Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- jeppe melon
Jag menar inte att Tjärna inte skulle lyfta laget även om han inte är 100%. Som det ser ut nu, om jag har uppfattat allt rätt, så var valmöjligheterna små. Antingen ta Väänänen som man vet hur han kommer spela eller eventuellt få in Tjärnqkvist. Det är ju liksom ingen chansning. I Väänänen vet man var man får. I Tjärnqvist vet man inte det. En halvskadad spelare som kanske vill spela i DIF.Erik I skrev:Jag är ambivalent. Tror Tjärna skulle bli ett rejält lyft även om han inte är 100%, alla vet hans kvalitéer. Han har också sagt upprepade gånger att det bara är DIF som gäller (inte "det blir DIF om de kan hosta upp rejält med kosing") och vill spela för oss om det nu blir ES. Då tycker jag det vore idiotiskt att, om han erbjuder sig, tacka nej med hänvisning till vår nuvarande backbesättning och skicka honom i armarna på LHC. Är Tjärna tillgänglig så ta in honom.Rocker skrev:För övrigt tycker jag att det är helt okej att vi inte får Tjärnqvist. Det sista vi behöver är en back med skadeproblem. Även om han är på bättringsvägen så känns det jäkligt riskabelt, ekonomiskt, att ta in honom i truppen. Nej, jag är grymt nöjd med värvningen av Ossi Väänänen. Har sett honom lira och han är väldigt stabil. Spelar enkelt, fysiskt och ibland grinigt samtidigt som han kan lägga en avgörande pass eller göra en bra dragning. Känns nu ännu bättre att vi snodde honom från LHC nu när dom har större backproblem än dom själva räknat med.
- Ritterwand
Håller med helt. Tror mycket på Engqvist, han kan förmodligen ta Falks roll som tredjecenter redan nu. Det ska bli mycket intressant att se vad som händer nästa år, för att Bäcker sticker är nog redan klart men det kan ju också bli så att Falk lägger av. Där hade ju en Niklas Persson, Mikael Holmqvist eller Yared Hagos suttit fint..jeppe melon skrev:jag ser hellre att spelare som axelsson, oscar eklund, engqvist och dennis persson överbevisar oss och petar ner spelare som otto, frylén osv istället för att de petar ner dom yngre
Ritterwand skrev:Håller med helt. Tror mycket på Engqvist, han kan förmodligen ta Falks roll som tredjecenter redan nu. Det ska bli mycket intressant att se vad som händer nästa år, för att Bäcker sticker är nog redan klart men det kan ju också bli så att Falk lägger av. Där hade ju en Niklas Persson, Mikael Holmqvist eller Yared Hagos suttit fint..jeppe melon skrev:jag ser hellre att spelare som axelsson, oscar eklund, engqvist och dennis persson överbevisar oss och petar ner spelare som otto, frylén osv istället för att de petar ner dom yngre
Holmqvist och Hagos har väl bara 1 års kontrakt va ?
Skrev inte Holmqvist på för 3 år?hardrocker35 skrev:Ritterwand skrev:Håller med helt. Tror mycket på Engqvist, han kan förmodligen ta Falks roll som tredjecenter redan nu. Det ska bli mycket intressant att se vad som händer nästa år, för att Bäcker sticker är nog redan klart men det kan ju också bli så att Falk lägger av. Där hade ju en Niklas Persson, Mikael Holmqvist eller Yared Hagos suttit fint..jeppe melon skrev:jag ser hellre att spelare som axelsson, oscar eklund, engqvist och dennis persson överbevisar oss och petar ner spelare som otto, frylén osv istället för att de petar ner dom yngre
Holmqvist och Hagos har väl bara 1 års kontrakt va ?
- reservjesus
För mig är Hagos inte den spelaren vi kmr behöva. Vi kmr vara i behov av poängplockare, en spelare som kan lyfta en femma själv likt linkan! Men just nu är jag oroad över vår defensiv, Daniel har vart darrig tycker jag men han spelade bättre mot hv och de gör mig glad. En bättre defensiv och slutspels platsen är vår!
Tror/hoppas defensiven kommer förbättras mycket när Marusak och Ossi ansluter, så på det hela taget ser det inte så illa ut faktiskt.reservjesus skrev:För mig är Hagos inte den spelaren vi kmr behöva. Vi kmr vara i behov av poängplockare, en spelare som kan lyfta en femma själv likt linkan! Men just nu är jag oroad över vår defensiv, Daniel har vart darrig tycker jag men han spelade bättre mot hv och de gör mig glad. En bättre defensiv och slutspels platsen är vår!
Jag är inte så orolig för varken målvaktspelet eller för defensiven. När Ossi ansluter och Ronnie är tillbaka kommer vi att täta till ordentligt hemåt. När sidan Jiri, vår ende right-skytt, ansluter kommer vi även få en bättre PP-uppställning. Mer orolig för att Säcken ska ge Thomas Johansson mycket istid, han borde lägga av som han spelar nu.
Det vore intressant att låta Dick spela med Ottosson och Anger samt göra en ren checking-line med Engqvist som defensiv center med Ölvestad på ena sidan och Ask på den andra. Jäklar vad det skulle bli jobbigt att möta dom!
Det vore intressant att låta Dick spela med Ottosson och Anger samt göra en ren checking-line med Engqvist som defensiv center med Ölvestad på ena sidan och Ask på den andra. Jäklar vad det skulle bli jobbigt att möta dom!
Spelar han som mot Hiv igår så kommer han snart att komma i landslaget . Han såg riktigt säker ut hela matchen tycker jag. Kanske att han släppte 3-3 pucken lite enkelt. Men annars så sög han fast de flesta utav puckarna vilket han inte har gjort i dom andra matcherna.Joas skrev:Daniel larsson kommer vara med i landslaget i år tror jag.
Det han visade förra året när han stod lovar gott för i år ge honom bara ett tag på sig att komma över pressen att vara första målvakt i världens finaste lag.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Kedjorna som du har frågat om spelades ju i HV-matchen!Rocker skrev:Jag är inte så orolig för varken målvaktspelet eller för defensiven. När Ossi ansluter och Ronnie är tillbaka kommer vi att täta till ordentligt hemåt. När sidan Jiri, vår ende right-skytt, ansluter kommer vi även få en bättre PP-uppställning. Mer orolig för att Säcken ska ge Thomas Johansson mycket istid, han borde lägga av som han spelar nu.

-