Är väl Högströms åkstil som gör att det ser långsamt ut men, är väl egentligen något extra kg muskler för stabiliteten skull som behövs så kommer det gå riktigt bra i sluändan.captcash skrev:Jag är fortfarande lite chockad/impad hur han lyckas driva upp pucken i offensiv zon.. killen känns tokslö på rören, förflyttar sig som en atlantångare och ändå glider han ibland rakt igenom 3 försvarare och kommer upp i slottet... är det magiska kroppsfinter elr hur fasen gör karln?
Either way, tycker också Högström börjar växa fram till en bra tvåvägs-back, synd bara att han inte har lite mer speed som sagt, men man kan ju inte få allt!
DIF i Media
-
Re: DIF i Media
Kraven blir stora. Vi har här en kille som hade ett riktigt bra slutspel i HA för två säsonger sedan. I övrigt så har han klassats mer eller mindre som en medelmåtta i SHL. Under förra säsongen bevisade han den rollen. Nu ska han vara våran "förstaback". Men starten på den här säsongen känns intressant. Tar betydligt färre risker än exempelvis Hultström. Den senare har dock en betydyligt större talang rent tekniskt offensivt. Vilket ursäktar något. Men Marcus har helt klart överraskat mig och klarat av rollen med bravur. Hittils!
Viaplay har nu löst spanska och italienska ligan också och man får följande godisbitar:
PL
Serie
La Liga
CL
NHL
KHL
Det paketet kostar mig 200 kronor i månaden. Lägger jag på 130 kronor till får jag dessutom Allsvenskan i fotboll.
Priset på cmores sändningar ligger nu på ockernivå enligt mig.
Cmore skall ha 300 kronor i månaden för
Allsvenskan i fotboll
SHL hockey
Superettan i fotboll
Allsvenskan i hockey
Och än värre blir det om någon månad när fotbollen är slut och de vill ha 300 kronor i månaden för bara ishockeyn. En mer vettig prisnivå hade varit 100 kronor i månaden för ishockeyn och ytterligare en 100 i månaden för fotbollen. Alltså 200 de månader då båda sporterna utövas annars bara 100 kronor. Alternativt får kanalen plocka fram mer av värde för att deras prissättning skall anses vara ok.
PL
Serie
La Liga
CL
NHL
KHL
Det paketet kostar mig 200 kronor i månaden. Lägger jag på 130 kronor till får jag dessutom Allsvenskan i fotboll.
Allsvenskan i fotboll
SHL hockey
Superettan i fotboll
Allsvenskan i hockey
Och än värre blir det om någon månad när fotbollen är slut och de vill ha 300 kronor i månaden för bara ishockeyn. En mer vettig prisnivå hade varit 100 kronor i månaden för ishockeyn och ytterligare en 100 i månaden för fotbollen. Alltså 200 de månader då båda sporterna utövas annars bara 100 kronor. Alternativt får kanalen plocka fram mer av värde för att deras prissättning skall anses vara ok.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Gissar att Viasats priser kommer skjuta i höjden nu när dom i princip får monopol på allt.
Allsvenska fotbollen försvinner väl från Viaplay efter dom kvarvarande tre matcherna också.
Allsvenska fotbollen försvinner väl från Viaplay efter dom kvarvarande tre matcherna också.
Expert.
- Jim Morrison
Av dig kanske.Manijock skrev:Kraven blir stora. Vi har här en kille som hade ett riktigt bra slutspel i HA för två säsonger sedan. I övrigt så har han klassats mer eller mindre som en medelmåtta i SHL. Under förra säsongen bevisade han den rollen. Nu ska han vara våran "förstaback". Men starten på den här säsongen känns intressant. Tar betydligt färre risker än exempelvis Hultström. Den senare har dock en betydyligt större talang rent tekniskt offensivt. Vilket ursäktar något. Men Marcus har helt klart överraskat mig och klarat av rollen med bravur. Hittils!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
De hade en OK prisnivå förra säsongen men verkar tro att vi vill se HA och SHL och då ska kalaset kosta 300kr/månaden. Eller 99kr per match. Nja. Det blir inget med den saken. De har OK kommentatorer (oftast) men studio-personalen retar mig något jävligt. Drygt och kallt. De saknar allt det som Jihde och de på Viasat hade och som gör det roligt att betala för att se och höra.Kall-El skrev:Viaplay har nu löst spanska och italienska ligan också och man får följande godisbitar:
PL
Serie
La Liga
CL
NHL
KHL
Allsvenskan i fotboll
SHL hockey
Superettan i fotboll
Allsvenskan i hockey
Nej, det paketet köper jag inte. Nöjer mig med NHL/KHL etc från Viasat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Hur får du Viaplay för 200? Kostar 299 för mig.Kall-El skrev: Det paketet kostar mig 200 kronor i månaden. Lägger jag på 130 kronor till får jag dessutom Allsvenskan i fotboll.
Avgå Jocke.
Beroende på när man täckande avtalet så kan priset variera. Misstänker att det även i framtiden kommer vara så även om prishöjning sker.B.I.B.A skrev:Hur får du Viaplay för 200? Kostar 299 för mig.Kall-El skrev: Det paketet kostar mig 200 kronor i månaden. Lägger jag på 130 kronor till får jag dessutom Allsvenskan i fotboll.
It's easier to be an asshole to words than to people
-
Allsvenskan i fotboll försvinner från Viasat efter säsongen.
Inhemsk idrott måste produceras. Det kostar väldigt mycket pengar.
Inhemsk idrott måste produceras. Det kostar väldigt mycket pengar.
Jo men mitt pris har höjts flera gånger under tiden jag haft viaplay? Fått ett mail "Från och med nästa månad kostar tjänsten 279 istället för 249..."Rojk skrev:Beroende på när man täckande avtalet så kan priset variera. Misstänker att det även i framtiden kommer vara så även om prishöjning sker.B.I.B.A skrev:Hur får du Viaplay för 200? Kostar 299 för mig.Kall-El skrev: Det paketet kostar mig 200 kronor i månaden. Lägger jag på 130 kronor till får jag dessutom Allsvenskan i fotboll.
Avgå Jocke.
Skumt. Jag betalar också fortfarande bara 199kr. Dock läste jag på någonstans att detta gäller fram till årsskiftet nu med allt det nya dom lagt till i utbudet. Sedan höjs det för alla. Ingen aning på källan med den infon dockB.I.B.A skrev:Jo men mitt pris har höjts flera gånger under tiden jag haft viaplay? Fått ett mail "Från och med nästa månad kostar tjänsten 279 istället för 249..."Rojk skrev:Beroende på när man täckande avtalet så kan priset variera. Misstänker att det även i framtiden kommer vara så även om prishöjning sker.B.I.B.A skrev:Hur får du Viaplay för 200? Kostar 299 för mig.Kall-El skrev: Det paketet kostar mig 200 kronor i månaden. Lägger jag på 130 kronor till får jag dessutom Allsvenskan i fotboll.

DIF i Media
299 kr för att se samtliga Djurgårdens hockeymatcher är lätt värt tycker jag. Speciellt då jag bor i Norrland och inte har möjlighet att se så många matcher på plats.
Utifrån det tycker jag diskussionen blir lite haltande, det är värt för en del och en del tycker det inte är värt det.
Det går nog aldrig riktigt att komma överens om det är värt det eller inte.
Om jag dessutom får gissa är det dyrare med egna produktioner är att köpa in, vilket borde innebära att svensk sport blir dyrare.
Utifrån det tycker jag diskussionen blir lite haltande, det är värt för en del och en del tycker det inte är värt det.
Om jag dessutom får gissa är det dyrare med egna produktioner är att köpa in, vilket borde innebära att svensk sport blir dyrare.
Using Tapatalk
B.I.B.A skrev:Hur får du Viaplay för 200? Kostar 299 för mig.Kall-El skrev: Det paketet kostar mig 200 kronor i månaden. Lägger jag på 130 kronor till får jag dessutom Allsvenskan i fotboll.
Jag signade upp mig för många år sedan med löftet att priset för mig aldrig skulle höjas.
Jag hade dock betalat 300 kronor i månaden också utan att gnälla med tanke på vad Viaplay kan erbjuda.
Ganska många matcher skickar ju viaplay folk till utländska matcher så det kan väl knappast vara direkt billigt det heller. Om det nu är så dyrt att producera svenska matcher så låt oss då få ett paket där jag bara köper in mitt lags matcher. Jag ser ingen anledning att betala ett öre för kostnaderna att producera Superettan eller Allsvenskan i hockey.sparwen skrev:299 kr för att se samtliga Djurgårdens hockeymatcher är lätt värt tycker jag. Speciellt då jag bor i Norrland och inte har möjlighet att se så många matcher på plats.
Jag har stilla accepterat det skyhöga priset genom att det stärker svensk hockey gentemot Schweiz & co (kändes värre förra året då vi inte fick vår beskärda del av kakan dock). Det ultimata vore förstås om det fanns något fördelningssystem där Djurgården får en större andel för sina supportrars abonnemang (liksom övriga lag), då skulle incitamentet att få in fler abonnenter dessutom öka väsentligt.sparwen skrev:299 kr för att se samtliga Djurgårdens hockeymatcher är lätt värt tycker jag. Speciellt då jag bor i Norrland och inte har möjlighet att se så många matcher på plats.