HA 24/25: Djurgårdens IF - Aik 15/1
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kelleher är en besvikelse i mina ögon. Både innan skadan och nu efter då jag gick och hoppades på att se en betydligt bättre spelare nu när han är frisk. Passar alldeles för sällan (låter skumt då jag tycker det passas för mycket i laget överlag, istället för att ta avslut.) och om han släpper pucken så är det några hundradelar försent så chansen uteblir hos medspelare eller så blir han av med pucken. Jag tycker inte han passar in alls och vill hellre se att frondell får större förtroende.
Jag är beredd att hålla med, samtidigt så går man och hoppas att det ska "släppa" och produktionen kommer igång på riktigt.sirwilliam skrev: ↑2025-01-16 07:16:28 Kelleher är en besvikelse i mina ögon. Både innan skadan och nu efter då jag gick och hoppades på att se en betydligt bättre spelare nu när han är frisk. Passar alldeles för sällan (låter skumt då jag tycker det passas för mycket i laget överlag, istället för att ta avslut.) och om han släpper pucken så är det några hundradelar försent så chansen uteblir hos medspelare eller så blir han av med pucken. Jag tycker inte han passar in alls och vill hellre se att frondell får större förtroende.
- diftobbe89
Jag sparar min energi till slutspelet. Sitta som en gnällkuk i varje omgång skulle inte fungera, spar på dom små krafter ni har.
Tar med mig att Mattias Hävelid är en enormt bra värvning på den här nivån och kommer bli satans nyttig när han kommer in i grejerna.
Tar med mig att Mattias Hävelid är en enormt bra värvning på den här nivån och kommer bli satans nyttig när han kommer in i grejerna.
Spela fult
Dagen efter så är tanken igen med alla lägen vi hade måste vi kunna göra flera mål, dom backar hem i 50-55min vi har ett jätte tryck men får fan inte in puckjäveln.
Denna dag skulle komma förr eller senare, synd bara att det var mot råttorna. Gubbarna matade på som fan men puckjäveln gick inte in. Sen att aik lyckades peta in ett par skitmål som de själva inte ens vet hur det blev mål hjälper inte.
Sen vill jag inte vara den som är den, men vad i helvete var det för domare den här matchen? Värsta jag sett. Jag skyller inte förlusten på dem - vi borde ha suttit våra PP och strafflägen, men kom igen.. solklara trippings och holdings som missas på oss, bortdömt mål (nån som vet varför domaren blåste när det var avvaktande?), nån påhittad hög klubba på Thore.. nä, skandal.
Full fart framåt och glöm denna skitmatch, det ville sig inte.
Sen vill jag inte vara den som är den, men vad i helvete var det för domare den här matchen? Värsta jag sett. Jag skyller inte förlusten på dem - vi borde ha suttit våra PP och strafflägen, men kom igen.. solklara trippings och holdings som missas på oss, bortdömt mål (nån som vet varför domaren blåste när det var avvaktande?), nån påhittad hög klubba på Thore.. nä, skandal.
Full fart framåt och glöm denna skitmatch, det ville sig inte.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Då är vi 2. Hävelid vi fick presis vad vi saknat i backuppsättningen jävlar vad han saxade med fötterna och passningar på blad något vi annars skulle öva mer pådiftobbe89 skrev: ↑2025-01-16 08:15:30 Jag sparar min energi till slutspelet. Sitta som en gnällkuk i varje omgång skulle inte fungera, spar på dom små krafter ni har.
Råtta och 1-4 ja Nu är det så. Glöm och. Gå vidare
The DIF ONE
Vaknade upp idag och är mer förbannad är igår... igår var jag bara uppgiven, idag är jag jävligt sur, känner mig våldtagen. Hatar AJK!
Ge mig slutspel nu, orkar inte med denna jävla serie mer...
Ge mig slutspel nu, orkar inte med denna jävla serie mer...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Hävelids offensiv i all ära. Men vart var han när folk skulle plockas bort framför hans egen tvillingbror. Hur många gånger blev han upptryckt i sargen av en forecheckande gnagare?
Mot sämre lag kanske. Men ge honom inga defensiva minuter tack.
Lite tålamod. Han anslöt i förrgår, behöver en stund till att anpassa sig till vårt försvarsspel.Knickedick skrev: ↑2025-01-16 09:25:54 Hävelids offensiv i all ära. Men vart var han när folk skulle plockas bort framför hans egen tvillingbror. Hur många gånger blev han upptryckt i sargen av en forecheckande gnagare?
It's the hope that kills you.
-
Tålamod är tyvärr inte min starka sida.sauron skrev: ↑2025-01-16 09:28:30Lite tålamod. Han anslöt i förrgår, behöver en stund till att anpassa sig till vårt försvarsspel.Knickedick skrev: ↑2025-01-16 09:25:54 Hävelids offensiv i all ära. Men vart var han när folk skulle plockas bort framför hans egen tvillingbror. Hur många gånger blev han upptryckt i sargen av en forecheckande gnagare?
Det som gör mig tveksam är att med den offensiva uppsidan så måste det ju finnas en anledning till att han inte fick spela i Linköping, som har en rätt tunn backsida.
Krogdahl fick inte mycket speltid i oik heller. Men tiden får utvisa om det är en bra värvning eller inte.Knickedick skrev: ↑2025-01-16 09:52:09Tålamod är tyvärr inte min starka sida.sauron skrev: ↑2025-01-16 09:28:30Lite tålamod. Han anslöt i förrgår, behöver en stund till att anpassa sig till vårt försvarsspel.Knickedick skrev: ↑2025-01-16 09:25:54 Hävelids offensiv i all ära. Men vart var han när folk skulle plockas bort framför hans egen tvillingbror. Hur många gånger blev han upptryckt i sargen av en forecheckande gnagare?
Det som gör mig tveksam är att med den offensiva uppsidan så måste det ju finnas en anledning till att han inte fick spela i Linköping, som har en rätt tunn backsida.
It's the hope that kills you.
-
På det stora hela var det vår match. Men hade taskig magkänsla innan, och den slog ju tyvärr in. Deras mål tre och fyra är ju skitmål egentligen. Vi tryckte på nästan hela tiden men puckjävlen ville inte bara in. Det blir ju sådana matcher ibland, rätta mig om jag minns fel men hade aik någon riktig målchans på hela matchen ?
Bara att ta nya tag.
Forza DIF
Bara att ta nya tag.
Forza DIF
-
En reflektion efter gårdagens tunga derby..tror att gammal var verkligen äldst..Melin gav Kimby en lektion i vad som krävs oavsett materialet på isen..bra förberedelser, tro på det man gör, hjärta och mod..lite mindre gapa slå armbågarna i plexit och mer att ha koll på reglerna..Ops alt deligera det han inte är mogen att bära..många spelare var allt annat är krispiga utan mer skakiga och runda..Sissons skvättande till trots borde det inte stå någon i den fickan vid baklänges målet !? Tror att slutspelet knacka på dörren och ingen var hemma och vaken..!? Ändå märkligt att inte komma upp på tå i ett derby där 100 % av publiken är järnkaminer..vågar man tänka tanken vad som händer i sista derby med 100 % avsaknad av järnkaminerna och bara oroliga järn kaniner på isen..!?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Så är det. 9/10 gånger hade vi vunnit denna men ishockey är en slumpsport och Aik hade slumpen på sin sida denna match.Hillberry blue skrev: ↑2025-01-16 12:31:15 På det stora hela var det vår match. Men hade taskig magkänsla innan, och den slog ju tyvärr in. Deras mål tre och fyra är ju skitmål egentligen. Vi tryckte på nästan hela tiden men puckjävlen ville inte bara in. Det blir ju sådana matcher ibland, rätta mig om jag minns fel men hade aik någon riktig målchans på hela matchen ?
Bara att ta nya tag.
Forza DIF
Avskaffa tre mot tre.
Vi stod i alla fall för det snyggaste målet i matchen.
It's easier to be an asshole to words than to people