Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Daniel Brodin gjorde återigen en kanonmatch igår. Vi kanske borde plocka tillbaka honom nästa säsong om förutsättningarna finns där?
Hm... vad är han i för en roll i Brynäs? Tredjekedja? Känns som om han är en forward som kommer ligga på 15-20 poäng per säsong som bäst. Kriga på bra och slita hårt. Om han inte har utvecklats till en riktig, riktig pådrivare känns det som om vi har en hel drös med spelare i hans kategori. Eller tänker jag fel här?pulverapa skrev:Daniel Brodin gjorde återigen en kanonmatch igår. Vi kanske borde plocka tillbaka honom nästa säsong om förutsättningarna finns där?
Byter gärna honom mot AhlénMattebo skrev:Hm... vad är han i för en roll i Brynäs? Tredjekedja? Känns som om han är en forward som kommer ligga på 15-20 poäng per säsong som bäst. Kriga på bra och slita hårt. Om han inte har utvecklats till en riktig, riktig pådrivare känns det som om vi har en hel drös med spelare i hans kategori. Eller tänker jag fel här?pulverapa skrev:Daniel Brodin gjorde återigen en kanonmatch igår. Vi kanske borde plocka tillbaka honom nästa säsong om förutsättningarna finns där?
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Hur vore det om du slutade gnälla och började gå på matcherna istället?Sjöwall skrev:Byter gärna honom mot AhlénMattebo skrev:Hm... vad är han i för en roll i Brynäs? Tredjekedja? Känns som om han är en forward som kommer ligga på 15-20 poäng per säsong som bäst. Kriga på bra och slita hårt. Om han inte har utvecklats till en riktig, riktig pådrivare känns det som om vi har en hel drös med spelare i hans kategori. Eller tänker jag fel här?pulverapa skrev:Daniel Brodin gjorde återigen en kanonmatch igår. Vi kanske borde plocka tillbaka honom nästa säsong om förutsättningarna finns där?

Ge fan i att röra en äkta järnkamin, Micke Ahlén!Sjöwall skrev:Byter gärna honom mot AhlénMattebo skrev:Hm... vad är han i för en roll i Brynäs? Tredjekedja? Känns som om han är en forward som kommer ligga på 15-20 poäng per säsong som bäst. Kriga på bra och slita hårt. Om han inte har utvecklats till en riktig, riktig pådrivare känns det som om vi har en hel drös med spelare i hans kategori. Eller tänker jag fel här?pulverapa skrev:Daniel Brodin gjorde återigen en kanonmatch igår. Vi kanske borde plocka tillbaka honom nästa säsong om förutsättningarna finns där?
Gillar dock starkt #34, han får plats ändå utan att sparka #52!
- Jim Morrison
Två nya år på Heinerö. Grymt!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mycket bra. Hoppas att han får vara skadefri en längre period nu.Jim Morrison skrev:Två nya år på Heinerö. Grymt!
Född till sportchef.
Mycket konstig förlängning faktiskt
Varför det? Förhållandevis ung. Tagit stora kliv senaste halvåret, fortfarande utvecklingsbar, billig, kommer inte bli "för bra" så han sticker. Perfekt tredjekedjespelare.Sjöwall skrev:Mycket konstig förlängning faktiskt
-
Tycker gott man kunde avvaktat till vi sett om han håller i SHL. Känns ju långt ifrån säkert. Kan lika gärna sitta på läktaren i november.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Konstigt resonemang. Han är fortfarande ung & utvecklingsbar och besitter en stor potential. Hade man inte skrivit kontrakt nu så kanske han hade varit hett eftertraktad i ett senare skede och prislappen hade gått upp. Helt rätt att satsa på Heinerö enligt mig när man ändå så tydligt sett att potentialen faktiskt finns där.jensa öhling skrev:Tycker gott man kunde avvaktat till vi sett om han håller i SHL. Känns ju långt ifrån säkert. Kan lika gärna sitta på läktaren i november.
- Lee Harvey Oswald
En 3:e period.... med efterföljande OT?android skrev:Mycket bra. Hoppas att han får vara skadefri en längre period nu.Jim Morrison skrev:Två nya år på Heinerö. Grymt!
Ser hellre att han spelar flera perioder i rad

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du har nog fan den mest obegripliga hockeysynen av alla här inne, klanka alltid ner på spelare som sliter hårdast under matcherna och som ofta brukar vara ganska uppskattade bland fansen, tänker främst på Henrik Eriksson och Mikael Ahlén.Sjöwall skrev:Mycket konstig förlängning faktiskt
Nu förlänger vi med en ung och lovande spelare med ganska stor potential som man tror bara kommer bli bättre och bättre (så även jag) då gnäller du också.
Nått annat ''udda'' du sagt är att du hellre väljer Lofquist före Fernholm, ''jag vill hellre spela i offensiv zon''.
Blir fan inte klok på dig.

Spela fult
Sjöwall är ironisk allt som oftast. Det sista stycket bör läggas i den högen. Om jag har fel så bör Sjöwall läggas in på närmaste hispa som finns tillgängligdiftobbe89 skrev:Du har nog fan den mest obegripliga hockeysynen av alla här inne, klanka alltid ner på spelare som sliter hårdast under matcherna och som ofta brukar vara ganska uppskattade bland fansen, tänker främst på Henrik Eriksson och Mikael Ahlén.Sjöwall skrev:Mycket konstig förlängning faktiskt
Nu förlänger vi med en ung och lovande spelare med ganska stor potential som man tror bara kommer bli bättre och bättre (så även jag) då gnäller du också.
Nått annat ''udda'' du sagt är att du hellre väljer Lofquist före Fernholm, ''jag vill hellre spela i offensiv zon''.

Henrik Eriksson och Mikael Ahlén är de två sämsta spelarna i vår trupp och håller inte för SHL. Så enkelt är det, hade du vetat någonting om hockey hade du förstått det.Manijock skrev:Sjöwall är ironisk allt som oftast. Det sista stycket bör läggas i den högen. Om jag har fel så bör Sjöwall läggas in på närmaste hispa som finns tillgängligdiftobbe89 skrev:Du har nog fan den mest obegripliga hockeysynen av alla här inne, klanka alltid ner på spelare som sliter hårdast under matcherna och som ofta brukar vara ganska uppskattade bland fansen, tänker främst på Henrik Eriksson och Mikael Ahlén.Sjöwall skrev:Mycket konstig förlängning faktiskt
Nicklas Heinerö kan säkert bli jättebra men han har inte bevisat någonting i HockeyAllsvenskan och spelat 1 match i SHL, därför är det en konstig förlängning.