Vikas skrev: ↑2023-03-15 11:13:00
Så Östlund och Norman kan inte träna på is.
Något måste ha gått brutalt jävla fel med Normans operation för det här är inte normalt.
Är bara så jävla less på den här säsongen.
Faktiskt, men tyvärr får jag skylla mig själv. Efter förra säsongens all jävulskap och med alla härliga nyförvärv trodde man ju att denna säsong skulle bli riktigt rolig att följa. Sämre kvalité på det mesta, men med ett lag som absolut skulle ligga i den absoluta toppen. Jag kan lugnt säga att mina högt ställda förväntningar sjunkit rejält.
Nu när man på slutet börjat hoppas på någorlunda fullt lag ska vi alltså gå in i det avgörande slutskedet med våra 2 största playmakers skadade.
Östlund är ett oerhört stort tapp. Både i 5 mot fem men även i pp. Därtill Klasen som spelar halvskadad (gör han 2 matcher i rad?).
På detta elände lägger vi Norman, en spelare som tillhör en av ligans allra bästa "allround" spelare.
Jämför stackars SSK som blivit av med en!!! viktig spelare. Finns det något lag som är i närheten av denna skadefrånvaro?
Nästan som om Oilers skulle tappa McDavid, Draisaitl och Ekholm inför slutspelet.
(Jaja, till er superoptimister, jag ska skaka av mig bitterheten innan lördag. Då ger vi i Djurgårdsfamiljen absolut allt vi har med det vi kan bidra med.)