017? Han har dessutom visat sig vara skadebenägen. Tycker inte vi undviker någon som helst risk genom att hetsa fram det här. Snarare tar en större risk än vi möjligtvis har att vinna på det. Han kommer ju knappast spruta in 20 mål och skapa ett budkrig kring sig själv. Sörensen känns mycket mer akut att förlänga med.
Edit: Än mer så när Heinerö sitter på läktaren idag igen.
Edit: Än mer så när Heinerö sitter på läktaren idag igen.
Expert.
.. Och ändå säger du att man inte har koll på hockey om man tycker att de är bra spelare?Sjöwall skrev:Vi har väl olika syn på hur hockey ska spelas, ni tycker säkert det är jättebra att dumpa puck och jaga i varenda byte.diftobbe89 skrev:Det tragiska är att det inte är någon ironi, men alla tycker vi olika. HEHEManijock skrev:Sjöwall är ironisk allt som oftast. Det sista stycket bör läggas i den högen. Om jag har fel så bör Sjöwall läggas in på närmaste hispa som finns tillgängligdiftobbe89 skrev:Du har nog fan den mest obegripliga hockeysynen av alla här inne, klanka alltid ner på spelare som sliter hårdast under matcherna och som ofta brukar vara ganska uppskattade bland fansen, tänker främst på Henrik Eriksson och Mikael Ahlén.Sjöwall skrev:Mycket konstig förlängning faktiskt

Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Stort fail, påstå att Ahlén & Hank inte håller i SHL? Det kan väl inte ha undgått någon att de båda körde över Växjö i början av matchen. Deras brunkarstil funkar garanterat i SHL, bra 4:e line.
- Jim Morrison
Om vi skulle ha ett lag med bara spelare som "bevisat någonting på den här nivån" skulle det bli jävligt dyrt. För dyrt för Djurgården. Ett lag som Växjö, huvudsponsor sin egen kommun, kan klara av det. Men inte vi. Och speciellt inte dom här första åren.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Så har jag inte sagt att det ska vara. Sörensen har ju inte bevisat något i SHL heller. Men han förlänger jag gärna med pronto.Jim Morrison skrev:Om vi skulle ha ett lag med bara spelare som "bevisat någonting på den här nivån" skulle det bli jävligt dyrt. För dyrt för Djurgården. Ett lag som Växjö, huvudsponsor sin egen kommun, kan klara av det. Men inte vi. Och speciellt inte dom här första åren.
Expert.
- Jim Morrison
Jo, men huvudargumentet mot Heinerö verkar ju vara att han "inte har bevisat något". Även fast han enligt mig verkligen gjort det sett till förutsättningarna och speltid. Tror han har många ögon på sig och om vi skulle vänta tills han blir en producerande spelare i SHL så skulle priset öka väldigt. Tycker detta är en sund lösning. Förmodligen väldigt billig, och ännu mer värd kostnaden 2017 om han fortsätter utvecklas.SirDIFalot skrev:Så har jag inte sagt att det ska vara. Sörensen har ju inte bevisat något i SHL heller. Men han förlänger jag gärna med pronto.Jim Morrison skrev:Om vi skulle ha ett lag med bara spelare som "bevisat någonting på den här nivån" skulle det bli jävligt dyrt. För dyrt för Djurgården. Ett lag som Växjö, huvudsponsor sin egen kommun, kan klara av det. Men inte vi. Och speciellt inte dom här första åren.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
I dagsläget är han en spelare som har 9 poäng i AS som bästa merit. Det finns ändå bra många mellanzoner innan man är en producerande spelare i SHL (som jag inte krävt att han ska vara för att få förlängt).Jim Morrison skrev:Jo, men huvudargumentet mot Heinerö verkar ju vara att han "inte har bevisat något". Även fast han enligt mig verkligen gjort det sett till förutsättningarna och speltid. Tror han har många ögon på sig och om vi skulle vänta tills han blir en producerande spelare i SHL så skulle priset öka väldigt. Tycker detta är en sund lösning. Förmodligen väldigt billig, och ännu mer värd kostnaden 2017 om han fortsätter utvecklas.SirDIFalot skrev:Så har jag inte sagt att det ska vara. Sörensen har ju inte bevisat något i SHL heller. Men han förlänger jag gärna med pronto.Jim Morrison skrev:Om vi skulle ha ett lag med bara spelare som "bevisat någonting på den här nivån" skulle det bli jävligt dyrt. För dyrt för Djurgården. Ett lag som Växjö, huvudsponsor sin egen kommun, kan klara av det. Men inte vi. Och speciellt inte dom här första åren.
Expert.
En klass center skulle sitta riktigt jävla fint....
- Jim Morrison
Vilket är bra, sett till förutsättningar och speltid. Sedan kan man väl inte blunda för hans potential om man sett han spela en hel säsong och inte enbart stirra sig blind på poängskörden för en väldigt ung spelare.SirDIFalot skrev:I dagsläget är han en spelare som har 9 poäng i AS som bästa merit. Det finns ändå bra många mellanzoner innan man är en producerande spelare i SHL (som jag inte krävt att han ska vara för att få förlängt).Jim Morrison skrev:Jo, men huvudargumentet mot Heinerö verkar ju vara att han "inte har bevisat något". Även fast han enligt mig verkligen gjort det sett till förutsättningarna och speltid. Tror han har många ögon på sig och om vi skulle vänta tills han blir en producerande spelare i SHL så skulle priset öka väldigt. Tycker detta är en sund lösning. Förmodligen väldigt billig, och ännu mer värd kostnaden 2017 om han fortsätter utvecklas.SirDIFalot skrev:Så har jag inte sagt att det ska vara. Sörensen har ju inte bevisat något i SHL heller. Men han förlänger jag gärna med pronto.Jim Morrison skrev:Om vi skulle ha ett lag med bara spelare som "bevisat någonting på den här nivån" skulle det bli jävligt dyrt. För dyrt för Djurgården. Ett lag som Växjö, huvudsponsor sin egen kommun, kan klara av det. Men inte vi. Och speciellt inte dom här första åren.
- SirDIFalot
Nej, självklart. Han är ung och har visat lite intressant egenskaper. Nu har han ett år kvar på kontraktet och vi hade möjlighet att testa honom på den här nivån. Perfekt situation egentligen.Jim Morrison skrev:Vilket är bra, sett till förutsättningar och speltid. Sedan kan man väl inte blunda för hans potential om man sett han spela en hel säsong och inte enbart stirra sig blind på poängskörden för en väldigt ung spelare.SirDIFalot skrev:I dagsläget är han en spelare som har 9 poäng i AS som bästa merit. Det finns ändå bra många mellanzoner innan man är en producerande spelare i SHL (som jag inte krävt att han ska vara för att få förlängt).Jim Morrison skrev:Jo, men huvudargumentet mot Heinerö verkar ju vara att han "inte har bevisat något". Även fast han enligt mig verkligen gjort det sett till förutsättningarna och speltid. Tror han har många ögon på sig och om vi skulle vänta tills han blir en producerande spelare i SHL så skulle priset öka väldigt. Tycker detta är en sund lösning. Förmodligen väldigt billig, och ännu mer värd kostnaden 2017 om han fortsätter utvecklas.SirDIFalot skrev:Så har jag inte sagt att det ska vara. Sörensen har ju inte bevisat något i SHL heller. Men han förlänger jag gärna med pronto.Jim Morrison skrev:Om vi skulle ha ett lag med bara spelare som "bevisat någonting på den här nivån" skulle det bli jävligt dyrt. För dyrt för Djurgården. Ett lag som Växjö, huvudsponsor sin egen kommun, kan klara av det. Men inte vi. Och speciellt inte dom här första åren.
Det är väl ingen big deal egentligen, tycker bara det var lite udda agerat. Finns liksom inget större syfte med det. Och köper inte ovanstående argument om att "han kan bli mycket dyrare om han slår igenom". Då ska han förstås ha ett förbättrat kontrakt och upp på den lönen i alla fall.
Expert.
- Jim Morrison
Tja, om man ska tänka snällt. Men typ som att en spelare som slår igenom under ett Entry Level Contract i NHL kan Heinerö få chansen att slå igenom hos oss. Inte den bästa jämförelsen, men smart agerat och garderat av ett Djurgården som försöker spara in på varenda krona för att vara mer konkurrenskraftiga nästa säsong. Vi har en Sörensen att lägga saftiga pengar på, bland annat.SirDIFalot skrev: Nej, självklart. Han är ung och har visat lite intressant egenskaper. Nu har han ett år kvar på kontraktet och vi hade möjlighet att testa honom på den här nivån. Perfekt situation egentligen.
Det är väl ingen big deal egentligen, tycker bara det var lite udda agerat. Finns liksom inget större syfte med det. Och köper inte ovanstående argument om att "han kan bli mycket dyrare om han slår igenom". Då ska han förstås ha ett förbättrat kontrakt och upp på den lönen i alla fall.
- SirDIFalot
Men är vi verkligen SÅ säkra på att Heinerö tar en tröja i SHL?Jim Morrison skrev:Tja, om man ska tänka snällt. Men typ som att en spelare som slår igenom under ett Entry Level Contract i NHL kan Heinerö få chansen att slå igenom hos oss. Inte den bästa jämförelsen, men smart agerat och garderat av ett Djurgården som försöker spara in på varenda krona för att vara mer konkurrenskraftiga nästa säsong. Vi har en Sörensen att lägga saftiga pengar på, bland annat.SirDIFalot skrev: Nej, självklart. Han är ung och har visat lite intressant egenskaper. Nu har han ett år kvar på kontraktet och vi hade möjlighet att testa honom på den här nivån. Perfekt situation egentligen.
Expert.