Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Crashmash skrev:Chansar på 4 eller något högt nummer.

Angående den däringa finnen det snackades om, Arttu Luttinen verkar inte ha kontrakt och ryktas hem till Finland. Något info om honom?
Vad ska han göra i DIF om han ryktas hem till Finland?
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Rocker skrev:Vad ska han göra i DIF om han ryktas hem till Finland?
Ptja, var en länk på EP bara som var att han ryktades till ett finskt lag och då ligger väl Sverige nära? Väänänen ryktades också till Finland, så får han bara ett bra bud så går han säkert till ett svenskt lag med.

Dock vet jag inte hur det ligger till med hans kontrakt.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Crashmash skrev:
Rocker skrev:Vad ska han göra i DIF om han ryktas hem till Finland?
Ptja, var en länk på EP bara som var att han ryktades till ett finskt lag och då ligger väl Sverige nära? Väänänen ryktades också till Finland, så får han bara ett bra bud så går han säkert till ett svenskt lag med.

Dock vet jag inte hur det ligger till med hans kontrakt.
Men Luttinen kan väl ändå inte räknas som en spetsspelare?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Rocker skrev:Men Luttinen kan väl ändå inte räknas som en spetsspelare?
Jag har inte sett honom, men läst på diverse forum att han var en riktig talang i SM-Liiga, men jag vetifan. Bara tankar :)
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Crashmash skrev:
Rocker skrev:Men Luttinen kan väl ändå inte räknas som en spetsspelare?
Jag har inte sett honom, men läst på diverse forum att han var en riktig talang i SM-Liiga, men jag vetifan. Bara tankar :)
Talanger har vi redan några så det är nog inte det DIF letar efter...
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

Asså är det nån ide att vänta tills slutet av säsongen och dela ut priset för årets poängkung?

Kan dom inte lika gärna ge priset till bremberg direkt =)
Alltid, Oavsett
Grrreat

Inlägg av Grrreat »

Stanowski skrev:Asså är det nån ide att vänta tills slutet av säsongen och dela ut priset för årets poängkung?

Silly Season? Nyförvärv, förluster osv... ?
Användarvisningsbild
dif rules
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

Grrreat skrev:
Stanowski skrev:Asså är det nån ide att vänta tills slutet av säsongen och dela ut priset för årets poängkung?

ojdå! en liten citering där...
elr så bara ignorerar man inlägget och håller med honom då han inte pallade att skapa en ny tråd bara för att säga det, dessutom står det O.S.V. i rubriken. äMen visst är man brybjörn så är man:D inte sant?
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Grrreat

Inlägg av Grrreat »

dif rules skrev:
Grrreat skrev:

elr så bara ignorerar man inlägget och håller med honom då han inte pallade att skapa en ny tråd bara för att säga det, dessutom står det O.S.V. i rubriken. äMen visst är man brybjörn så är man:D inte sant?
http://www.difhockey.se/difforum/viewtopic.php?t=2035

Ett tips från mig då på var man kunnat lägga in ovanstående inlägg.

Jag förstår att många tycker att det är störande med att folk påpekar saker, jag brukar göra det själv. Men det här forumet är faktiskt under all kritik i fråga om ordning och läsbarhet. Och nej jag pratar inte om stavning och så. För mig är det helt okej att inlägg innehåller stavfel osv.. Det är inte störande på något sätt, vi gillar ju alla Djurgårn eller hur? Men det är helt hopplöst att navigera på det här forumet och det slutar till slut med att folk bara skriver i en och samma tråd, nämligen den här. Och JA nu gör jag samma misstag och det här är absolut mitt sista inlägg i den här tråden gällande det här ämnet.
Anledningen till att man skriver ovanstående inlägg i den här tråden är för att man antingen alt 1. "Är lat" eller alt 2. Finner det meningslöst att skriva i några andra trådar då alla ändå bara läser i den här och postar i den samma. Frågar du mig så tror jag på alternativ 2, med andra ord så tror jag INTE att du är lat ;)[/url]
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

Grrreat skrev:
dif rules skrev:
Grrreat skrev:

http://www.difhockey.se/difforum/viewtopic.php?t=2035

Ett tips från mig då på var man kunnat lägga in ovanstående inlägg.

Jag förstår att många tycker att det är störande med att folk påpekar saker, jag brukar göra det själv. Men det här forumet är faktiskt under all kritik i fråga om ordning och läsbarhet. Och nej jag pratar inte om stavning och så. För mig är det helt okej att inlägg innehåller stavfel osv.. Det är inte störande på något sätt, vi gillar ju alla Djurgårn eller hur? Men det är helt hopplöst att navigera på det här forumet och det slutar till slut med att folk bara skriver i en och samma tråd, nämligen den här. Och JA nu gör jag samma misstag och det här är absolut mitt sista inlägg i den här tråden gällande det här ämnet.
Anledningen till att man skriver ovanstående inlägg i den här tråden är för att man antingen alt 1. "Är lat" eller alt 2. Finner det meningslöst att skriva i några andra trådar då alla ändå bara läser i den här och postar i den samma. Frågar du mig så tror jag på alternativ 2, med andra ord så tror jag INTE att du är lat ;)[/url]
Nej lat e ja verkligen ine =) :wink:
Du har rätt i att alla läser denna tråd mest!
Alltid, Oavsett
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Jiri Marusak spelar för HC Vitkovice, såg jag nu, eller är det bara jag som är sent ute?
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Ja han spelar med dem. Men det är väll bara tills han ansluter till våran trupp? Eller jag kan ha fel.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Är lite orolig för hur Säcken kommer att agera när Marusak och Väänänen ansluter och när Ronnie och Eklund kommer tillbaka från skador. Jag har en känsla av att Ericsson kommer tas bort trots att han har varit vår överlägset bästa back i de två inledande matcherna. Har Säcken stake att bänka Thomas Johansson? Han har varit riktigt dålig.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Rocker skrev:Är lite orolig för hur Säcken kommer att agera när Marusak och Väänänen ansluter och när Ronnie och Eklund kommer tillbaka från skador. Jag har en känsla av att Ericsson kommer tas bort trots att han har varit vår överlägset bästa back i de två inledande matcherna. Har Säcken stake att bänka Thomas Johansson? Han har varit riktigt dålig.
Han bänkar inte den bästa backen.. Svårt att tro

Han bänkar inte Johansson, ledartyp. Däremot lär Dennis Persson och Printz/Frylen att bänkas till förmån för Petterson, Väänänen och Marusak...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Highwind skrev:
Rocker skrev:Är lite orolig för hur Säcken kommer att agera när Marusak och Väänänen ansluter och när Ronnie och Eklund kommer tillbaka från skador. Jag har en känsla av att Ericsson kommer tas bort trots att han har varit vår överlägset bästa back i de två inledande matcherna. Har Säcken stake att bänka Thomas Johansson? Han har varit riktigt dålig.
Han bänkar inte den bästa backen.. Svårt att tro

Han bänkar inte Johansson, ledartyp. Däremot lär Dennis Persson och Printz/Frylen att bänkas till förmån för Petterson, Väänänen och Marusak...
"Smidig-som-ett-kyskåp-Frylén" alla dagar i veckan.

Klar Andé Mattsson varning på den värvningen :evil:
Skriv svar