Jag tror inte Säcken kommer att bänka Frylén. Ericsson, Persson och Eklund ligger däremot risigt till. Tycker det är synd att spelare som inte presterar ändå får fortsätta. Lite mer Boork-mentalitet skulle sitta fint.Lee Harvey Oswald skrev:"Smidig-som-ett-kyskåp-Frylén" alla dagar i veckan.Highwind skrev:Han bänkar inte den bästa backen.. Svårt att troRocker skrev:Är lite orolig för hur Säcken kommer att agera när Marusak och Väänänen ansluter och när Ronnie och Eklund kommer tillbaka från skador. Jag har en känsla av att Ericsson kommer tas bort trots att han har varit vår överlägset bästa back i de två inledande matcherna. Har Säcken stake att bänka Thomas Johansson? Han har varit riktigt dålig.
Han bänkar inte Johansson, ledartyp. Däremot lär Dennis Persson och Printz/Frylen att bänkas till förmån för Petterson, Väänänen och Marusak...
Klar Andé Mattsson varning på den värvningen
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
När finnen och Marusak kommer har vi helt plötlsigt ett löverflöd på backsidan. Inte kvalitémässigt, men i kvantitet. De backar vi har nu är ju alla hyfsade, men inte bra. Man hade ju gärna haft några fler toppar i stället.
Sen på forwardssidan är vi i stället kort om folk. Två skador där och vi får rejäla problem direkt.
Sen på forwardssidan är vi i stället kort om folk. Två skador där och vi får rejäla problem direkt.
-
Nu behövde vi ju i och flör sig en back, men frågan är om vi inte behövde en målvakt eller forward ännu mer. Att gå in till en säsong utan riktig förstemålvakt samt med bara 12 forwards känns ju sådär.
Trist också att man då helt kan avskriva Daniel Tjärnqvist. Han hamnar väl i Linköping om det blir Sverige. Men i och med att man värvade Vänäänen måste ju nästan DIF fått beskedet att det var ytterst osannolikt att han vände hem. För även om Vänäänen säkert är bra hade jag hellre tagit Tjärnqvist. Han har en bakgrund i klubben och vet vad allt handlar om. Dessutom är han ju en riktig klassback.
Trist också att man då helt kan avskriva Daniel Tjärnqvist. Han hamnar väl i Linköping om det blir Sverige. Men i och med att man värvade Vänäänen måste ju nästan DIF fått beskedet att det var ytterst osannolikt att han vände hem. För även om Vänäänen säkert är bra hade jag hellre tagit Tjärnqvist. Han har en bakgrund i klubben och vet vad allt handlar om. Dessutom är han ju en riktig klassback.
-
Har en lite fråga.
Walle'n och chelin skulle dom kunna spela ihop i samma kedja?
asså funkar dom bra ihop som spelare eller kräver båda utrymme?
Min tanke var att om det nu inte går bra för dif i tex 10 förrsta macterna
denna sässong att man tar upp dom till en 4 kedja i laget med någn ruttinerad center typ falk eller ask i mitten av dom båda??
Walle'n och chelin skulle dom kunna spela ihop i samma kedja?
asså funkar dom bra ihop som spelare eller kräver båda utrymme?
Min tanke var att om det nu inte går bra för dif i tex 10 förrsta macterna
denna sässong att man tar upp dom till en 4 kedja i laget med någn ruttinerad center typ falk eller ask i mitten av dom båda??
Utan riktig första målvakt? Vad är danne bara på låtsas?jensa öhling skrev:Nu behövde vi ju i och flör sig en back, men frågan är om vi inte behövde en målvakt eller forward ännu mer. Att gå in till en säsong utan riktig förstemålvakt samt med bara 12 forwards känns ju sådär.
han har ju varit given första spade i dif denna säsong! Fattar inte varför alla inte kan låta honom få lite tid! Klart grabben är nervös! första året som 1';a målis!
Det vi behöver är att jiri och ossi kommer snart för vårt försvar spel är ju som en hönsgård stundtals! ni som såg dom 2 inledande matcherna mot modo och fibk vet vad jag menar.
Alltid, Oavsett
printz har väl varit rätt kass matcherna jag har sett....visst han lyckades trixa in ett mål mot modo men det var nog mer tur än skicklighet....han har alldeles för många pass utan adress!:(Highwind skrev:Han bänkar inte den bästa backen.. Svårt att troRocker skrev:Är lite orolig för hur Säcken kommer att agera när Marusak och Väänänen ansluter och när Ronnie och Eklund kommer tillbaka från skador. Jag har en känsla av att Ericsson kommer tas bort trots att han har varit vår överlägset bästa back i de två inledande matcherna. Har Säcken stake att bänka Thomas Johansson? Han har varit riktigt dålig.
Han bänkar inte Johansson, ledartyp. Däremot lär Dennis Persson och Printz/Frylen att bänkas till förmån för Petterson, Väänänen och Marusak...
Ja, han verkar kass... Speciellt den där PASSNINGEN i boxplay då istället för att lägga ut den ur zon med ett slagskott så passade han fbk-spelaren vid blå och några sekunder senare blev det mål...Lee Harvey Oswald skrev:"Smidig-som-ett-kyskåp-Frylén" alla dagar i veckan.Highwind skrev:Han bänkar inte den bästa backen.. Svårt att troRocker skrev:Är lite orolig för hur Säcken kommer att agera när Marusak och Väänänen ansluter och när Ronnie och Eklund kommer tillbaka från skador. Jag har en känsla av att Ericsson kommer tas bort trots att han har varit vår överlägset bästa back i de två inledande matcherna. Har Säcken stake att bänka Thomas Johansson? Han har varit riktigt dålig.
Han var också helt ohotad då han hade pucken.. Han måste ju fan koncentrera sig.. Hoppas han dominerar mot HV annars är han brännd.
Highwind skrev:Ja, han verkar kass... Speciellt den där PASSNINGEN i boxplay då istället för att lägga ut den ur zon med ett slagskott så passade han fbk-spelaren vid blå och några sekunder senare blev det mål...Lee Harvey Oswald skrev:"Smidig-som-ett-kyskåp-Frylén" alla dagar i veckan.Highwind skrev:Han bänkar inte den bästa backen.. Svårt att troRocker skrev:Är lite orolig för hur Säcken kommer att agera när Marusak och Väänänen ansluter och när Ronnie och Eklund kommer tillbaka från skador. Jag har en känsla av att Ericsson kommer tas bort trots att han har varit vår överlägset bästa back i de två inledande matcherna. Har Säcken stake att bänka Thomas Johansson? Han har varit riktigt dålig.
Han var också helt ohotad då han hade pucken.. Han måste ju fan koncentrera sig.. Hoppas han dominerar mot HV annars är han brännd.
Jag hoppas säcken vågar bänka frylen. Han har spelat krångligt och svårt i de 2 första matcherna och passet i boxplay är helt jävla otroligt. En bänkning skulle nog bara vara bra så att han förstår att man inte kan åka runt på isen och vara oskärpt och göra dåliga rensningar.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Då kanske Ericson ska lära upp Frylén hur man spelar enkelt? Ericson har som sagt bättrat sig enormt sen han kom till DIF.Kall-El skrev:Kanske finns en orsak till varför Frylén hade den +- statistik han hade förra säsongen. Killen spelar onödigt svårt och det känns som att han är väldigt nonchalant med puck. Hade ta mig tusan hellre haft Andre Matsson i laget än Frylén. Andre hade i vart fall vett att spela efter sina resurser...

Ericsson var riktigt bra när han spelade i allsvenskan... jag såg många matcher och han var riktigt bra. När han kom till DIF förra säsongen funkade det inte. Min analys är att han ville spela "snyggare" än vad han gjort tidigare. Nu har han insett vad han behöver göra för att få sitt spel att funka. Spela enkelt och rejält! Han är, för mig, den ende backen i truppen som är godkänd i de två inledande matcherna. Sämst är Frylén och Thompa. När Jiri och Ossi ansluter hoppas jag Säcken har stake att bänka de sämsta spelarna, oavsett namn eller ledaregenskaper.Crashmash skrev:Då kanske Ericson ska lära upp Frylén hur man spelar enkelt? Ericson har som sagt bättrat sig enormt sen han kom till DIF.Kall-El skrev:Kanske finns en orsak till varför Frylén hade den +- statistik han hade förra säsongen. Killen spelar onödigt svårt och det känns som att han är väldigt nonchalant med puck. Hade ta mig tusan hellre haft Andre Matsson i laget än Frylén. Andre hade i vart fall vett att spela efter sina resurser...
Exakt vad jag tycker också. Bästa av allt är att han inte säger ett ljud till media om han blir bänkad, som en viss Jonas gjorde.Rocker skrev:Ericsson var riktigt bra när han spelade i allsvenskan... jag såg många matcher och han var riktigt bra. När han kom till DIF förra säsongen funkade det inte. Min analys är att han ville spela "snyggare" än vad han gjort tidigare. Nu har han insett vad han behöver göra för att få sitt spel att funka. Spela enkelt och rejält!
- Remy Lebeau
Helt klart fortsättar han så här, då blir han nog en bra back.Ryckt upp sig riktigt mycket i år. Tyvärr bland de bättre backarna för tillfälletRemy Lebeau skrev:Låter bra det där med Ericson. Hans vilja kan inte en enda person klaga på. Han har kämpat på stenhårt i det tysta utan att klaga.
Vore oerhört roligt om han lyckades i DIF. Han kan nog bli en bra spelare i elitserien på sikt.
Djurgården