mb81 skrev:Så Daniel du tar debatten med att sjunga rasistiska ramsor. Tror säkert det blir färre högerextrema på det sättet!
Löjligt argument, tänker du till kanske du förstår vad jag menar.
Det är tydligen bättre att sjunga att man skall hugga folk, eller känga dem men man kan inte få sjunga en komisk liten rad innan några politiskt korrekta lustigkurrar skall ha synpunkter.
Jag förstår vad du menar såklart och tror inte du är rasist. Men undrar ändå vad som blir bättre av att man sjunger rasistiska ramsor. Varför är det så viktigt att försvara det.
Det fria ordet är sjukligt viktigt att försvara. Vi får mindre och mindre av den varan i det här landet nämligen.
Vem hindrar dig från att sjunga? Däremot är du ju också vår förbannade rätt att sjunga nåt annat eller tycka att en ramsa är skit.
Det handlar inte om att "någon kan ta illa upp", det handlar om att jag skäms för egna medsupportrar, jag tar själv illa upp för att det är så jävla låg nivå. Det gäller för övrigt även "tjockis-fetto" för att ta ett totalt annat exempel.
Handlar ju enbart om att du är väldigt politiskt korrekt när det kommer till rasism, varför kan du inte stå för det och nöja dig med det?
Självfallet finns det urusla ramsor på våra läktare, säkert 75% av alla är pinsamt dåliga om jag skall vara ärlig. Men det är ju lite det som är grejen, de flesta sjungs med någon slags glimt i ögat och kan man acceptera det ena men förkasta det andra är man inkonsekvent i sitt bedömande. Enligt mig.
Viktory skrev:Rasism, i smyg eller ej, kommer aldrig vara samma sak som att sjunga att nån är tjock eller att den kommit till Stockholm på en skoter.
Ja, jag tar jävla mycket allvarligare på rasism än att sjunga att man springer runt med ballen utanför i Solna.
Om det är samma sak för dig så är det väl ditt problem.
Så du tror exempelvis att någon som är tjock tar mindre illa vid sig av glåpord än någon annan (om det nu är ett folkslag, or whatever)? Fullkomligt orimligt resonerat.
mb81 skrev:Så Daniel du tar debatten med att sjunga rasistiska ramsor. Tror säkert det blir färre högerextrema på det sättet!
Det är tydligen bättre att sjunga att man skall hugga folk, eller känga dem men man kan inte få sjunga en komisk liten rad innan några politiskt korrekta lustigkurrar skall ha synpunkter.
Jag förstår vad du menar såklart och tror inte du är rasist. Men undrar ändå vad som blir bättre av att man sjunger rasistiska ramsor. Varför är det så viktigt att försvara det.
Det fria ordet är sjukligt viktigt att försvara. Vi får mindre och mindre av den varan i det här landet nämligen.
Vem hindrar dig från att sjunga? Däremot är du ju också vår förbannade rätt att sjunga nåt annat eller tycka att en ramsa är skit.
Det handlar inte om att "någon kan ta illa upp", det handlar om att jag skäms för egna medsupportrar, jag tar själv illa upp för att det är så jävla låg nivå. Det gäller för övrigt även "tjockis-fetto" för att ta ett totalt annat exempel.
Hora som dömer...
Där kan du sitta din jävla fitta...
sånt reagerar väl du på också då måste jag anta.
Andra sidan kan ni svenska, skulle lätt kunna använda mot Malmö.
(dialekten)
och tolkningen ligger just nu hos er som uppfattar detta som rasistiskt fär att ni gör kopplingen
invandrartät stad och "elak" fråga.
det är ju inga raser som hetsas med dom orden, utan det är en sjungande fråga.
Gör en vote poll på "sånger" som ska förkastas istället.
Jag har en på G om Bibic när han spelar på plan sen.
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
Motfråga: Varför är det så viktigt att bekämpa SÄRSKILT det?
Viktory skrev:Rasism, i smyg eller ej, kommer aldrig vara samma sak som att sjunga att nån är tjock eller att den kommit till Stockholm på en skoter.
Ja, jag tar jävla mycket allvarligare på rasism än att sjunga att man springer runt med ballen utanför i Solna.
För dig nä, men för nån annan (som står och bli suuuur och inte sjunger, och det är ditt fel isf)
Då får väl den personen göra som jag och överrösta med en bättre sång som fler vill sjunga?
Jag förstår verkligen inte. Varför är det så jävla viktigt för er att vi ska sjunga att Tälje bränner Ica, inte kan svenska, är förort till Beirut? Varför reagerar ni som att yttrandefriheten står på spel och vi snart har diktatur?
EDIT: Tapout - hur ska ramsan tolkas då? Och de som tror att rasism bara handlar om "raser" kan ju läsa om grundskolan.
Vissa saker är värda att bekämpa för att de skämmer ut vår publik och DIF. Rasistiska sånger är en, pajaserier som tjockis-fetto en annan. Ev trumma på våra läktare skulle vara en tredje.
Senast redigerad av Viktory den 2013-10-09 22:05:16, redigerad totalt 1 gånger.
För att det är jävligt onödigt? Finns som sagt bättre saker att sjunga...
För dig nä, men för nån annan (som står och bli suuuur och inte sjunger, och det är ditt fel isf)
Då får väl den personen göra som jag och överrösta med en bättre sång som fler vill sjunga?
Jag förstår verkligen inte. Varför är det så jävla viktigt för er att vi ska sjunga att Tälje bränner Ica, inte kan svenska, är förort till Beirut? Varför reagerar ni som att yttrandefriheten står på spel och vi snart har diktatur?
Läs vad jag skrev ovan. DET FRIA ORDET ÄR VIKTIGT ATT FÖRSVARA. Eller tycker du vi skall börja censurera saker? Såfall ryker nog varenda ramsa vi har om Solna inom kort.
Det är liksom OK att sjunga man skall känga någon så personen börjar blöda, men att skämtsamt fråga om andra sidan kan svenska är helt förkastligt? Skrattretande måste jag säga...
DIF_Soldier skrev:Kränkta människor bör hånas, förlöjligas och buas ut.
Framförallt människor som blir kränkta i någons ställe.
"Dom tar illa upp!"
De som det faktiskt kan beröra är förhoppningsvis folk med självdistans och inga ynkligt patetiskt grinande töntar.
Skärp er för fan och fokusera på sånt som betyder nåt. Det är bara ord.
Nu handlar det ju inte om att vi tar illa upp på någon annans bekostnad, utan att man är på plats och representerar skölden. Ska man hålla en sådan pinsam nivå kan man lika gärna vara tyst. Det finns bättre, roligare och smartare ramsor att sjunga.
Det handlar inte om att någon är kränkt här, utan att man skämmer ut sig när man representerar Djurgården.
Återigen, hur många smarta sånger har vi egentligen? Vill du ha intellektuell stimulans skall du nog hålla dig borta från hockey.
Tack. Hormonstinna män som står i en klump och vrålar om något som inte har nån egentlig mening eller åverkan på världen kan ju knappast anses vara en plats för filosofer. Ha självdistans och inse att detta är en ventil där vi kan få utlopp och ladda om för saker i vardagen som faktiskt har betydelse.
Viktory, är inte du JK? "Håll hatet vid liv" eller hur var det?
..som att sjunga att man skall sparka ner någon så personen i fråga börjar blöda?
Du måste ju höra själv hur absurt resonemanget är.
Men du måste ju samtidigt förstå att du är fullständigt subjektiv? Bara för att DUUUUU tycker en sak är det inte den objektiva sanningen och enda tänkbara vägen. Kom ut ur grottan!
Oavsett vad budskapet är - jag vill inte ha ramsor jag skäms över på läktarna. Hur svårt kan det vara att förstå? Man måste inte förkasta hatramsor mot Gnaget för att man tycker att "andra sidan kan ni svenska" är pinsam.
Daniel: Är det censur om jag sjunger nåt annat ifall du vill sjunga rasseramsor? Nej. Så lägg ner nu.