SHL 25/26 Djurgårdens IF - Frölunda 23/9
Någon som känner sug efter Luleå borta imorgon? 

Rätt säker på att jag ockdå såg brodda inne på ett baklängesmål. Såg nog även ryggtavlan på highlights.Flunk skrev: ↑2025-09-24 14:43:08Tyckte jag såg Brodin på isen i tredje. Enligt SHLs spelarstatistik har han dock 0 sekunders speltid, men -1 i +/-. Det måste vara rekord!DIF-DIF skrev: ↑2025-09-24 14:31:21 Varför prövade man inte från ledarsidan att göra en förändring igår? Det togs vad jag kommer ihåg ingen timeout, kedjorna var intakta och Brodin fick vad jag såg noll sekunder i speltid. Det måste väl ärligt talat åtminstone varit enkelt att bänka någon och låta Brodin få testa lyckan? (Egentligen borde väl halva laget ha bänkats)
- Lee Harvey Oswald
Om nu Hellberg sa det som media säger att han sa, typ -Vi ger för fan inte upp!!!, då blir det lite extra komiskt att han själv kastar in handduken precis där och då och kliver av/ger upp (förvisso fullt begripligt). Men jag har lite delade känslor om det så här i efterhand.
Det är ju ett val du kan göra som målvakt, men svårt för resten av laget att kliva av, även om precis alla i blått ville det där och då.
Så, kan inte bestämma mig för om det var ledarskapsmässigt rätt, eller kanske helt tvärt om, dränerande
Skitsamma.
Mot Fuleå går vår färd, det går liksom inte att stoppa nu när vi valda att ta steget upp i våras
Det är ju ett val du kan göra som målvakt, men svårt för resten av laget att kliva av, även om precis alla i blått ville det där och då.
Så, kan inte bestämma mig för om det var ledarskapsmässigt rätt, eller kanske helt tvärt om, dränerande
Skitsamma.
Mot Fuleå går vår färd, det går liksom inte att stoppa nu när vi valda att ta steget upp i våras

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Brodin fick åtminstone ett byte i tredje. Jag såg han på isen.Flunk skrev: ↑2025-09-24 14:43:08Tyckte jag såg Brodin på isen i tredje. Enligt SHLs spelarstatistik har han dock 0 sekunders speltid, men -1 i +/-. Det måste vara rekord!DIF-DIF skrev: ↑2025-09-24 14:31:21 Varför prövade man inte från ledarsidan att göra en förändring igår? Det togs vad jag kommer ihåg ingen timeout, kedjorna var intakta och Brodin fick vad jag såg noll sekunder i speltid. Det måste väl ärligt talat åtminstone varit enkelt att bänka någon och låta Brodin få testa lyckan? (Egentligen borde väl halva laget ha bänkats)
- DIF_Soldier
Du får ta med i beräkningen att det kan ha varit Kimby som plockade ut honom.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-09-24 17:30:49 Om nu Hellberg sa det som media säger att han sa, typ -Vi ger för fan inte upp!!!, då blir det lite extra komiskt att han själv kastar in handduken precis där och då och kliver av/ger upp (förvisso fullt begripligt). Men jag har lite delade känslor om det så här i efterhand.
Skitsamma.
Mot Fuleå går vår färd, det går liksom inte att stoppa nu när vi valda att ta steget upp i våras![]()
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Jo då, så kan det så klart vara, även om Kimby hittills tenderar att vara lite trögrörlig i att göra ändringar under match.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Man kan ju också tolka det som att han var sur på utespelarna, som han tyckte hade givit upp på isen. Typ ”vi är väl inget lag som ger upp, eller?”. Han hade inte gjort det men hade ingen lust att fortsätta kämpa själv när alla andra kastat in handduken.DIF_Soldier skrev: ↑2025-09-24 17:38:44Du får ta med i beräkningen att det kan ha varit Kimby som plockade ut honom.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-09-24 17:30:49 Om nu Hellberg sa det som media säger att han sa, typ -Vi ger för fan inte upp!!!, då blir det lite extra komiskt att han själv kastar in handduken precis där och då och kliver av/ger upp (förvisso fullt begripligt). Men jag har lite delade känslor om det så här i efterhand.
Skitsamma.
Mot Fuleå går vår färd, det går liksom inte att stoppa nu när vi valda att ta steget upp i våras![]()
Står i blaskan att kimby böt ut honom, han sa att han hade stått kvar men blev utbyttDIF_Soldier skrev: ↑2025-09-24 17:38:44Du får ta med i beräkningen att det kan ha varit Kimby som plockade ut honom.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-09-24 17:30:49 Om nu Hellberg sa det som media säger att han sa, typ -Vi ger för fan inte upp!!!, då blir det lite extra komiskt att han själv kastar in handduken precis där och då och kliver av/ger upp (förvisso fullt begripligt). Men jag har lite delade känslor om det så här i efterhand.
Skitsamma.
- DIF_Soldier
Att byta målvakt vid 8 insläppta är nog att betrakta som trögrörligLee Harvey Oswald skrev: ↑2025-09-24 17:42:52 Jo då, så kan det så klart vara, även om Kimby hittills tenderar att vara lite trögrörlig i att göra ändringar under match.

Säg den glädje som varar
-
- Säsongskort: Ja
…och då ska man beakta att det var Hellberg som ville byta och timeouten fattade jag nada av i vilket fall verkade inte våra spelare ta in det som sas i timeoutenDIF_Soldier skrev: ↑2025-09-24 17:58:06Att byta målvakt vid 7 insläppta är nog att betrakta som trögrörligLee Harvey Oswald skrev: ↑2025-09-24 17:42:52 Jo då, så kan det så klart vara, även om Kimby hittills tenderar att vara lite trögrörlig i att göra ändringar under match.![]()
Hellberg säger att det var tränarens beslut att byta ut honomDonkels-3.0 skrev: ↑2025-09-24 18:23:54…och då ska man beakta att det var Hellberg som ville byta och timeouten fattade jag nada av i vilket fall verkade inte våra spelare ta in det som sas i timeoutenDIF_Soldier skrev: ↑2025-09-24 17:58:06Att byta målvakt vid 7 insläppta är nog att betrakta som trögrörligLee Harvey Oswald skrev: ↑2025-09-24 17:42:52 Jo då, så kan det så klart vara, även om Kimby hittills tenderar att vara lite trögrörlig i att göra ändringar under match.![]()
Jag anser mig själv varit optimistisk första halvan av matchen, speciellt när vi hade gjort 2 mål på Frölunda och det stod 2-4. Men sista halvan är det sorgligaste jag sett, jag skulle likna det med första kvalserien vi spelade 2012 när hela laget bestod av järnkaminer som bara 2 år tidigare spelar tidernas SM-final mot HV71, och det syns långa vägar att de har gett upp och viljan är som bortblåst.
Laget har mycket att arbeta på. Frondells chans till 1-0 sätter Frölunda 10 av 10 gånger, vi missar istället. Försvaret är på tok för dåligt, 0-1 målet med alla fågelholkar hoppas jag vi aldrig mer får bevittna. Skämmigt.
Men med det sagt så tror jag inte det blir bättre i stunden att ropa på avgång, jag ropar hellre på förbättring. Varför togs TO när det stod 2-8, och inte typ vid 1-3 när vi ändå hade känning på kvittering? Kimbys matchledarskap behöver utvecklas och ärligt tror jag inte Djurgården Head Coach är en position som är attraktiv på marknaden just nu. Vem fan vill leda ett lag efter 2 - 11 i baken? Katastrof. Finns mängder med exempel i sportvärlden att motivation kan slå klass, men då behövs marginalerna på vår sida. Ge det 10 omgångar till, då har vi lirat 1/4 av säsongen, innan vi börjar ropa avgång.
Fuleå imorgon blir intressant, omöjligt att de låter det bli likadan kollaps.
Laget har mycket att arbeta på. Frondells chans till 1-0 sätter Frölunda 10 av 10 gånger, vi missar istället. Försvaret är på tok för dåligt, 0-1 målet med alla fågelholkar hoppas jag vi aldrig mer får bevittna. Skämmigt.
Men med det sagt så tror jag inte det blir bättre i stunden att ropa på avgång, jag ropar hellre på förbättring. Varför togs TO när det stod 2-8, och inte typ vid 1-3 när vi ändå hade känning på kvittering? Kimbys matchledarskap behöver utvecklas och ärligt tror jag inte Djurgården Head Coach är en position som är attraktiv på marknaden just nu. Vem fan vill leda ett lag efter 2 - 11 i baken? Katastrof. Finns mängder med exempel i sportvärlden att motivation kan slå klass, men då behövs marginalerna på vår sida. Ge det 10 omgångar till, då har vi lirat 1/4 av säsongen, innan vi börjar ropa avgång.
Fuleå imorgon blir intressant, omöjligt att de låter det bli likadan kollaps.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jo, eller så säger det en hel del om förtroendet för andraslipsen.DIF_Soldier skrev: ↑2025-09-24 17:58:06Att byta målvakt vid 8 insläppta är nog att betrakta som trögrörligLee Harvey Oswald skrev: ↑2025-09-24 17:42:52 Jo då, så kan det så klart vara, även om Kimby hittills tenderar att vara lite trögrörlig i att göra ändringar under match.![]()
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm