EspenK skrev:Dick påstår i intervju att han vill spela vidare i DIF men inte hört nåt från klubben.
Har Jocke tappat det helt? Förstakedjespelare nästa säsong...
Tjänstefel!
Han har inte hört nå för han ska inte vara kvar förhoppningsvis.
En gnagare som allt för ofta bara gör idiot grejer och är loj och slapp. Hoppas han gjort sitt i DIF.
EspenK skrev:Dick påstår i intervju att han vill spela vidare i DIF men inte hört nåt från klubben.
Har Jocke tappat det helt? Förstakedjespelare nästa säsong...
Tjänstefel!
Jocke vet att Dick inte kommer skriva på ett skit förrens han fått lite semester, sitt lugn i båten. Han kommer spela i DIF 19/20.
Det finns såklart stora frågetecken för Dicks motivation. Det vi alla såg igenom hela grundserien. DIF har inte råd att lägga en av de få topplöner man har på honom om han presterar likadant genom grundserien igen.
Det svänger fort! I grundserien ville folk se honom sparkad. Efter kvart och semi vill alla se en förlängning. Efter en svag finalseire är dom flesta okej med att släppa honom.
Jag har svårt att se någon plats för honom sett till hur många vi har under kontrakt. Kanske om Lilja drar?
SirDIFalot skrev:Det finns såklart stora frågetecken för Dicks motivation. Det vi alla såg igenom hela grundserien. DIF har inte råd att lägga en av de få topplöner man har på honom om han presterar likadant genom grundserien igen.
Det svänger fort! I grundserien ville folk se honom sparkad. Efter kvart och semi vill alla se en förlängning. Efter en svag finalseire är dom flesta okej med att släppa honom.
Jag har svårt att se någon plats för honom sett till hur många vi har under kontrakt. Kanske om Lilja drar?
Håller helt med, finns inte mycket som pekar på att Dick skulle vara särskild motiverad för en serielunk nästa säsong. Tror han fortfarande rider på adrenalinet direkt efter en final också, men när han väl landat så kommer det inte vara lika självklart. Han hade redan ena foten inne på livet som hockeypensionär innan han signade med oss och visst skulle inte klaga på att signa honom igen om han är villig att spela för en bra mycket mindre lön jämfört med nu. Finns väl inget som pekar på att han skulle spela mer en 30 matcher nästa säsong?
Det skulle vara om vi tappar Lilja i så fall. Om vi tappar Bemström vill jag spontant få in en till rightare... Men Holtz kanske kan eller till och med bör ta hans roll i PP.
Det skulle vara om vi tappar Lilja i så fall. Om vi tappar Bemström vill jag spontant få in en till rightare... Men Holtz kanske kan eller till och med bör ta hans roll i PP.
Vi ska ju fan inte splittra Dick - Strandberg - Bergfors.
Possler får vi lösa ut.
Holtz ordinarie?
Jag gillar din optimism men aldrig att det kommer ske. Tränarstaben kommer förmodligen fortsätta på den inslagna vägen där man låter juniorerna hoppa in och spela mellan 0:30-9 min/match.